2560x1600 GPU opties

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views

• EagleClaw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2025
Aangezien de aanschaf van een Dell U3011 vorige zomer met heel mijn IT budget voor 2011 ging lopen, diende de nieuwe game PC uitgesteld te worden tot 2012. En dan ook maar meteen tot de arrival van Ivy Bridge.

Dat geeft me dus nog even tijd om me in te lezen en te informeren. In tussentijd heb ik alvast geleerd dat een 2560x1600 scherm moeilijk aan te sturen valt onder "Ultra" settings:

- Single GPU kaarten komen tekort als je het over zulke resoluties hebt. Met de 3GB op de nieuwe 79xx kaarten komen we in de buurt maar ik twijfel of zelfs een 7970 voldoende is om BF3, Crysis 2, ... op High/Ultra setting te kunnen draaien.
- Dual GPU kaarten schalen mooi op hogere resoluties, maar hebben vaak niet de juiste ondersteuning (crossfire drivers niet optimaal voor bepaalde spellen/applicaties) of veroorzaken Microstutter hetgeen je niet verwacht van een systeem waar je net behoorlijk wat geld tegen hebt gesmeten.

Dus:
Enige ervaringen van mede-U3011 owners?
Is er een mogelijkheid om MS te vermijden? Bepaalde kaarten waar dit niet of minder het geval is?
Komen er single-GPU kaarten uit die voldoende krachtig zijn om deze resolutie op huidige spellen te ondersteunen (de MARS kaarten buiten beschouwing gelaten uiteraard....)?

Bedankt!!!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit topic is gesloten.