Bestaande bekabeling testen

Pagina: 1
Acties:

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 00:24
In het huis van een vriend zijn netwerkkabels getrokken, die in de meterkast uitkomen (zonder stekkers). Daar ga ik nu een patchpanel ophangen. Echter, degene die de kabels heeft getrokken is 'vergeten' ze te labelen. Nu heb ik geen idee welke wallmount bij welke kabel hoort. Om het netjes te houden wil ik ze opeenvolgend patchen.

Hoe test ik welke wallmount bij welke kabel hoort, voordat ik ze patch? Voor de duidelijkheid, het zijn er 24, dus ik sta niet te popelen om er stekkers aan te zetten ;) (standaard kabeltesters dus geen optie?).

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58
Wat zit er aan de andere kant? Wall-outlets? Stekkers?

Fix een stekkertje (en een koppelblokje als het stekkers zijn aan de andere kant) die alle 8 de aderen met elkaar verbindt en kijk met een multi- (of weerstands)meter in de meterkast of de aders kortgesloten zijn :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 00:24
Paul schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:04:
Wat zit er aan de andere kant? Wall-outlets? Stekkers?

Fix een stekkertje (en een koppelblokje als het stekkers zijn aan de andere kant) die alle 8 de aderen met elkaar verbindt en kijk met een multi- (of weerstands)meter in de meterkast of de aders kortgesloten zijn :)
Eureka. Dat was niet eens bij me naar boven gekomen. Thanks. _/-\o_

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt ook een paar stekkertjes maken. 1e stekker oranje doorverbonden, 2e stekker groen doorverbonden, etc. Zo bespaar je je een hele hoop traprennen ;)

(Heil de piepmodus van een multimeter!! :D )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Wat voor kabel heb je gebruikt?

Ik zou niet voor een 'pieper' gaan, maar echt de weerstand meten.

Er is tegenwoordig best veel rommel op de markt als je afwijkt van de A-merken..

Zie oa Pas op voor slechte Cat5e