Foutmelding bij "veilig verwijderen" externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik krijg een foutmelding als ik mijn externe harder schijf pricewatch: Samsung G2 Portable 640GB Zwart probeer te verwijderen met "veilig verwijderen", in Windwos XP SP3.
Kan het apparaat Algemeen volume kan nu niet stoppen. Probeer het apparaat later opnieuw te stoppen.
Het gaat om een back-up schijf dus hier zou ik het liefst geen dingen willen doen waar dataverlies van kan optreden. Ik heb al meerdere keren geprobeerd is het laatste uur, maar elke keer komt deze foutmelding weer te voorschijn. Maar ik zie inderdaad ook dat het ledje op de harde schijf aan blijft en dus de harde schijf toch in enige vorm actief is.

Ik heb gezocht op GoT en vond een vergelijkbaar probleem: Externe Harde schijf, Veilig verwijderen Error, hier hielp het om processen te stoppen, maar ik heb werkelijk geen idee welke dat zou moeten zijn en dat wordt daar ook niet vermeld.

Ook wordt daar genoemd dat je de optie de schijf kan instellen als "Optimaliseren voor snelle verwijdering". Ook via Google had ik deze optie gevonden maar ik kan deze niet selecteren. De selectie is greyed out en blijft op "Optimaliseren voor prestaties". (Ik zal hier zelf ook nog verder naar kijken)

Bij usb-stick heb je verder ook nog de optie om verwijderen door "uitwerpen" te selecteren als je rechtermuis klik op je schijf in windows verkenner, maar deze optie is niet beschikbaar voor deze schijf.

Andere resultaten die ik via google gekregen heb is dat dit helemaal niet uitmaakt en dat je gewoon je harde schijf eruit kan trekken. Kan je dat veilig doen of is dit toch niet zo verstandig?

Is het wellicht ook goed om je PC af te sluiten en daarna de harde schijf eruit te trekken? Of is dit juist niet goed voor je externe harde schijf?

Iemand die kan helpen? Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 11-03-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als ik hier zo'n melding krijg is het meestal explorer(.exe) dat de externe schijf in gebruik houd. Beëindig dat proces eens via taakbeheer, start 'm opnieuw en probeer dan nog eens veilig te verwijderen?

En anders gewoon de pc uitzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 11-03-2012 11:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Raven schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:39:
Als ik hier zo'n melding krijg is het meestal explorer(.exe) dat de externe schijf in gebruik houd. Beëindig dat proces eens via taakbeheer, start 'm opnieuw en probeer dan nog eens veilig te verwijderen?
Dit werkte, super bedankt! :)

Voor de volledigheid: ik heb deze aanwijzingen gevolgd om explorer.exe af te sluiten en weer op te starten (gevonden met Google). En daarna kon ik de externe harde schijf wel veilig verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:)

Het heeft er volgens mij mee te maken dat geopende mappen niet volledig afgesloten worden, een alternatief voor taakbeheer (Process Explorer) laat hier in zo'n geval meestal nog mappen zien die explorer.exe open lijkt te houden terwijl ze gesloten zijn.
Dat houd de externe schijven in gebruik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Die Process Explorer ziet er interessant uit. Bedankt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 11-03-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Graag gedaan ;)

Oscar Wilde

Pagina: 1