SSD schijf plaatsen in Toshiba Sataliet L650-700

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01 16:24
Ik wil de snelheid van mijn Toshiba Sataliet L650-700 verhogen door er een SSD schijf in te plaatsen.
De laptop heeft een Intel M430 i5 cpu, met 4gb werkgeheugen.

Nu weet ik uit ervaring dat de snelheid van een SSD schijf ook voor een groot deel afhankelijk is van de contoller die de schijf aanstuurd.

De laptop beschikt over de volgende controller: Intel(R) 5 Series/3400 Series Chipset Family 4 Port SATA AHCI Controller - 3B29. Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met een SSD schijf en deze controller.

Ik vind het namelijk zonde van het geld als een SSD van 150 euro niet eens 50% van de beloofde snelheid haalt.

Ik zat zelf te denken aan een Intel SSD schijf, aangezien dit van de zelfde fabriekant is.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
wat voor harddisk (merk+type) zit er nu in?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• devinjanssen
0siris schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:27:
wat voor harddisk (merk+type) zit er nu in?
Er zit nu een Hitachi HTS545032B9A300 [Hard drive] (320,07 GB) -- drive 0, s/n 100430PBP30016EDWJZL, rev PB3OC64G,

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is heel simpel: Je chipset heeft geen moeite met de SSD. Vergeet ook niet dat het niet zozeer om de maximale doorvoorsnelheid gaat die je wel of niet haalt. De winst zit m vooral in de non-seq. speed.

Het is echt een goede investering voor deze laptop als je het mij vraagt.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat heb je zelf al opgezocht? Er zijn ongetwijfeld reviews te vinden over deze controller :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Ga je research doen, dit is namelijk geen topic waardig.
Er is zelfs een apart topic voor aanschaf advies...

[BBG aanschaf] SSD & Het grote SSD topic ~ Deel 9

In die topics zijn genoeg dingen gemeld over de Intel controller... Die eigenlijk voor consumenten het beste merk controller is dat je kan hebben.

Wat ik je zo snel kan zeggen, je controller is sata-300. Dus een sata-600 SSD zal dus inderdaad langzamer lopen op sequentiele snelheid...
Maar sequentiele snelheid is niet DE hoge snelheidsboost in een SSD.

Maar in die 2 topics die ik heb gelink, is veel informatie te vinden over SATA-300 VS SATA-600 enzovoorts, het enige dat je moet doen is niet te lui zijn en de zoek functie gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 08-03-2012 12:52 ]

• devinjanssen
Bedankt, ik ben er een aantal zoek acties op los aan het gooien. Heb echter nog niet de zelfde controller gevonden.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-01 18:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aan het verhaal van Swordlord kan ik weinig toevoegen, er is echt genoeg te vinden over waar je op moet letten bij de aankoop van een SSD, daarom gaaat deze op slot. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.