Externe Harde schijf, Veilig verwijderen Error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12
Ik heb gisteren een nieuwe externe harddrive gekocht een 320GB WD My Passport, mooi ding perfecte maat.
Maar toen ik hem na het formatteren (FAT->NTFS) probeer "veilig" te "verwijderen" krijg ik een foutmelding, namelijk:
"Het apparaat "Algemeen volume" kan niet worden gestopt omdat het in gebruik is. Sluit programma's die het apparaat mogelijk gebruiken en probeer het later opnieuw."

Ik heb echt alle programma's om de beurt afgesloten en niks werkt, alleen pc uitzetten HD loskoppelen en pc aanzetten. Op mij laptop heb weer nergens last van.

Daarnaast (extra 2de "probleem") mijn usb hub pakt hem niet, als ik hem direct op een usb poort aansluit doet hij het gewoon maar via de usb hub niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan natuurlijk zijn dat er nog processen op de achtergrond proberen de schijf te benaderen (denk aan virusscanners, indexingservices etc). Je kunt bij de eigenschappen van je hdds bij het 'hardware' tabblad op properties klikken en hier op de 'policies' tab 'optimize for quick removal' aanzetten.

Dat je schijf het op de hub niet doet is logisch. Je schijf trekt namelijk alle power uit de USBpoorten, en heeft de volle 500mA nodig om te kunnen werken. Je hub heeft zelf ook stroom nodig, waardoor er max iets van 400mA over de poorten te verdelen valt. Dit is op te lossen door een powered USBhug te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Oke bedankt van die USBhub, dacht al zoiets :P
Ik heb wat betreft virusscans enzo echt alles afgesloten en gestopt, ik ga het nu nog een keer proberen... wie weet. En dat 'optimize for quick removal' is naar ik hoorde niet al te goed voor je HD en verlaagt daarnaast ook nog de preformance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47
Of je van die instelling iets merkt hangt er een beetje vanaf hoe intensief je de schijf gaat gebruiken. Het komt erop neer dat je OS alles rechtstreeks naar de schijf schrijft, en dus niets cached in het intern geheugen. Dit kan in sommige gevallen iets uitmaken in snelheid, maar veel zal je er niet van merken.

Overigens: gebruik je Vista? Dan bestaat de kans dat Vista de schijf aan het indexeren is. Ook dit is uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Icyzer schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:14:
Oke bedankt van die USBhub, dacht al zoiets :P
Ik heb wat betreft virusscans enzo echt alles afgesloten en gestopt, ik ga het nu nog een keer proberen... wie weet. En dat 'optimize for quick removal' is naar ik hoorde niet al te goed voor je HD en verlaagt daarnaast ook nog de preformance?
Het zet caching uit op je hdd. Maar gezien je een HDD aan de USBbus hebt hangen denk ik niet dat je je bang hoeft te maken om de prestaties. USB is toch al traag, dus die schijf kan dat in de meeste gevallen zelfs met writeback cache uit ook bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:30

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat gebeurt er als je meteen nog een keer probeert hem veilig te verwijderen? Mijn externe harde schijven hebben een beetje de neiging om pas alles echt weg te schrijven als ik de eerste keer voor veilig verwijderen kies. Meteen erna nog een keer en succes.

Download anders Process Explorer. Daarmee kun je dmv Find | Find Handle or DLL erachter komen welke processen de schijf of bestanden erop nog in gebruik hebben. Gewoon de drive letter invoeren (bv F:), op Search drukken en kijken wat er uitkomt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:30

Robtimus

me Robtimus no like you

TERW_DAN schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:54:
[...]

Het zet caching uit op je hdd. Maar gezien je een HDD aan de USBbus hebt hangen denk ik niet dat je je bang hoeft te maken om de prestaties. USB is toch al traag, dus die schijf kan dat in de meeste gevallen zelfs met writeback cache uit ook bijhouden.
Er zit bij mij toch wel een groot verschil in. Als ik optimize for quick removal aan heb staan (default voor USB sticks...) dan mag ik blij zijn als ik 4 MB/s haal. Als ik dat in optimize for performance verander dan haal ik met gemak 13 MB/s, bij sommige apparaten zelfs ruim 20 MB/s.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
TERW_DAN schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:54:
Dat maakt wel degelijk een enorm verschil bij het schrijven naar een USB HD.
Ik had dit ook een keer per ongeluk uitstaan en verwonderde mij erover waarom de schrijfsnelheid zo achter bleef bij mijn externe WD elements van 1TB.
Met caching uit had ik ~ 8 MB/s, met caching aan was dit over de 25 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Sorry voor de late reactie, het probleem is, iniedergeval voor nu, opgelost. Het was Windows media center, ik had alle processen daarvan gekilled en toen deed hij het. Ik gebruik inderdaad vista.

Edit: Ik had indexeren trouwens als eerste al uitgeschakeld :P

[ Voor 14% gewijzigd door Icyzer op 27-05-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Windows Media Player wil dit ook wel doen als je hem hebt draaien. Mocht je het nog een keer hebben dan kan je dmv Process explorer (http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx) kijken welke process gebruik maakt van je externe harde schijf.

edit: Had het topic beter door moeten lezen. IceManX was me voor. |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Sigma2k8 op 27-05-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Misschien niet helemaal related, maar om er nu een nieuwe topic voor te starten.
Ik zoek naar een simpele manier om een folder op mijn hd met een wachtwoord te beveiligen, niet tegen high-end hackers ofzo enkel voor mijn zusje. Dus er hoeft geen encryptie op te zitten, maar hij moet wel overal bruikbaar zijn zonder voor geinstalleerde programma's. De gewone windows manier werkt niet.

En het "Veilig verwijderen" probleem is weer terug, morgen maar een process explorer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Icyzer schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 01:21:

Ik zoek naar een simpele manier om een folder op mijn hd met een wachtwoord te beveiligen, niet tegen high-end hackers ofzo enkel voor mijn zusje.
Ligt aan de skillz van je zus.
Eventueel een hidden folder, of anders toch maar TrueCrypt in traveler mode, maar dat vereist wel admin rechten op de host machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
skillz van me zus liggen op het niveau van dat ze mij vragen om schijfdefragmentatie/virusscan aan te zetten op de algemene pc.... niet hoog dus,.
Hidden folder werkt niet helemaal fijn vind ik, maar geen slecht alternatief.
Truecrypt had ik ook al overwogen, maar admin mode dat kan dus niet. Want ik moet de HD ook op school kunnen gebruiken...Ben nu naar Folder Acces pro en dirLock aan het kijken.

Wat ook een alternatief is, is om het programmaatje voor het lock/unlock op de hd te installeren zodat hij overal open gaat.
Pagina: 1