• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12 10:54
Het vorige topic is op slot gegaan omdat niet werd begrepen wat er met mijn vraag werd bedoeld.
Ik heb echter nog geen duidelijk antwoord gehad.
Engelstalige wikipedia staat ook geen antwoord op mijn vraag.

Wat wil ik bereiken:
Pb --> Pb2+

Stoffen die ik heb:
Pb
H2O (d.m.v. elektrolyse -> 2H2 + O2)
H2SO4

spullen die ik heb:
spanningsbron

Weet iemand hoe ik op mijn antwoord kom?
Of zie ik echt iets over het hoofd en kan Pb zomaar in Pb 2+ veranderen zoals in het vorige topic werd beweerd?
Ik zou het ook zeer op prijs stellen dat dit topic niet zomaar op slot gaat, ik ben bezig met mijn profielwerkstuk en dit is het allerbelangrijkste onderdeel ervan. De deadline is minder dan 23 uur van mij verwijdert.

[ Voor 3% gewijzigd door Heilige Kaas op 11-03-2012 01:18 ]

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12 10:54
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/3q5djjfkn/Naamloos.jpg

vraag staat in het plaatje

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heilige Kaas schreef op zondag 11 maart 2012 @ 01:16:
Het vorige topic is op slot gegaan omdat niet werd begrepen wat er met mijn vraag werd bedoeld.
Ik heb echter nog geen duidelijk antwoord gehad.
Dit is niet de bedoeling: als een topic op slot gaat, dan wordt het gelijk openen van een nieuw topic niet op prijs gesteld. Dat is iets wat op heel GoT automatisch een slotje oplevert, als je het niet eens bent met een beslissing of actie van een lokale moderator, dan is er in de meeste forums een terugkoppelingstopic (WL-terugkoppeling-topic), of je kunt per DM contact opnemen met de desbetreffende moderator. Zomaar een beslissing negeren is in ieder geval de slechtste keuze.

Verder: W&L is niet een vraagbaak of helpdesk, maar een discussieforum, dus klagen dat je geen duidelijk antwoord hebt gehad is de verkeerde insteek :) .

Je vraag is trouwens goed begrepen, je moet juist kijken naar de antwoorden en hints die al gegeven zijn :)
Of zie ik echt iets over het hoofd en kan Pb zomaar in Pb 2+ veranderen zoals in het vorige topic werd beweerd?
Dat is dus een redox reactie. "Transition metals" kunnen inderdaad in verschillende valenties bestaan, allemaal redelijk standaard in scheikunde. In de accu zit zwavelzuur welke een sterk reducerende omgeving oplevert.
Allereerst werken je plaatjes niet. Echter, je moet je toch in gaan lezen op wat stroom nu is: Wikipedia: Electric current. Oversimplificerend, maar er worden electronen (e-) rondgepompt.
Ik zou het ook zeer op prijs stellen dat dit topic niet zomaar op slot gaat, ik ben bezig met mijn profielwerkstuk en dit is het allerbelangrijkste onderdeel ervan. De deadline is minder dan 23 uur van mij verwijdert.
Tja, hoe vervelend dan ook, dat is een probleem wat valt onder planning en prioritering, en is geen excuus om een gesloten topic zonder toestemming te heropenen. Ik ga ook hier een slotje aan hangen, voor de redenen hierboven gegeven.

Als je het oneens bent met die beslissing, dan kun je me per DM bereiken of het aankaarten in WL-terugkoppeling-topic :) . Open svp geen nieuw topic.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 11-03-2012 01:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.