• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 15:41

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik dit setje speakers: pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II aan deze geluidskaart: pricewatch: Trust 5.1 External Surround Sound Card SC-5500p hangen. Maar nu bedacht ik mij laatst dat mijn ervaring veel beter zou zijn met een subwoofer (na een film te hebben gekeken terwijl er een lompe subwoofer achter de bank stond).

Alleen nu heb ik eigenlijk twee keuzes: die lompe subwoofer te pakken, maar die is eigenlijk veel te groot voor mijn kamertje. Of een simpel 2.1 setje zoals deze: pricewatch: Creative Inspire T3130.

Mijn vraag is dus ook eigenlijk of ik ook maar enigszins in de buurt ga komen van een lompe (Bose) subwoofer, met een simpel 2.1 setje? Zo ja, is de T3130 dan een goede keuze?

Alvast bedankt!

Tim

Grillmeister

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 15:34

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is een soundbar+sub niet een alternatief?

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat je hier mee bedoelt (ik ben hier niet zo'n expert in 8)7), maar ik heb alleen een sub nodig eigenlijk en wil het liefst niet meer kwijt zijn dan €50,-. De 2.0 heb ik al en daar ben ik ook dik tevreden mee, ik wil hier natuurlijk best 4.1 van maken 8) ...

[Voor 21% gewijzigd door RoofTurkey op 06-03-2012 19:42]

Grillmeister

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 17:42
Een losse subwoofer aansluiten op de geluidskaart gaat niet standaard werken. Dan moet je zelf gaan klooien met drivers of andere extra software om de lage tonen naar de sub te sturen. En als je de speakerset harder of zachter zet moet je de subwoofer ook apart harder of zachter zetten. Dat is buitengewoon onpraktisch.
In een 2.1 set (of 5.1 set) wordt de subwoofer aangestuurd door de speakerset zelf. Ook als je een stereo signaal afspeelt (zoals je nu doet) worden de lage tonen automatisch naar de subwoofer gestuurd.
Ga gewoon even langs bij de mediamarkt en test wat setjes daar.

• Baminge
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 15:02
de Philips SPA5300 2.1 set is een degelijke set speakers. Ik heb hem in de winkel staan als demomodel en klinkt erg lekker

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Dan ga ik dat maar eens zo snel mogelijk doen.

Bedankt voor het snelle antwoorden allemaal!

Grillmeister

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee