Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-08 13:47
Mijn router crasht elke dag wel een paar keer en ik word het zat.

Tijd voor een nieuwe! Welke?

* TP_Link TL-WR1043ND
* Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band
* Een andere...?

We hebben nu een Linksys WAG160N ADSL router. Kunnen de TP_Link en Netgear eigenlijk wel ADSL 'aan'? Zo nee wat is een betrouwbaar alternatief? Of kan ik beter wachten tot we op glasvezel overgaan?

Een van de problemen met de huidige router is gebrekkige ontvangst in mijn slaapkamer, dus goed bereik is een criterium. De Netgear overweeg ik niet omdat ie Dual-Band is maar omdat ik goede reviews lees, aan de andere kant lees ik ook dat er iets "mis" is met de firmware van de WNDR3700 maar het is me wat onduidelijk. Intern gebruiken we 1Gbps.

[ Voor 16% gewijzigd door Trolando op 04-03-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht is het handig als je even verteld aan welke eisen je router moet voldoen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Goede WIFI-ontvangst, minstens 4 poorten 1Gbps, *betrouwbaarheid* dat ie niet elke paar uur 'ineens' het signaal van de ADSL 'kwijt' is en opnieuw moet verbinden, of 'ineens' geen verbinding meer heeft met mijn computer (draadverbinding, niet draadloos).

Ben overigens van plan om over een paar maanden misschien over te stappen naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Moet de router op een adsl verbinding aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadviesforum (bèta) is voor nu alleen voor producten die binnen Consumentenelektronica aan bod komen. Routers horen om die reden nog steeds binnen Netwerken, daar verhuis ik dit topic dan ook heen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Ja op dit moment op ADSL verbinding ja, en ons huidige ADSL-modem is behoorlijk brak. Firmware is up-to-date... ding is van bouwjaar 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47
Hoezo is dat ding "brak" dan?
Als die brak is, ligt het dan niet daar aan? Ben je dan niet misschien beter af met een nieuw ADSL modem?

Een product welke router en ADSL integreert klinkt leuk, maar ik zou zelf liever die twee gescheiden houden.
Zo voorkom je complexiteit en als je later van internetverbinding of provider wisselt vergemakkelijkt dat ook zaken.
Mijn router crasht elke dag wel een paar keer
Wanneer crashed de router?
Wat jaag je er op dat moment aan verkeer doorheen? Als er toevallig BitTorrent actief is op dat moment, dan is het zeer waarschijnlijk dat je torrent client niet goed is afgesteld en vrolijk rond de 1000 connecties legt.
Een van de problemen met de huidige router is gebrekkige ontvangst in mijn slaapkamer, dus goed bereik is een criterium.
Dit is een lastige eis. Bereik is heel erg afhankelijk van inrichting+bouw van de woning, gebruikte materialen en plaatsing van de router en diens antennes.
Mijn advies voor fatsoenlijk bereik: zorg voor een router met degelijke antennes, bij voorkeur richtbare (dus externe).
Maar als jij enkel bereik op je slaapkamer er bij wilt, kun je dan niet beter een draad leggen richting die kant en daar een access point plaatsen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
In plaats van een nieuwe te kopen.. kun je misschien ook het probleem van je oude router verhelpen.
Even zo een paar ideen:

- Factory reset
- Firmware update
- Andere voeding adapter, die dingen gaan vaak langzaam stuk en dat geeft typisch deze problemen.
- Voldoende koeling/ventilatie.
- Firmware helemaal vervangen door OpenWrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb thuis een Netgear WNDR3700, vanaf dag 1 al stabiel. Heb deze week nog eentje gekocht, ga er waarschijnlijk DDRWT op zetten, voor meer opties want ik vind de basis instellingen karig.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Koop een router die compatibel is met DD-WRT, voor het geval de meegeleverde firmware niet bevalt of dat je extra functionaliteit wilt.
The Best Wireless-N Routers for Installing & Running DD-WRT

Edit: voor de TP-link is een apart topic [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND

[ Voor 12% gewijzigd door Ploink op 04-03-2012 20:18 ]

Pagina: 1