• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Hallo,

ik kon geen ander topic vinden dus heb ik er maar zelf een aangemaakt.
Vandaag de cpu van dit systeem overgeklokt naar 4.2 ghz.
Idle temps ~28°C, full load ~55-60.
Nu heb ik 2.5 uur lang een prime95 stresstest laten lopen ("In place large FFT's) en er kwamen geen warnings/errors uit.

Multiplier staat op 42, voltage in offset mode met een offset van -0.030. Idle vcore is 0.952v, load is 1.240. Verder geen belangrijke tweaks in bios gedaan.
Echter zijn dit cijfers aangegeven in cpu-z en aida64, terwijl coretemp voor beiden een hoger getal aangeeft (zie afbeelding), ik mag ervan uit gaan dat coretemp hier fout zit?
En is verder alles in orde?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F9M31sH12eziyksLS1YLxXKl/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FUt7qWq7R6ZEhAUXMbrlU6Dm/full.jpg

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Een aantal dingetjes..

Als eerst, prime dien je te draaien-> just stress testing -> small fft minimaal 8 uur.
Als tweede, al je resultaten van s1155 kan je hier kwijt: Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

Dus een eigen topic maken hoeft niet!

En als laatst, coretemp is de enige juiste temperatuur in deze..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
millman schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:28:
Een aantal dingetjes..

Als eerst, prime dien je te draaien-> just stress testing -> small fft minimaal 8 uur.
Als tweede, al je resultaten van s1155 kan je hier kwijt: Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

Dus een eigen topic maken hoeft niet!

En als laatst, coretemp is de enige juiste temperatuur in deze..
het was niet echt een resultaat, meer een vraag of alles in orde is. Ook heb ik het niet over de juiste temperatuur, maar over het voltage. Wil je dus zeggen dat coretemp het juiste voltage geeft?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het juiste voltage staat in de bios

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

@hierboven

Nee dus, het ingestelde voltage staat in het bios, echter heb je te maken met Vdrop en Vdroop. Wat inhoud dat je voltage in windows nogal wat lager uitvalt dan je ingestelde voltage. Sommige moederborden hebben een functie om Vdrop en Vdroop tegen te gaan, dit heet LLC, wat staat voor Load Line Callibration. Dit is echter voor elk moederbord/chip combinatie anders, dus precieze getallen kan ik je niet geven en moet je zelf testen.

CPU-z is het enige programma die de Vcore goed uitleest!

En uiteindelijk kan je voor alle vragen in het 1155 topic terecht. Wil je verder met overklokken kan je onder aan mijn bericht op "hulpbutton" klikken, met nuttige info!

[ Voor 14% gewijzigd door millman op 06-03-2012 16:52 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'