Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

welke licentie voor test/trainings omgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje gelezen te hebben toch met onderstaande vraag blijven zitten:

Xenserver staat geïnstalleerd op een quad core systeem 

Hier wil ik nu een 4 tal windows server 2008 systemen op gaan draaien.

Het doel van dit alles is om een trainings/test omgeving op te bouwen.

Nu kom ik verschillende licenties tegen voor server 2008 van 25 euro tot duizenden euro's.

Kan ik gebruik maken van een OEM versie als: Microsoft Windows 2008 Server CAL gebruiken van 24 Euro. of heb ik een andere licentie nodig? en welke is dat dan?

Hou er rekening mee dat het puur om een privé traings/test omgeving gaat. 

Barber

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Training/test als in testen hoe met de opstellingen om te gaan, ontwikkelen of...?

Afhankelijk hiervan kun je naar TechNet/MSDN kijken.

Die licentie die je opnoemt is één WS 2008 CAL, waarmee je 1 user/device toegang kunt geven tot de server.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Kijk eens naar Technet, hoewel ik geen idee heb of je daar prive iets mee kunt.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als het voor je zelf is voor test doel einden.. is het misschien een idee op een ms technet account te kopen voor 200+ per jaar.

http://technet.microsoft....bscriptions/hh442910.aspx

Verwijderd

Topicstarter
TechNet Standard (Retail)
Ben niet bekend met deze optie. Houd dit in dat je een jaar lang alle software kan installeren in mijn test omgeving? op de enterprise versies na?

Wat zou het me kosten als ik voor de 4 systemen een licentie zou aanschaffen? voor gebruik op een xenserver hyperviser?

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kijk daarvoor ff in dit topic.. staat het allemaal uitgelegd

Microsoft Technet

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm dat ziet er wel goed uit.

Dus alle keys die je in het eerste jaar geactiveerd hebt blijven oneindig geldig? dat lijkt me te mooi om waar te zijn.....

Zie onderstaande:

Vraag: En als mijn TechNet afloopt? Moet ik dan alles weer eraf gooien?

Antwoord: Nee, Gelukkig blijven jou keys gewoon geldig. Wel kan je vanaf dat moment geen nieuwe keys meer aanvragen of software downloaden van de Microsoft site.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:52:
lijkt me te mooi om waar te zijn.....
De licenties zijn natuurlijk niet bruikbaar voor productie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nee inderdaad, maar dat zijn ze in essentie al niet.

Maar voor een test omgeving kan je ze naar een jaar gewoon blijven gebruiken, zolang ze meer niet opnieuw geactiveerd hoeven te worden.

Dat klinkt toch wel aantrekkelijk :)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

You're welcome.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoelang moet deze omgeving operationeel zijn? Je zou evt. anders ook nog de evalutation versie kunnen downloaden. Deze is 180 dagen bruikbaar.

http://www.microsoft.com/...server/2008-r2-trial.aspx

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Sp33dFr34k schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:06:
Training/test als in testen hoe met de opstellingen om te gaan, ontwikkelen of...?

Afhankelijk hiervan kun je naar TechNet/MSDN kijken.

Die licentie die je opnoemt is één WS 2008 CAL, waarmee je 1 user/device toegang kunt geven tot de server.
Thx, voor je antwoord :) Ben gaan kijken naar technet account.
Pagina: 1