Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pexter
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04-2024
Beste tweakers,

sorry als deze post verkeert staat of als er een soort gelijke post is,

maar ik heb stinds 2 weken een probleem met mijn videokaart (drivers).

als ik een game speel krijg ik deze melding:
Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.
Beeldschermstuurprogramma nvidia kernel mode driver .."driver versie".. reageert niet meer en is hersteld.

ik heb op internet veel topics hierover gevonden maar geen een leek te helpen het ging allemaal over kaarten van 1 tot 2 jaar oud.

het rare is dat mijn kaart nog geen half jaar geleden bestelt is bij alternate.
het gaat om de: Nvidia Gforce GT 440
mijn os is: Win 7 32 bit proffesional

ik had gelezen dat het iets met oververhitting temaken heeft maar mijn kaart word niet te warm (volgens MSI afterburner).

kunt u mij mischien uit deze situatie helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijder de drivers van de videokaart en download de nieuwste versie van de nvidia site en installeer die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zeg maar gewoon "je" hoor ;)

Oververhitting zou op zich natuurlijk kunnen, maar dan valt de boel gewoon helemaal uit en zie je niks meer. Dus ik denk niet dat dat het is :)

Heb je toevallig laatst een driverupdate gedaan? zo nee, pluk de laatste drivers voor je videokaart eens van de nVidia site en probeer het daar eens mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
Deze vraag is idd vaker voorgekomen hier, ook met ATI's.

Geloof dat er nooit echt een oplossing voorbijgekomen is.
Heb het zelfs ook met een ATI, nooit een oplossing gevonden. (maar met max één keer een freeze van 5 sec per week heeft het ook geen prioriteit)

Is het toevallig net na een windows update gekomen?, installeer dan je drivers eens opnieuw

[ Voor 5% gewijzigd door Tens op 07-03-2012 16:49 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is die kaart nog wel in orde? En je voeding? Een ontoereikende voeding, of een defecte kaart zullen dit soort problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 10:31
Nou ja, in vele gevallen(net als bij mijn 8800GT heethoofd) geeft ie bij 90 C ongeveer de melding dat de driver niet meer reageert en dat de driver is hersteld. Dit is dan de protectie voordat de PC helemaal uitvalt.

offtopic: Kan niet wachten tot mijn HD5870 terug komt van de Asus reparatie service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Ik heb het ook met mijn GTS250.
Het is begonnen nadat ik de nieuwste driver er op knalde. Het gebeurd alleen wanneer ik de pc uit de screensaver (BOINC) haal, maar niet altijd.

Maar het is bij mij niet echt een probleem want ik kan verder prima gamen. Ik weet wel dat BOINC de GPU gebruikt dus ik gok dat het daar wel mee te maken heeft in mijn geval.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pexter
ik heb de nieuwse drivers al geprobeerd en ook een paar oudere.

oververhitting zal het niet zijn want het hoogste wat ik m heb zien halen was 54 graden celcius.(CPU temperatuur gemeten met MSI Afterburner)

en mijn voeding is 500 / 550 watt (nooit zelf bekeken), zou dit genoeg zijn ?

verder zat ik zelf te denken aan een BIOS update.

het probleem (het freezen van mn beeldscherm, en loopen van geluid) doet zich vooral voor bij gamen.. zo ver ik weet ALLEEN bij gamen.. en varieert van 1x per uur tot soms wel 2x in 5 minuiten. het kwam overgens uit het niets en ik dacht dat het een eenmalige foutmelding was. niet een specifieke update gedaan voorafgaand zo ver ik weet.

[ Voor 11% gewijzigd door pexter op 07-03-2012 23:22 . Reden: toevoeging info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wat zijn je temps( load en idle) en post van MSI afterburner een plaatje???

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Typisch gevalletje van RMA, ik vermoed dat de kaart stuk is in deze. Wat je eventueel nog kan doen is even furmark draaien op de max, en dan een screenshot maken vn afterburner/GPU-z. Ik weet niet of je nog een ander PCIe slot hebt waar je de kaart in kan testen? Een 550w voeding, (mits geen c-merk) is RUIM voldoende voor je systeem, dus in theorie zou het probleem daar niet mogen liggen, al kan het zijn dat de voeding een probleem heeft, in deze lijkt het probleem daar niet te liggen. Doos en bon opzoeken en garantie claimen is het advies... succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Dit heb ik ook gehad (vrij recent overigens) met mijn GTX580 SLI's. Bij het spelen van bijvoorbeeld Crysis 2 waar een mooi SLI profiel voor is gemaakt kreeg ik ook de melding dat de driver er mee ophield en is hersteld.

Na wat zoeken op internet zag ik bij de meeste forums dat mensen over de PSU begonnen en over het voltage van je kaart. PSU van 500W met een 440 is voldoende dus daar zal het niet aan liggen.

maar ook bij een kaart die niet overklokt is, kan het voltage ietwat laag uitvallen onder stress. Zo draaide mijn bovenste kaart (waar het beeldscherm aan zit) op 1.038 V en de onderste op 1.000 V.

Nadat ik de tweede kaart van 1.000V naar 1.038V heb gezet heb ik geen last meer van crashes. Ik weet dat MSI en EVGA een voltage tweak programma hebben. Pas daarmee wel op met de nummers want een te hoog voltage is gevaarlijk. Maar een kleine voltage ophoging is over het algemeen veilig.

[ Voor 2% gewijzigd door EliteGhost op 08-03-2012 17:48 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pexter
Ik ga de kaart opsturen naar Alternate, ze gaan 'm daar testen en kijken wat het probleem is.
Indien defect kan ik waarschijnlijk een nieuwe krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Je had nog even naar het voltage kunnen kijken :/

[ Voor 3% gewijzigd door EliteGhost op 15-03-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomR
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-04-2023
Ik heb dit ook gehad met mijn oude 4850, zeer frustrerend (het gebeurde voornamelijk tijdens het gamen). De oplossing was ander RAM in m'n pc stoppen, vreemd genoeg...
Daarna is het nog maar 1x gebeurt (tijdens Metro 2033, die m'n pc echt tot het uiterste pusht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisF
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04 03:24
Pexter,

Is Alternate nog terug gekomen? Heb je het werkend gekregen? Ik heb eenzelfde probleem als jij en kwam erachter dat het bij mij komt doordat er een snelle SSD als primary disk wordt gebruikt. Blog post, topic op T.net.

En het lijkt dat jij ongeveer eenzelfde iets hebt.

Ik kon niet vinden of je een SSD hebt, maar indien ja, en je de kaart nog hebt, zou jij een gewone disk kunnen formatteren, windows erop, patchen tot nu, dan de nieuwe NVidia drivers erop en dan kijken of de kaart stabiel is (ik track GPU activity terwijl windows Idle'd, dat gaat naar 100% als er een probleem is)?

Alvast bedankt!
Dennis
Pagina: 1