Opgelicht tweaker zelfs na betaling via Paypal

Pagina: 1
Acties:
  • 649 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 20:48
hoi mede tweakers ben zojuist opgelicht door een mede tweaker via paypal.
Hoe gaat dat in zijn werk....
Ik had geld overgemaakt via paypal. Hij vroeg of ik er een kado van wilde maken zodat het minder zou kosten.
Dus ik dacht dat doe ik voor hem, ik betaal immers via paypal.
Maar goed na betaald te hebben en niets meer vernomen te hebben van deze persoon, dacht ik, ik dien maar vast een claim in want ik voelde al aan dat het niet klopte. Hij zou het gisterochtend versturen en de code sturen, maar 0.0 reactie.....tot op heden.

Als je dus prive is koopt, kado of andere optie aanvinkt ben je dus totaal niet gedekt via paypal.
Kortom nooit doen, altijd goederen kiezen.
Heb al met paypal gebeld maar die kunnen helaas niets doen...
Dus dat wordt mijn politie . nl
Ging om deze ad :
V&A aangeboden: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 512GB

hopelijk kan ik met dit verhaal toch iemand helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01
En het was je niet opgevallen dat die user op 7 maart 2012 geregistreerd is puur voor een ad in V&A?
Lijkt me toch dat je iets voorzichtig bent op dat moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:42
Ik weet niet hoe Tweakers met dit soort zaken om gaat, maar ik zou bij dit soort zaken gewoon alle gegevens neerplempen. Van de correspondentie t/m zijn adressen. Ik heb het idee dat je enkel op die manier nog mogelijk een persoon/dader kunt achterhalen en misschien nog wel meer verbanden kunt trekken tussen andere scams. Vaak gaat de politie hier toch niet mee aan de haal..

Succes in ieder geval!

[ Voor 6% gewijzigd door KirovAir op 09-03-2012 09:13 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 14:32
Is het niet een beetje snel om iemand na 1 dag geen reactie al te betichten als oplichter? Er kunnen zoveel redenen zijn waarom hij het nog niet opgestuurd heeft/de T&T code nog niet gestuurd heeft..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

KirovAir schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:12:
Ik weet niet hoe Tweakers met dit soort zaken om gaat, maar ik zou bij dit soort zaken gewoon alle gegevens neerplempen. Van de correspondentie t/m zijn adressen. Ik heb het idee dat je enkel op die manier nog mogelijk een persoon/dader kunt achterhalen en misschien nog wel meer verbanden kunt trekken tussen andere scams. Vaak gaat de politie hier toch niet mee aan de haal..

Succes in ieder geval!
Tweakers gaat er zo mee om dat dit niet gewenst is. Dat zijn persoonsgegevens die niet zomaar openbaar mogen worden gemaakt. Ook al gaat het om een verdenking...

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:03

D4NG3R

kiwi

:)

KirovAir schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:12:
Ik weet niet hoe Tweakers met dit soort zaken om gaat,
Niet, dit staat duidelijk in de V&A FAQ.
maar ik zou bij dit soort zaken gewoon alle gegevens neerplempen. Van de correspondentie t/m zijn adressen. Ik heb het idee dat je enkel op die manier nog mogelijk een persoon/dader kunt achterhalen en misschien nog wel meer verbanden kunt trekken tussen andere scams. Vaak gaat de politie hier toch niet mee aan de haal..

Succes in ieder geval!
Als de TS dit zou doen zou hij aangeklaagd kunnen worden voor smaad.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Puc van S. schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:23:
Is het niet een beetje snel om iemand na 1 dag geen reactie al te betichten als oplichter? Er kunnen zoveel redenen zijn waarom hij het nog niet opgestuurd heeft/de T&T code nog niet gestuurd heeft..
Het is inderdaad pas dag 2, natuurlijk wat voorzichtigheid omdat het een nieuwe user is, maar dit is wel erg snel.

En het verhaal van Paypal is even goed lezen op je betaal scherm, daar staat het ook bij vermeld dat je bij gift/kado geen claim in kan dienen, maar ik dacht dat alle ontvangsten standaard dezelfde kosten hebben (3,4% + 0,35).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 20:48
Het is echt een oplichter neem maar van mij aan, en ja tuurlijk zag ik de registratie datum...
en ik weet dat het pas 2 dagen later is, maar gezien de mailwisselingen is het voor mij 100% duidelijk...

Wat ik hier wil duidelijk maken is dat payal niet altijd dekking geeft....

En alle gegevens hier neerzetten is idd niet gewenst, heb al aangifte gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:02
Kun je niet aangeven dat je het nooit hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit ook al in de mail; ik zou zeggen begin maar eens hier:
\[V&A] Help! Ik ben opgelicht!

Er zijn nog niet eens 48 uur voorbij sinds de advertentie geplaatst werd... Je opent een topic, stuurt meerdere e-mails, plaatst feedback - en je komt niet eens concreet met een verhaal waarom je nu denkt opgelicht te zijn anders dan dat je een dag later nog geen code hebt.

Ik zeg niet dat er niets aan de hand is, maar op basis van de informatie die je geeft is het wel erg paniekerig en mager.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 10:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.