• kj.web
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 19:18
Beste medetweakers,

Vanmiddag heb ik een bizarre ontdekking gedaan.
Ik deed mijn computer aan, en na ongeveer 7-8 seconden ging de computer uit, en ging hij in een reboot-loop totdat ik de stroom eraf haalde.
Ik heb de side-panel verwijderd om te kijken wat er aan de hand was, en ik zag dat van de Core i7 920 stock cooler olie drupte op het moederbord, wat dus resulteerde in een defect moederbord :(.
Ik heb de stock cooler vervangen door een andere Core i7 stock cooler die ik over had, en heb het hele moederbord schoongemaakt met behulp van alcohol, en door met een koude föhn flink te blazen.
Helaas mocht dit niets baten :(.

De error code leds op mijn moederbord geven een code aan, wat inhoud dat de videokaart de dader is, maar na het vervangen van de videokaart hoor ik geen error-piepjes meer, maar de reboot-loop blijft.
Ook het resetten van de CMOS wil niet helpen.

De videokaart heb ik ook in een andere computer geprobeerd, maar daar ook geen beeld (schoonmaken met alcohol helpt niets).

Heeft iemand suggesties om mijn moederbord en videokaart (5770) weer aan de praat te krijgen??

Ik heb geen garantie meer op alle producten, dus dat is geen optie.

Alvast bedankt :)

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 22:30
Olie mag geen probleem zijn.

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 13:42
De theorie is duidelijk: olie bevat geen ionen zoals metalen of oplossingen van zouten.

De praktijk is weerbarstiger: olie bevat wel degelijk wat water en wat opgeloste zouten en andere geleiders. Dit zou waarschijnlijk de oorzaak kunnen zijn.

[Voor 13% gewijzigd door Gertjezzz op 07-03-2012 23:24]

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

• kj.web
Precies, ik wist dat je een PC in minerale olie kon bouwen, maar ik verwacht niet dat het kan met de olie die in de FAN van de cpu koeler zit,
Op internet staat ook dat het kan helpen om je mobo in de oven te doen voor een half uurtje op 150 graden :p, maar dat lijkt mij zeer slecht voor de componenten die erop zitten.
Iemand nog betere suggesties?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kun je (veel) soortgelijke ervaringen van andere mensen vinden? Als het een vrij zeldzame gebeurtenis is zou je toch maar eens contact met Intel op kunnen nemen (stock-koeler) want zo'n ding hoort natuurlijk geen olie te kunnen lekken. Als ze een beetje 'sportief' zijn zouden ze misschien nog wel eens coulant kunnen zijn. Bij incidentele zaken doen ze dat makkelijker omdat ze dan geen precedent scheppen voor grote groepen.

Nee heb je...

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 13:42
Dat is ook mijn mening. Je hebt de bon e.d. nog wel? Je kunt het altijd proberen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een fan olie lekt.

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

• kj.web
Ik heb de bon E.D nog wel, en ik zal het proberen.
Als het niet lukt, is het dan handig om met minerale olie het moederbord af te spoelen?
Tevens, zijn er handige bedrijfjes die vloeistoffen van moederborden professioneel af kunnen halen?

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:52

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

kj.web schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:30:
Tevens, zijn er handige bedrijfjes die vloeistoffen van moederborden professioneel af kunnen halen?
Persoonlijk denk ik, dat de kosten van reinigen hoger zijn dan het vervangen van het moederbord

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vergeet ook niet dat bij de olie in zo'n fan ook slijpsel van de magneet terecht komt en dat kan wel voor sluiting zorgen. Maar ik denk dat het al te laat is voor de TS en verder reinigen ook geen zin heeft wanneer er al sluiting is geweest.

Heb dit trouwens eigenlijk in mijn hele computerleven ( circa 30 jaar ) nog niet meegemaakt dat er olie lekt uit een fan, althans zoveel dat het eruit loopt en zelfs sluiting veroorzaakt. Zeker de moeite waard denk ik dit aan te kaarten bij Intel want het is toch wel iets heel ongebruikelijks lijkt mij.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee