Toon posts:

Nieuwe video kaart voor een oud systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ivm een defecte video kaart zou ik voor mijn oude A8V Deluxe graag een nieuwe video kaart kopen. Ja ik weet het, best nogal een oud systeempje, maar ik kan er geen afscheid van nemen ;-) :o

Het punt is alleen dat ik geen flauw benul heb of er nog wel kaarten te koop zijn die aan alle voorwaarden voldoen dat ie probleemloos op dat A8V moederbord wil draaien.

Wat ik me kan herinnen toen ik de kaart destijds kocht dat de Power Supply de kaart aan moet kunnen:

Heb even gecheckt en dat is een Aopen, 400 Watt

p.s. De Video kaart die er nu in zit is een Geforce 6800.. Overigens ik gebruik Windows XP op dat systeem.

Ik weet denk ik zeker te weten dat het de video kaart is die kapot is, namelijk bij opstart hoor ik over de speakers “System Failed, VGA test” en vervolgens krijg ik geen beeld.

Maar welke video kaart die vandaag nog op de markt is zou ik kunnen kopen om die defecte kaart te vervangen ? :?

Met vriendelijke groet,

Stefanie

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44
Specs moederbord:
http://www.asus.nl/Motherboards/AMD_Socket_939/A8V_Deluxe/

Grafische kaart kan tot AGP 8x =>Pricewatch filter op AGP 8x:
http://tweakers.net/price...ToQZxQ1C3R9vU_LNbaHqZTyBg

Let als je wat koopt even op of er ondersteuning is voor Windows 7 of wat voro OS je ook gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 04-03-2012 21:49 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle antwoord... :-) :-) :-)

Los van de prijs, maar welke kaart die een beetje vergelijkbaar is in snelheid zou jij mij kunnen adviseren ?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44
Ik zou hier beginnen:

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

"Woord vooraf
Als je dit bekijkt en enorme lappen text ziet, kun je je afvragen of er niet een simpele kant-en-klare oplossing bestaat. Het antwoord daarop is "nee". Bovendien is dit Gathering of Tweakers - we verwachten van een tweaker dat je de moeite doet je in te lezen als je met een vraag zit. Het heeft dan ook geen enkele zin om een topic te openen zonder aantoonbaar zelf alles wat hieronder staat nagelopen te hebben, zo'n topic gaat zonder pardon met een verwijzing hierheen dicht."

En daarna je vraag stellen in:

[BBG aanschaf] Videokaarten

Belangrijk is het om te weten hoe jij je pc gebruikt. Spellen / film, aansluiten op tv, resolutie scherm, windows versie?

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 04-03-2012 22:06 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Winter
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-01 18:47
Voor een zachte 50,- heb je al een HD 3450. Prima videokaart als je alleen wat films kijkt en af en toe een licht spelletje.

pricewatch: Asus AH3450/DI/512MD2(LP)

Je zou ook iets meer kunnen investeren en een HD 4670 pakken. Daar kun je al net Battlefield 3 op medium settings mee spelen.

pricewatch: HIS HD 4670 IceQ Native HDMI 1GB DDR3 AGP

[ Voor 17% gewijzigd door Winter op 05-03-2012 17:19 ]