Toon posts:

Zelf computer bouwen, zijn mijn gekozen componenten goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik heb hieronder een lijst staan met componenten voor de computer die ik ga bouwen. Ik ben vrij nieuw met het zelf bouwen en dit wordt dus ook mijn eerste opdracht. Mijn vraag aan jullie is of de componenten die ik gekozen heb in combinatie gebruikt kunnen worden en of ik ook goede componenten gekozen heb. Bij voorbaat dank!

Componenten:
Power: Seasonic M12II 620W
Storage: Seagate Momentus 7200.5 750GB, 16MB, 2.5", SATA
CPU: Intel Core i5-2500K, 3.30GHz, 6MB, HD3000, S1155
Motherboard: Gigabyte GA-P67X-UD3-B3 S1155 P67 4xDDR3 ATX
Videocard: Gigabyte GeForce GTX 460, 1024MB, OC
Case: Coolermaster HAF 912 Plus, noPSU
Memory: G.Skill NQ 4GB(2x2GB) DDR3 1600MHz CL9
Optical drive: Lite On iHAS324 24xDVDRW, Zwart, SATA, Retail

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-02 10:26

dimako_

Vogel

Ziet er prima uit, alleen ik vraag me af waarom je voor dit systeem een 2,5" uitkiest.
Of is dat bewust gekozen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Prijsverschil tussen 4GB RAM en 8GB is klein. Bij bijvoorbeeld BF3 heb je ook echt wat aan die 8GB, daarom zou ik geen 4GB nemen.

2,5" zou ik inderdaad niet doen. Neem een normale 7200rpm 3,5" schijf.

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Stel je vraag hier even [BBG aanschaf] Gamesysteem.
Waarom zou je nog een GTX460 willen in een nieuw systeem?

Voor minder geld heb je deze pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) die ook nog eens beter presteert

[ Voor 55% gewijzigd door Sniperzkillz op 05-03-2012 19:05 ]

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-01 14:10
@extremezone
Zomaar een vraagje. Wat heeft het je in totaal gekost ??

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je voeding is way overkill, ga liever voor een 430w voeding of iets in die richting.
De GTX 460 is ondertussen al een lange tijd EOL, helaas is hij daarom ook erg slecht verkrijgbaar. Het enige echt goede alternatief op dit moment komt van AMD in de vorm van HD6850, en als je graag een Nvidia kaart wil dan zijn de 550ti of de GTX 560 de beste keuzes, de 550ti is weliswaar wel trager dan de 460 en de 6850.
Verder gewoon voor 8GB geheugen gaan, kost je weinig extra en scheelt veel op de lange duur.
Ook zou ik voor een z68 moederbord gaan, ben je altijd meer feature/future proof.
Je keuze voor een 2.5" HDD is ook opmerkelijk, en ik zou hier gewoon een 3.5" schijf pakken.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
@ noobynater, 620W voeding is niet zo heel overkill imo, videokaarten en CPU's vragen ook wat en het is ook belangrijk dat je een eventuele upgrade in het achterhoofd houdt. Just my 2 cents.

• noobynater
  • Niet online
Het is wel degelijk overkill, de CPU heeft een TDP van 95W en de GPU (HD6850) 127W dus dan moet je minimaal 18,5A hebben op de 12V rail. Dus dan is 620w zeker weten overkill.
Goed ik snap best als je wat ruimte wil in je PC, dus dan kun je gaan voor een 430w voeding of een 450w, maar geloof me dat dat meer dan genoeg is. En meer is zeker niet beter want voedingen zijn efficiënter als ze meer belast worden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En dan wil je een keer een 6990 in je PC zetten, kan je weer een nieuwe voeding kopen. Ik zou geen voeding kopen onder de 500W. Persoonlijk zou ik voor 600W gaan. Een voeding kan makkelijk 5 jaar of langer mee. Zonde om die te moeten vervangen over een tijd als je een andere setup hebt of bijvoorbeeld eens SLI/Crossfire wil draaien.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Wat voeding betreft zou ook ik niet besparen, maar altijd met oog op de toekomst kopen. Een van de dingen die probleemloos mee kunnen in een nieuwe build is een goede voeding. 600w is een beetje overkill in je systeem, maar zoiets is geen overbodige luxe als je een zware grafische kaart wil plaatsen tzt..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• noobynater
  • Niet online
Zelfs dan heb je maar een totaal van 295w, dan nog ongeveer 30w voor je moederbord, dan zit je aan ~27A, iets wat nog makkelijk geleverd kan worden door een 430w voeding. Ik snap dat je wat overhead wil, maar 600w is gewoon way overkill.
Met 600w heb je genoeg om er een GTX 590 in te plaatsen, en ik geloof niet dat dat binnenkort zal gebeuren.
Je moet natuurlijk zelf weten, maar er worden overal veel te grote voedingen aan geraden. Als je goede informatie op dit gebied wil dan verwijs ik je naar dit topic.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Met het oog op de toekomst zou ik een 2KW-voeding aanschaffen en ik zou voor s2011 gaan, want stel dat je ooit 6 tesla-kaarten in je pc wilt doen.

Het is een beetje nutteloos om een extreme overkill aan te raden, terwijl er in de TS helemaal niets over een upgrade wordt gezegd.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

600 watt is een goede wattage, zit je ook niet op de max load. altijd fijn voor levensduur en geluid.

alleen de kaart moet veranderd worden, verder goed genoeg :) en neem 8gb geheugen nu de prijzen nog laag zijn.
en een ssd'tje is ook niet meer overbodige luxe ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

620 watt is helemaal niet overkill. Maar gewoon ruim. Een goede kast en voeding koop je gewoon èèn keer en dan kun je er jaren mee doen en vaak meerdere hardware generaties mee overbruggen. Beetje meer overhead verhoogt ook de levensduur van een voeding. En voorkomt dat hij gaat loeien ivm warmte.

Een 850+ watt voeding zou overkill zijn. Verder inderdaad gewoon 8GB nemen en die GPU vervangen door een 560/560TI of 6870 etc. Kun je lange tijd mee vooruit en heb je jaren plezier van.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sniperzkillz schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:02:
Stel je vraag hier even [BBG aanschaf] Gamesysteem.
Waarom zou je nog een GTX460 willen in een nieuw systeem?

Voor minder geld heb je deze pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) die ook nog eens beter presteert
Eens op beide vlakken. Sowieso heeft een topic weinig zin als je een vraag dumpt en dan je gezicht niet meer toont. Begin eens te lezen wat vele anderen al in de BBG gevraagd en geantwoord hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.