Ardana schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:35:
@ninjazx9r98: het is een stand-alone gast-pc, die net zoveel vrijheiden heeft (en kan) als je pc thuis of bij de bibliotheek oid: internet (en dus webmail), downloads, uitvoeren. Iedere nacht wordt er 'n nieuwe image op gezet. Omdat je er onbeperkt op mag installeren (en ik dus ook tijdelijk de benodigde programma's kan installeren), zijn ze dus ook niet aan 't netwerk gekoppeld, kun je niet opslaan op je eigen harde schijf en kun je niet printen.
Eerlijk gezegd lopen de rillingen over m'n rug als ik dit lees, dit is iets wat je imho absoluut niet moet willen in een zakelijke omgeving.
Je hebt dus bijna 24 uur per dag een onbeheerde niet beveiligde PC waar 'alles en iedereen' onbeperkt op kan installeren (troajns, virussen enz niet uitgesloten), daar wordt werk op uitgevoerd en de output daarvan introduceer je via email in een (hopelijk goed) beveiligde omgeving.
Zoals Gomez12 en ik in m'n eerdere reactie al aangaf heeft dat alles weinig tot niets met BYOD te maken maar alles met een totaal verkeerd security beleid wat niet aansluit op de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden.