2 familieleden gebeld door 'microsoft': comp zou kapot gaan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:15
2 tantes van mij, beide uit Utrecht, zijn gebeld door mensen die claimen van Microsoft te zijn.

ze hadden 2 verschillende verhalen: de ene keer zou de computer over een maand kapot gaan en de andere keer zat er een virus op de computer.
ze hebben niet verder doorgevraagd over wat ze wilde doen maar hebben zegt bel maar terug, en hebben daarna mij gebeld (ik heb ze goed opgevoed :) )

ik heb ze gezegd dat ze het kunnen negeren, dat Microsoft helemaal hun telefoon nummers niet heeft en dat Microsoft ze nooit zou bellen omdat er veel betere en goedkopere manieren zijn om je iets te laten weten, maar dat ze dat niet eens zouden doen maar gewoon een update de wereld in zouden sturen.

maar nu weet ik dus niet wat die bellers wilde. (ik vermoed naar een website sturen of iets dergelijks)
zijn er meer tweakers die gehoord hebben van mensen die gebeld zijn? kan je zoiets ergens melden ofzo?

ik heb het niet gevraagd maar ik vermoed dat ze nummer weergaven wel uit hebben gezet.
ik kan vragen om, als ze terug bellen ze even aan te horen en te kijken wat ze willen, naar welke website of iets dergelijks ze mijn tantes naar toe wilde sturen als dat zou helpen.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 15:08
Dit is een goed voorbeeld van social engineering.
Uw computer gaat naar de kloten als u nu niet luistert.
Okee download dit bestandje dat is een fix.
Stuur door naar trojan.
Bingo een botje extra

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-10 15:52
Hier is laatst nog een topic over geweest:
Gestalkt door Chinees nepnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:56
Google: 'Ammyy scam'.
Vraagje: de bellers, spraken die Nederlands of Engels met je tantes?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 13:34

Pablo

Rito pls

Waarschijnlijk wilden ze er voor zorgen dat je tantes die mensen van ""microsoft"" terug zouden bellen.
Waarschijnlijk is dit dat een nummer wat je €10 p/minuut kost.

KASSA !

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat, of inbrekers die onder het mom van PC assistentie eens rond willen neuzen, om later 's nachts terug te komen (al dan niet na een raampje open te laten staan of een sleutel mee te grissen).

Is de 2012 versie van de zogenaamde loodgieters/gasfitters/meteropnemers...

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 06-03-2012 10:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:16
Ik ken een verhaal van iemand die een soortgelijk iets heeft meegemaakt. Mensen uit India belden met de mededeling van Microsoft te zijn. Zij vertelden 'het slachtoffer' dat de computer binnen een maand zou crashen. Helaas konden de hackers haar zo ver krijgen overal maar op de klikken, er werd ook gevraagd naar CreditCard gegevens. Gelukkig heeft 'het slachtoffer' die niet gegeven, maar het heeft wel een tijdje geduurd voor het eindelijk was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 09:49
Mijn moeder heeft dit ook gehad, maar door een slecht engels sprekend persoon die beweerde van Microsoft te zijn. Is meerdere keren gebeld, maar heb haar gezegd het gewoon te negeren.
Wel zwaar irritant voor mensen die weinig van computers af weten en gelijk in de stress schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Arjant2 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:31:
Wel zwaar irritant voor mensen die weinig van computers af weten en gelijk in de stress schieten.
Inderdaad. Wellicht zou het voor hen een simpele oplossing kunnen zijn om ze tegen dergelijke 'Microsoft' lieden te laten zeggen dat ze een Mac hebben? :*)
Pagina: 1