Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-05 23:17
Vanaf zaterdag 17 maart is er bij de aldi een media speler te koop:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2lve91j.png

149,-- euro
- android based
- geen harddisk
- mini wireless keyboard
- er zit een usb stick bij, ??vermoedelijk voor wireless??

Ik ben benieuwd of iemand meer informatie heeft over deze media box, vooral de specs en of hij mkv's vloeiend kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 16:03

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
thanks... zie dat die inmiddels dicht is, TS van dat topic vraagt om aankoop advies, ik ben eerder benieuwd of er meer informatie beschikbaar is, specs. dat aankoop advies kan ik zelf ook wel :)
Hak schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:15:
Interessant! Is dat de Nederlandse Aldi want op de site is niets te vinden. Weet je wanneer het te koop komt?

Een Android mediaplayer kost op Ebay zo'n 70 euro, draadloos toetsenbordje erbij voor 30 euro.

Denk trouwens dat deze NAS in de bundel zit, kostte in november 2010 nog 99 euro.

http://www.versteven.be/a...2010WK46J.jpg&startFrom=3

http://www.unisupport.net/?product/index/ipn/351
'die grote toren' is dus de dubbele nas, het gaat om de kleine box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
hmmm, als dat zo is... geen iso, geen mkv.... niet echt interresant

ik probeerde vandaag een mail adres van de klantenservice te vinden van de aldi, totaal onvindbaar... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan je zonder verdere specs ook wel melden dat je dit niet moet kopen. Mediaspeler, keyboard en nas voor 150 euro....if it sounds too good to be true...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
Aghanim schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:31:
Ik kan je zonder verdere specs ook wel melden dat je dit niet moet kopen. Mediaspeler, keyboard en nas voor 150 euro....if it sounds too good to be true...
mwah, er zitten geen disks in he...

lege nas behuizing: 40€
toetsenbordje: 25€
blijft er nog 85 euro over voor een mediaspeler.... moet wel uit kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:17
Hallo Mannen

Dit moet het nasje zijn op hun site hebben ze al info sheet met Aldi er op

http://www.unisupport.net...roduct_specifications.pdf

De spec's staan vermeld

John

Homey, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 07:37
Ben toch redelijk benieuwd naar de specs van de mediaspeler... Zaterdag dan maar eens kopen, terug brengen kan altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

Ja was mijn plan ook. Het zal wel een standaard Android based mediaspelertje zijn zoals je ziet in al die Chinese webshops. In principe wel aardig alleen jammer dat Android nog steeds geen ISO of DVD mappen afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 07:37
Hak schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:56:
Ja was mijn plan ook. Het zal wel een standaard Android based mediaspelertje zijn zoals je ziet in al die Chinese webshops. In principe wel aardig alleen jammer dat Android nog steeds geen ISO of DVD mappen afspeelt.
Niet? Dacht op Tweakers een review gelezen te hebben van een android based machien die dat wel deed???
reviews: Xtreamer Prodigy: Android-mediaspeler met 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

De Xtreamer Prodigy draait op een Realtek processor met Android. Het afspelen van media is geen probleem voor de Realtek maar Android apps dan weer wel.

Ik denk dat de Aldi een ARM processor heeft en dus een soort van uitgeklede tablet/telefoon is. Android en apps zullen prima draaien, maar media weer minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is leuk dat het op Android draaid. Als het aanslaat zullen ISO's en DVD mappen ook vanzelf ondersteund worden (kan met software/apps), maar vanuit Google zal er weinig/geen ondersteuning zijn. Het is gewoon een Chinees fabrikaat zonder ondersteuning en Google werkt zelf nog aan Google TV (waarom snap ik eigenlijk ook niet, TV's met Android lijken me makkelijker en veel meer mogelijkheden bieden uiteindelijk omdat er al veel ondersteuning/community is)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Ik ben ook wel benieuwd, Nasje voor thuis, draadloos toetsenbordje (Bluetooth?) en de speler voor mijn vriendin. Ik houd het in de gaten, als iemand ooit de specs vindt zou dat fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdhoning
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-12-2021
Hmm even zoeken naar de cpu specs van de mogelijke nas levert dit op:
http://www.plxtech.com/products/consumer/oxe810dse
kortom end of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:52

sjaool

Every life should have 9 cats

End Of Life wil niet zeggen dat het slecht is natuurlijk. ;)

De NAS is zeker niet de snelste, hij doet mij een beetje denken aan mijn oude eTRAYz van Xtreamer daar zat volgens mij dezelfde processor in en die was ook niet snel met kopiëren etc. Het streamen van HD materiaal werkte trouwens wel goed.

Als gewone opslag en voor streamen zal het dingetje dan ook prima voldoen maar verwacht geen topprestaties qua snelheid want dan kun je beter verder kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 14-03-2012 23:39 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Toevallig kwam ik deze media speler tegen http://www.iboum.com/pr/met22.php
Lijkt erg op dit Aldi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
iemand hem al gehaald? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_3333
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-12-2024
Lang getwijfeld maar toch maar gehaald.Maar de komende twee weken helaas geen tijd om te installeren. In tegenstelling tot veel berichten over de Pearl / Meteorit MMB-22.HDTV (want daar lijkt hij inderdaad als twee druppels water op) zou deze mediaspeler volgens de doos wel MOV, ISO en VOB moeten kunnen afspelen, en wordt ook DTS ondersteund. Dat heeft voor mij de doorslag gegeven. Er grappig minitoetsenbordje erbij en verder ziet het er heel kompleet uit: kabels, gewone afstandbediening, installatiecd's, handleidigen. Ben ontzettend benieuwd of ik de boel aan de praat krijg. Op de fora over de Meteorit worden veel problemen gemeld, maar hopelijk zit hier nieuwe en verbeterde firmware op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_3333
Ik kon het toch niet laten om in ieder geval de mediaspeler aan te sluiten en uit te testen.

voorlopige bevindingen:

Video:

Alle avi en mov die ik uitgeprobeerd heb werken, met geluid, ook enkele die op mijn PlayOn HD niet werken of daar geen geluid hebben. Ondertitels srt worden weergegeven.

VIDEO_TS afspelen: er komt een popup "this is a DVD folder"met de keuzes "Watching DVD" en "Browsing this folder". Bij selecteren van "Watching DVD" komt er een foutmelding. Een VOB bestand direct afspelen gaat wel goed.

Muziek:

MP3 afspelen zonder problemen. Overzichtelijk scherm met artiest, titel, album, album art, verstreken en totale tijd. vind ik persoonlijik mooier dan op de PlayonHD. Playlists heb ik nog niet uitgeprobeerd.

DTS geeft ruis op mijn TV, maar ik heb nog niet geprobeerd via mijn versterker, die wel DTS aankan.

Foto's:

Overzichtelijk keuzemenu, diavoorstelling tijd instelbaar, overgangen instelbaar, achtergrond muziek selecteren.

Netwerk:

Kan zonder problemen de netwerkschijf van mijn PlayOn HD benaderen en alle muziek, video's en foto's daarvan afspelen. UPnP naar mijn computer loopt niet lekker, moet ik verder uitzoeken.

Android:

Browser, Firmware Update, Music, Network, Photo, Picasa, Settings, Tune In Radio, Video, Youtube. Helaas werkt TuneIn Radio niet, er komt een foutmelding: "Cannot play, the audio format is not supported". Dat is wel balen, ik hoop dat ik dat nog eens aan de praat ga krijgen. Ik weet ook niet of en hoe je andere apps kunt installeren, maar daar zijn vast wel trucs voor te verzinnen.

Browser werkt aardig, maar ik heb een flash site geprobeerd en die werkte niet.

Toetsenbordje:

Grappig klein dingetje, ca 15cm breed, met touchpad. Wel even wennen, vooral het touchpad. Er zit zelfs toetsenbordverlichting in en een (rode) laser pointer. Opladen via mini USB

Afstandbediening:

Zonder batterijen (2xAAA). Beetje onoverzichtelijk, en je moet behoorlijk goed richten op de speler.

Firmware:

Het apparaatje is inderdaad de Meteorit MMB-22.HDTV. Op de meegeleverde installatiecd staat firmware 1.33, maar daar heb ik in diverse fora nogal wat probleemmeldingen over gezien. Daar wacht ik dus nog maar even mee, hoewel ik nergens kan vinden welke firmware er nu op het apparaat zit....

Het appraatje heeft geen al te snelle processor (ik heb volgens mij ergens gelezen 500 MHz), dus het gaat allemaal wel een beetje traag. maar met de filmpjes die ik heb afgespeeld had hij verder geen moeite.

De NAS kan ik helaas nog niet uitproberen, dan moet ik eerst mijn harddisk overzetten uit de PlayonHD (en waarschijnlkijk nog een tweede kopen zodat ik RAID1 kan draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdhoning
Geen android store? Is het wel mogelijk om apk's te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_3333
geen android strore. of/hoe je apk's kunt installeren heb ik nog niet kunnen uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Gaaf! Je vindt het het proberen dus waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdhoning
Weinig te vinden over de meteorit, maar mogelijk zoek ik niet goed.

Hier is denk ik de firmware etc te vinden:
http://www.pearl.de/suppo...ery=mediabox&query_type=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Nice! Toch wel interessant setje zo dan. Misschien later deze week ook maar eens langs de Aldi :)

Hier een filmpje over de Mediaspeler

YouTube: Meteorit HDMI-Multimedia- & Web-Box "MMB-22.HDTV" Android 2.2

Beetje hoog Tell-Sell gehalte maar geeft wel een goede indruk van het spelertje :)

Blijkbaar zit er ook een "App Center" op om Apps te installeren..geen idee of je daarmee alles kan vinden eigenlijk.

Hier nog wat info: http://www.pearl.de/a-PX1...ouTube&kwd=PX1532&vid=957

[ Voor 82% gewijzigd door Tjado op 18-03-2012 13:21 ]

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451629

Hoi allemaal,

Ik ben hier een noob, maar ik wil dit toch even met jullie delen. Ik heb het ding aangeschaft, hoge verwachtingen leiden tot grote teleurstellingen. En ik had hoge verwachtingen. Alles ging, ding draait elk formaat. Dus alles wat je erin prikt of eraan hangt, dat accepteert ie (ook iso). Maaaaar. even naar youtube kijken of naar de radio luisteren kun je vergeten. Althans, ik kon het vergeten. Dank zij een van mijn voorgangers in dit draadje heb ik dit gevonden: http://www.pearl.de/suppo...ery=mediabox&query_type=1 De bovenste heb ik geselecteerd, gedonload, geunzipped en geinstalleerd en je mag het raden: Hij doet het. Je krijgt weliswaar geen Android icoontje meer (Meteorit schil), maar je hebt in ieder geval toegang tot de Market. En ja, youtube doet het ook (er staan uberhaupt meer apps op dan voorheen). Het is een beetje een jailbrake, maar ik was sowieso niet van plan dit ding terug te brengen (het pakket is te compleet). Het ontgaat me waarom Aldi dit ding zo gecrippled heeft. Maar voor mij voldoet ie nu prima. Zeker nu alles naar behoren functioneert.

Kortom: na deze kleine modificatie ben ik een happy camper.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 451629 op 18-03-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Laatst online: 19-05 22:33
Hey Patcha, goed verhaal. Ik heb er ook één. Toch wel leuk dingetje. Maar kan inderdaad geen mogelijkheid vinden om apps te installeren. Heb jij al alternatieve apps geprobeerd voor het afspelen van muziek? Ik wil eigenlijk met playlists kunnen werken en shuffleplay over meerdere mappen. Nu moet je persé één bepaalde map kiezen om de nummers daarin af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
Ik heb sinds gisteravond trouwens het probleem dat de mediaspeler de NAS niet meer ziet, terwijl het eerst wel gewoon werkte. De NAS is vanaf PC's in het netwerk wel gewoon te benaderen en ook via een webbrowser. Ik heb de NAS en mediaspeler al opnieuw opgestart, maar kan niet vinden wat er aan de hand is. De mediaspeler heeft trouwens wel vanaf het begin problemen met Windows shares in het netwerk. Hij ziet ze wel maar zegt dan dat er geen mediabestanden op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_3333
@therealwheely - met de source knop van je afstandbediening selecteren wat je wilt mounten. had ik eerst ook niet door, alles leek leeg te zijn. maar als je met de source knop (rechts boven) de NAS selecteert dan moeten de bestanden weer tevoorschijn komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_3333
@patcha - kun jij op je mediaspeler zien wat de versie is van de firmware die je er nu op hebt staan? op de bijgeleverde CD staat versie 33, ben benieuwd of jij een ander versie hebt. aan de bestandsnaam te zien zou het versie 32 kunnen zijn. volgens de posts op een aantal fora die ik heb gezien zou die stabieler zijn dan de 33...

heb jij trouwens na de firmware update nog steeds TuneIn Radio er op staan, en werkt die ook? Bij mij (met originele firmware) werkt die namelijk voor geen meter :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 10:51
Welke firmware staat er op de NAS van dit setje en is die ergens te downloaden ? Ik heb een xtreamer eTrayz en volgens mij is die hw compatible...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
hans_3333 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:04:
@therealwheely - met de source knop van je afstandbediening selecteren wat je wilt mounten. had ik eerst ook niet door, alles leek leeg te zijn. maar als je met de source knop (rechts boven) de NAS selecteert dan moeten de bestanden weer tevoorschijn komen denk ik.
Hoi Hans, die knop heb ik al geprobeerd. Eerst stond in dat menu ook de NAS net als in het setup menu bij 'Samba'. Onder 'Samba' vind je in eerste instantie alleen de optie 'Connect Manually'. Je hebt nu twee mogelijkheden. Klik er met de 'OK'-knop van de afstandsbediening kort op en je krijgt een dialoogvenster waar je zelf de gegevens van een gedeelde map in het netwerk (share) kunt invullen. Hou je de 'OK'-knop echter iets langer ingedrukt, dan krijg je een menu met twee mogelijkheden: 'Rescan' en 'Clear all'. De eerste optie scant je netwerk en voegt automatisch alle gevonden shares toe aan de lijst. Met de tweede optie wis je de hele lijst.

Eerst werkte dit allemaal perfect. De mediaplayer vond alle gedeelde mappen in mijn netwerk waaronder die op de NAS. Nu vindt ie opeens helemaal niks meer. Als ik de NAS handmatig wil toevoegen dan, krijg ik een foutmelding die zegt dat die share al is toegevoegd. Alleen zie ik hem niet meer! Hetzelfde geldt voor de share van een andere mediaplayer die ik in het netwerk heb hangen.

Ik heb de mediaplayer al gereset naar de fabrieksinstellingen. Maar dat helpt ook niet. Ik heb wel een netwerkverbinding want ik kan de browser wel gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door therealwheely op 19-03-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-50
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 09:44
Met de update (zie hierboven) speelt bij mij Radio T goed. Helaas wordt het video-formaat *.ts van een Humax-PVR niet weergegeven. Wel wordt het video-formaat *.m2ts van bv een Sony-HD cam-recorder correct afgespeeld. Is dit met een app op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 22:43
Zojuist het hele pakketje weer ingepakt. Morgen maar weer terugbrengen.
De NAS kan je maar gebrekkig configureren, en vind ik bovendien te traag.
De mediaspeler werkt goed maar is ook niet soepel, beetje traag ook. De apps zoals youtube en radio werken niet, de marketplace ontbreekt.
Van de mediaspeler voelt de afstandsbediening super goedkoop aan, en moet je goed hard op de knoppen drukken.
Jammer van het superhandige toetsenbordje. Die had ik graag gehouden.

Voor 150 euro net iets te veel, ging mij er al snel aan ergeren.

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
Ik zit ook nog te twijfelen of hem terug zal brengen. Als ik de shares niet meer werkend krijg, dan heeft de mediaplayer geen functie meer. Hoewel ik ook nog die andere firmware zou kunnen proberen. Ik ben wel tevreden over de NAS. Ik vind hem best snel. Alleen jammer dat die ventilator zo hard staat te blazen. Ik had verwacht dat de snelheid ervan automatisch geregeld zou worden. Ik heb het probleem neergelegd bij Unisupport. Aardige mensen die je echt proberen te helpen, maar ik vraag me af of ze de huidige problemen kunnen oplossen, zonder een betere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
Zojuist een mailtje gehad van Unisupport dat er een update aankomt i.v.m. de problemen met de Radio en Youtube apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-50
Correctie: mbv een router(bv TP-Link 1043ND met de laatse firmware en een USB-poort met een HDD) en op de mediaplayer deze HDD als Network Share-source is wel "alles" af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
De mediaplayer doet het weer. Geen idee wat ik precies gedaan heb. Maar hij ziet mijn shares weer en ik kan weer video en muziek afspelen vanaf de NAS en andere shares. De mediaplayer lijkt het ook beter te doen dan mijn 'oude' HDX-1000. Filmpjes die ik met mijn fotocamera (Canon G12) heb gemaakt speelt de HDX-1000 zonder geluid af maar de Aldi Mediaplayer laat het geluid wel horen. Ook de beeldkwaliteit lijkt wat beter. Dus ik experimenteer nog even verder. Ik heb nog een vraag uitstaan bij Unisupport of er een update te verwachten is zodat je andere Android apps kunt installeren of toegang kunt krijgen tot de Android market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Laatst online: 01-07-2024
ik ben echt nog een leek op dit gebied... kan iemand mij misschien verder helpen??
over computers weet ik genoeg en over instellingen ook wel...

het probleem zit in de media player denk ik ....
afgelopen maandag hebben mijn schoonouders deze media player gekocht bij de aldi. en hebben er gewoon een externe hardeschijf aan zitten. het probleem is , dat hij de externe de ene keer wel vind en de andere keer niet..... en hij vond eerst ook de rest van de computers in huis .. maar die vind hij nu ineens ook niet.. maar als die wel wat vind zegt die dat er geen media op staat.

ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is zo ?
de wifi pakt die wel en je kan ook gewoon op internet. soms vind hij de computers wel maar je kan de mappen niet in die shared zijn , die vind die niet.
wat moet ik doen ??????

bedankt alvast

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
Klinkt hetzelfde als mijn probleem. Lees ff hierboven wat ik allemaal gedaan heb...

Kan iemand die die andere firmware heeft geïnstalleerd s.v.p. even aangeven of het werken met shares stabieler is, dan met de originele firmware?

[ Voor 47% gewijzigd door therealwheely op 22-03-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
het systeem veranderd steeds idd ... de ene keer dan ziet hij je externe schijf wel . maar de andere keer niet ... en als hij hem vind zegt die dat er niks op staat..... net als met de andere pc,s in mn huis ... daar kan ik niet in omdat er volgens het ding niks op staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-50
@taker1987
Mijn ervaring: direct een HDD aansluiten via USB op de mediaspeler geeft de meeste problemen bij het afspelen. Iets beter gaat het via een router en dlna , het beste resultaat heb ik met een router en network shares. Mijn opstelling is: TV-huiskamer met HDMI aangesloten op een Xtreamer(MK2) ,hierop via USB een HDD (de ene helft met NTFS , de andere helft met Linux-Ext3 ivm de Humax-PVR), met utp naar de router.
Van de router met utp naar de Aldi-mediaspeler en weer met HDMI naar een tweede TV. Met netwerk shares kan de Aldi-speler "alles" weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
het belangrijkste is voor ons de netwerk share ... hoe krijg ik dit werkend ? de ene x vind hij de computers wel . maar de andere x niet .. als die ze vind dan staan er geen mapjes ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
Met share op Windows PC's heb ik het helemaal nog niet werkend gehad. Als de mediaplayer de share ziet dan zegt ie vrolijk dat er geen mediabestanden op staan. Het lukt mij alleen met shares op de NAS en mijn HDX-1000. Ik heb ook even een USB-harddisk aangesloten en dat leek goed te werken. Maar ik heb er nog de originele firmware op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb nog niet zoveel met de mediaplayer gedaan, behalve die pearl firmware erop gezet, beetje youtube mee gekeken, paar filmpjes gekeken, so far so good.
Toetsenbordje is gaaf hebbedingetje O+

De NAS begint me ook wel te bevallen, ik heb de harddisk er eens uit gehaald na de installatie van OS.
Het ding maakt 3 partities, 1 swap, 2 OS op XFS, 3 md0 RAID. De webserver draait als root, en je kunt in de /web directory gewoon eigen cgi-scriptjes plaatsen, de webserver draait als root >:)
Ik moet nog even een cgi-scriptje maken waarin ik commando's kan meegeven, dan heb ik feitelijk volledige root-acces :P maar hij staat nu weer even te syncen, dat moet ook eens een keer gebeuren.
Wel een cgi voor de vordering:
[code]
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [multipath]
md0 : active raid1 sdb3[1] sda3[0]
1953238848 blocks [2/2] [UU]
[===>.................] resync = 19.0% (372842176/1953238848) finish=409.8min speed=64260K/sec
[/code]

Oh, er staat ook een telnetd op, en die heb ik via die cgi-methode ook al aangeslingerd, en kan inloggen ..... en wordt er meteen weer uitgeknikkerd met een permission denied op starten van /bin/sh, heb nog even zitten zoeken ( /bin/sh is een busybox applet voor de kenners) maar kwam er nog niet uit, kan te maken hebben met home directory permissies. Ik weet niet of ik dat verder nog uit ga zoeken, cgi-scriptje is makkelijker.

BTW, misschien is dit meer iets voor in Opslag en media, maar aangezien de mensen die de nas hebben, waarschijnlijk de bundel gekocht hebben en dus hier in het topic zitten, heb ik het hier gepost :)

Eej, er was al een topic over deze nas: hier.

Lijkt me beter om het hacken van de nas daar te bespreken, dus daar verder :)

[ Voor 6% gewijzigd door u_nix_we_all op 24-03-2012 16:45 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jorikw schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:20:
Zojuist het hele pakketje weer ingepakt. Morgen maar weer terugbrengen.
De NAS kan je maar gebrekkig configureren, en vind ik bovendien te traag.
De mediaspeler werkt goed maar is ook niet soepel, beetje traag ook. De apps zoals youtube en radio werken niet, de marketplace ontbreekt.
Van de mediaspeler voelt de afstandsbediening super goedkoop aan, en moet je goed hard op de knoppen drukken.
Jammer van het superhandige toetsenbordje. Die had ik graag gehouden.

Voor 150 euro net iets te veel, ging mij er al snel aan ergeren.
Dat handige toetsenbordje staat hier ook in de lijst: http://www.dealextreme.com/c/keyboards-302
Heb ik een jaar geleden ofzo al eens aangeschaft, en is erg handig bij mijn mediaspeler (XBMC in mijn geval).

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 22:43
Aiolos schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:30:
[...]

Dat handige toetsenbordje staat hier ook in de lijst: http://www.dealextreme.com/c/keyboards-302
Heb ik een jaar geleden ofzo al eens aangeschaft, en is erg handig bij mijn mediaspeler (XBMC in mijn geval).
Had hem al gevonden ja. Hij wordt ook wel verkocht onder de merknaam Rii, en A.C. Ryan heeft er ook 1 die er op lijkt. Mooi en handig dingetje.

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Die dealextreme link heeft het wel over bluetooth, dat doet deze niet, je moet echt de bijbehoerende usb-dongle gebruiken. Anders zou hij ook handig zijn voor smartphones en tablets :>

Edit: Ze zijn identiek, behalve de knop voor BT en F1 :(

[ Voor 14% gewijzigd door u_nix_we_all op 24-03-2012 17:00 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-50
@taker1987
Inderdaad te wisselvallig. Teruggebracht. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452654

Hoi,
Voor wie het nog niet wist: de firmware update voor de mediaplayer staat op:
http://unisupport.net/?products/index/NL
De problemen met youtube en internet radio zijn opgelost. Er is geen "äpp market". Mischien weet iemand nog een hack om via de SD card apps toetevoegen?
Succes! Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdhoning
Apps toevoegen kan via de duitse meteorit firmware 'van pearl' eerder genoemd in deze thread. Niet via de officieele firmware via unisupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
mvdhoning schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:41:
Apps toevoegen kan via de duitse meteorit firmware 'van pearl' eerder genoemd in deze thread. Niet via de officieele firmware via unisupport.
Maar dat is volgens mij geen volledige market, het gaat maar om enkele apps, en vooral op Duitsland gericht (wetter.de etc).
Het direct installeren van een apk werkt daar ook niet, dus onbeperkt apps toevoegen lukt (mij) nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus31
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10-2016
Hoi,

Ik heb een mediaspelertje en een toetsenbordje (TB) gekocht via Marktplaats, de NAS was al eerder verkocht.

Nu zit er geen beweging in het toetsenbordje, kan dat komen omdat de NAS niet meer aanwezig is?

Ik heb het dongeltje gebruikt wat in het TB zit, voor de verbinding.

Ik heb het toetsenbordje via de bijgeleverde kabel aan mijn computer gehangen, geen reactie. Het laserlampje doet het wel. :(

Naast mijn nieuwe aankoop heb ik ook een Mede8er met een Medkey, deze werkt direct op mijn PC, mediaspeler en mijn mede8er.
Op de Medkey zit een reset knopje is er een mogelijkheid om het bordje te resetten?

Zelf zit ik er inmiddels aan te denken dat het TB stuk is!

mvg Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Het toetsenbordje moet gewoon zonder nas werken. De kabel is volgens mij alleen om hem op te laden. Klinkt idd als een defect toetsenbordje, of zou de accu gewoon leeg zijn ?
Werkt de backlight nog ? (rode toets linksboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus31
Hoi u_nix_we_all,

De laser werkt gewoon en het backlight werkt ook gewoon. De batterij is gewoon vol.

:(

mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
brutus31 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:44:
Hoi u_nix_we_all,

De laser werkt gewoon en het backlight werkt ook gewoon. De batterij is gewoon vol.

:(

mark
Je schreef dat je hem met de kabel aan je PC hebt gehangen, maar de kabel is alleen maar om op te laden, je moet dan ook de dongle gebruiken, maar ik neem aan dat je dat ook al geprobeerd had 8)
Kan ook zijn dat de dongle stuk is, kun je die wel zien in apparaatbeheer ?

[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 05-05-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus31
De dongle heb ik inderdaad aan de computer gehangen en wordt ook meteen gezien. Maar voor de rest geen reactie vanuit het toetsenbord.

De dongle wordt gezien in het apparaatbeheer.

mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178849

Apps installeren gelukt.
Het is mij wel gelukt om apps te installeren op de originele mediaplayer.
Plaats eerst een SD-kaartje in de speler, want dat is de enige plaats waar je de download kan wegschrijven.
Ga met de ingebouwde internet browser naar de site slideme.org. Dit is een alternatieve app-market, waar minder bekende apps zijn te downloaden.
Ik heb eerst ES-file-explorer gedownload en geinstalleerd (de speler vraagt na de download of hij moet installeren). Deze app gebruik ik ook op mijn smartphone. Met ES-file-explorer kan je op een gewone smartphone willekeurige apk-bestanden (apk is de standaard extensie van een app), die bijvoorbeeld op je SD-kaart staan, opzoeken, selecteren en vervolgens installeren. Dat is mij met deze mediastreamer nog niet gelukt.
ES-file-explorer bevat ook een App-manager waarmee je ongewenste apps kan de-installeren.
De speler begint na het installeren van meerdere apps wel snel vol te raken vanwege beperkt intern geheugen.
Helaas werkt het geluid bij eigen apps niet! (bijv. TuneIn radio of de Android MP3-speler die je vanuit ES kan activeren door een MP3-file af te spelen op je NAS via netwerk/Samba). Wie weet hiervoor een oplossing? Nieuwe codecs installeren door een nieuwe mediaplayer te installeren hielp niet.

Er zijn nog andere alternatieve app-markets, maar die heb ik nog niet geprobeerd:
zie: 6 alternatives to the android market
nl.appbrain.com
Een nederlandse blog:
android143.blogspot.nl
En een chinese (gewoon engelse namen in het zoekveld intikken):
as.baidu.com
Overigens speelt Youtube bij mij nog steeds niet met de laatste firmware en ook geen flash (alhoewel je bij de firmware-upgrade ziet dat flash-lite wordt geinstalleerd.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 178849 op 27-10-2012 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resonancer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-01-2022
Thx voor je linkjes. Die chinese is best leuk, bejeweld e.d. kan ik helaas niet spelen, helft van beeld niet zichtbaar (iemand tips?)
Bij mij werkt die ES explorer niet ,maar kan via ASTRO wel apps van de SD instaleren.
Heb you tube ook nog niet aan de gang ,maar dat schijnt helemaal niemand te lukken.
http://www.android-hilfe....ox-meteorit-mmb-22-a.html
Belachelijk dat Pearl hier wel mee blijft adverteren.

Heb andere versies van flash geinstaleerd, helaas maken die you tube (via de browser) ook niet werkend.
Heb het apparaat voor 20euro op de rommelmarkt gekocht en ben er voor op de slaapkamer best blij mee, streamen gaat prima, surfen ook, facebook app (nogmaals dank voor die chinese link) draait, zei het traag. Jammer dat de google shop app ook niet draait, uitzending gemist e.d. lukt dus helaas ook niet.

Heb ook nog geprobeerd Ram extender te instaleren zodat je SD kaart als intern geheugen gezien word, hiervoor vraag hij om de root te unlocken, maar dit is me ook nog niet gelukt.

[ Voor 8% gewijzigd door Resonancer op 12-12-2012 12:59 ]

Aloha

Pagina: 1