Ik kon het toch niet laten om in ieder geval de mediaspeler aan te sluiten en uit te testen.
voorlopige bevindingen:
Video:
Alle avi en mov die ik uitgeprobeerd heb werken, met geluid, ook enkele die op mijn PlayOn HD niet werken of daar geen geluid hebben. Ondertitels srt worden weergegeven.
VIDEO_TS afspelen: er komt een popup "this is a DVD folder"met de keuzes "Watching DVD" en "Browsing this folder". Bij selecteren van "Watching DVD" komt er een foutmelding. Een VOB bestand direct afspelen gaat wel goed.
Muziek:
MP3 afspelen zonder problemen. Overzichtelijk scherm met artiest, titel, album, album art, verstreken en totale tijd. vind ik persoonlijik mooier dan op de PlayonHD. Playlists heb ik nog niet uitgeprobeerd.
DTS geeft ruis op mijn TV, maar ik heb nog niet geprobeerd via mijn versterker, die wel DTS aankan.
Foto's:
Overzichtelijk keuzemenu, diavoorstelling tijd instelbaar, overgangen instelbaar, achtergrond muziek selecteren.
Netwerk:
Kan zonder problemen de netwerkschijf van mijn PlayOn HD benaderen en alle muziek, video's en foto's daarvan afspelen. UPnP naar mijn computer loopt niet lekker, moet ik verder uitzoeken.
Android:
Browser, Firmware Update, Music, Network, Photo, Picasa, Settings, Tune In Radio, Video, Youtube. Helaas werkt TuneIn Radio niet, er komt een foutmelding: "Cannot play, the audio format is not supported". Dat is wel balen, ik hoop dat ik dat nog eens aan de praat ga krijgen. Ik weet ook niet of en hoe je andere apps kunt installeren, maar daar zijn vast wel trucs voor te verzinnen.
Browser werkt aardig, maar ik heb een flash site geprobeerd en die werkte niet.
Toetsenbordje:
Grappig klein dingetje, ca 15cm breed, met touchpad. Wel even wennen, vooral het touchpad. Er zit zelfs toetsenbordverlichting in en een (rode) laser pointer. Opladen via mini USB
Afstandbediening:
Zonder batterijen (2xAAA). Beetje onoverzichtelijk, en je moet behoorlijk goed richten op de speler.
Firmware:
Het apparaatje is inderdaad de Meteorit MMB-22.HDTV. Op de meegeleverde installatiecd staat firmware 1.33, maar daar heb ik in diverse fora nogal wat probleemmeldingen over gezien. Daar wacht ik dus nog maar even mee, hoewel ik nergens kan vinden welke firmware er nu op het apparaat zit....
Het appraatje heeft geen al te snelle processor (ik heb volgens mij ergens gelezen 500 MHz), dus het gaat allemaal wel een beetje traag. maar met de filmpjes die ik heb afgespeeld had hij verder geen moeite.
De NAS kan ik helaas nog niet uitproberen, dan moet ik eerst mijn harddisk overzetten uit de PlayonHD (en waarschijnlkijk nog een tweede kopen zodat ik RAID1 kan draaien).