Ik vind het prijsverschil ook te groot om nog voor de p67 te gaan. Wellicht dat dit een aantal weken geleden nog anders was? Het gigabyte bordje bied voor de prijs best aardige mogelijkheden, maar er zijn duidelijke verschillen; de geluidskaart is erg basic, geen pci-e 3.0, geen mogelijkheid voor SLI, minder sata 600, overal component kwaliteit zal lager liggen, etc. etc.
De vraag is echter hoe belangrijk deze mogelijkheden voor jou NU zijn.
Ik heb toentertijd een x58 moederbord van EVGA gekocht, met in gedachte de mogelijkheid te behouden om te upgraden. Echter een videokaart bijsteken voor SLI heeft geen zin, aangezien een enkele 560ti nu al beter is en dx11 ondersteund, socket 2011 is uit, moederborden hebben pci-e 3.0, usb 3.0 etc, 4 gb ram modules zijn al mainstream geworden, etc. En eigenlijk is mijn pc nog meer dan snel genoeg, en als ik wil upgraden, dan bouw ik over een jaar ofzo wel een compleet nieuw systeem.
Mijn advies is dan ook, bouw iets waar je NU goed mee vooruit kunt en beschikt over de mogelijkheden van DIT moment, bijvoorbeeld; heb je NU geen sli nodig, verspil je geld dan ook niet aan een bord wat dit wel kan.
[
Voor 34% gewijzigd door
ToWi1989 op 27-03-2012 00:12
]