Tweede 9800GT werkt niet op nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe pc (klik voor volledige specs) in elkaar gezet en omdat de HD7970 die ik besteld heb pas over twee weken leverbaar is heb ik tijdelijk even mijn twee 9800GT's uit mijn oude pc gehaald en deze in de nieuwe pc gestopt. Tijdens het installeren van de pc had ik in het begin geen SLI en werd mijn tweede monitor, die in de tweede grafische kaart zit, niet herkend. De grafische kaart zelf kwam ook niet terug in de Device Manager van Windows. Later is er via Windows Update een nieuwe driver geïnstalleerd, en vanaf dat moment had ik beide schermen tot mijn beschikking, wat betekent dat mijn tweede grafische kaart ook tussen mijn devices gestaan moet hebben. Ik heb de SLI-settings toen niet gecheckt, maar ik neem aan dat ze op dat moment werkten.

Hoe dan ook, ik heb daarna de meest recente drivers geïnstalleerd (295.73 WHQL) en vanaf dat moment had ik na een reboot geen SLI, geen tweede monitor en geen tweede grafische kaart meer volgens Windows.

Gezien het feit dat het eventjes wel gewerkt heeft denk ik niet dat het een hardwareprobleem is. Ik weet van beide kaarten dat ze het doen, en afzonderlijk doen ze het ook in deze pc.

Ik heb beide kaarten op de twee PCIe x16-slots aangesloten, van sap voorzien door ze op de PSU aan te sluiten en de SLI-bridge gelegd. De fans op beide kaarten draaien, en met de nieuwste driver draaien ze ook allebei op lage snelheid.

Ik heb op internet gecheckt en ben daar twee oplossingen tegengekomen. Eentje betreft het installeren van de nieuwste drivers en daarna nogmaals diezelfde drivers installeren, maar dat loste het voor mij niet op. De andere oplossing betreft het fysiek verwijderen van één kaart, daarna de drivers installeren en pas dan de tweede kaart bijplaatsen, maar voor die oplossing heb ik de gelegenheid nog niet gehad doordat ik nogal wat te patchen en updaten heb en ik inmiddels niet genoeg licht heb om aan de hardware te sleutelen. Als niemand me kan helpen probeer ik dit morgen bij daglicht even, maar te meer omdat het zojuist dus wel een uur lang gewerkt heeft lijkt het me onwaarschijnlijk dat het het probleem oplost.

Kent iemand dit probleem? Ik zit hier hooguit twee weken aan vast maar ik ben nu te hard gewend aan twee schermen om dit niet te fixen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

ik ben nu te hard gewend aan twee schermen om dit niet te fixen
Voor die 2 weken dan maar even 2 schermen op 1 videokaart? Dus 1 videokaart eruit, en de kabel van het 2de scherm op de eerste graka aansluiten?

[ Voor 22% gewijzigd door Silasje op 07-03-2012 21:48 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Is op zich wel een optie natuurlijk, maar uiteindelijk zou ik het liefst ook voor die twee weken gewoon SLI aan de praat hebben. Sowieso moet ik in dat geval een VGA-kabel opzoeken; ik zie dat ik de verkeerde versie van de kaart aan dit topic gekoppeld heb, ik heb een versie met één DVI-aansluiting en één VGA-aansluiting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
dat probleem heb ik ook gehad bij mijn sabertooth met 3930k
dat heb ik opgelost door in de bios

pch configuration de high precision timer uit te zetten.

toen draaide het vlekkeloos.
misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Lijkt hier geen effect te hebben. :-( Ik zal nog eens de drivers weggooien en weer opnieuw installeren nu die high precision timer uit staat, als dat ook geen effect heeft zet ik hem wel weer aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Hmm, ik heb geen idee wat het nou geweest is - de zoveelste reïnstall, de installatie van de laatste paar Windows Updates of misschien toch die timer - maar hij doet het weer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
haha zet die timer dan eens aan dan kun je dat uitsluiten.

als ik bij mij die timer weer aanzette kreeg ik een mooie max resolutie van 1280 bij 1024
op een scherm van 2560 x 1440.

iig mooi dat het weer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik durf niks meer te veranderen uit angst dat ik het weer stuk maak. :+ Ik probeer het wel als ik de nieuwe kaart binnen heb, dan maakt het niks meer uit als het stuk gaat, ik draai straks toch geen SLI/CrossFire-setup meer. :P

edit:
Hmm, te vroeg gejuicht, hij doet het weer niet. Zometeen maar even kijken of teruggaan naar een herstelpunt helpt.

[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 08-03-2012 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het lijkt erop dat het een kapot moederbord is, dus ik heb daar maar een nieuw topic over geopend om het duidelijk te houden. FML. :/

Pagina: 1