Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc samenstellen voor bedrijf!

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views

• diederick89
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-12-2021
Goedemiddag Allemaal,

Bij ons op het werk zijn ze bezig met het kijken voor nieuwe pc's. Mijn ervaring met ict bedrijven zijn dat ze vaak veel geld vragen voor pc's, daarom wil ik kijken of ik er zelf één samen kan stellen.

Hij moet de volgende programma's kunnen draaien:

- Bedrijfsinformatiesysteem (metacom)
- Autocad 2012
- Photoshop
- Officeprogramma's
- outlook

Hij moet een x aantal jaren goed mee gaan en alle programma's makkelijk aan kunnen. Hij mag ook niet teveel geld kosten, want het is voor een bedrijf en iedereen weet bezuinigen bezuinigen haha..

Iemand ervaring met het samenstellen van een bedrijfspc? Welk systeem hebben jullie gebruikt?

Gr. Diederick

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor het gemak zou ik zeggen dat je gewoon Dell of HP of een andere grote fabrikant belt. Dan koop je voor relatief weinig gestandaardiseerde PC's die je niet zelf in elkaar hoeft te knutselen en die behoorlijk betrouwbaar zijn.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 22:44
Koop gewoon nette pc's van een grote computerboer ala Dell/HP. Ik weet niet om hoeveel pc's het gaat, maar vaak ben je niet veel duurder uit, zeker als je kijkt naar de argumenten voor garantie, support en dergelijke. Als je belt kan je flinke kortingen krijgen op de prijzen.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 00:54
AtleX schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:06:
Voor het gemak zou ik zeggen dat je gewoon Dell of HP of een andere grote fabrikant belt. Dan koop je voor relatief weinig gestandaardiseerde PC's die je niet zelf in elkaar hoeft te knutselen en die behoorlijk betrouwbaar zijn.
verder heb je ook betere ondersteuning/support mocht er wat mis zijn.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou eerst even met de verantwoordelijke overleggen wat de vereiste uptime is. Hoe erg is het bijvoorbeeld als jij een dagje moet komen klussen om dingen op te lossen. Als ze dan duizenden euro's verliezen doordat ze niet kunnen werken dan is het misschien beter om inderdaad bij een gerenommeerde fabrikant te kopen met (extra) ondersteuning. :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Begin er niet aan !
Je krijgt hier gegarandeerd een keer gedoe mee. Zoals hierboven gezegd, bestel gewoon een bekend merk met bijbehorende service,

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:45
Op mijn stage hadden ze de afgelopen 5-6 jaar zelfbouw systemen. zoals hierboven genoemd, raadt ik je het sterk af. Zelfbouw is lang niet zo stabiel als systemen van HP of Dell. kost misschien ietjes meer, maar je krijgt er wel super degelijke machines voor terug die het zeker een aantal jaartjes uithouden zonder veel onderhoud.

Op een gegeven moment hielden veel stations ermee op, veel problemen en zonder reden of wat dan ook. Alles vervangen door HP stations. aparte SDD en wat extra geheugen erin en software zoals Autocad ging als mes door boter of hoe je het ook noemt :P performance op en top

[ Voor 29% gewijzigd door Michiel313 op 11-03-2012 12:20 ]

LAAG8 Blog

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelfbouw kan prima zo stabiel zijn als OEMsystemen. Ik werk alleen maar met zelfbouwspul, en dat gaat al jaren prima.

Wat je je moet afvragen is of jij in staat bent de service te verlenen als het fout gaat. De kwaliteit van de systemen zal het niet verschil niet maken.

Verwijderd

Ik zou inderdaad een gerenomeerd merk nemen, met next business day garantie. Zelfbouw is leuk als je alles naar wens wilt hebben en niet te maken wilt hebben met brakke garantieafhandelingen van de mediamarkt, maar voor een zakelijke omgeving gaat dat niet echt op, als het €10 per uur kost als de bak eruit ligt (lijkt me sterk, het is eerder 5 a 10x zo hoog), dan heb je het contract er al uit.

Reservebakken neerzetten kan een oplossing zijn, maar volgens mij wordt je daar ook niet vrolijk van.

Verder: losse aankoopadviestopics zijn niet meer toegestaan op GoT. Voor aankoopadvies kan je terecht in de BBG topics (Best Buy Guide overzichtstopic), lees eventueel het CSL beleid. Voor dit vraagstuk zou ik verder gaan in [BBG aanschaf] Workstation.

Dit topic ga ik echter sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.