Willem71 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:36:
sorry ,maar ik ben niet zo handig in quote/unquote.
OOk een screenshot kan ik niet maken. Dus maar even zo.
>En hoe verwacht je dat te zien? Laat dat dan ook eens zien aan ons, met een screenshot. In welke PCIe poort heb je jouw videokaart zitten? Als deze in slot 2 zit, is het toch logisch dat hij dan niet die 5000MHz (5GHz) heeft?
Nee, die zit niet in slot 2. Want alleen 1 en 3 zijn dus pci-e x16 2.0, zoals opgemerkt door Toettoetdaan.
Maar geef dat dan ook aan, dat de GPU iig niet in het onjuiste PCIe slot zit, dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. Meten is niet alleen weten, maar ook vergeten!

>Probeer dus ook even met een ander tooltje te kijken.
kun je aangeven welk tooltje hiervoor geschikt is.
Ik weet niet welke je gebruikt hebt, maar je zou eens kunnen zoeken bij Google op die naam + alternative er achter of iets dergelijks, kan me niet voorstellen dat je dan niets zou kunnen vinden.
Spanningsmeter is niet voorhanden, ook niet bij de buurtmensen.
Dat van de spanning was slechts een voorbeeld, is voor jouw 'probleem' dus niet van toepassing.
> je zal het "probleem" dus moeten zoeken in je moederbord.
Heb de kaart in het 3e slot gestoken. uitslag idem. kort na opstarten op 5000MHz. kijk ik even later dan is het weer 2500MHz.
Ik kan me voorstellen dat er geschakeld wordt in snelheden. Lagere snelheden kan namelijk tot gevolg hebben dat de PC minder verbruikt. Probeer dus bijvoorbeeld een game te starten en kijk dan eens hoe de snelheden zijn terwijl die game open staat.
heb de bios versie gecontroleerd. heb de laatste versie.
Mooi. En de chipsetdrivers? Van wie heb je dan de laatste versies? Van de fabrikant (Asus) of van nVidia zelf? Zoals ik eerder al aangaf, als je nVidia chipset drivers geïnstalleerd hebt, installeer dan eens de Asus drivers of vice versa.
3 weken geleden met 8800gts 512 mb in slot 1 en 3 wel op 5000MHz. Daarna gewerkt met een ati/amd kaart, waar ik de MHz niet kon controleren. Nu weer terug op nvidia.
Wat ik alleen niet helemaal begrijp is waarom je per se die 5GHz (5000MHz) wilt hebben of zien. Toch blijf ik het idee houden dat je je ergens blind op zit te staren, terwijl het geen probleem zou mogen zijn.
en nee, ik zit me geen zorgen te maken. ik zie alleen iets wat mij opvalt en ik niet kan verklaren. dus probeer ik een verklaring te zoeken mbv bv Tweakers.
Het kan in ieder geval geen kwaad dat het qua snelheid gehalveerd is.
Ondertussen 3dmark11 gedraaid. Of is dit ook een onbetrouwbaar iets? (sorry, iets te sarcastisch)
uitslag: P3203> low compared to similar systems.. Mn de graphics ziitten onder de maat. norm: 3400
Mijn rig haalt de 3331. geadviseerd wordt om oudere drivers te installeren dan de laatste die ik heb van Nvidia. Heb dat nog niet gedaan.
Bedoel je hiermee de videodrivers of de chipset drivers? Either way: 3DMark gaat vooral over het grafische gedeelte van jouw PC, terwijl je probleem in je moederbord zit. En al zou je wél die 5GHz hebben, ik denk niet dat je dan qua GPU score zo'n 700 punten erbij gaat krijgen.
De stijl kan namelijk wel een boel ruis veroorzaken waardoor het topic mogelijkerwijs ontspoort en dat is (denk ik) iets wat niemand wilt.

Jammer, ik stel een vraag, maar als ik de antwoorden niet goed begrijp doe ik geen moeite.
nee, zit hier uit mijn neus te vreten en de geleerden reiken mij de antwoorden aan.
Nou ehh, als je het niet héél erg vind proberen we je wél te helpen. We zijn echter geen helpdesk en worden hier dus niet voor betaald, zélf iets meer moeite doen kan echt geen kwaad, zeker zoals het citeren / quoten van iemand, dat zorgt er gewoon voor dat de discussie / jouw vraag of vragen beter te zien zijn. Als je daar geen moeite in wil steken, prima, maar verwacht dan niet dat wij alles gaan voorkauwen voor je. Zeker als je (hoe sarcastisch bedoeld ook nu) géén moeite wilt steken in het duidelijk krijgen van een vraag van een ander, hoeft een ander ook geen moeite te steken in het überhaupt stellen van een / die (weder)vraag.