• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
Ik meen mij te herinneren dat in het verleden er ooit een scherm is geweest welke bestond uit 2 panelen. Deze werd doormiddel van een dual link dvi aangesloten op de vidkaart (omdat de res niet hoog genoeg was) en deze werd ook echt gezien als 2 losse monitoren.

nu vroeg ik mij af of zoiets dergelijks niet mogelijk is met hdmi. met de uitzondering dat je er een adapter tussen zet die de 2 links uit de kabel splitst zodat je deze naar 2 monitoren kunt laten gaan. Je hebt namelijk op een laptop niet zoveel aansluitmogelijkheden :)

ik heb wel rondgekeken maar ik zie voornamelijk oplossingen om het beeld te klonen ipv een dual monitor op te zetten.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

De HDMI-aansluiting is voor één beeldscherm.
Google eens op "DualHead2Go", dat is een kastje er voor.
Wat dit is, weet ik niet precies: http://www.gscreenlaptop.com/

• justice strike
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 02:46:
De HDMI-aansluiting is voor één beeldscherm.
Google eens op "DualHead2Go", dat is een kastje er voor.
Wat dit is, weet ik niet precies: http://www.gscreenlaptop.com/
nou naar mijn weten heb je single link dvi en dual link. Waarbij je met dual link 2 schermen kunt aansturen (ik meen mij te herinneren dat vooral dell hier gebruik van maakt en van die dongles hiervoor heeft).

Verder was ik onder de indruk dat hdmi deels gestandaardiseerd was op dvi (volgens mij zijn de dvi-hdmi kabeltjes niet hele complexe convertortjes) Dus ik ga er vanuit dat hdmi ook dual link dvi ondersteunt. De vraag is alleen klopt dit?

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:25
Volgens mij bedoel je DMS-59 of LFH-60... dat is iets anders en zijn veel te vinden in workstations met Matrox of de professionele ATI en NVIDIA kaarten...

[ Voor 45% gewijzigd door dvdheiden op 07-03-2012 08:51 . Reden: je hebt natuurlijk ook nog lfh-60, scheelt 1 pin... ]

• justice strike
HackZois schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:49:
Volgens mij bedoel je DMS-59 of LFH-60... dat is iets anders en zijn veel te vinden in workstations met Matrox of de professionele ATI en NVIDIA kaarten...
hmm ok... Ik meende mij te herinneren dat dual link dvi gesplitst kon worden in 2 single link dvi poorten

[ Voor 31% gewijzigd door justice strike op 07-03-2012 09:27 ]

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 21:42
Pagina: 1