Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 16:45
Wie weet elke bezorgservice Farnell gebruikt? Ik zou graag willen weten welke tijden ik bezorgers kan verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

UPS.
Staat een track/ trace code in je bestellingsding.
Kun je ook zien wanneer je ze kan verwachten.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
Atlas schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:28:
UPS.
Staat een track/ trace code in je bestellingsding.
Kun je ook zien wanneer je ze kan verwachten.
Welke is dat precies? Ik heb een paar mailtjes van Farnell, maar kan het er niet in terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Crevatsch schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:26:
Wie weet elke bezorgservice Farnell gebruikt? Ik zou graag willen weten welke tijden ik bezorgers kan verwachten
Die van mij kwam via UK Royal Mail en zat gewoon in de brievenbus.
De Pi is nogal klein >:)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crevatsch schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:26:
Via TNT geleverd bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29
Bij Farnell kan je alleen met creditcard betalen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
Dacuuu schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:33:
Bij Farnell kan je alleen met creditcard betalen toch?
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Piet91 schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:27:
[...]

Ik denk dat ik maar eens een mailtje naar hen ga sturen waar die Pi blijft. (Als ik het juiste mailadres kan vinden waar ik naar moet sturen :O ...)
Gewoon mailen naar sales@farnell.com. Heb ik ook gedaan (ook i.v.m. lange stilte na bestelling). Meestal krijg je dan binnen enkele uren antwoord (mits binnen werktijden verstuurd of course, anders krijg je de dag erop 's morgens pas antwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:12
Vandaag eindelijk mijn PiBow case binnen gekregen. Had hem 25 juli besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:31
Vaag? Ik bestel net ook bij Farnell, maar na op OK geklikt te hebben krijg ik een site met re-sellers. Verder niks of de koop nou gelukt is of niet, ook geen emailtje?

is dat normaal, of is er iets misgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
durian schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:55:
Vaag? Ik bestel net ook bij Farnell, maar na op OK geklikt te hebben krijg ik een site met re-sellers. Verder niks of de koop nou gelukt is of niet, ook geen emailtje?

is dat normaal, of is er iets misgegaan?
Dat had ik ook toen ik wilde bestellen. Je moet het een paar keer opnieuw proberen voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Crevatsch schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:00:
[...]
Dat had ik ook toen ik wilde bestellen. Je moet het een paar keer opnieuw proberen voordat het werkt.
A, inderdaad, nu werkte het!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

OMX2000

By any means necessary...

Ryatzu schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:04:
Vandaag eindelijk mijn PiBow case binnen gekregen. Had hem 25 juli besteld :)
Foto's

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Ryatzu
Ga geen foto's plaatsen, er zijn genoeg duidelijke foto's te vinden. Moet zeggen dat hij er perfect in past. Helaas had ik wel mijn heatsinks moeten verwijderen omdat deze domweg te breed waren. Zal eens kijken voor perfecte rechte heatsinks die er precies op passen.

Me temperatuur schoot wel van rond de 41 graden naar 51 graden. Zonder overclock. Op de behuizing staat max 75 graden. Maarja alles werkt nog, website draait goed, ik ben blij 8)

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22
De mijne van Farnell komt net binnen, ook een 2.0 :)

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CopyCatz schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:40:
De mijne van Farnell komt net binnen, ook een 2.0 :)
Wanneer is die van jou verstuurd? Die van mij op 4 september, en nog niets.. :(

• Crevatsch
BamSlam_ schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:16:
[...]

Mijne de vijfde september, ook nog niets mogen ontvangen. Ik was blij toen hij eerder dan verwacht verstuurd werd, maar het begint me nu toch wel weer een beetje lang te duren. :(

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik hoop toch binnenkort mail te krijgen dat mijn tweede wordt verzonden. Wacht al bijna elf weken voordat het wordt verzonden (elf was ook de geschatte duur).

• BamSlam_
  • Niet online
Crevatsch schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:23:
Mijne de vijfde september, ook nog niets mogen ontvangen. Ik was blij toen hij eerder dan verwacht verstuurd werd, maar het begint me nu toch wel weer een beetje lang te duren. :(
Mijn eerste Pi was een week na verzending door Farnell binnen. Ik begon me al zorgen te maken. Maar gelukkig ben ik dus niet de enige. :)

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:45:
[...]

Gewoon mailen naar sales@farnell.com. Heb ik ook gedaan (ook i.v.m. lange stilte na bestelling). Meestal krijg je dan binnen enkele uren antwoord (mits binnen werktijden verstuurd of course, anders krijg je de dag erop 's morgens pas antwoord).
Gisteren om 12:23 verstuurd. Vrij snel een (automatisch) bericht terug waarmee ze me bedanken dat ik contact met hen opnam maar nog geen antwoord terug...
Hoewel ik 'm niet echt nodig heb ben ik het wachten wel zat na zo'n 11 weken (wat eigenlijk ook gewoon een belachelijk lange levertijd is :/ )

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:26

Nakebod

Nope.

[...]

Hier ook 5 september verstuurd vanaf Farnell, en vandaag aangekomen.
Nieuwe revisie ook hier.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Crevatsch
Nakebod schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:15:
[...]

Hier ook 5 september verstuurd vanaf Farnell, en vandaag aangekomen.
Nieuwe revisie ook hier.
Met welke bezorgservice heb jij hem gekregen?

• RobertMe
  • Nu online
Piet91 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:51:
[...]

Gisteren om 12:23 verstuurd. Vrij snel een (automatisch) bericht terug waarmee ze me bedanken dat ik contact met hen opnam maar nog geen antwoord terug...
Hoewel ik 'm niet echt nodig heb ben ik het wachten wel zat na zo'n 11 weken (wat eigenlijk ook gewoon een belachelijk lange levertijd is :/ )
Dat is inderdaad gek. Eerste keer dat ik hen mailde van "hoe zit het ermee"? (hier gelezen dat die wat na mij besteld hadden er wel al een hadden), en de morgen erop had ik meteen een antwoord met dat de creditcard gegevens niet klopt. Daarna nog een paar keer gemaild (meteen erna en week erop met nieuwe gegevens), en alle keren snel antwoord. Nadat ik hen nieuwe creditcard gegevens had gemaild kreeg ik ook meteen de dag erop antwoord met dat de gegevens klopte en mijn RPi verzonden was ("handmatige" reactie), en tijdje daarna (dezelfde dag nog), dan ook nog de automatische mail met "uw bestelling is verzonden".

Misschien dat je mail niet duidelijk genoeg was of zo? Ordernummer en alles vermeld? Misschien een officiële feestdag in de UK waardoor ze niet werken?

• Piet91
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:31:
[...]

Dat is inderdaad gek. Eerste keer dat ik hen mailde van "hoe zit het ermee"? (hier gelezen dat die wat na mij besteld hadden er wel al een hadden), en de morgen erop had ik meteen een antwoord met dat de creditcard gegevens niet klopt. Daarna nog een paar keer gemaild (meteen erna en week erop met nieuwe gegevens), en alle keren snel antwoord. Nadat ik hen nieuwe creditcard gegevens had gemaild kreeg ik ook meteen de dag erop antwoord met dat de gegevens klopte en mijn RPi verzonden was ("handmatige" reactie), en tijdje daarna (dezelfde dag nog), dan ook nog de automatische mail met "uw bestelling is verzonden".

Misschien dat je mail niet duidelijk genoeg was of zo? Ordernummer en alles vermeld? Misschien een officiële feestdag in de UK waardoor ze niet werken?
Ordernummer én referentienummer genoemd, weliswaar wel in het Engels. Of moest het toch in Nederlands?
En nee, geen feestdag in de UK. :+

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Crevatsch schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:19:
[...]

Met welke bezorgservice heb jij hem gekregen?
Niet 100% zeker, gezien ik niet thuis was, en hij gewoon in een klein doosje in een bubbelenveloppe zat, maar ik vermoed "gewoon" TNT, of een partij zoals Sandd. Geen UPS of DHL durf ik met grote zekerheid te zeggen, die gooien geloof ik nooi zomaar iets in de brievenbus, hoe klein het ook is.

• CopyCatz
[...]

4 september ook.. Hij komt gewoon in een bubbel-envelop met het doosje erin door de brievenbus trouwens.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren is mijn Pi eindelijk aangekomen.... maar wel pas nadat ik uit ergernis een tweede exemplaar bij Farnell had besteld... vorige week!!. Mijn eerste exemplaar, wat ik een half jaar (!) geleden bij RS heb besteld, is nog steeds niet binnen!Dit is toch belachelijk, dat de ene leverancier ze binnen 1 week kan leveren (was binnen 1 dag verstuurd) en de andere na een half jaar nog steeds niet eens pre-orders kan uitleveren!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 19:04
4 september besteld bij Farnell en op 10 september zat er een rev2 in de brievenbus

Wel nergens geen bevestiging ontvangen van bestelling of verzending.

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:52

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Het antwoord van RS nadat ik ze gevraagd had hoe het met mijn bestelling zit. Besteld op 20 juni en na hun "Bedankt voor al uw euro's!!"-achtige vrij summiere orderbevestiging nooit meer iets van ze gehoord.
RS Components:
Good Afternoon

Apologies for your frustrations with the despatches of your Raspberry Pi order. We encountered a problem at the depot during the dispatch of your order. Unfortunately we did not discover the mistake in time and are now awaiting our latest batch of Raspberry Pi boards to arrive here at RS in order that we can despatch your board out to you as soon as they arrive. We attempted to contact those affected to explain the situation, so apologies if you did not receive any communication from us. We are expecting to dispatch your Pi in the last week of September as soon as we get the stock into our warehouse. We sincerely apologise for the delay and any inconvenience caused

Thank you for your patience,

Raspberry Pi Team
:/ :z

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

• Dacuuu
Waar heb je het meeste kans op de nieuwe versie van de pi? Bij Farnell?

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Dacuuu schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:39:
Waar heb je het meeste kans op de nieuwe versie van de pi? Bij Farnell?
Mocht het er ooit nog van komen dat RS daadwerkelijk Pi's op de post gaat doen, zijn dat in ieder geval Rev.2's.
Farnell levert nog wel voor het einde van 2013, maar daarvan hoor ik ook alleen nog maar mensen zeggen dat ze de nieuwe versie binnen hebben. Als je een creditcard tot je beschikking hebt zou ik daarom zeker voor Farnell gaan!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Emilio_TT schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:41:
[...]

Mocht het er ooit nog van komen dat RS daadwerkelijk Pi's op de post gaat doen, zijn dat in ieder geval Rev.2's.
Farnell levert nog wel voor het einde van 2013, maar daarvan hoor ik ook alleen nog maar mensen zeggen dat ze de nieuwe versie binnen hebben. Als je een creditcard tot je beschikking hebt zou ik daarom zeker voor Farnell gaan!
Dat kan ik beamen, ik heb hem 29 augustus bij Farnell besteld en heb hem gisteren binnen gekregen!

• Dacuuu
Ik heb hem net bij farnell besteld http://uk.farnell.com/raspberry-pi Via de engelse site, Als ik op de nl site als particulier bestelde krijg je een hele landen lijst waar nl niet tussen staat.

• BamSlam_
  • Niet online
Yes! Mijn 2e Pi lag dan bij thuiskomst eindelijk in de brievenbus. 24 augustus besteld bij Farnell, 4 september verzonden. En het is een mooie Rev. 2! :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
Ik wacht nog even rustig verder... Heb 'm per slot van rekening pas in Juni besteld... :')

iRacing Profiel

• Crevatsch
Ik heb hem vandaag gekregen, nu lekker aan het knutselen met XBMC enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
net besteld bij Farnell, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 21:20
kroegtijger schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:50:
Ik wacht nog even rustig verder... Heb 'm per slot van rekening pas in Juni besteld... :')
Me 2 :( had ik heb nou maar bij farnell besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Snap ook niet waarom mensen überhaupt nog bij RS bestellen. Is al sinds het begin (kom)kommer & kwel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luppie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:06:
Snap ook niet waarom mensen überhaupt nog bij RS bestellen. Is al sinds het begin (kom)kommer & kwel geweest.
omdat die behuizingen hebben en je via pay-pal kunt betalen.

Ik zie hem wel komen binnenkort, heeft totaal geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:31:
[...]

omdat die behuizingen hebben en je via pay-pal kunt betalen.

Ik zie hem wel komen binnenkort, heeft totaal geen haast :)
Ik heb een prachtige adafruit open source case (die laser cut transparante) van een engelse leverancier via ebay in 4 dagen binnen gehad voor in totaal 8 of 9 euro... Het nut van een half jaar wachten op een zending vanwege "het gemak" om een pi + case samen te kunnen bestellen zie ik niet helemaal :) De case was er eerder dan de pi (4 dagen tov 14).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Heb inderdaad dezelfde ervaring met het bestellen van een case op ebay, ook veel meer keus dan de 3 cases die RS aanbied. Netjes binnen 4 dagen vanuit de UK. Had eerst wel even gewacht op de levering van Farnell, maar die was er ook binnen 2 weken.

O

[ Voor 12% gewijzigd door Luppie op 14-09-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zijn er eigenlijk al "2.0" cases gespot? Of voegen de schroefgaten in de RaspberryPI niet zo heel veel toe voor de huidige behuizingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Nakebod schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:54:
Zijn er eigenlijk al "2.0" cases gespot? Of voegen de schroefgaten in de RaspberryPI niet zo heel veel toe voor de huidige behuizingen?
Voor bv zo'n adafruit case voegt het niks toe, 2.0 zit er uiteraard prima in, je zou er alleen maar meer gewicht door krijgen van de schroeven. Ik denk dat de bevestigingspunten meer voor embedded toepassingen bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een mail gestuurd naar RS dat ik mijn order wil cancelen. Ik heb op 23 juni besteld en ik verwacht niet dat ik 'm binnen afzienbare tijd binnen heb. Zodra ik mijn geld terug heb bestel ik er 1 bij Farnell... Hebben mensen ervaring met het cancelen van orders bij RS? Ik hoop niet dat er moeilijk over gedaan gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Laatst online: 05-09 15:19
Dit is de reactie die ik van RS heb gekregen over de status van mijn order.
Heb ordernr. 97xxx en had 'm eind augustus al verwacht... moet dus nog een paar weekjes langer wachten.

:(

Good Afternoon,

Apologies for your frustrations with the despatches of your Raspberry Pi order. We encountered a problem at the depot during the dispatch of order numbers 97000 to 99000. Your order was included in this and we did not pick, pack and dispatch your Pi. Unfortunately we did not discover the mistake in time and are now awaiting our latest batch of Raspberry Pi boards to arrive here at RS in order that we can despatch your board out to you as soon as they arrive. We attempted to contact those affected to explain the situation, so apologies if you did not receive any communication from us. We are expecting to dispatch your Pi in the last week of September as soon as we get the stock into our warehouse. We sincerely apologise for the delay and any inconvenience caused

Raspberry Pi Team

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 13:02
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:28:
Ik heb net een mail gestuurd naar RS dat ik mijn order wil cancelen. Ik heb op 23 juni besteld en ik verwacht niet dat ik 'm binnen afzienbare tijd binnen heb. Zodra ik mijn geld terug heb bestel ik er 1 bij Farnell... Hebben mensen ervaring met het cancelen van orders bij RS? Ik hoop niet dat er moeilijk over gedaan gaat worden.
doe het via het officiële invulformulier:
http://authenticate.rsdel...ges/pi/cancellations.aspx

Mijn ervaring met terugbetalen;
1e keer 3 weken voor ik m'n geld terug had
2e keer na 4 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
FoxzMan schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:15:
Dit is de reactie die ik van RS heb gekregen over de status van mijn order.
Heb ordernr. 97xxx en had 'm eind augustus al verwacht... moet dus nog een paar weekjes langer wachten.

:(
Standaard mail? Hierboven zie ik hem nog ergens staan. "fout in depot, niet op tijd ontdekt, wachten nu op nieuwe levering, hebben je gemaild, sorry als je mail niet ontvangen hebt".

Schijnbaar hebben ze dus niet alleen problemen met op tijd leveren, maar ook nog met het niet maken van (grote) fouten in levering (2000 order nummers waarbij iets mis gaat), maar kunnen ze niet eens de klanten op de hoogte stellen (ondanks een poging tot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

RobertMe schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:25:
[...]

Standaard mail? Hierboven zie ik hem nog ergens staan. "fout in depot, niet op tijd ontdekt, wachten nu op nieuwe levering, hebben je gemaild, sorry als je mail niet ontvangen hebt".

Schijnbaar hebben ze dus niet alleen problemen met op tijd leveren, maar ook nog met het niet maken van (grote) fouten in levering (2000 order nummers waarbij iets mis gaat), maar kunnen ze niet eens de klanten op de hoogte stellen (ondanks een poging tot).
Yup, heb precies dezelfde van ze gehad. :O
Ik heb ze een email terug gestuurd met daarin de melding dat ik graag een voeding of een SD-kaartje of iets dergelijks als compensatie ontvang, mede omdat de overstap naar Farnell nu wel ERG aantrekkelijk wordt. Iets met nooit geschoten enzo.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Gisteren bij Farnell besteld, vandaag verzend mailtje gehad. Farnell _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
7sept bij farnell besteld (wacht al weken op rs).
Vandaag in de bus, supersnel.

Baal er wel van dat het een rev1 bordje is. En hij is vies, lijkt wel 2e hands.

Verwijderd

30-8 besteld bij RS, vandaag een mailtje gekregen dat hij maandag de deur uit gaat.
Verdere track instructies volgen ook maandag.

Zoals ik al dacht, een paar mensen hebben lang moeten wachten en daarom word alles afgekraakt.
2 weekjes wachten is niks, krijg ik meteen mijn case en sd kaart erbij :)

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:51:
30-8 besteld bij RS, vandaag een mailtje gekregen dat hij maandag de deur uit gaat.

Zoals ik al dacht, een paar mensen hebben lang moeten wachten en daarom word alles afgekraakt.
Da's ook lekker of niet. Jij bestelt ruim 2 weken geleden en je krijgt 'm al bijna. Ik (en nog vele anderen) wachten al bijna 3 maanden en hebben nog geen enkele duidelijkheid.

Aan de ene kant zit ik te denken om maar gewoon te annuleren want dit is gewoon trekken aan een dood paard bij RS en aan de andere kant denk ik om maar gewoon rustig af te wachten omdat ik de 2e niet per se nodig heb...

Oh, en ik had per ongeluk een mail gestuurd naar Farnell i.p.v. RS. Krijg ik een vriendelijk berichtje terug dat beide nummers (order/referentie enzo) niet van Farnell waren. Schaammomentje :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 18:48

swat!

computeraar

Hier iemand die op 18-07 heeft besteld en tot dusver nog niets heeft gehoord van RS.. Het is leuk voor jou dat je 2 weken na bestellen een exemplaar krijgt toegestuurd maar je kan het toch niet anders dan met me eens zijn dat er iets helemaal scheef zit bij die toko?
TeunVR schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:38:

Vandaag order geannuleerd @RS en bij Farnell een order geplaatst :9

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swat! schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:29:
[...]

Hier iemand die op 18-07 heeft besteld en tot dusver nog niets heeft gehoord van RS.. Het is leuk voor jou dat je 2 weken na bestellen een exemplaar krijgt toegestuurd maar je kan het toch niet anders dan met me eens zijn dat er iets helemaal scheef zit bij die toko?
Ik hoor hier een paar (hooguit 10) man die problemen hebben.
Met de ordernummers zitten ze in de miljoen, hebben die allemaal problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 12:09

Sja, ze zullen zelf ook echt een hele tabel met verwachte verzenddata in hun FAQ zetten als het maar om een paar mensen gaat he.

bron

Besteld 4 Juli, verwacht half november.

Heb je toevallig zakelijk besteld?

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Ik heb inmiddels mijn Raspberry Pi 2,5 weken binnen van Farnell en heb ook een case inmiddels binnen: http://www.ebay.nl/itm/RA...OMPUTER-BOX-/120974056989
Nu moet ik even melden dat dit kastje na het verwijderen van de bescherm folie van het acryl redelijk los zit.
Verder ziet het er wel nice uit :P
Heatsinks zijn nog onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:24:
[...]

Ik hoor hier een paar (hooguit 10) man die problemen hebben.
Met de ordernummers zitten ze in de miljoen, hebben die allemaal problemen gehad?
Je hoort maar een paar mensen die problemen hebben omdat niet iedereen het meld. Ik zit ook al sinds eind juni te wachten op mijn pi.

Maar ik heb geen haast, ik heb al 3 pi's waarvan 2 permanent in gebruik en de 3e is om dingen te proberen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
kfaessen schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:27:
[...]

Je hoort maar een paar mensen die problemen hebben omdat niet iedereen het meld. Ik zit ook al sinds eind juni te wachten op mijn pi.

Maar ik heb geen haast, ik heb al 3 pi's waarvan 2 permanent in gebruik en de 3e is om dingen te proberen.
Weten jullie al wat jullie met de Pi gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 15:34
ReTechNL schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:38:
[...]

Ik heb er 1 als proxy server thuis draaien (apache welke websites doorstuurt naar interne websites zodat ik elk apparaat in huis met een web interface makkelijk kan benaderen) en een andere hangt met xbmc aan de tv op de slaapkamer.

Voor de 3e heb ik ook een lcd display erbij maar hier heb ik nog geen specifieke functie voor.

[ Voor 15% gewijzigd door DutchKel op 17-09-2012 14:43 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TeunVR schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:38:

Hier ook lekker snel: 11 september besteld, 's avonds.Volgende dag een shipping notice. En net binnengekregen :) Hier trouwens geen vieze print oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik heb 1 RPI die als webserver diende. Helaas had ik wat problemen met het werkend krijgen van PHP-APC in combo met Lighttpd en fastcgi.

Dus nu dient hij maar als media center bij me vriendin. Twee is al lang besteld bij RS. Volgens hun FAQ begint oktber versturen ze hem. Dan over naar nginx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
zo, ik heb inmiddels een verzendnotificatie van Farnell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
JER00N schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:58:
[...]
Hier ook lekker snel: 11 september besteld, 's avonds.Volgende dag een shipping notice. En net binnengekregen :) Hier trouwens geen vieze print oid.
Ik ook 11 sept besteld, kwam net binnen. Niet vies, maar ook geen rev.2 zo ver ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!

swat!

computeraar

swat! schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:29:
[...]

Vandaag order geannuleerd @RS en bij Farnell een order geplaatst :9
En vandaag alweer een mailtje gekregen dat het bordje in verzonden. Hulde aan Farnell! _/-\o_

EV6 Plus

• indifined1
  • Laatst online: 11:44
Weet iemand misschien wat een Raspberry pi bij Farnell kost inclusief alle kosten?

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

indifined1 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:13:
Weet iemand misschien wat een Raspberry pi bij Farnell kost inclusief alle kosten?
Dit bedrag werd van mijn CC afgeschreven : € 42,36

• Dacuuu
Hier is de Pi binnen hoor, Vrijdag besteld bij Farnell _/-\o_

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:52

thof

FP ProMod
Dacuuu schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:31:
Hier is de Pi binnen hoor, Vrijdag besteld bij Farnell _/-\o_
Zo snel :| kan RS Components wat van leren. Maanden al aan het wachten, juni had ik volgensmij besteld. Nog steeds geen spoort van een Raspberry Pi...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Verwijderd

Luppie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:32:
[...]

Dit bedrag werd van mijn CC afgeschreven : € 42,36
Echt waar?

Ik heb voor €15,- meer een case, voeding en SD kaart erbij besteld bij RS.
30 augustus besteld, dinsdag 18-9 ontvangen.

Farnell een stuk duurder dan?

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 09:41
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:57:
[...]

Echt waar?

hoe kun jij hem nu al hebben van RS?

ik heb 28 augustus besteld en gister gemaild. kreeg dit terug

Apologies for the delayed response to your email. We are busy working with the suppliers who provide components for your Raspberry PI to ensure you receive your order as quickly as possible. In regards to your query we have been advised that our next batch of approximately 40,000 Raspberry Pi’s will now be arriving during September, with further deliveries expected in October. This delay is due to the very high level of demand on the core Raspberry Pi processor chip. Unfortunately, this means that some orders will be delayed, although we are trying to reduce this as much as possible. We notified the customers affected on Tuesday 28 August, we apologise if you didn't receive this notification. As for your specific order please see the table below as to when we expect to dispatch your order. (the table refers only to your last 6 digits of your order reference)

Shipping between
  Last order number shipped*

20th – 26th August
  101000

24th – 30th September
  109000

1st – 7th October
  123000

8th – 14th October
  135000

12th – 18th November
  150000

19th – 25th November
  175000**

26th Nov – 2nd December
  200000**

If this is unacceptable we are able to cancel and refund your order.

Thank you for your patience and sorry for the delay,

Kind Regards

Raspberry Pi Team

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:57:
[...]

Echt waar?

Niet duurder, ik heb voor die 15,- ook een case, voeding en SD kaartje. Alleen heb ik deze niet bij Farnell, maar de Case voor 5,- uit de UK en de rest uit China.

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Luppie schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:58:
[...]
Alleen heb ik deze niet bij Farnell, maar de Case voor 5,- uit de UK en de rest uit China.
Heb je misschien een link naar deze case?

• BamSlam_
  • Niet online
ReTechNL schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:38:
Ik heb er een in gebruik als super energiezuinige webserver. De andere is een experimenteerbakje. Binnenkort worden er zonnepanelen op mijn dak gemonteerd, dan ga ik eens experimenteren met datalogging vanaf de omvormer. Wellicht resulteert dat in een permantente toepassing voor mijn tweede Pi. Dan bestel ik een derde exemplaar als experimenteerbakje.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gister besteld bij Farnell via mijn stage, vanochtend al binnen! Echt super snel, had dit niet verwacht na de verhalen over 4 weken tot zelfs 2.5e maand levertijd!

• timmert26
oke ik ga me order ook annuleren bij RS en vanavond nog even my farnell bestellen. Geen zin om nog eens 2 maand te wachten -.- (wacht nu een maand)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gelijk heb je! Al is volgens de site van Farnell de voorraad weer op. Ik had gister volgens mij onwijs mazzel, met 300 stuks op voorraad en in nog geen 24 uur vanauit de UK naar Nederland verzonden via UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

nurdo schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:11:
[...]

Heb je misschien een link naar deze case?
http://www.ebay.nl/itm/23..._trksid=p3984.m1497.l2649

Niet helemaal 5,- rond O-) maar voor een paar dubbeltjes meer, wel een hele mooie case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
AktiveHate schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:16:
Gelijk heb je! Al is volgens de site van Farnell de voorraad weer op. Ik had gister volgens mij onwijs mazzel, met 300 stuks op voorraad en in nog geen 24 uur vanauit de UK naar Nederland verzonden via UPS.
ik zat eerst op de nederlandse site van farnell voor bedrijven, maar daar kon ik niet bestellen(voor consumenten moet je boven de 50 euro) en daar hadden ze er nog 342 op voorraad ofzoiets. maar hier staat als maximale levertijd 3 weken, dat is nog steeds korter dan de 2maand van RS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sib
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07 10:28

Sib

RS ordernummer: 10101XXXXXX niks meer gehoord sinds bestelling op 4 Juli. Als ik het eerdere lijstje mag geloven had ik ondertussen wel al wat moeten horen.

Heb maar voor de zekerheid even een email gestuurd.

edit: laatste 6 digits.. tussen 12 en 18 november verstuurd.. kuch

[ Voor 14% gewijzigd door Sib op 21-09-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:52

thof

FP ProMod
27 juni besteld bij RS Components, nog steeds niets. Ordernummer 1010116xxx, met een time to dispatch van 10a11 weken op dat moment. Later dus een e-mail met max 4 weken vertraging. Verwachtte datum is nu dus 10 oktober... Bijna 4 maanden. Beetje jammer, ik ga er gewoon op wachten voorlopig, maar bedenk mij nu wel nog eens voordat ik daar iets bestel...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 15-09 00:14
Woensdag besteld, vandaag verzonden :)

farnell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 16:27
Veel positieve ervaringen met Farnell in dit topic. Mijn ervaring tot nu toe helaas nog niet. 4 sept besteld, nog niks ontvangen. Drie keer contact gezocht en elke keer het verhaal dat mijn order verwerkt was, zal snel verzonden worden etc. Maar goed, wellicht is mijn order de uitzondering op de spreekwoordelijke regel.

Ik heb zojuist een nieuwe order geplaatst, in de hoop dat ie nu wel snel opgepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
Na maanden lang rondkijken, net maar even eentje besteld bij floris.cc! Ik vind het maar lastig bestellen en betalen bij de 2 grote bedrijven, dus lekker gewoon met iDeal. Totaal incl. verzenden €46,50. Ik zal nog even laten weten hoe het gegaan is qua verzendtijd.

[ Voor 14% gewijzigd door straider op 23-09-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!

swat!

computeraar

swat! schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:40:
[...]

En vandaag alweer een mailtje gekregen dat het bordje in verzonden. Hulde aan Farnell! _/-\o_
Zaterdag 22-09 bordje binnen! *O*

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb vrijdag nog 2 Pi's besteld bij Farnell. Dacht dat het wel even ging duren. Toch niet _/-\o_ :

Apeldoorn, Netherlands 24/09/2012 7:04 Importscan
24/09/2012 5:42 Wordt afgeleverd
Apeldoorn, Netherlands 22/09/2012 7:05 Aankomstscan
Koeln, Germany 22/09/2012 4:20 Vertrekscan
22/09/2012 0:18 Aankomstscan
Castle Donnington, United Kingdom 21/09/2012 22:11 Vertrekscan
21/09/2012 19:25 Aankomstscan
Leeds, United Kingdom 21/09/2012 19:10 Vertrekscan
21/09/2012 17:15 Exportscan
21/09/2012 17:15 Herkomstscan
United Kingdom 21/09/2012 10:18 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

Nu wachten op de bel van de bezorger :). Ik heb ze wel zakelijk besteld btw. Weet niet of dat uit heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:47:
Ik heb de Pi op vrijdag 22 juni besteld, reference nummer: 997** en voor het bestellen had ik het registratienummer 2499**. Volgens hun (binnen) 10 weken levertijd had ik deze dus afgelopen vrijdag al moeten hebben.

Uiteraard niet het geval. Ik heb niet zo'n haast (heb al een van Farnell) dus ik wil best nog wel even wachten; maar heeft een mailtje naar RS ook nog zin, of iets anders?
Eindelijk eens een mail van RS:
Good Morning ,

We are expecting to dispatch your order in the last week of September as soon as we get the stock into our warehouse. We sincerely apologise for the delay and any inconvenience caused

Raspberry Pi Team
Zou dus deze week verzonden moeten worden, maar hun manier van 'vertellen' (We are expecting to dispatch your order in the last week of September as soon as we get the stock into our warehouse. ) doet mij vermoeden dat ik nog wel een aantal weken kan wachten...

Maar ik geloof dat dit wel zo ongeveer bekend was hier...

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 24-09-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
ik heb bevestigingsmail van rs dat mijn order is geannuleerd en mail van farnell dat die verstuurd is :D vrijdag besteld :D

[ Voor 28% gewijzigd door timmert26 op 24-09-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week zaterdag 1 bordje besteld bij Farnell. Maandag een mail dat het bordje verstuurd wordt.
Vandaag, maandag erop, geleverd via Royal Mail International.
Totaalprijs van VISA kaart: 42 euro.

Heel net plaatje dat nog naar nieuw ruikt, met mounting holes zoals in de foto op de raspberry blog (http://www.raspberrypi.org/archives/1959); dus het lijkt er op dat Farnell rev2 bordjes uitstuurt.

edit: hieronder toegevoegd
Ik lees veel over de voedingen/USB kabels van het bordje. Ik heb dit besteld op E-bay vanuit Hongkong: Euro Standard 110-220V to 5V 1.5A USB Charger Travel Adapter Power Supply Unit voor £6.20 (dus zo'n 10 euro) : http://www.benl.ebay.be/itm/180977272210
Het wordt morgen pas verstuurd, dus ik vermoed dat het nog wel een week of twee duurt voor het hier thuis ligt. Jammer genoeg heb ik helemaal nog geen µ-usb in huis want ik werk nog met een 'oude' nokia telefoon, en een tablet hebben we hier nog niet liggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
had je beter voor 5 euro meer even naar een telefoonzaak kunnen fietsen en een universele oplader halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
* Dit was in het verkeerde RPI toic, sorry *

[ Voor 91% gewijzigd door Nactive op 25-09-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb gister 2 rev2 bordjes binnen gekregen. Als ik hier zo lees van de andere mensen levert Farnell nu dus netjes ref2 pi's uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik wil zelf eigenlijk ook zo'n ding kopen, maar als ik op Farnell kijk en als ik dan Nederland selecteer krijg ik nog altijd een prijs in ponden, die dan 32,92 pond is, dat is ongeveer 40 euro, en als ik dat vergelijk met de RS-online prijs van bijna 33 euro dan is dat wel een heel groot verschil. Is dit nou puur en alleen een verkeerde notatie en hoort er eigenlijk een euro tekentje te staan, of is het prijsverschil inderdaad zo groot? Of zit de clue hem dan weer in de verzendkosten die bij Farnell inclusief zijn en bij RS-online er nog bijkomen waardoor de RS-online prijs ook op 39 euro komt (en 2 maanden verzendtijd extra...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxoid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-08 21:43
VVVJeroen schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:31:
Ik wil zelf eigenlijk ook zo'n ding kopen, maar als ik op Farnell kijk en als ik dan Nederland selecteer krijg ik nog altijd een prijs in ponden, die dan 32,92 pond is, dat is ongeveer 40 euro, en als ik dat vergelijk met de RS-online prijs van bijna 33 euro dan is dat wel een heel groot verschil. Is dit nou puur en alleen een verkeerde notatie en hoort er eigenlijk een euro tekentje te staan, of is het prijsverschil inderdaad zo groot? Of zit de clue hem dan weer in de verzendkosten die bij Farnell inclusief zijn en bij RS-online er nog bijkomen waardoor de RS-online prijs ook op 39 euro komt (en 2 maanden verzendtijd extra...).
Farnel rekent inderdaad inclusief verzendkosten. de prijs ontloopt elkaar niet zo. mijn Pi is afgelopen vrijdag verstuurd van Farnell en op de factuur staat 41,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob12424
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 20:50
Luppie schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:11:
[...]

Niet helemaal 5,- rond O-) maar voor een paar dubbeltjes meer, wel een hele mooie case.
Bij Farnell isie anders even duur ;)

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
6 juli besteld bij RS. Volgens lijstje levering in november met nummer 1010150xxx.
Ik heb maar een vriendelijke mail gestuurd waarom het zolang duurt bij hun en Farel wel kan leveren. Als ik antwoord heb post ik het hier wel.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

rob12424 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:02:
[...]

Bij Farnell isie anders even duur ;)
Toen ik hem bestelde zag ik nog geen cases bij Farnell. Ondertussen wel ja, dus nog een goeie reden om niet bij RS meer te bestellen, totdat zij hun zaakjes op orde hebben ;)

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Luppie schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:11:
[...]

Heb dezelfde case. Erg mooi idd! Mooier dan de meest verkochte PI case op eBay die uit 6 delen bestaat. Deze is gewoon 2 delen in elkaar klikken en klaar :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
houtig schreef op woensdag 26 september 2012 @ 07:13:
6 juli besteld bij RS. Volgens lijstje levering in november met nummer 1010150xxx.
Ik heb maar een vriendelijke mail gestuurd waarom het zolang duurt bij hun en Farel wel kan leveren. Als ik antwoord heb post ik het hier wel.
Mwah, als je hier kijkt http://raspberrypi.org/ph...php?f=23&t=8786&start=675, dan kun je nog wel even wachten op een reactie en een Pi. Ik heb mijn bestelling op 3 september geplaatst maar vandaag gecancelled omdat Farnell binnen 3 weken levert in plaats van de 12 die RS aanhoudt. Tel daarbij op dat Farnell al revisie 2 borden verstuurt, dan is mijn keuze snel gemaakt.
Pagina: 1 ... 18 ... 33 Laatste

Let op:
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]