philips tv en pioneer receiver

Pagina: 1
Acties:

• OzZy28
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07-2016
Beste tweakers,

Ik lop al de hele dag tegen een probleem aan dat me ergert.
Ik zal het kort houden.
Wat ik heb:

-Philips 37pfl7605h/12 led ambilight tv.
- Pioneer vsx-515 receiver.
- 5 speakers voor de receiver

Nou alles aangesloten zoals het hoort. Ik maal gebruik van tulp( rood wit) connectie tussen receiver en tv.
nu is het zo dat mn tv niet gelijk overschakelt naar de luidsprekers. Dus hebben de philips jonhens iets bedacht.met "Easylink" gedoe. Nou kan je bij geluid kiezen voor tv of versterker luidsprekers. Ik kies voor versterker en probeert te verbinden vvervolgens een bericht dat het is mislukt. Kabels gechecked en zitten goed. Ik ben geen pro in audio gebied maar het moet toch gelijk werken met deze connectie? Ohja de receiver stast wel op tv dus aansluitingen is naar mijn mening goed. Kan iemand mij hieruit helpen aub:(
Bedankt alvast.

Gr,

Osman.

(Is vanuit mn mobiel getypt sorry daarvoor)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Easylink is de naam van Philips voor het HDMI CEC-gebeuren. Om gebruik te maken van HDMI CEC moeten beide apparaten beschikken over HDMI en dat doet de Pioneer receiver niet. Om die reden zal de Pioneer ook niet vanzelf inschakelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• OzZy28
Dus war is nou de beste optie voor mij? In dit geval zou het dus nooit werken?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Harmony of iets dergelijks kopen en dan een macro maken voor de actie "TV kijken". Maar met de huidige apparatuur en aansluitingen gaat het nooit werken zoals jij wilt, automatisch. Staat overigens ook duidelijk in de manual dat je voor EasyLink een HDMI CEC-apparaat aan beide kanten nodig hebt. Dus dit had niet echt een verassing hoeven zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 08-03-2012 22:10 ]

• OzZy28
Hmm dan vind ik het toch wel knuddig van philips. Ouwe tv van schoonpa werkt prima met deze set up en nog andere mensen die ik ken. Is harmony ook een soort receiver of wat? Heb je zelf ook een philips tv waar het wel op werkt. Al die termen met die hdmi ecc etc zegt me niks. Die jongen van scheer en foppen waar ik de boel van heb gekocht lult ook ma wat uit zn nek. " Als je alles goed aansluit dn werkt ie gelijk". Magoed gezeurd ik wil in ieder geval stap voor stap weten. Wat weg moet en wat ik moet halen omde boel op gang te krijgen. Bedankt alvast

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De personen bij wie het wel werkt hebben of alleen apparaten met HDMI en dus apparaten die HDMI CEC ondersteunen. Hebben die personen nog oude apparatuur dan gebruiken ze sowieso geen HDMI CEC (of Easylinks) zoals jij aanhaalde. Dat zou ik dus eerst eens uitzoeken, want wat je nu zegt is tegenstrijdig.

Verwijderd

En je hebt de tulp op de TV aangesloten op Audio out en op je receiver op Audio in?

• OzZy28
Ja ik heeb de kkabels.op die wijze aangesloten. Alleen ik heb samen met mn broer ff gechecked en we gaan het met digital, coaxiaal proberen. Dat zou volgens hem moeten werken. Hij gebrikkt geen hdmi-ecc gedoe. En heeft zelf toegegeven dat tulp niet werkt. Masr op zijn philips werkt het dus op zijn manier met digitale aansluiting. Dus morgen ff de kabel halen en verder kijken.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:59
Zo te zien heeft de TV een optische uitgang, geen coaxiale. De tulp aansluitingen zijn volgens mij ook ingangen behorende bij de rood/groen/blauwe beeld ingang. Je versterker heeft een optische ingang dus dat zou moeten werken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• OzZy28
Hey mijn tv heeft geen optische aansluiting wel digital output maar dat is geen spdif wat wel.op de receiver zit. Nu ga ik een converter vinden van digital naar optisch zodat mn tv via de optische kanaal.aangesloten kan worden op de receiver. Anders weet ik het ook niet meer.

• OzZy28
En nog een vraagje. Als ik de bijbehordende dvd speler ertussen zet hoe gaat dat dan in zn werk? Krijg ik daan geluid via de dvd speler alleen?

Verwijderd

Als je de DVD-speler weer op je receiver aan sluit wel ja.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

OzZy28 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:17:
Hey mijn tv heeft geen optische aansluiting wel digital output maar dat is geen spdif wat wel.op de receiver zit. Nu ga ik een converter vinden van digital naar optisch zodat mn tv via de optische kanaal.aangesloten kan worden op de receiver. Anders weet ik het ook niet meer.
De VSX-515 heeft twee keer Digitale Coax In en één keer Optische Toslink. Dus waarom die converter kopen? De Philips TV kan gewoon op de ene Digitale Coax, de DVD-speler kan zowel via Toslink of Coax aangesloten worden.

• OzZy28
nou jongns bedankt voor al jullie support. Ik heb even philips gebeld maar op deze manier lukt het niet. Ik moet gewoon een Home cinema set halen zodat alles via 1 kanaal gaat en niet dat hele gedoe eromheen. Heb alles geprobeerd maar werkt gewoon niet. Ik ga de boel weer verkopen en op zoek naar een home cinema set. Bij deze kan er een slotje op de topic . Thanks iedereen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Waarom?

Ik had ook alle apparaten direct op mijn tv en 1 optische verbinding tussen mijn TV en receiver. Kan zijn dat je geen volledige surround hebt (schijnt) maar voor mij werkte het prima. Ik zou dat eerst even proberen.

• OzZy28
Jongens ik heb geen optische ingang voor de duidelujkheid. Mn philips tv is nog de versie zonder optical. En coaxiaal pakt ie niet op een of andere manier. Mn receiver heeft wel.een optische ingang maar tv niet too bad:(. Het werkt gwoon niet. Wel op een panasonic tv van mn zwager die optisch is.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb je de typenummers in de startpost wel goed staan? Dat Philips Digitale Coax gebruikt klopt, dat doen ze - voor zover ik weet - samen met Loewe als enige. De rest gebruikt Optische Toslink. Maar de Pioneer heeft twee Digitale Coax ingangen. Dan kan je daar toch de TV op aansluiten? Dat moet gewoon werken, als het niet werkt is er of iets verkeerd in de instellingen of één van de twee apparaten is defect.

Pagina: 1