Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mechanisch toetsenbord (HELP)

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views

• merccy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04-2022
Hallo Tweakers.net bezoeker ;),

Zoals de titel al suggereert ben ik opzoek naar een mechanisch toetsenbord, waarom?
Had een draadloos logitech toetsenbord niet heel verkeerd maar de pootjes die hem wat schuin hielden waren afgebroken (uhum niet zo veel boos worden op irritante mensen in game...). Had gelukkig een Microsoft Sidewinder X8 toetsenbord gewonnen (jawel met een game) maar deze ziet er leuk uit en dat is aardig maar typt redelijk zwaar en is al deels defect, ik druk de toetsen soms volledig in maar geen aanslagen moet dan echt kracht zetten.

Eerst iets over mij omdat dit mijn eerste post is:
Ik ben 14 jaar oud en jarig in Juni, ik zit op het Gymnasium in het 3de jaar. (Niet zulke goede grammaticale vaardigheden in Nederlands) maar toch in Nederland geboren en getogen. In augustus 2011 heb ik mijn eigen bedrijf opgericht in het bouwen en beheren van websites, ja ik ben dus een minderjarige ondernemer. Ik werk voor andere startende ondernemers in mijn omgeving die graag een website willen hebben voor een bedrag onder de duizenden euro's (maar toch professioneel). (Voorbeeld voor de geïnteresseerden: http://tinyurl.com/6mw5aup) Ik programmeer dus in HTML, CSS, Java(script), PHP, C en veel .NET talen (zoals ook te zien is op mijn profiel).

Ik denk dat dat wel genoeg informatie is, nu back to the point.

Ik las iets over mechanische toetsenborden (http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide) en dat sprak mij wel aan, ik heb dus een toetsenbord nodig voor programmeren (veel typen) maar ik ben toch wel een beetje game-verslaafd. (Shooters: BF3 en MOBA: LoL en Dota). op het artikel dat hierboven vermeld is spak de uitleg van de MX-Blue switches mij wel aan. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en de voordelen van de Blue switches spreken mij wel aan (ik houd wel van dat geluid). Ook de brown switches spreken mij wel aan. Ze zitten allebei rond hetzelfde gewicht om in te drukken las ik (en dit is relatief licht) dat vind ik ook fijn. Mijn vraag is nu welke switch zal het beste bij mij passen en welk toetsenbord...

Budget: max €200 (liefst rond de 100-150)
Aansluiting: PS2 of USB
Merk: Geen idee
Backlight: Hoeft niet maar ziet er wel leuk uit (dus mag wel)
Toetsenbord dat mij wel aansprak (maar geen ervaringen gevonden dus indien iemand dat heeft hoor ik het graag): iOne M10BL http://www.ione-usa.com/i...-mechanical-keyboard.html

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

mvg, Julius van Dijk

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er is een verzameltopic over mechanische toetsenborden: Het grote mechanische toetsenborden topic. Welke het beste bij jou past is natuurlijk niet te voorspellen, dat zul je zelf moeten beslissen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• merccy
@gambieter Ja, die had ik al gevonden maar zoals ik al meldde heb ik liever wat persoonlijker gerichte hulp en in dat topic staan maar 1/2 toetsenborden

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Ga sowieso voor eentje met een PS/2 aansluiting dan. Dan kun je namelijk alle toetsen tegelijk indrukken in plaats slechts een paar bij USB. En PS/2 reageert iets sneller dan USB. (Het is milliseconde werk inderdaad, maar vooral bij videogames kan dat echt een verschil maken.)

• merccy
@Geekgirl ja daar was ik ook al achter gekomen toch bedankt voor je reactie

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:22
Kijk eens naar de DAS Keyboard!

http://www.daskeyboard.com/

http://specs.tweak.to/18230

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
ElektroNeko schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:08:
Ga sowieso voor eentje met een PS/2 aansluiting dan. Dan kun je namelijk alle toetsen tegelijk indrukken in plaats slechts een paar bij USB. En PS/2 reageert iets sneller dan USB. (Het is milliseconde werk inderdaad, maar vooral bij videogames kan dat echt een verschil maken.)
Die milliseconden boeien toch niet zoveel? Je bent gewoon te laat met schieten dan ;)

• merccy
@Ervaringsdeskundige meestal gebruik je de muis om te schieten ;)
@birdie25 bedankt voor de link ik ga er naar kijken

[ Voor 28% gewijzigd door merccy op 06-03-2012 19:21 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
pricewatch: Razer Black Widow Ultimate

Fantastisch toetsenbord! Stevig, goede feedback, backlit keys en een heerlijk geluid!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:07

mrc4nl

Procrastinatie expert

Awsom schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 00:18:
pricewatch: Razer Black Widow Ultimate

Fantastisch toetsenbord! Stevig, goede feedback, backlit keys en een heerlijk geluid!
d:)b ben met zijn budget kun je de versie met alle toeters en bellen aanschaffen *O*
ik heb m zelf ook, vind het jammer dat ik niet voor de backlight functie ben gegaan, maar ja was ook 50 euro duurder. -O-

ora et labora

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
mrc4nl schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 00:22:
[...]

d:)b ben met zijn budget kun je de versie met alle toeters en bellen aanschaffen *O*
ik heb m zelf ook, vind het jammer dat ik niet voor de backlight functie ben gegaan, maar ja was ook 50 euro duurder. -O-
Ik twijfelde ook of de Ultimate versie het extra geld waard zou zijn, maar heb er nog geen moment spijt van gehad *O*

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik heb even op een (onaangesloten) Black Widow lopen rammelen en dat werkte erg mooi. Black switches hoeven van mij ook niet zo, zeker in de Steelseries 7 levert dat toch iets op waar je te hard op moet drukken, maar goed, dat willen sommigen ook gewoon. De MX red heb ik nooit kunnen proberen, net als de white en clear.

De reden waarom ik een normale (niet ultimate) Black Widow Stealth heb besteld, is omdat ik denk dat een nóg lichtere knop dan de MX blue met iets minder "klik" wel zo prettig is. De Stealth met Mx brown is niet meteen super stil, maar ik denk dat de MX blue bij fanatiek gebruik toch wel echt herrie gaat opleveren.

Goed ik ben zo gek om na een aantal dingen (lang niet alles!) geprobeerd te hebben semi-blind een keyboard te bestellen. Ik leg er €95 voor neer bij Razer, wellicht binnenkort in de V&A.

Voor mij was de reden om niet voor de Ultimate te gaan dat ik niet zo zit te wachten op USB / audio aan de verkeerder kant. (waar je muis ligt).

Maar hey, ik krijg em binnen tijdens het typen hiervan en ik moet zeggen dat het aardig bevalt. Later meer.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik gebruik sinds vorige week de Steelseries 6Gv2 . Moet zeggen dat het wel bevalt.
Al mis ik wel het gebrek aan het polsteun.

Ik kom van een laag MX5500 af dus dat is wel te merken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• merccy
Had ook gelezen over de QPad MK50. http://www.corporate.qpad...s/index.php?storytopic=11
Maar wat is nou het verschil tussen de blue en brown switches?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

merccy schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:08:
@gambieter Ja, die had ik al gevonden maar zoals ik al meldde heb ik liever wat persoonlijker gerichte hulp en in dat topic staan maar 1/2 toetsenborden
Bel dan de helpdesk...

Als een topic te weinig info bevat, voeg dan meer info toe. Een betere GoT begint bij jezelf.

Een beter topic begint overigens nadrukkelijk niet met "(HELP)" in de titel.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.