Harde schijf defect, hoe garantie claimen

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Probleem: mijn Western Digital WD Velociraptor is ermee opgehouden. Naast de gebruikelijke problemen (hoe krijg ik mijn data terug enz enz is er nog een extra probleempje. De garantie

De schijf is in 2008 gekocht en volgens mijn informatie met 5 jaar garantie. Ik heb echter geen flauw idee meer bij welke shop dit was. Helaas stond dit ongetwijfeld in het data bestand op mijn harde schijf dat onherstelbaar blijkt.

Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met het rechtstreeks claimen van garantie bij WD en hoe doe ik dit? zijn er mogelijkheden of is het een kwestie van: pech

Ik vond het meer in dit forum passen omdat het zo specifiek over een harde schijf defect gaat...

Iemand die kan helpen?

Verwijderd

De volgende keer misschien even zoeken? WD Warranty

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:15

Aganim

I have a cunning plan..

Wat betreft data terughalen, kijk even in het thematopic: Thematopic: Datarecovery.

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:15:
De volgende keer misschien even zoeken? WD Warranty
Blijkbaar niet goed gezocht. Bedankt voor de hulp. Heb nu een complete support aanvraag ingevuld (inclusief creditcard nummer, komt vast goed) en ga de boel nu terugsturen. Moet zeggen: lijkt erg goed geregeld op deze manier door wester digital!

• xxxMaverick
Aganim schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:16:
Wat betreft data terughalen, kijk even in het thematopic: Thematopic: Datarecovery.
Top voor meedenken, ik moet hem helaas echt opgeven lijkt erop

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met creditcard en Advance RMA had je een nieuwe disk vooruit kunnen laten sturen en daarna je defecte binnen 30 dagen terug.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

xxxMaverick schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:39:
[...]

Blijkbaar niet goed gezocht. Bedankt voor de hulp. Heb nu een complete support aanvraag ingevuld (inclusief creditcard nummer, komt vast goed) en ga de boel nu terugsturen. Moet zeggen: lijkt erg goed geregeld op deze manier door wester digital!
Heb het zo wel eens eerder gedaan en werkt inderdaad erg goed :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-01 18:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Normaal gesproken claim je volgens de wet garantie bij jouw leverancier, maar bij hardeschijf fabrikanten kan het rechtstreeks claimen bij de fanrikant sneller en makkelijker gaan. Als je even de moeite had genomen om eens op onderzoek uit te gaan dan was je hier overigens al erg snel achter gekomen. De volgende keer even de GoT search gebruiken of gewoon bij de fabrikant kijken. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.