Custom case: wie doet mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.749 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Dutch engineers gaan een case ontwerpen, speciaal voor waterkoeling.
Waarom: goede cases zijn momenteel lastig te krijgen en veel te duur, wegens importgedoe enzo.

Ti's in de startfase, inbreng is dus nog mogelijk

http://forum.highflow.nl/...gineers-12606/#post224801

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik doe niet mee maar er schiet me wat te binnen, misschien dat het al bestaat of dat je er al aan gedacht hebt, maar ipv losse rad's te gebruiken zou je de kast van een hol frame kunnen bouwen waar dan het koelwater inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zeker een origineel idee, maar dan moet je ook denken hoe je daarmee de warmte aan het koelwater ontrekt, dus het wordt dan een frame met een behoorlijk kleine diameter waar vervolgens lamellen op moeten om de warmte beter aan de lucht af te kunnen geven. Daarnaast moet je ook bekijken hoe je zo veel mogelijk frame kunt gebruiken zonder stromingen te laten kruisen.
Zoiets is al eens gedaan met koperbuizen, maar een flinke radiator is nog altijd makkelijker, heeft stukken meer oppervlak en esthetisch gezien kun je er ook meer kanten mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Zullen we ontopic en realistisch blijven? :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik kan het effe niet vinden, maar een "Cube Case" met plek voor een 4-Way SLI of SR2 mobo van eVGA blijft voor mij toch wel ideaal en ik geloof al tekoop. Zag laatst een volledig watergekoelde Cube PC van iemand die mij wel beviel alleen kan ik de link effe niet vinden :)

Teveel OC fora met namen die teveel op elkaar lijken |:(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Je bedoelt van danger den? Mwah... T duur ook en erg plastic. Beste momenteel vind ik de case labs, maar om die hier te krijgen ga je richting 1000 euro.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Misschien is het een goed idee om de kast gewoon iets breder te maken en om de radiator in de tp zoveel mogelijk te verschuiving naar buiten toe. Fractal Design heeft hetzelfde gedaan met de Arc Midi, waardoor er hele dikke rads in de top passen met push/pull zonder dat dit voor interferrentie zorgt met o.a. RAM en dergelijke.

Ook vind ik in alle kasten het cable management nutteloos. Hoe goed je ook je best doet, de kabel blijven zichtbaar. Ik zou ook de plaats aan de achterkant heel wat breder maken zodanig dat er een ATX voeding rechtopstaan in past. Op deze manier heb je er dan geen last meer van en kun je zelfs met een non-modulaire voeding sommige kabels wegwerken.

Verder doordat de achterkant verbreed wordt is het goed om in zones te werken. Zo zou ik voor de kabels een soort van kamer inbouwen waar je alles centraal in kunt inpluggen en aansluiten. Ook de harde schijven en optical drives moeten rechtopstaand aan de achterkant gemonteerd worden. Waarom ? Wel op deze manier hoef je geen HDD cages in te bouwen aan de kant van het mobo waardoor er ENORME mobo's als GPU's in passen terwijl dat de kast niet veel groter is dan een Mid tower !

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
plan nu is om:
benedenkamer met voeding achterin in het midden
rads rechtopstaan, wellicht zelfs 2 boven elkaar (=4 rads)
kamer boven: liggend mob0, raampje erboven zodat die mooi te zien is
veel 5.25 bays voor fanctonrollers, dual res bays etc.
en dan hier en daar ruimte voor een fannetje.

en ssd's schroefgaten onder de mobo tray :D

kast wordt wss 40 cm breed, 45 tot 60 hoog afhankelijk van aantal rads dat we erin kwijt willen. Valt dus wel mee.

Lastig puntje is de mobo trays, vreemd hoe zoiets simpels en op het oog standaards lastig te krijgen is (en veel te duur).

[ Voor 12% gewijzigd door Boefmans op 12-03-2012 10:30 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Sorry, maar dit valt onder het kopje "werving" en nog voor een ander forum ook ;) Dus een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.