Apps installeren gelukt.
Het is mij wel gelukt om apps te installeren op de originele mediaplayer.
Plaats eerst een SD-kaartje in de speler, want dat is de enige plaats waar je de download kan wegschrijven.
Ga met de ingebouwde internet browser naar de site
slideme.org. Dit is een alternatieve app-market, waar minder bekende apps zijn te downloaden.
Ik heb eerst
ES-file-explorer gedownload en geinstalleerd (de speler vraagt na de download of hij moet installeren). Deze app gebruik ik ook op mijn smartphone. Met ES-file-explorer kan je op een gewone smartphone willekeurige apk-bestanden (apk is de standaard extensie van een app), die bijvoorbeeld op je SD-kaart staan, opzoeken, selecteren en vervolgens installeren. Dat is mij met deze mediastreamer nog niet gelukt.
ES-file-explorer bevat ook een App-manager waarmee je ongewenste apps kan de-installeren.
De speler begint na het installeren van meerdere apps wel snel vol te raken vanwege beperkt intern geheugen.
Helaas werkt het geluid bij eigen apps niet! (bijv. TuneIn radio of de Android MP3-speler die je vanuit ES kan activeren door een MP3-file af te spelen op je NAS via netwerk/Samba). Wie weet hiervoor een oplossing? Nieuwe codecs installeren door een nieuwe mediaplayer te installeren hielp niet.
Er zijn nog andere alternatieve app-markets, maar die heb ik nog niet geprobeerd:
zie:
6 alternatives to the android market
nl.appbrain.com
Een nederlandse blog:
android143.blogspot.nl
En een chinese (gewoon engelse namen in het zoekveld intikken):
as.baidu.com
Overigens speelt Youtube bij mij nog steeds niet met de laatste firmware en ook geen flash (alhoewel je bij de firmware-upgrade ziet dat flash-lite wordt geinstalleerd.
[
Voor 29% gewijzigd door
Anoniem: 178849 op 27-10-2012 01:27
]