welke mAh hoeveelheid is nu het beste ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 23:51
zoals de titel al zegt zie ik door de bomen het bos niet meer.

het gaat hier om accu pack's voor mijn Wii Motes
er zijn diverse keuzes uit ( 1800mah - 2800mah )
nu heb ik ze gezien met laad station erbij (voor 4 motes/accu's) *wel in het zwart*

welke kan je nu het beste aanschaffen (de 1800 of 2800 mah variant) ?

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Hoe hoger het cijfertje in dit geval hoe meer capaciteit, je kunt dus het best voor de 2800mAh variant kiezen ;)
mAh staat voor mili Ampére per keer uur hoe meer hoe beter ;)

[ Voor 23% gewijzigd door thijssie op 07-03-2012 17:54 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 18:18

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Inderdaad, hoe meer hoe beter. Het is wel zo dat accu's met een grotere capaciteit soms groter zijn. Daar kan je dus ook even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53

Mappy

Piramide van Austerlitz

thijssie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:21:
mAh staat voor mili Ampére per maal uur, hoe meer hoe beter ;)
Dus stroomverbruik*tijd=capaciteit van batterij.
2800mA*1h=2800mAh
1400mA*2h=2800mAh

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
thijssie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:21:
mAh staat voor mili Ampére per uur hoe meer hoe beter ;)
Ehm, nee. Dan zou er immers wel "mA/h" of mA⋅h-1 staan.

Of zeg je bij kWh ook "kilowatt per uur"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
boazkl0p schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:26:
Inderdaad, hoe meer hoe beter. Het is wel zo dat accu's met een grotere capaciteit soms groter zijn. Daar kan je dus ook even op letten.
bedankt voor de hulp
echter bij wii accu's zit de batterij op het klepje (cover van de batterijen) dus ik neem aan dat deze gewoon passen, echter ga ik even na vraag doen voor de zekerheid.

het beste kan ik dan dus voor de 2800mah gaan als ik het zo lees ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Laatst online: 21-05 13:13
Nee. Vaak kloppen de cijfers niet, dus je zult eerst naar gebruikerservaringen moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
Japperrrr schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:50:
Nee. Vaak kloppen de cijfers niet, dus je zult eerst naar gebruikerservaringen moeten zoeken.
bedankt, hier zal ik zeker naar zoeken,
iemand ervaring met de 2800mah accu;s ?

(mijn broer heeft de 1800mah en is er goed over te spreken, je kunt zo ie zo 1 hele avond van zeg 5 uur games, (niet vol gebruik maar afwisseling *turn based games*) ermee doen zonder herladen zegt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

dat dus, ze willen in china nog wel eens een nulletje teveel erbij verzinnen ofzo. gewoon lezen bij welke van de 2 de reviews het meest positief zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407942

http://www.dealextreme.co...-wii-black-2800mah-106561

iig niet doen, wat een crap kwaliteit (<2uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
bedankt, was 1 van de kandidaten op het lijstje inderdaad. weet ik dat die het zo ie zo niet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19
In de topictitel is sprake van mega-are x uur. Dat worden echt heel erg grote batterijen. Zo'n 100.000 vierkante meter. :)

on-topic: hoger is doorgaans beter, maar zoek vooral batterijen waar mensen goede ervaringen mee hebben, zoals de GP's of Eneloops. Er is hier op GoT volgens mij ergens een speciaal topic over oplaadbare batterijen, daar moet je die info wel kunnen vinden.

edit: ik las iets over een batterijklepje en dacht automatisch dat daar penlites in zitten... dat is dus niet zo. Ik weet iets te weinig van Wii-motes.

[ Voor 84% gewijzigd door dreamscape op 07-03-2012 18:31 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
iemand suggeties wat voor merk batterijen (i.c.m. de lader ervoor.. voor 4 motes tegelijk).
zijn er ook een aantal verschillende voor te vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244685

eneloop schijnt de bomb te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
bedoelde voor wii motes ;) (dus de combinatie lader + batterij, wel een waarbij de accu in de mote kan blijven).

toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoe groter de capaciteit van een accu is des te hoger de prijs is.
Kijk eens hier en probeer op internet te zoeken naar wat redelijke merken zijn:
http://www1.conrad.nl/scr...=sub7&aktiv=7&navi=oben_2

maak dan een overweging tussen capaciteit en prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
brilsmurfffje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:59:
Hoe groter de capaciteit van een accu is des te hoger de prijs is.
Kijk eens hier en probeer op internet te zoeken naar wat redelijke merken zijn:
http://www1.conrad.nl/scr...=sub7&aktiv=7&navi=oben_2

maak dan een overweging tussen capaciteit en prijs
wat was het artikel ? , ik kan jou winkelmand namelijk niet inzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:21

Nox

Noxiuz

Ik heb ook Eneloops in mijn Logitech muis en toetsenbord ontvangen. Prima spul, indicators gaan in het begin rete-hard maar zodra alles begint te piepen dat de prik op is blijft het nog een week werken...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 06:07
Mappy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:33:
[...]

Dus stroomverbruik*tijd=capaciteit van batterij.
2800mA*1h=2800mAh
1400mA*2h=2800mAh
Mag ik dit aanvullen met:

Stel dat een Wiimote simpel gezegd 100mA verbruikt,dan kun je grofweg 28 uur spelen met de 2800mAh en 18 uur met de 1800mAh accu. Ik heb geen idee wat het daadwerkelijke verbruik is, maar met twee penlites van 1500mAh doe ik zo'n 30 uur Skyward Sword :)

[ Voor 0% gewijzigd door Peenutzz op 11-03-2012 11:42 . Reden: foutje ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Peenutzz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:46:
[...]

Mag ik dit aanvullen met:

Stel dat een Wiimote simpel gezegd 100mAh verbruikt,dan kun je grofweg 28 uur spelen met de 2800mAh en 18 uur met de 1800mAh accu. Ik heb geen idee wat het daadwerkelijke verbruik is, maar met twee penlites van 1500mAh doe ik zo'n 30 uur Skyward Sword :)
Leuk zo'n aanvulling, maar dan moet je 't wel correct doen.

Je stelt dat een Wiimote 100 mAh "verbruikt". 100 mAh is echter een eenheid van lading. Hoewel er een tijdseenheid "h" in staat, is tijd helemaal geen factor bij de eenheid mAh. Het is simpelweg een hoeveelheid.

Wat jij bedoelt is dat als een Wiimote 100 mA verbruikt (eenheid = hoeveelheid per tijdseenheid [coulomb per seconde]), je met een batterij van 2800 mAh (eenheid = hoeveelheid [coulomb]) je daar 28 uur (eenheid = tijdseenheid [uur]) op kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan bij conrad niet linken, het waren de oplaadbare batterijen van conrad, die verkopen een boel merken met verschillende ampères

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:55:
je kan bij conrad niet linken, het waren de oplaadbare batterijen van conrad, die verkopen een boel merken met verschillende ampères
offtopic:
Gelukkig staat er ook helemaal geen linkje met "Directe productlink" in de rechter menubalk bij een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Waar mensen overheen kijken is dat veel hoge capaciteits accu's vaak als snelste defecten gaan vertonen. Veel capaciteit in een dezelfde behuizing is vaak een compromis en de nadelen is vaak een snelle uitval en een snellere zelfontlading.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:10

Sprite_tm

Semi-Chinees

Titlefixje: MaH -> mAh.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Laatst online: 21-05 13:13
Ik gebruik zelf GP ReCyko+ AAA batterijen. Zijn 820 mAh per stuk en passen in mijn WiiMotes omdat ik ooit een oplaadstation heb gekocht. Daar zit een soort binnenwerk met speciaal batterijklepje voor in de WiiMote bij wat het mogelijk maakt om ze in het oplaadstation te steken. Nadeel is wel dat je van AA naar AAA gaat, maar die dingen gaan in ieder geval dagen mee. Ze zitten hier in huis trouwens overal in: telefoons, afstandsbedieningen, en nog meer AAA gewoon eigenlijk overal in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
memphis schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:18:
Waar mensen overheen kijken is dat veel hoge capaciteits accu's vaak als snelste defecten gaan vertonen. Veel capaciteit in een dezelfde behuizing is vaak een compromis en de nadelen is vaak een snelle uitval en een snellere zelfontlading.
Is dit echt zo? Letterlijk in alles heb je kwaliteitsverschillen, maar of dat in meerder mate ook gerelateerd is aan hogere capaciteiten? Heb je daar echt ervaring in? Ik dacht dat dit bij de echte A-merken nauwelijks een rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het ligt er grotendeels ook gewoon aan in hoeverre het proces geoptimaliseerd is. Tijdje geleden bijvoorbeeld naar lithium ion accu's gekeken. Het standaard formaat wat bijvoorbeeld in een laptop gaat heeft dan gewoon hogere capaciteit per volume dan een afwijkende maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Techneut schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:56:
[...]

Is dit echt zo? Letterlijk in alles heb je kwaliteitsverschillen, maar of dat in meerder mate ook gerelateerd is aan hogere capaciteiten? Heb je daar echt ervaring in? Ik dacht dat dit bij de echte A-merken nauwelijks een rol speelt.
Yep, die ervaringen heb ik en klopt ook wel. Ik gebruik een Robbe Infinity-III lader voor al mijn accu's waar ook netjes alle statistieken uit komen. De hogere capaciteit AA batterijen hebben vaak een hogere weerstand en kunnen na 2 weken stilstand alweer bijna leeg zijn. De hogere weerstand geeft ook een lagere capaciteit bij grotere stromen omdat de onderspanning sneller gehaald wordt..
Ook in de oorlog om capaciteit heb ik gezien dat er een fabrikant was die de wanddikte van de behuizing dunner maakte om meer capaciteit op te kunnen slaan met als gevolg dat snelladen exploderende cellen kan geven. Nu bij de hoge capaciteits AA batterijen zie je dat de pint van de pluspool korter is wat problemen geeft met opmpoolbeveiligingen in de houders.

Gedurende de ontwikkelingen zullen ze wel beter worden maar je kunt het beter bij een maatje minder houden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 06:07
Osiris schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:56:
[...]

Leuk zo'n aanvulling, maar dan moet je 't wel correct doen.

Je stelt dat een Wiimote 100 mAh "verbruikt". 100 mAh is echter een eenheid van lading. Hoewel er een tijdseenheid "h" in staat, is tijd helemaal geen factor bij de eenheid mAh. Het is simpelweg een hoeveelheid.

Wat jij bedoelt is dat als een Wiimote 100 mA verbruikt (eenheid = hoeveelheid per tijdseenheid [coulomb per seconde]), je met een batterij van 2800 mAh (eenheid = hoeveelheid [coulomb]) je daar 28 uur (eenheid = tijdseenheid [uur]) op kunt spelen.
offtopic:
Aangepast. Natuurkunde was lang geleden :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1