Ik heb gisteren mijn nieuwe pc binnen gekregen en gebouwd. Ik had meteen al problemen bij de eerste boot, maar inmiddels ben ik erachter dat er veel meer speelt dan een brak PCIe-slot.
Allereerst, klik hier voor de complete specs, met de voetnoot dat de HD7970 nog niet binnen is en ik dus op een 9800GT van Gainward Bliss werk.
Opsomming van de problemen die ik tot nu toe bemerkt heb:
Bij de willekeurige freezes die ik krijg zie ik verder in het logboek van Windows 7 geen vermelding voorbij komen voor wat betreft de reden. Vanaf de vastloper tot de reboot zie ik geen foutmeldingen, en erna alleen de melding dat Windows niet correct is afgesloten door de reset.
Ik heb bar weinig verstand van hardware, dus ik heb nog een klein beetje hoop: is er een mogelijkheid dat dit iets anders is dan een slecht/kapot moederbord?
Allereerst, klik hier voor de complete specs, met de voetnoot dat de HD7970 nog niet binnen is en ik dus op een 9800GT van Gainward Bliss werk.
Opsomming van de problemen die ik tot nu toe bemerkt heb:
- De pc is instabiel. Op ogenschijnlijk willekeurige momenten (maar vooral als er grafisch geweld/rekenkracht nodig is, lijkt het) bevriest de pc in zijn geheel, inclusief HDD activity LED. Alleen een druk op de resetknop zorgt ervoor dat ik weer verder kan, en dat gaat dan meteen zonder bokken.
- Mijn grafische kaarten worden alleen herkend in het tweede PCIe x16-slot, niet het eerste.
- Toen ik alles losgehaald heb om te checken wat er mis was met mijn videokaartprobleem, heb ik de USB-kabel die de hub in mijn monitor aansluit op een andere USB-poort aangesloten dan voorheen. Ik kwam erachter dat deze poort (en na checken nog een aantal andere) niet goed werken. Mijn toetsenbord en muis doen het dan in de BIOS prima, maar in Windows en zelfs in de Windows installer doen ze niks. Detail hierbij is dat de backlight in het toetsenbord in dat geval telkens eventjes oplichtte als ik een toets indrukte. Domweg de poort waarvan ik wist dat hij werkt gebruiken voor de USB-hub loste het directe probleem op.
Bij de willekeurige freezes die ik krijg zie ik verder in het logboek van Windows 7 geen vermelding voorbij komen voor wat betreft de reden. Vanaf de vastloper tot de reboot zie ik geen foutmeldingen, en erna alleen de melding dat Windows niet correct is afgesloten door de reset.
Ik heb bar weinig verstand van hardware, dus ik heb nog een klein beetje hoop: is er een mogelijkheid dat dit iets anders is dan een slecht/kapot moederbord?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.