Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Afgesplitst van Het grote GNOME 3 topic - CAPSLOCK2000
Ertepeller schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:12:
Houd er wel rekening mee dat er in Gnome Shell animaties worden gebruikt. Met vertragingen dus. Als je die uitschakelt (of de vertragingen korter maakt) lijkt ie al een stuk sneller.
Dat begrijp ik, maar het zijn niet de vertragingen in de animaties die ik ervaar als onprettig. De userinterface heeft lag (stroperigheid) in vergelijking met XFCE (en Windows, dat nog op mijn notebook staat). Vreemd genoeg ervaar ik onder GNOME de grootste vertraging in de beweging van de muis: als ik snel met een venster sleep, dan "loopt het venster voor" op de muiscursor. Die hobbelt er een pixel of 10-15 achteraan. In XFCE (en Windows) is dat niet het geval.

In Windows en XFCE beweegt de muis ook vloeiend, terwijl de muis in GNOME met sprongen van 3 pixels ofzo lijkt te bewegen. Ik weet niet wanneer dit begonnen is eerlijk gezegd en of het al zo is sinds het begin.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 11-03-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Dat klinkt als een driver issue van de video kaart..
Je kan proberen SWCursor aan te zetten? http://www.x.org/archive/X11R6.8.0/doc/SiS2.html

[ Voor 46% gewijzigd door MacGrumpy op 11-03-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hoe zou het een driverprobleem kunnen zijn als XFCE bovenop dezelfde installatie geen last hiervan heeft? De compositor van XFCE staat trouwens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Omdat xfce xrender gebruikt (2d acceleratie) om compositing te doen.
Gnome 3 daar in tegen gebruikt opengl (3d).
Het uiteindelijk gedrag van de twee kan dus heel anders zijn.
Wat zijn de specificaties van het systeem waarop je GNOME3 probeerd te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De specificaties zijn als volgt:

Q8400 2.66 GHz
8GB RAM
64GB SSD (systeemschijf) en 1TB 7200 RPM HDD (/home)
Asus P5Q (Intel P45 moederbord)
Asus nVidia 560 Ti met nVidia 290 driver
Asus Xonar D1 geluidskaart

De installatie is standaard (Fedora 16 GNOME Live cd), met de nVidia driver als enige toevoeging. Ik ben niet van plan om dit systeem te gebruiken met de Nouveau-driver. Deze lag treedt ook direct na de installatie al op, als de Nouveau-driver er nog in zit, en ik heb met nVidia's driver betere ervaringen.

[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 12-03-2012 05:30 ]