3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Gaat dus sneller dan verwacht (en dan op de site staat).
Levert Farnell ook via GLS? Waarom doen ze dat ding niet gewoon in de brievenbus?
Dat lag die bij mij ook.reynard80 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:19:
Levert Farnell ook via GLS? Waarom doen ze dat ding niet gewoon in de brievenbus?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
31ste verzonden, nog niet binnen.
-
Bij mij zat hij in een doosjes en die past niet door de brievenbus. Werd geleverd via TNT.reynard80 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:19:
Besteld 3 aug bij Farnell. Zojuist mail ontvangen dat hij verzonden is.
Gaat dus sneller dan verwacht (en dan op de site staat).
Ik heb alleen thuis geen USB lader. Waar kan ik deze het beste halen?
Verwijderd
Tot nu toe weer geen antwoord .Dit is al de 3de e-mail.
Zijn er hier nog op forum die geen antwoord krijgen.
Naar welk e-mail van RS is het goede om status van order te ontvangen.
Postman81 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:05:
Ik heb op 1 augustus bij Farnell besteld, vandaag binnen gekregen. Minder dan een week dusDe bubbeltjesenvelop ging makkelijk door de brievenbus.
Slome post ook altijd.
-
Verwijderd
Het is om jaloers van te worden.Centurion schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:11:
[...]
. Vandaag nog niets ontvangen, 27ste besteld.
Slome post ook altijd.
wij moeten maar blijven wachten na bijna 9 weken via RS.
Zelf zeggen ze dat hij op stock is.
Ben benieuwt hoe lang het gaat duren.
Op stock? Hoe heb je dat kunnen zien? Heb jij al een tweede mai gekregen? Of was het bedrijfs account?Stefferke schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:50:
Gisteren heb ik er ook een besteld bij Farnell.
Zelf zeggen ze dat hij op stock is.
Ben benieuwt hoe lang het gaat duren.
If good's on the left, then I'm sticking to the right.
V&A aangeboden: Raspberry Pi + RS voeding
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Verwijderd
Ze antwoorden gewoon niet op een e-mail.Rincewind schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:48:
<zucht>12 mei besteld, 11 juli bevestiging dat-ie verstuurd was maar op heden nog niets ontvangen. Export-emailadres al 2x gemaild maar nog niets gehoord. De live-chat ook al benaderd maar zij konden ook niets doen. Iemand nog een tipje waar ik nu kan navragen ?
Was via een bedrijfs accSpeedsmile schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 23:39:
[...]
Op stock? Hoe heb je dat kunnen zien? Heb jij al een tweede mai gekregen? Of was het bedrijfs account?
Ik had Farnell een mail gestuurd dat het niet zou mogelijk zijn dat ik via overschrijving kon betalen.
Zij zeiden dat het niet kon maar dat ze wel op stock waren en binnen de week opgestuurd konden worden.
We have stock available to ship within the week
Dus heb ik maar via de firma van een vriend besteld.
Lijkt idd dat ze nu stock hebben. Paar dagen geleden besteld en twee dagen later verzonden. Nu afwachten hoe lang de verzending duurtStefferke schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
Was via een bedrijfs acc
Ik had Farnell een mail gestuurd dat het niet zou mogelijk zijn dat ik via overschrijving kon betalen.
Zij zeiden dat het niet kon maar dat ze wel op stock waren en binnen de week opgestuurd konden worden.
We have stock available to ship within the week
Dus heb ik maar via de firma van een vriend besteld.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Je had beter met Farnell besteld zijn veel sneller dan RS.OMX2000 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:44:
Hmmm ik heb m twee dagen geleden besteld bij RS, en nu lees ik hier dat Farnell eigenlijk sneller en betrouwbaarder is qua leveringen. Of mis ik iets, en houden de succesverhalen zich schuil, beter nog zijn druk bezig met hun Raspberry
Zo lees ik het hier toch.
Aan de verhalen hier te lezen zou ik uberhaupt niet bij RS bestellen, als ze geeneens reageren op e-mails en een levertijd van 9 weken? Waarom kan Farnell het wel binnen 6 dagen?OMX2000 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:44:
Hmmm ik heb m twee dagen geleden besteld bij RS, en nu lees ik hier dat Farnell eigenlijk sneller en betrouwbaarder is qua leveringen. Of mis ik iets, en houden de succesverhalen zich schuil, beter nog zijn druk bezig met hun Raspberry
Verwijderd
Ik zit al aan 9 weken.Postman81 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:01:
[...]
Aan de verhalen hier te lezen zou ik uberhaupt niet bij RS bestellen, als ze geeneens reageren op e-mails en een levertijd van 9 weken? Waarom kan Farnell het wel binnen 6 dagen?
Niks gehoord en geen antwoord .
Op de eerste mail kreeg ik ook geen reactie.
De 2e wel:
Dear Mr. De Wildt,
Thank you for your e-mail.
We can’t give you a date when the delivery will take place.
As in the e-mail is mentioned the delivery will happen in the 12 weeks after 04.07.2012.
Regards,
Charissa de Vries| RS
Customer Service Benelux
RS Components BV
Bingerweg 19
2031 AZ Haarlem
Nederland
tel: +31 (0) 235166555
orders@rsonline.nl
www.rsonline.nl
Dat wordt cancellen en bij Farnell bestellen.Postman81 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:01:
[...]
Aan de verhalen hier te lezen zou ik uberhaupt niet bij RS bestellen, als ze geeneens reageren op e-mails en een levertijd van 9 weken? Waarom kan Farnell het wel binnen 6 dagen?
Ik zag alleen niet dat ze bij Farnell cases verkochten.
Bij de weg, er lijkt een update aan te komen :
http://www.raspberrypi.org/archives/1731
[ Voor 10% gewijzigd door OMX2000 op 08-08-2012 16:42 ]
Da's geen update, maar een uitbreidingsboard, met een Arduino er opOMX2000 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:40:
[...]
Bij de weg, er lijkt een update aan te komen :
http://www.raspberrypi.org/archives/1731
Klopt, geen cases bij Farnell. Heb er zelf een bij modmypi gekocht. Niet duur, ook verzendkosten niet.OMX2000 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:40:
[...]
Dat wordt cancellen en bij Farnell bestellen.
Ik zag alleen niet dat ze bij Farnell cases verkochten.
https://www.modmypi.com/s...s/raspberry-pi-case-black
Kijk zoveel verstand heb ik dus van print plaatjesWindPowered schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:26:
[...]
Da's geen update, maar een uitbreidingsboard, met een Arduino er op
Toch wel maar heeeeeel laat:Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:51:
[...]
Ze antwoorden gewoon niet op een e-mail.
Geen tracking !?! Ondertussen heb ik al gereageerd maar wederom geen reactie...Good Morning,
Thank you for your below enquiry, this order was despatched from our UK warehouse using Royal Mail International.
There is no tracking facility on this service, please confirm you have received your order. If not, please let me know via email.
Best regards,
Ben

Ik zie op andere fora dat het toch wel tot 6 dagen kan duren voor shipping, even geduld hebben dus
[ Voor 18% gewijzigd door Speedsmile op 09-08-2012 14:40 ]
Ik heb vrijdag 3 aug besteld, werd 6 aug geshipped.Speedsmile schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:26:
Heeft iemand die in het weekend/zondag besteld heeft bij farnell (particulier), toevallig al een verzend bevestiging gekregen na het eerst mailtje? Ik heb namelijk nog niets gehoord (kijkend naar andere reacties 2 tot 3 dagen).
Ik zie op andere fora dat het toch wel tot 6 dagen kan duren voor shipping, even geduld hebben dus
Nog niets ontvangen.
http://www.belkin.com/IWC...t_Id=618524&subid=544543#
Of waar kan ik het beste/goedkoopst een oplader/voeding vandaan halen?
[ Voor 3% gewijzigd door ReTechNL op 10-08-2012 00:07 ]
27ste besteld, 31ste verzonden.Speedsmile schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:26:
Heeft iemand die in het weekend/zondag besteld heeft bij farnell (particulier), toevallig al een verzend bevestiging gekregen na het eerst mailtje? Ik heb namelijk nog niets gehoord (kijkend naar andere reacties 2 tot 3 dagen).
Nog steeds niet binnen...
-
Das een 1A lader, lijkt me prima voor de RPiReTechNL schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:03:
Is deze oplader geschikt?
http://www.belkin.com/IWC...t_Id=618524&subid=544543#
Of waar kan ik het beste/goedkoopst een oplader/voeding vandaan halen?
Levertijd staat wel 3 weken, we zullen zien.
voor de mensen die de link zoeken: http://export.farnell.com/rp/order/
Enige waar ik wel benieuwd naar ben is welke voeding (telefoonadapter heb ik namelijk van iphone)?
[ Voor 27% gewijzigd door grote_oever op 10-08-2012 12:02 ]
Mail is bij mij 4 dagen oud, dus hopelijk komt ie morgen.
[ Voor 20% gewijzigd door reynard80 op 10-08-2012 21:38 ]
Elke lader die minimaal 700amp levert en een microUSB aansluiting heeft voldoet.grote_oever schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:15:
Oeh bijna bij RS besteld, maar zag daar de levertijd staan. Toen even hier gekeken en toch maar besteld bij farnell.com
Levertijd staat wel 3 weken, we zullen zien.
voor de mensen die de link zoeken: http://export.farnell.com/rp/order/
Enige waar ik wel benieuwd naar ben is welke voeding (telefoonadapter heb ik namelijk van iphone)?
Heb hier een iPod lader (1Ampere) geloof ik, maar ik merk wel dat de Pi kieskeurig is welk usb draadje er aan hangt. met sommige kabeltjes boot de Pi niet goed, en met andere kabels wel.MikeOO schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 07:29:
[...]
Elke lader die minimaal 700amp levert en een microUSB aansluiting heeft voldoet.
Is gewoon door de brievenbus bezorgd met de normale brievenpost, verbaasde me.
-
Verwijderd
Wanneer besteld en van wie RS of de andereCenturion schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:16:
Hèhè, eindelijk binnen.
Is gewoon door de brievenbus bezorgd met de normale brievenpost, verbaasde me.
Farnell. 27ste besteld, 31ste verzonden.Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:58:
[...]
Wanneer besteld en van wie RS of de andere
-
Vond ik persoonlijk een leuk case'je: http://adafruit.com/products/859begintmeta schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 07:41:
Ik wil misschien ook zo'n ding kopen om wat mee te spelen maar m.n. mijn printerserver te vervangen, ik heb dus een behuizing nodig maar niet zo'n zin om dergelijke hardware te gaan knutselen, de beheuizing die bij Farnell te bestellen is lijkt niet echt jofel te zijn, zijn er goedkope alternatieven (met niet te lange levertijd). Heb helaas geen lego meer/nog geen lego in huis...
Leuk ding idd. Heb je hem zelf?HyperBart schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:35:
[...]
Vond ik persoonlijk een leuk case'je: http://adafruit.com/products/859
Vreemd heb verschillende laders en deze werken allemaal prima. Lijkt mij eerder dat het geen 100% MicroUSB aansluiting is waardoor het niet werkt. Elke recente lader heeft tegenwoordig MicroUSB en daarmee kun je zonder problemen elke recente telefoon opladen.Dacuuu schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:26:
[...]
Heb hier een iPod lader (1Ampere) geloof ik, maar ik merk wel dat de Pi kieskeurig is welk usb draadje er aan hangt. met sommige kabeltjes boot de Pi niet goed, en met andere kabels wel.
Dan zou je eens als test moeten proberen om de iPod lader te gebruiken voor een niet Appel produkt en kijken of deze daarmee wel werkt. Kan ook zijn dat de iPod lader te weining stroom levert voor de Raspberry Pi
Mazzelpik. Ik heb 5 augustus besteld bij Farnell en wacht nog steeds op verder bericht. Er stond wel aangegeven dat de levertijd 3 weken was toen ik bestelde.Centurion schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:25:
Farnell. 27ste besteld, 31ste verzonden.
Ik heb ook 5 aug besteld en wacht ook nog op verder bericht. Het lijkt erop dat het vanaf dat weekend weer wat langer duurt dan 3 dagen, maar we wachten rustig af...BamSlam_ schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 08:39:
[...]
Mazzelpik. Ik heb 5 augustus besteld bij Farnell en wacht nog steeds op verder bericht. Er stond wel aangegeven dat de levertijd 3 weken was toen ik bestelde.

Lijkt een beetje op deze case alleen is de constructie ietjes anders en stukken goedkoperHyperBart schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:35:
[...] Vond ik persoonlijk een leuk case'je: http://adafruit.com/products/859
Verwijderd
Ik wacht nu bijna 10 weken en nog geen e-mail die ze beantwoorden.
Wachten moet je in het leven maar moet een grens zijn.
Paar weken terug iets besteld uit china post juist 1 week en pakje was hier.
En dat komt van stuk verder.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 23:22 ]
Afstand is ook niet het probleem. Productie / verzending wel.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:19:
voor mij is de goesting over.
Ik wacht nu bijna 10 weken en nog geen e-mail die ze beantwoorden.
Wachten moet je in het leven maar moet een grens zijn.
Paar weken terug iets besteld uit china post juist 1 week en pakje was hier.
En dat komt van stuk verder.
Verwijderd
dat kloptMikeOO schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 07:45:
[...]
Afstand is ook niet het probleem. Productie / verzending wel.
Je krijgt als het goed is na je bestelling meteen een bedank mailtje, met een order nummer en er staat in dat je meer hoort zodra er voorraad is gereserveerd en verzonden is (particuliere bestelling).ReTechNL schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:32:
Ik heb een bestelling gedaan bij Farnell, maar heb nog geen order bevestiging gehad. klopt dit?
Dit heb ik nooit gekregen.Speedsmile schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:23:
[...]
Je krijgt als het goed is na je bestelling meteen een bedank mailtje, met een order nummer en er staat in dat je meer hoort zodra er voorraad is gereserveerd en verzonden is (particuliere bestelling).
Via hier besteld: https://export.farnell.co.../purchase.jsp?&country=NL
Vervolgens gegevens ingevoerd.
Hierna werd ik doorverwezen naar een lijst met landen gesorteerd per continent.
Hier stond Netherlands niet tussen dus heb ik het dichtstbijzijnde land gepakt.
maar nooit een email gehad. ook niet in spam.
Nu heb ik van het weekend een mail gestuurd naar hollandsales@farnell.com en vanmorgen een reactie gekregen dat mijn bestelling niet via de nederlandse site is gegaan en dat ik contact op moet nemen met export@farnell.com.
Dit heb ik dan ook vanmorgen gedaan en ben nu in afwachting van hun reactie.
Klopt, als je hier even had gelezen had je gezien dat je via de export sectie van de website moet bestellen.ReTechNL schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:46:
[...]
Dit heb ik nooit gekregen.
Via hier besteld: https://export.farnell.co.../purchase.jsp?&country=NL
Vervolgens gegevens ingevoerd.
Hierna werd ik doorverwezen naar een lijst met landen gesorteerd per continent.
Hier stond Netherlands niet tussen dus heb ik het dichtstbijzijnde land gepakt.
maar nooit een email gehad. ook niet in spam.
Nu heb ik van het weekend een mail gestuurd naar hollandsales@farnell.com en vanmorgen een reactie gekregen dat mijn bestelling niet via de nederlandse site is gegaan en dat ik contact op moet nemen met export@farnell.com.
Dit heb ik dan ook vanmorgen gedaan en ben nu in afwachting van hun reactie.
Beetje maf systeem als jet het mij vraagt, maar goed.
Ik had ook via de export sectie besteld maar heb nooit een bevestiging email gehad.Speedsmile schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:03:
[...]
Klopt, als je hier even had gelezen had je gezien dat je via de export sectie van de website moet bestellen.
Beetje maf systeem als jet het mij vraagt, maar goed.
Ik heb namelijk op 3 juli een order geplaatst en deze staat nog steeds op backorder. Had via de mail wel een zogenaamde ProForma factuur gekregen.
Gisteren heb ik opnieuw een order geplaatst, na bevestiging stond de status direct op 'in behandeling'. Nu heb ik ongeveer een uur geleden weer een ProForma factuur ontvangen en staat ook deze order op backorder.
Heb nog geen geld overgemaakt naar Farnell.
Doe ik iets fout, of heb ik gewoon meer geduld nodig?
Edit: en bij thuiskomst lag er een enveloppe in de bus met de case die ik via eBay had besteld. Nu de netvoeding nog
[ Voor 38% gewijzigd door BamSlam_ op 14-08-2012 21:21 ]
Ik heb hem via business account gekocht, next business day delivery zoals ik van ze gewend ben.Burddie schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:13:
Heeft er iemand ervaring met het bestellen via het 'business'-gedeelte van de website?
Ik heb namelijk op 3 juli een order geplaatst en deze staat nog steeds op backorder. Had via de mail wel een zogenaamde ProForma factuur gekregen.
Gisteren heb ik opnieuw een order geplaatst, na bevestiging stond de status direct op 'in behandeling'. Nu heb ik ongeveer een uur geleden weer een ProForma factuur ontvangen en staat ook deze order op backorder.
Heb nog geen geld overgemaakt naar Farnell.
Doe ik iets fout, of heb ik gewoon meer geduld nodig?
Heb je wel eens vaker wat besteld bij Farnell? Het kan zijn dat ze eerst je account willen verifieren.
[ Voor 6% gewijzigd door Sphere- op 14-08-2012 17:33 ]
Verwijderd
Ze antwoorden gewoon niet.Possible schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:18:
Ik heb ook maar even een mail richting RS gestuurd. op 03-07 een mail ontvangen met betaling. Helaas nog steeds niks vernomen
ordernummer = 140439
Hier toch niet
ordernummer = 82xxx
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 00:29 ]
Heb 2 weken geleden mijn aflever/factuur adres veranderd. Dit was geen probleem en gelijk doorgevoerd.
Had binnen 3 dagen reactie.
Nu heb ik vorige week nog gestuurd wat de status van mijn order is. Helaas geen reactie nog.
12XXXX
29-06 besteld en betaald. Als ik rekening houdt met de 11 weken die zij opgegeven hebben verwacht ik hem rond 14-09-2012. Voor de geïnteresseerden, ordernummer = 1284XX.Possible schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:18:
Ik heb ook maar even een mail richting RS gestuurd. op 03-07 een mail ontvangen met betaling. Helaas nog steeds niks vernomen
ordernummer = 140439
RS is helaas nog niet zover bij als Farnell, ik heb bij Farnell 2 Pi's besteld en 2 ontvangen bij RS heb ik er ook 2 besteld en nog maar 1 ontvangen.Xato schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:32:
[...]
29-06 besteld en betaald. Als ik rekening houdt met de 11 weken die zij opgegeven hebben verwacht ik hem rond 14-09-2012. Voor de geïnteresseerden, ordernummer = 1284XX.
De laatste bestelling was bij RS op 27 juni en er staat bij een verwachte leverduur van 10 weken, de vorige keer klopte die verwachtte leverduur ook (alleen was het toen 3 weken).
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Had inderdaad nog nooit eerder besteld bij Farnell.Sphere- schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:32:
[...]
Ik heb hem via business account gekocht, next business day delivery zoals ik van ze gewend ben.
Heb je wel eens vaker wat besteld bij Farnell? Het kan zijn dat ze eerst je account willen verifieren.
Enig idee hoelang het verifiëren ongeveer gaat duren?

Nu versturen ze het dus via UPS i.p.v. Royal mail. Een zien of ik het nu binnenkrijg..Good morning,
Following up on your emails, I have decided that you are deserving of a replacement unit.
This will ship later today through UPS. Your new Farnell reference number will be: 1974-XXXX
I hope this solves your problem and can only apologise for the long delay you have experienced.
Regards,
Benjamin
Mooi dan kan ik mijn bestelling dus ook verwachten.Xato schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:32:
[...]
29-06 besteld en betaald. Als ik rekening houdt met de 11 weken die zij opgegeven hebben verwacht ik hem rond 14-09-2012. Voor de geïnteresseerden, ordernummer = 1284XX.
Ik heb 2 cases bestel van RS online. De witte en zwarte. Zal foto's plaatsen zodra ik ze binnen heb!
Tevens heb ik ook nog de rainbow case besteld.
Had besteld op 25 July. De data hieronder betekend voor een bepaalde datum.
July 25th 7th September
July 27th 14th September
Verwacht hem dus ongeveer 21 September of eerder.
http://www.pibow.com/
Bah wachten wachten wachten. Gelukkig al wat heatsinks binnen
[ Voor 21% gewijzigd door Ryatzu op 15-08-2012 14:17 ]
Verwijderd
klopt met ordernummer houden ze geen rekening naar mijn gevoel.wesseln schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:06:
Ik wacht bij RS nog op ordernummer: 1021XX. Op 23 juni besteld. Vrienden van me hebben ze allang binnen, ook via RS.
Er zijn er die later besteld hebben en hun pakje al hebben gehad.
Hoe werken die dan ik weet het niet maar is de laatste keer dat ik via RS bestel.
Om voor het eerst te bestellen moet je een dummy klantnummer en pincode invoeren in je profiel (MIJN FARNELL). Dit was de procedure in 2010, wellicht is het veranderd. In ieder geval goed je emails lezen die je hebt gekregen na de registratie.Burddie schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:00:
[...]
Had inderdaad nog nooit eerder besteld bij Farnell.
Enig idee hoelang het verifiëren ongeveer gaat duren?
[ Voor 69% gewijzigd door Sphere- op 15-08-2012 20:18 ]
Ik begreep dat er hier een aantal mensen binnen een dag of 6 hun Raspberry hadden, maar ik vermoed dat de levertijden weer op aan het lopen zijn... EN IK KAN NIET WACHTEN
Via Vraag en Aanbod er 1 overneme dan hoef je niet te wachtenOMX2000 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:23:
Wat is momenteel de gemiddelde levertijd bij Farnell. Dus wat is jullie ervaring. Ik heb 9 augustus een Raspberry besteld, maar nog geen verwachtte levertijd gekregen. Wel een orderbevestiging.
Ik begreep dat er hier een aantal mensen binnen een dag of 6 hun Raspberry hadden, maar ik vermoed dat de levertijden weer op aan het lopen zijn... EN IK KAN NIET WACHTEN
http://tweakers.net/aanbo...6HpMraJmpspagEXiTBpx7j-wE
Een week tot verzending ongeveer, 5aug besteld, dinsdag verzend bevesting gekregen, dan nog weekje voor post, dus reken ongeveer 2 wekenOMX2000 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:23:
Wat is momenteel de gemiddelde levertijd bij Farnell. Dus wat is jullie ervaring. Ik heb 9 augustus een Raspberry besteld, maar nog geen verwachtte levertijd gekregen. Wel een orderbevestiging.
Nu netjes betaald en er is beloofd dat er actie wordt ondernomen.
Alleen bij je eerste bestelling danBurddie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:23:
Zojuist met Farnell gebeld. Het schijnt zo te zijn dat je bij een zakelijke bestelling de ProForma factuur vooruit moet betalen.
Nu netjes betaald en er is beloofd dat er actie wordt ondernomen.
Kreeg net een mail, dat mijn Pi verscheept is met een verwachte bezorgtijd van 3 ~ 5 werkdagen.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Yes me too. Ik had ze daarvoor net een e-mail gestuurd voor de status. 9 augustus besteld. Dus zal wel medio volgende week binnen zijn. Nu nog een fatsoenlijke case scoren.Luppie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:24:
Vorige week woensdagmiddag via de Export pagina van Farnell besteld met order nummer : ORP069200
Kreeg net een mail, dat mijn Pi verscheept is met een verwachte bezorgtijd van 3 ~ 5 werkdagen.
http://pibow.com/OMX2000 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:46:
[...]
Yes me too. Ik had ze daarvoor net een e-mail gestuurd voor de status. 9 augustus besteld. Dus zal wel medio volgende week binnen zijn. Nu nog een fatsoenlijke case scoren.
Dit is volgens mij de stevigste case die er momenteel is. Mocht je de kleuren niets vinden dan kan je deze altijd nog verven ofzo
Toch wat meer dan wat er in de order bevestiging staatGood evening
Please be advised that your order was despatched today via royal mail. We are allowing up to 10 working days for the goods to arrive, however this may take a little longer if the delivery is outside of the UK.
We thank you for your patience.
Deliveries to the UK, NI & ROI are expected to take between 2 to 5 working days
Deliveries to mainland Europe are expected to take between 3 to 5 working days
Deliveries to the Americas, Asia Pacific and Africa* are expected to take between 5 to 7 working days
(*pending national postal services)
Stevig is éé, maar zou er niet erg gerust op zijn aangaande warmte, mijn Pi is toch best warm op bepaalde momenten, en vrees het ergste voor deze constructie...Ryatzu schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:57:
[...]
http://pibow.com/
Dit is volgens mij de stevigste case die er momenteel is. Mocht je de kleuren niets vinden dan kan je deze altijd nog verven ofzo
Dat valt mee als je niet overklokt. Alleen sommige distributies overklokken standaard al met 100MHz extra, dat maakt het wel erg warm. Volgens mij is de RPi erg goed getest voor wat betreft de warmte. Ik heb hier 1 RPi die al 2 weken aan staat en in een gesloten case zit, ik heb nog niets van extreme warmte gevoeld aan de case. Denk eraan dat die chips heel warm mogen worden en als je ze nog aan kunt raken zonder de vingers te branden dan zit je nog onder de 60 graden.Pixelmagic schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:11:
[...]
Stevig is éé, maar zou er niet erg gerust op zijn aangaande warmte, mijn Pi is toch best warm op bepaalde momenten, en vrees het ergste voor deze constructie...
Veel mensen vergissen zich heel erg in de temperatuur en denken dat als ze al iets van warmte voelen dat het dan extreem heet is.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Als je kijkt op de afbeeldingen dan zie je dat er bovenop airholes in de vorm van het logo van de raspberry zijn.Pixelmagic schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:11:
[...]
Stevig is éé, maar zou er niet erg gerust op zijn aangaande warmte, mijn Pi is toch best warm op bepaalde momenten, en vrees het ergste voor deze constructie...
Heatsink erbij en klaar.
Kan ik beter deze annuleren en dan bij Farnell bestellen?
Verwijderd
mijn levertijd was 9 weken zit nu al aan 10 wekenMnR87 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:05:
Weet iemand wat nu ongeveer de levertijd tijd bij RS? ik heb de mijne op 14 augustus besteld, waar stond verwachte levertijd van 15 weken.
Niks geen e-mail
[ Voor 27% gewijzigd door Garyu op 17-08-2012 10:44 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Zelf geen ervaring met RS, maar bij Farnell, is mijn Pi een week na bestellen op de post gedaan. Vorige week besteldMnR87 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:05:
Weet iemand wat nu ongeveer de levertijd tijd bij RS? ik heb de mijne op 14 augustus besteld, waar stond verwachte levertijd van 15 weken.
Ook nooit problemen met bezorgen. Beetje vaag.
GLS are struggling to deliver your package to you, I would like to confirm if you would like redelivery of your package or if you would prefer a refund?
[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 17-08-2012 16:14 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik wacht inmiddels ook al een kleine 3 maanden... Gelukkig dat ik via/via een Pi heb weten te bemachtigen en dat de Pi die bij RS vandaan moet komen dus eigenlijk een extra'tje is, maar het begint wel irritant te wordenMnR87 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:05:

Verwijderd
irritant dat ge dat maar weet.kroegtijger schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:30:
[...]
Ik wacht inmiddels ook al een kleine 3 maanden... Gelukkig dat ik via/via een Pi heb weten te bemachtigen en dat de Pi die bij RS vandaan moet komen dus eigenlijk een extra'tje is, maar het begint wel irritant te worden
En dat ze dan niet antwoorden op e-mail is nog eens irritant.
Reactie Farnell:
Please be advised there is a lead time of 5 weeks for this product
Ben heel benieuwd. Afgaande op de berichten hier, verwacht(te) ik een één dezer dagen een bericht dat 'ie verstuurd zou zijn.
Nog ff afwachten dus.
Vandaag een mooie enveloppe in de brievenbus, met mijn Pi.Luppie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:24:
Vorige week woensdagmiddag via de Export pagina van Farnell besteld met order nummer : ORP069200
Gezien de ervaringen in dit topic, had ik zoiets van kan wel ff duren. Dus helemaal Happy met zo'n snelle levering.
Alleen kan ik er nog niet echt veel mee doen omdat ze de voedingskabel er nog niet bij was
[ Voor 60% gewijzigd door Stefferke op 19-08-2012 14:05 ]
Ben nu dus op zoek naar een betrouwbare en snelle shop die een case en betrouwbare adapter levert. Bij RS kon ik alles in een keer bestellen, maar Farnell had helaas geen coole case. Case heeft nu ook nog geen prio, eerst ff hobbyen, en als ie dan een plekje heeft bestel ik wel een case (bijv. pibow).
Ik was helemaal vergeten dat ik er ook een gekocht hebt.
Ik probeer op de NL website van RS components in te loggen.
Bestaat mijn account niet.
Dat klinkt niet goed, en ik zie nu allemaal mensen die hem binnen 2 weken binnen hebben.
Terwijl ik het 10 weken geleden besteld hebt.
Ze zeiden dat mijn verwachte aankomst tijd 1-7 sept is.
i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q
Dat vind ik een beetje jammer aan dit topic. Tis gewoon een verkapt "Wanneer heb ik hem besteld en wanneer is hij verstuurd"-topic geworden. Ik had eerder hier ook al gevraagd naar ervaringen voor een goede adapter, maar ik krijg alleen een reactie "Alle 700mA adapters zijn goed" en dat is natuurlijk klare onzin. Daarnaast zie ik reactie over een HTC adapter, maar ik bezit hier niet over en deze zijn via marktplaats best nog wel prijzig.[b][message=38771363,noline]
Ben nu dus op zoek naar een betrouwbare en snelle shop die een case en betrouwbare adapter levert.
Er zijn genoeg mensen hier die hem inmiddels al ontvangen hebben en ben dan ook zeer benieuwd naar de ervaringingen van hun mbt adapter. Vooral omdat sommige adapters niet goed hun werk leveren.
Bij Farnell waren ze onlangs op voorraad. Mensen die hem toen bestelden, hebben hem binnen 2 weken binnen. Inmiddels is de levertijd bij Farnell weer een paar weken.
Bij RS is de levertijd nog steeds ca 10-15 weken vanaf besteldatum, dus ws krijg jij hem dan begin september.
Tussentijds kun je bij RS niet inloggen, dus dat is normaal.
Ik heb hem 13 juli bij RS besteld (omdat ze daar een mooie case hebben) en heb daarna ook niks meer van ze gehoord, maar ik verwacht hem eind september.
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]