Laptop valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448994

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd veel last van een uit vallende laptop terwijl de batterij nog gewoon vol is. Hoe kan dit komen er is ooit wel eens een glas bier over heen gevallen maar dat is al een hele tijd geleden. Zou er nog iets anders zijn waardoor het kan komen ?

Het gaat om een laptop van Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:51

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anoniem: 448994 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:27:
Ik heb de laatste tijd veel last van een uit vallende laptop terwijl de batterij nog gewoon vol is. Hoe kan dit komen er is ooit wel eens een glas bier over heen gevallen maar dat is al een hele tijd geleden. Zou er nog iets anders zijn waardoor het kan komen ?

Het gaat om een laptop van Acer.
overhitting kan een issue zijn.
en aub vertellen welk model.er zijn meerdere acers :F

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baminge
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 20:30
Zoals mrc4nl al zei misschien wordt de laptop warm. Je kunt dit checken met verschillende tools. Ik gebruik het liefst speedfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de laptop wat ouder is zit er waarschijnlijk veel stof in. Door stof kan je warmte niet weg waardoor de laptop te heet wordt en uitgaat om schade te voorkomen. De fan tegenhouden met een paperclip en met de compressor doorblazen lost het dan op.
Ik gebruik het liefst speedfan.
Kan je beter niet doen. Speedfan klopt in heel veel gevallen niet.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 04-03-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

PilatuS schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:31:
Als de laptop wat ouder is zit er waarschijnlijk veel stof in. Door stof kan je warmte niet weg waardoor de laptop te heet wordt en uitgaat om schade te voorkomen. De fan tegenhouden met een paperclip en met de compressor doorblazen lost het dan op.

[...]

Kan je beter niet doen. Speedfan klopt in heel veel gevallen niet.
handmatig cheken is de beste optie.
bij mijn acer kun je in 6 minutjes de heatsink tevoorschijn toveren.
bij andere acers moet je mischien de hele laptop uit elkaar halen. eerst ff kijken welk model de TS heeft.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
acer aspire 5742ZZ. Oververhitting zou misschien wel kunnen laat hem regelmatig eens een nachtje aanstaan op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
handmatig cheken is de beste optie.
Er zijn een aantal modellen waarbij je makkelijk bij de fan kan. Bij alle andere modellen moet je vrijwel de hele laptop uit elkaar halen. Er zijn er genoeg waarbij het complete moederbord eruit moet. Dit zou ik sterk afraden tenzij je echt weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

PilatuS schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:41:
[...]

Er zijn een aantal modellen waarbij je makkelijk bij de fan kan. Bij alle andere modellen moet je vrijwel de hele laptop uit elkaar halen. Er zijn er genoeg waarbij het complete moederbord eruit moet. Dit zou ik sterk afraden tenzij je echt weet wat je doet.
bij deze. |:(

deze laptop is een nachtmerrie als je nog nooit eerder laptops uit elkaar hebt gehaald.
ik heb een keer cpu vervangen in zo'n model. alles moest los. pas toen ik heb mobo verwijderd had kon ik de heatsink+cpu losmaken.

heb makkelijkste is het stof wegblazen op de manier zoals je idd zelf al aangeeft

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

mrc4nl schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:29:
[...]

overhitting kan een issue zijn.
Kan zijn.

Zoals altijd, meten = weten. Meet wat de temperatuur doet, of het RAM nog werkt, of er geen andere problemen zijn. Dan kan je conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben een nerd op dit gebied dus als iemand mij kan vertellen wat ik zelf kan doen of testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Om de temperatuur te meten gebruik ikzelf [Software] Open Hardware Monitor.
Start een filmpje of game en kijk wat de temperatuur doet. Als hij telkens uitvalt bij een bepaalde temperatuur dan heb je het probleem gevonden.

Het probleem vinden is niets meer dan alle mogelijkheden uitproberen.
Pagina: 1