1920x1200, Wat zou jij aan deze build veranderen precies? en hoe? zoveel verstand heb ik er niet van, ik heb reviews gelezen en deze dingen kwamen er gewoon uit.yzx schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:41:
[...]
Welke resolutie ga je gamen?
Ik weet van MMORPG zoals RIFT dat ik met 1x6870 te weinig had voor alles maxed out icm een x1075T
Nu guildwars 2 heeft geen spec releases yet maar ziet er degelijk uit
Wat je kunt doen is een goedkoper moederbord nemen en voeding ( 550W ofz ) en dan een iets sterkere videokaart.
( als ik nu beta GW2 had kon ik zeggen als een single 6870 genoeg was of niet maar jah zat er niet bij )
Persoonlijk zou ik dit doen100d5 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:42:
[...]
1920x1200, Wat zou jij aan deze build veranderen precies? en hoe? zoveel verstand heb ik er niet van, ik heb reviews gelezen en deze dingen kwamen er gewoon uit.
deze als voeding -20euro
dit moederbord -20euro
een 560Ti +40 euro
Zou je wat grafisch geweld extra moeten hebben, wat verlies je, de mogelijkheid tot SLI in dit geval door de voeding, en wat kleine snufjes en waarschijnlijk wat USB poorten op het moederbord
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Of zoiets. Een SSD is echt wel een must tegenwoordig.
Hou je nog wat over ook.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec One Hundred | € 47,- | € 47,- |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,40 | € 25,40 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 190,50 | € 190,50 |
1 | XFX Pro 550W | € 56,30 | € 56,30 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 43,40 | € 43,40 |
1 | EVGA GeForce GTX 560 Ti DS Superclocked | € 216,10 | € 216,10 |
1 | Asrock P67 Pro3 SE | € 70,30 | € 70,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 788,90 |
Hou je nog wat over ook.
Anoniem: 449131
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum (niet op de site) en ik wil jullie graag advies vragen over de volgende pc:
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond 700,-
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Alle componenten zijn aanwezig. Beeldscherm resolutie 1920/1080.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
-
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
-
Wat voor soort gamer ben je?
Ik ben een casual gamer maar ik wil Diablo 3 en mass effect toch wel graag lekker kunnen spelen zonder gezeur. Games als BF3 wil ik ook goed kunnen spelen mocht ik daar een keer zin aan hebben. Voor de toekomst wil ik toch wel dat de pc 2 jaar mee kan. Tegen die tijd(en als het echt niet anders kan eerder) wat upgraden is een optie. Het is dus wel de bedoeling dat ik er tegen die tijd nog wat aan kan tweaken.
Ik heb eigenlijk alleen de videokaart en de processor van het gamesysteem van maart aangepast en het volgende is eruit gekomen. Mijn grootste vraag is, aangezien ik er weinig verstand van heb, is dit alles bij elkaar competible?
Ook wil ik graag advies mbt de videokaart, ik heb gekozen voor de club3d omdat deze bij dezelfde leverancier op voorraad is en de sapphire niet. Tevens is BF3 bij club3d bijgeleverd. Maar prestaties gaan toch voor dus mijn vraag is of de prestaties achteruit gaan bij de CLub3D.
Als kleine toevoeging: ik wil het ook zelf in elkaar zetten en ik heb al rondgekeken naar instructies maar mocht je nog tips(of redenen om het echt niet te doen) hebben graag!
pricewatch: Asrock 970 Extreme3"]Asrock 970 Extreme3
pricewatch: Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB"]Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB
pricewatch: Samsung SH-S222AB Zwart"]Samsung SH-S222AB Zwart
pricewatch: Thermaltake V3 BlacX Edition"]Thermaltake V3 BlacX Edition
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO"]Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: Intel Core i5 2400"]Intel Core i5 2400
pricewatch: Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9"]Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2"]Corsair Builder CX500 V2
pricewatch: Club3D Radeon HD 6950 Battlefield 3 Edition"]Club3D Radeon HD 6950 Battlefield 3 Edition
Alvast bedankt voor enige tips en natuurlijk de tijd en moeite!
Mvg
Ik ben nieuw op dit forum (niet op de site) en ik wil jullie graag advies vragen over de volgende pc:
rond 700,-
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Alle componenten zijn aanwezig. Beeldscherm resolutie 1920/1080.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
-
-
Ik ben een casual gamer maar ik wil Diablo 3 en mass effect toch wel graag lekker kunnen spelen zonder gezeur. Games als BF3 wil ik ook goed kunnen spelen mocht ik daar een keer zin aan hebben. Voor de toekomst wil ik toch wel dat de pc 2 jaar mee kan. Tegen die tijd(en als het echt niet anders kan eerder) wat upgraden is een optie. Het is dus wel de bedoeling dat ik er tegen die tijd nog wat aan kan tweaken.
Ik heb eigenlijk alleen de videokaart en de processor van het gamesysteem van maart aangepast en het volgende is eruit gekomen. Mijn grootste vraag is, aangezien ik er weinig verstand van heb, is dit alles bij elkaar competible?
Ook wil ik graag advies mbt de videokaart, ik heb gekozen voor de club3d omdat deze bij dezelfde leverancier op voorraad is en de sapphire niet. Tevens is BF3 bij club3d bijgeleverd. Maar prestaties gaan toch voor dus mijn vraag is of de prestaties achteruit gaan bij de CLub3D.
Als kleine toevoeging: ik wil het ook zelf in elkaar zetten en ik heb al rondgekeken naar instructies maar mocht je nog tips(of redenen om het echt niet te doen) hebben graag!
pricewatch: Asrock 970 Extreme3"]Asrock 970 Extreme3
pricewatch: Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB"]Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB
pricewatch: Samsung SH-S222AB Zwart"]Samsung SH-S222AB Zwart
pricewatch: Thermaltake V3 BlacX Edition"]Thermaltake V3 BlacX Edition
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO"]Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: Intel Core i5 2400"]Intel Core i5 2400
pricewatch: Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9"]Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2"]Corsair Builder CX500 V2
pricewatch: Club3D Radeon HD 6950 Battlefield 3 Edition"]Club3D Radeon HD 6950 Battlefield 3 Edition
Alvast bedankt voor enige tips en natuurlijk de tijd en moeite!
Mvg
Prima systeem alleen je moederbord is voor AMD processors en jij hebt Intel.
Neem de pricewatch: Asrock P67 Pro3 SE
Anoniem: 171551
Beetje off topic, maar naar mijn weten kun je nu niet weten of je er wel of niet bij zit. Daar hebben ze nog niets over gezegd.yzx schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:41:
[...]
( als ik nu beta GW2 had kon ik zeggen als een single 6870 genoeg was of niet maar jah zat er niet bij )
Chim0: de gewone Pro3 klokt beter over dan de Pro3 SE, dus dat lijkt me een betere keuze. Wel iets duurder, maar het geld imo wel waard, want hij biedt nog steeds goede features voor dat geld
Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996
Dat kan zo zijn Martijn, maar de i5 2400 kun je sowieso niet (echt) overklokken.
In mijn ogen kan er net zo goed een H61/H67 chipset in.
Kijk even goed wat je wel en niet wilt, want in principe heb je al degelijke moederbordjes voor 40 euro (zonder al teveel features en uitbreidingsmogelijkheden).
Je geeft aan wel wat te willen kunnen upgraden in de toekomst, dus sowieso iets pakken met 4x ddr3 slots en misschien wel pcie gen3 (en eventueel usb3).
In mijn ogen kan er net zo goed een H61/H67 chipset in.
Kijk even goed wat je wel en niet wilt, want in principe heb je al degelijke moederbordjes voor 40 euro (zonder al teveel features en uitbreidingsmogelijkheden).
Je geeft aan wel wat te willen kunnen upgraden in de toekomst, dus sowieso iets pakken met 4x ddr3 slots en misschien wel pcie gen3 (en eventueel usb3).
Hij kan niet overklokken met die processor en als ie geen poespas nodig heeft en maar 1 videokaart gaat gebruiken, heeft ie helemaal geen Z68 nodig.MartijnLoarne schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:20:
Chim0: de gewone Pro3 klokt beter over dan de Pro3 SE, dus dat lijkt me een betere keuze. Wel iets duurder, maar het geld imo wel waard, want hij biedt nog steeds goede features voor dat geld
Maar idd, H61/H67 met evt. USB 3.0 is ook goed. Zo kan je meer steken in andere zaken die belangrijker zijn (SSD, kast, videokaart). Moederborden van tegenwoordig zijn allemaal prima, zelfs de goedkoopste.
Anoniem: 449131
Ik kies denk ik voor de Asrock P67 die chim0 adviseerde. Ivm 4x ddr3 en de usb 3 inderdaad. Qua prijs is het ongv. 70,- en volgens mij is dat een redelijk prijsje met die specs.
bedankt voor het advies
bedankt voor het advies
Hallo Tweakers,
Ik wil een nieuw systeem gaan kopen, maar ik ben niet echt meer thuis in de hardware van deze tijd, ik heb natuurlijk de BBG bekeken maar toch heb ik een paar zeer specifieke eisen. Misschien kan iemand me helpen met het samenstellen
(Het is een voor een vriend, niet voor mij (verrassing))
Het budget is €700.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor, toetsenbord, muis, enz.) Bij een monitor is het type of in ieder geval het noemen van de resolutie wel handig.
Ik heb de standaard randapparatuur. Ik zit er aan te denken om nog 2x 22" hd monitors te kopen. Maar dan komt het, Ik heb 2 KRK RP8 G2 studiomonitors en deze zou ik graag op de pc willen aansluiten. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft(Geluidskaart?)
- Een draadloze netwerkkaart
Om een beetje een beeld te krijgen waarvoor hij gebruikt gaat worden:
- een Pioneer DDJ-T1
- 2 KRK RP8 G2 studiomonitoren komen erop
- Virtual DJ, Traktor, Ableton
- Youtube, HD films, standaard applicaties
Achterkant KRK's

Ik wil graag dat deze pc nog een aantal jaar mee kan, vandaar dit budget.
Ik ga het systeem zelf in elkaar zetten, en heb geen versie van windows nodig.
Sorry van de erg specifieke eisen, maar ik hoop dat iemand me kan helpen met het samenstellen van een systeem
Als er vragen zijn hoor ik ze graag!
Alvast bedankt!
Ik wil een nieuw systeem gaan kopen, maar ik ben niet echt meer thuis in de hardware van deze tijd, ik heb natuurlijk de BBG bekeken maar toch heb ik een paar zeer specifieke eisen. Misschien kan iemand me helpen met het samenstellen
Het budget is €700.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor, toetsenbord, muis, enz.) Bij een monitor is het type of in ieder geval het noemen van de resolutie wel handig.
Ik heb de standaard randapparatuur. Ik zit er aan te denken om nog 2x 22" hd monitors te kopen. Maar dan komt het, Ik heb 2 KRK RP8 G2 studiomonitors en deze zou ik graag op de pc willen aansluiten. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft(Geluidskaart?)
- een Pioneer DDJ-T1
Achterkant KRK's

Sorry van de erg specifieke eisen, maar ik hoop dat iemand me kan helpen met het samenstellen van een systeem
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Onnoz op 06-03-2012 18:27 . Reden: netwerkkaart ]
Ik heb nu deze setup. Budget liefst niet te ver boven de 800. Weet alleen nog niet zeker of het moederbord en de voeding wel goed genoeg zijn. Heb over audio-problemen gelezen met het moederbord. Ben ook van plan om de i5 over te clocken.
1 | Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB | € 71,50 | € 71,50 |
1 | LG GH22NS50 Zwart | € 14,60 | € 14,60 |
1 | Cooler Master HAF 912 Plus | € 67,- | € 67,- |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 190,40 | € 190,40 |
1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 39,95 | € 39,95 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC | € 239,90 | € 239,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 769,- |
Hallo Tweakers,
Ben een gamesysteem aan het bouwen voor m'n vriend van mij. Ik dacht dat ik het al redelijk goed had zo maar wellicht zien jullie nog wat..
graag jullie advies!
Wat mag het systeem kosten?
Budget € 750,- , Max € 800
Tobo, muis, monitor enz gaan mee monitor heeft resolutie van 1920 x 1080
Wordt gebruikt voor games
Games: mw3, BF3 (medium settings) enz
Gekozen voor een solide basis
SDD wellicht over een jaar/2jaar.
Grafische kaart upgrade over 2 jaar enz...
Vragen..
Niet van plan over te klokken, 2400 genoeg of kiezen voor 2500k?
Ben een gamesysteem aan het bouwen voor m'n vriend van mij. Ik dacht dat ik het al redelijk goed had zo maar wellicht zien jullie nog wat..
graag jullie advies!
Wat mag het systeem kosten?
Budget € 750,- , Max € 800
Tobo, muis, monitor enz gaan mee monitor heeft resolutie van 1920 x 1080
Wordt gebruikt voor games
Games: mw3, BF3 (medium settings) enz
Gekozen voor een solide basis
SDD wellicht over een jaar/2jaar.
Grafische kaart upgrade over 2 jaar enz...
Vragen..
Niet van plan over te klokken, 2400 genoeg of kiezen voor 2500k?
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 15,51 | € 15,51 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 85,- | € 85,- |
1 | Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 | € 86,- | € 86,- |
1 | Intel Core i5 2400 | € 164,30 | € 164,30 |
1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) | € 149,80 | € 149,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 735,76 |
Goedenavond tweakers,
Na het jaren zonder fatsoenlijk systeem gedaan te hebben ben ik nu toch echt eens toe aan een game pc. Begin die consoles nu wel een beetje zat te worden en grafisch stelt het allemaal ook niet zoveel meer voor.
Bovendien begint m'n laptop een beetje te falen dus voordat die het echt begeeft wil ik in ieder geval iets hebben om op terug te vallen.
Nu ben ik student, dus wat budget betreft probeer ik het binnen de perken te houden.
Het is wel de eerste keer dat ik zelf een PC samenstel en in elkaar zet. (spannend
)
Ik zat eerst te denken aan ongeveer 700 euro, maar ik zag al snel in dat het waarschijnlijk meer richting de 800 à 900 euro zal gaan. Dat is wel ongeveer mijn bovengrens.
Ik heb al een scherm (Samsung Syncmaster P2450, 1920x1080) en een setje speakers (Logitech X-230).
Voorlopig hoeven deze nog niet geupgrade te worden, scheelt weer in de kosten.
Ik wil graag een redelijk stille PC, maar koelprestaties zijn wat mij betreft net wat belangrijker. Fatsoenlijk kabelmanagement in de kast is natuurlijk een must. Stoffilters zouden fijn zijn. Verder lijkt het me wel leuk om de hele zooi te overclocken, niks extreems though.
Een tweede scherm zou misschien wel prettig zijn in verband met programmeren (game development met name). Echter nog niet zo noodzakelijk momenteel dus die kan wachten.
Voornamelijk hardcore. Ik wil graag dingen als The Witcher 2, Skyrim en Metro 2033 fatsoenlijk kunnen spelen en de komende tijd nieuwe games ook nog op hoge settings. Verder speel ik flink wat indie games.
Het wordt mijn main systeem, en ik zal het voornamelijk gaan gebruiken voor gaming, media, alledaagse taken, studie en software/game development. Verder vind ik het wel leuk om een beetje te photoshoppen en ik ben van plan me te verdiepen in 3D modeling.
Ik wil dit systeem graag minstens 3 jaar gebruiken, met waarschijnlijk in de tussentijd nog een GPU upgrade.
Ik heb zelf al wat bij elkaar gegooid, maar ben er nog niet over uit en keuzes maken blijkt niet mijn sterkste kant te zijn
Ik heb verscheidene reviews gelezen van de FD Define R3 en deze waren overwegend positief, maar ik las ook reacties van mensen die de bouwkwaliteit matig vonden en 90 euro te duur voor deze kast.
Zijn er nog dingen waar ik op kan besparen zonder al te veel kwaliteit in te leveren?
Of zegt u van nee gooi de hele zooi maar om?
Na het jaren zonder fatsoenlijk systeem gedaan te hebben ben ik nu toch echt eens toe aan een game pc. Begin die consoles nu wel een beetje zat te worden en grafisch stelt het allemaal ook niet zoveel meer voor.
Bovendien begint m'n laptop een beetje te falen dus voordat die het echt begeeft wil ik in ieder geval iets hebben om op terug te vallen.
Nu ben ik student, dus wat budget betreft probeer ik het binnen de perken te houden.
Het is wel de eerste keer dat ik zelf een PC samenstel en in elkaar zet. (spannend
Ik zat eerst te denken aan ongeveer 700 euro, maar ik zag al snel in dat het waarschijnlijk meer richting de 800 à 900 euro zal gaan. Dat is wel ongeveer mijn bovengrens.
Ik heb al een scherm (Samsung Syncmaster P2450, 1920x1080) en een setje speakers (Logitech X-230).
Voorlopig hoeven deze nog niet geupgrade te worden, scheelt weer in de kosten.
Ik wil graag een redelijk stille PC, maar koelprestaties zijn wat mij betreft net wat belangrijker. Fatsoenlijk kabelmanagement in de kast is natuurlijk een must. Stoffilters zouden fijn zijn. Verder lijkt het me wel leuk om de hele zooi te overclocken, niks extreems though.
Een tweede scherm zou misschien wel prettig zijn in verband met programmeren (game development met name). Echter nog niet zo noodzakelijk momenteel dus die kan wachten.
Voornamelijk hardcore. Ik wil graag dingen als The Witcher 2, Skyrim en Metro 2033 fatsoenlijk kunnen spelen en de komende tijd nieuwe games ook nog op hoge settings. Verder speel ik flink wat indie games.
Het wordt mijn main systeem, en ik zal het voornamelijk gaan gebruiken voor gaming, media, alledaagse taken, studie en software/game development. Verder vind ik het wel leuk om een beetje te photoshoppen en ik ben van plan me te verdiepen in 3D modeling.
Ik wil dit systeem graag minstens 3 jaar gebruiken, met waarschijnlijk in de tussentijd nog een GPU upgrade.
Ik heb zelf al wat bij elkaar gegooid, maar ben er nog niet over uit en keuzes maken blijkt niet mijn sterkste kant te zijn
1 | Seagate Barracuda ST1000DM003 , 1TB | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 15,51 | € 15,51 |
1 | Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 | € 86,- | € 86,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 33,40 | € 33,40 |
1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | € 10,60 | € 10,60 |
1 | Logitech G500 | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Corsair Enthusiast TX650 V2 | € 76,- | € 76,- |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 41,90 | € 41,90 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 198,90 | € 198,90 |
1 | Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | € 114,10 | € 114,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 896,61 |
Ik heb verscheidene reviews gelezen van de FD Define R3 en deze waren overwegend positief, maar ik las ook reacties van mensen die de bouwkwaliteit matig vonden en 90 euro te duur voor deze kast.
Zijn er nog dingen waar ik op kan besparen zonder al te veel kwaliteit in te leveren?
Of zegt u van nee gooi de hele zooi maar om?
Uit de tekst maak ik op dat een aparte grafische kaart niet echt van belang is, gaming wordt immers niet genoemd.Onnoz schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:25:
Hallo Tweakers,
Ik wil een nieuw systeem gaan kopen, maar ik ben niet echt meer thuis in de hardware van deze tijd, ik heb natuurlijk de BBG bekeken maar toch heb ik een paar zeer specifieke eisen. Misschien kan iemand me helpen met het samenstellen(Het is een voor een vriend, niet voor mij (verrassing))
Het budget is €700.
- een Pioneer DDJ-T1
Achterkant KRK's
[plaatje]
Sorry van de erg specifieke eisen, maar ik hoop dat iemand me kan helpen met het samenstellen van een systeemAls er vragen zijn hoor ik ze graag!
Alvast bedankt!
Daarnaast lijkt het mij slim een snelle schijf aan te schaffen, zodat je met verschillende muziekprogramma's snel toegang hebt tot bijvoorbeeld de VST's.
Ik lees dat Ableton geen Hyperthreading ondersteund, dus een i7 2600K is overbodig.
1 | Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB | € 110,90 | € 110,90 |
1 | Chieftec BM-01B | € 41,90 | € 41,90 |
1 | Kingston KHX1600C9D3K4/8GX | € 49,- | € 49,- |
1 | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | € 117,- | € 117,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 705,40 |
Dit ligt net boven je budget, en voor het gebruik van de KRK boxen kan ik een NuForce uDac-2 aanraden. Mijn broer gebruikt die kaart icm Furutech kabels en M-Audio BX8A boxen.
Met die geluidskaart + kabels kom je wel boven de 800 uit, maar ik zou hier niet op besparen. Beter even doorsparen imho!
/edit oei nu heb ik over het hoofd gezien, dat er een WLAN kaart bij moet.. Heb zelf al een tijdje een Edup EP-6501 USB dongle liggen, en heb hier nooit problemen mee gehad. Wellicht is deze meer dan voldoende.
[ Voor 3% gewijzigd door ihre op 07-03-2012 00:35 ]
Jongens, ik ben een vreselijke n00b, dus helaas kan ik niet veel inzet tonen. Ik heb thuis een vrij oude (7 a 8 jaar) Packard Bell dat niet meer opstart (hardwareprobleem, softwarematig alles gecheckt) en die ik ondertussen wil vervangen. Ik zou graag een nieuw game pc in elkaar willen laten zetten door een winkel hier (PC Kelder in Amsterdam West). Als jullie mij kunnen vertellen wat mijn pc ongeveer zal kosten (ruime range is goed), waar ik extra op moet letten en hoe ik me moet indekken tegen problemen (garantie, facturen?) zou dat super zijn. Hierbij deels de vragen op de antwoorden.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen flauw idee, dat is ook mijn vraag zo'n beetje. Mijn budget loopt op tot max 900-1000.
•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor, toetsenbord, muis, enz.) Bij een monitor is het type of in ieder geval het noemen van de resolutie wel handig.
Ik heb een Packard Bell monitor die ik mee wil nemen. Het gaat om een 17 inch monitor, resolutie geen flauw idee, zal thuis moeten kijken. Voor de rest zou ik indien mogelijk mijn RAM geheugen (2 gb) en HDD (500 gb) mee willen nemen, maar die zullen alleen extra's zijn en geen vervangers. Uiteraard, indien ze nog werken, want daar ben ik dus niet zeker van. En desnoods kan ook mijn PB systeemkast gebruikt worden, geen idee of dat nodig is btw. En accesoires als keyboard, muis etc. heb ik al.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete package buiten de accesoires en monitor na denk ik. Verder ook een dvd-brander en alle poorten etc. indien er een nieuw systeemkast wordt gebruikt, maar dat spreekt voor zich. En een installatie(cd) van Windows 7, overige software vind ik zelf wel.:)
•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren. Het moet wel een game pc zijn en de games het liefst op high setting draaien.
•Wat voor soort gamer ben je?
Vooral RPG's en FPS's. Als hij Skyrim, BF3 en MW3 goed draait ben ik al zeer tevreden.
Als jullie mij een globaal antwoord als richtlijn kunnen geven zou ik zeer tevreden zijn. Nogmaals excuses omdat ik geen gedetailleerd antwoord kan geven, want ik ben een n00b wat betreft tweaken.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen flauw idee, dat is ook mijn vraag zo'n beetje. Mijn budget loopt op tot max 900-1000.
•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor, toetsenbord, muis, enz.) Bij een monitor is het type of in ieder geval het noemen van de resolutie wel handig.
Ik heb een Packard Bell monitor die ik mee wil nemen. Het gaat om een 17 inch monitor, resolutie geen flauw idee, zal thuis moeten kijken. Voor de rest zou ik indien mogelijk mijn RAM geheugen (2 gb) en HDD (500 gb) mee willen nemen, maar die zullen alleen extra's zijn en geen vervangers. Uiteraard, indien ze nog werken, want daar ben ik dus niet zeker van. En desnoods kan ook mijn PB systeemkast gebruikt worden, geen idee of dat nodig is btw. En accesoires als keyboard, muis etc. heb ik al.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete package buiten de accesoires en monitor na denk ik. Verder ook een dvd-brander en alle poorten etc. indien er een nieuw systeemkast wordt gebruikt, maar dat spreekt voor zich. En een installatie(cd) van Windows 7, overige software vind ik zelf wel.:)
•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren. Het moet wel een game pc zijn en de games het liefst op high setting draaien.
•Wat voor soort gamer ben je?
Vooral RPG's en FPS's. Als hij Skyrim, BF3 en MW3 goed draait ben ik al zeer tevreden.
Als jullie mij een globaal antwoord als richtlijn kunnen geven zou ik zeer tevreden zijn. Nogmaals excuses omdat ik geen gedetailleerd antwoord kan geven, want ik ben een n00b wat betreft tweaken.
Was windows cdtje vergetenbt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:45:
Jongens, ik ben een vreselijke n00b, dus helaas kan ik niet veel inzet tonen. Ik heb thuis een vrij oude (7 a 8 jaar) Packard Bell dat niet meer opstart (hardwareprobleem, softwarematig alles gecheckt) en die ik ondertussen wil vervangen. Ik zou graag een nieuw game pc in elkaar willen laten zetten door een winkel hier (PC Kelder in Amsterdam West). Als jullie mij kunnen vertellen wat mijn pc ongeveer zal kosten (ruime range is goed), waar ik extra op moet letten en hoe ik me moet indekken tegen problemen (garantie, facturen?) zou dat super zijn. Hierbij deels de vragen op de antwoorden.
1 | Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB | € 110,- | € 110,- |
1 | Iiyama ProLite E2475HDS | € 159,90 | € 159,90 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 82,75 | € 82,75 |
1 | Antec Three Hundred | € 49,- | € 49,- |
1 | Logitech MK120 | € 12,94 | € 12,94 |
1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,50 | € 37,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 980,49 |
Zoiets krijg je dan
[ Voor 34% gewijzigd door wetsteyn op 07-03-2012 09:04 . Reden: foutje ]
Is dat niet iets aan de hoge kant? Ik zie heel wat pc's hier voor 600 a 700. Of komt dat omdat ik toch op high settings wil? Monitor is trouwens niet nodig in eerste instantie want ik heb er al 1 (als ik thuis ben zal ik hem posten), denken jullie dat Full HD het wel waard is?
Bedankt voor je snelle antwoord btw.
Bedankt voor je snelle antwoord btw.
[ Voor 8% gewijzigd door bt4ever op 07-03-2012 09:11 ]
Ja, ik zou wel een nieuw monitor aanraden. Is toch de grootste beleving die je merk van je PC als je erachter zit. Een PC zoals hierboven, met daarbij een 17" schermpje naar mijn mening een beetje zonde.bt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:11:
Is dat niet iets aan de hoge kant? Ik zie heel wat pc's hier voor 600 a 700. Of komt dat omdat ik toch op high settings wil? Monitor is trouwens niet nodig in eerste instantie want ik heb er al 1 (als ik thuis ben zal ik hem posten), denken jullie dat Full HD het wel waard is?
Bedankt voor je snelle antwoord btw.![]()
Als je zoiets in elkaar laat zetten door een winkel, waar dien je dan op te letten om ervoor te zorgen dat je niet wordt opgelicht en dat je geen problemen krijgt later eventueel?
Wat vinden jullie van deze?
Veel verschil tussen de pc gepost door wetsteyn en deze?
http://www.dixons.nl/comp...imate-gaming-i5-2500.html
Kan hij BF3 en Skyrim goed aan?
Met een HD6850 zul je BF3 wel kunnen spelen, maar niet op Ultra Settings met een FullHD resolutie (heb de kaart zlef ook, spreek uit ervaring). Verder is het geheugen, de CPU cooler en de voeding minder dan hetgeen wat westeyn je aan heeft geraden. Tevens zul je niet kunnen overclocken met een i5-2500 processor, aangezien de multiplier daarbij gelocked is.bt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:58:
Een wereld van verschil om precies te zijn. Deze zal BF3 en Skyrim aankunnen, maar de zelfbouw zal BF3 en Skyrim vloeiend op high kunnen spelen. Daarbovenop kun je meer processorkracht hebben, omdat je kunt overclocken. De koeling is beter, toetsenbord, muis en monitor zijn al inbegrepen (handig om een idee te krijgen van de prijs inclusief de randapparatuur). Ook nog eens een ietwat snellere harde schijf (7200rpm ipv 5400rpm). Meer intern geheugen, etc. Alles is hier gewoon beter aan.bt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:58:
Behalve misschien de voeding, maar daar zou ik als ik jouw was een 750w zoals deze: pricewatch: Corsair Professional Gold AX750 van maken om nog wat extra ruimte te hebben voor upgrades en dan kun je hem ook nog eens meenemen naar je volgende systeem (scheelt weer net een voeding
Grillmeister
Nee volgens mij is de voeding bij het MP systeem toch wel net iets beter, zoiezo meer watts.ihre schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:09:
[...]
Met een HD6850 zul je BF3 wel kunnen spelen, maar niet op Ultra Settings met een FullHD resolutie (heb de kaart zlef ook, spreek uit ervaring). Verder is het geheugen, de CPU cooler en de voeding minder dan hetgeen wat westeyn je aan heeft geraden. Tevens zul je niet kunnen overclocken met een i5-2500 processor, aangezien de multiplier daarbij gelocked is.
Grillmeister
Beter dan wat? Er staat alleen 600W.Apekont1 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:11:
[...]
Nee volgens mij is de voeding bij het MP systeem toch wel net iets beter, zoiezo meer watts.
MP systemen komen bij BAS vandaan. Hun kennende zit er een gare Coolermaster of OCZ in.
Het aantal watt zegt natuurlijk niks. Meeste OEM voedingen kunnen een piekvermogen van 600 watt leveren, en je wilt een constante 600w halen met een goede voeding.Apekont1 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:11:
[...]
Nee volgens mij is de voeding bij het MP systeem toch wel net iets beter, zoiezo meer watts.
Jullie punt is duidelijk, maar ik zou persoonlijk met zo'n budget gaan voor een degelijk corsair 750w gold. Veel ruimte om te upgraden en gaat heel erg lang mee naar mijn ervaring.ihre schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:25:
[...]
Het aantal watt zegt natuurlijk niks. Meeste OEM voedingen kunnen een piekvermogen van 600 watt leveren, en je wilt een constante 600w halen met een goede voeding.
Grillmeister
Een dergelijke voeding koopt alleen een handjevol mensen die specifiek die eigenschappen willen maar voor hem is het overdreven en onnodig.Apekont1 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:26:
[...]
Jullie punt is duidelijk, maar ik zou persoonlijk met zo'n budget gaan voor een degelijk corsair 750w gold. Veel ruimte om te upgraden en gaat heel erg lang mee naar mijn ervaring.
Tja, als het niet binnen het budget past + niet nodig is, zie ik geen reden om er in te investeren. Dergelijke voedingen zijn van belang als je een Crossfire/SLI setup gaat draaien. En dan nog, dien je een "zware" kaart te hebben, wil je 750watt vol trekken (http://www.anandtech.com/show/5476/amd-radeon-7950-review/16).Apekont1 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:26:
[...]
Jullie punt is duidelijk, maar ik zou persoonlijk met zo'n budget gaan voor een degelijk corsair 750w gold. Veel ruimte om te upgraden en gaat heel erg lang mee naar mijn ervaring.
Of dergelijk nodig hebben ivm SLI of CFXchim0 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:32:
[...]
Een dergelijke voeding koopt alleen een handjevol mensen die specifiek die eigenschappen willen maar voor hem is het overdreven en onnodig.
Aangezien dat het systeem voor iemand is die hem "laat bouwen" zou ik een hogere voeding niet aanraden
Jongens heeft iemand al ervaring met computerwinkels? Ik wil er 1 laten maken, maar komt daar een grote opslag bij? En zullen de prijzen verschillen en is er dan nog enigszins een garantie op of verschilt dat? Kortom: is het betrouwbaar/prijzig om iets door een computerwinkel te laten doen of verschilt dat?
Dat kan ook met deze pricewatch: XFX PRO750Wwetsteyn schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:44:
[...]
Of dergelijk nodig hebben ivm SLI of CFX
Aangezien dat het systeem voor iemand is die hem "laat bouwen" zou ik een hogere voeding niet aanraden.
Hallo iedereen,
Ik zit een beetje te kijken voor een nieuwe pc, want mijn pc is ongeveer al 6 jaar oud.
Hij speelt spellen nog goed, maar het kan beter.
Ik hoop dat ik er serieuze reacties op krijg en mij kunnen helpen om volgende maand eindelijk mijn eigen game pc te kunnen aanschaffen!
M.v.g.
Daan
Ik zit een beetje te kijken voor een nieuwe pc, want mijn pc is ongeveer al 6 jaar oud.
Hij speelt spellen nog goed, maar het kan beter.
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil hooguit rond de € 800,- uitkomen, goedkoper mag natuurlijk altijd - Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor,
toetsenbord, muis, enz.) Bij een monitor is het type of in ieder geval het noemen van de resolutie wel
handig.
Ik neem alles mee van randapparatuur van me oude pc. - Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb momenteel dit in elkaar geknutseld bij de Alternate pc-builder.- Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
- XFX HD6870 Dual Fan
- Intel® Core™ i5-2500K
- OCZ ModXStream Pro 700W
- Cooler Master Elite 430
- ASUS SABERTOOTH P67 -=Rev.3.0=-
- Western Digital WD5000AAKS
- Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
- Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik zit nog erg te twijfelen over het moederbord en de videokaart.
Over het moederbord omdat ik denk dat deze nogal duur is, ik wil graag wel een moederbord die SLI of
Crossfire ondersteunt.
En over de videokaart omdat ik niet weet of ik wel heel blij zal zijn met deze in de toekomst. Ik wil in
ieder geval BF3 goed kunnen spelen op de hoogste kwaliteit. Ik heb ook al zitten kijken naar deze
videokaart: MSI N560GTX-Ti Hawk. Maar ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. - Wat voor soort gamer ben je?
Ik game best vaak, niet altijd op de pc maar ook vaak op de ps3, maar als ik dan weer op de pc game
dan wil ik er wel goed op kunnen gamen. Maar ik denk dat als ik een goede pc heb, dat ik dan ook vaker
op de pc game.
Ik hoop dat ik er serieuze reacties op krijg en mij kunnen helpen om volgende maand eindelijk mijn eigen game pc te kunnen aanschaffen!
M.v.g.
Daan
Welke resolutie?
BF3 goed kunnen spelen op de hoogSTE kwaliteit ga je met 800 euro niet redden.
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Klopt het dat hier geen dvd-speler bijzit en de kast maar 2 usb poorten in totaal heeft?wetsteyn schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:01:
[...]
Was windows cdtje vergeten.
# Product Prijs Subtotaal 1 Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB € 110,- € 110,- 1 Iiyama ProLite E2475HDS € 159,90 € 159,90 1 Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) € 82,75 € 82,75 1 Antec Three Hundred € 49,- € 49,- 1 Cooler Master Hyper 212 EVO € 25,40 € 25,40 1 Logitech MK120 € 12,94 € 12,94 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 190,40 € 190,40 1 Corsair Builder CX430 V2 € 37,50 € 37,50 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 43,40 € 43,40 1 MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC € 198,90 € 198,90 1 Asrock P67 Pro3 SE € 70,30 € 70,30 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 980,49
Zoiets krijg je dan.
1680x1050 samsung 2032MWDRuw schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:31:
Welke resolutie?
Oke misschien niet de hoogste dan, maar aardig hoog
Ja, hier zit inderdaad geen DVD-Speler bij. Tevens heeft de kast aan de voorkant 2 USB poorten. Op de achterkant van het moederbord is plaats voor 8 usb aansluitingen.bt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:40:
[...]
Klopt het dat hier geen dvd-speler bijzit en de kast maar 2 usb poorten in totaal heeft?
OK, ik liet hem ook aan een vriend zien en die adviseerde me om Windows 7 te laten installeren ipv de cd te kopen (repair disk brand ik zelf wel) en in plaats daarvan een SSD erin te gooien. Wat vinden jullie daarvan?
Laten installeren moet je hem alsnog kopen alleen de winkel installeert hem voor je en je krijgt je CD'tje mee.bt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:03:
OK, ik liet hem ook aan een vriend zien en die adviseerde me om Windows 7 te laten installeren ipv de cd te kopen (repair disk brand ik zelf wel) en in plaats daarvan een SSD erin te gooien. Wat vinden jullie daarvan?
SSD is wel een must tegenwoordig in een beetje gamesysteem.
- Je moederbord is te duur en overdrevenDaanDH schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:26:
Hallo iedereen,
Hij speelt spellen nog goed, maar het kan beter.Dit was mijn lijstje dan!
Ik wil hooguit rond de € 800,- uitkomen, goedkoper mag natuurlijk altijd- Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor,
toetsenbord, muis, enz.) Bij een monitor is het type of in ieder geval het noemen van de resolutie wel
handig.
Ik neem alles mee van randapparatuur van me oude pc.- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb momenteel dit in elkaar geknutseld bij de Alternate pc-builder.
- Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
- XFX HD6870 Dual Fan
- Intel® Core™ i5-2500K
Over het moederbord omdat ik denk dat deze nogal duur is, ik wil graag wel een moederbord die SLI of
Crossfire ondersteunt.
En over de videokaart omdat ik niet weet of ik wel heel blij zal zijn met deze in de toekomst. Ik wil in
ieder geval BF3 goed kunnen spelen op de hoogste kwaliteit. Ik heb ook al zitten kijken naar deze
videokaart: MSI N560GTX-Ti Hawk. Maar ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.- Wat voor soort gamer ben je?
Ik game best vaak, niet altijd op de pc maar ook vaak op de ps3, maar als ik dan weer op de pc game
dan wil ik er wel goed op kunnen gamen. Maar ik denk dat als ik een goede pc heb, dat ik dan ook vaker
op de pc game.
M.v.g.
Daan
- De MSI HAWK is een Boeing 747
- Je koeler kan goedkoper
- Voeding kan beter
- SSD is aan te raden voor snelheidswinst
- Crossfire of SLI moet je of nooit doen maar als je op 1 monitor gaat gamen, is een HD6950 of GTX560 Ti meer dan voldoende
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 16,- | € 16,- |
1 | Cooler Master Elite 430 Window (Zwart) | € 36,81 | € 36,81 |
1 | XFX PRO650W | € 72,30 | € 72,30 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 84,40 | € 84,40 |
1 | EVGA GeForce GTX 560 Ti DS Superclocked | € 216,10 | € 216,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 755,61 |
Dit bijvoorbeeld is Crossfire/SLI klaar maar betere kwaliteit maar het kan veel goedkoper als je gewoon 1 videokaart neemt. Dan kunnen je moederbord en voeding goedkoper en kan je meer geld steken in een betere kast of videokaart.
766,- euro bij Afuture en hun assembleren voor 4 tientjes geloof ik.
Whoops, dat was jij niet.

Dus dit systeem is gewoon kant en klaar wat je nu hebt neergezet? En kan ik later ook nog SLI/Crossfire van maken?chim0 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:19:
[...]
- Je moederbord is te duur en overdreven
- De MSI HAWK is een Boeing 747
- Je koeler kan goedkoper
- Voeding kan beter
- SSD is aan te raden voor snelheidswinst
- Crossfire of SLI moet je of nooit doen maar als je op 1 monitor gaat gamen, is een HD6950 of GTX560 Ti meer dan voldoende
# Product Prijs Subtotaal 1 Lite-On IHAS124 Zwart € 16,- € 16,- 1 Cooler Master Elite 430 Window (Zwart) € 36,81 € 36,81 1 Cooler Master Hyper 212 EVO € 25,40 € 25,40 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 190,50 € 190,50 1 XFX PRO650W € 72,30 € 72,30 1 Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB € 84,40 € 84,40 1 EVGA GeForce GTX 560 Ti DS Superclocked € 216,10 € 216,10 1 Asrock Z68 Extreme3 Gen3 € 114,10 € 114,10 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 755,61
Dit bijvoorbeeld is Crossfire/SLI klaar maar kan veel goedkoper als je gewoon 1 videokaart neemt. Dan kunnen je moederbord en voeding goedkoper en kan je meer geld steken in een betere kast of videokaart.
766,- euro bij Afuture en hun assembleren voor 4 tientjes geloof ik.
Whoops, dat was jij niet.
Top! Bedankt!
Nee, zijn losse onderdelen. Bij bestelkosten berekenen kan je zien wie wat heeft en wat het totaal kost.DaanDH schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:22:
[...]
Dus dit systeem is gewoon kant en klaar wat je nu hebt neergezet? En kan ik later ook nog SLI/Crossfire van maken?
Top! Bedankt!
Maar bij Afuture dus 766 euro en assembleren is 4 of 5 tientjes. Alleen Windows zit er dan niet bij. Die kost 85 euro ofzo.
Het moederbord en voeding zijn idd geschikt voor CFX/SLI maar je moet wel van tevoren kiezen wat je wilt: ATI of Nvidia.
EDIT: Foutje, geheugen zit er niet bij.

[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 07-03-2012 12:25 ]
Zou er zoiets van maken:DaanDH schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:26:
Hallo iedereen,
Hij speelt spellen nog goed, maar het kan beter.Dit was mijn lijstje dan!
Ik wil hooguit rond de € 800,- uitkomen, goedkoper mag natuurlijk altijd- Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor,
handig.
Ik neem alles mee van randapparatuur van me oude pc.- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb momenteel dit in elkaar geknutseld bij de Alternate pc-builder.
- Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
- XFX HD6870 Dual Fan
- Intel® Core™ i5-2500K
Crossfire ondersteunt.
videokaart: MSI N560GTX-Ti Hawk. Maar ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.- Wat voor soort gamer ben je?
op de pc game.
M.v.g.
Daan
1 | Fractal Design Core 3000 | € 56,80 | € 56,80 |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 81,90 | € 81,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 790,50 |
Je HDD gehouden, prima keuze.
Kast: iets duurdere en betere kast gekozen, biedt genoeg ruimte voor jouw systeem, heeft een beetje kabelmanagement, zwart vanbinnen en standaard 3 fans meegeleverd, wat genoeg is.
Mugen 2 erbij voor de koeling.
2500K is de beste CPU voor een systeem als deze.
Modulaire 650W voeding, biedt genoeg vermogen voor jouw systeem, ook met een tweede 560 Ti. Er bestaat ook nog een goedkopere niet-modulaire variant van, de XFX Pro 650W.
Geheugen: populairste 8GB setje.
Videokaart: 560 Ti past mooi in het budget, en is goed genoeg om behoorlijk BF3 te spelen op jouw resolutie.
Moederbord: goedkoop maar goed bord, geschikt voor CF en SLI en je kunt er ook aardig mee overklokken.
Zit nog geen DVD bij, kost ongeveer €15. Verder is een SSD wel leuk voor snelheidswinst, maar je kunt op een m4 64GB maar een paar games installeren. Eventueel later een SSD aanschaffen is een leuke upgrade, evenals een tweede 560 Ti.
Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996
Ja oké, maar wat zou ik er nog aan aan kunnen passen dan want dit is toch wel al een volwaardig game pc'tje?chim0 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:23:
[...]
Nee, zijn losse onderdelen. Bij bestelkosten berekenen kan je zien wie wat heeft en wat het totaal kost.
Maar bij Afuture dus 766 euro en assembleren is 4 of 5 tientjes. Alleen Windows zit er dan niet bij. Die kost 85 euro ofzo.
Windows heb ik hier nog wel en de dvd brander neem ik mee van uit me oude pc dus bespaar ik daar ook weer €16 op
Jongens zouden jullie een SSD en brander kunnen toevoegen aan mijn lijst zodat ik het compleet heb voor de winkel?
En hoeveel usb aansluitingen zitten er nu op het moederbord? En is een HDMI aansluiting ook mogelijk?
En hoeveel usb aansluitingen zitten er nu op het moederbord? En is een HDMI aansluiting ook mogelijk?
Niks, het is idd een complete PC maar ik weet niet wat je leuk vindt. Misschien wil je wel een paarse kast.DaanDH schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:25:
[...]
Ja oké, maar wat zou ik er nog aan aan kunnen passen dan want dit is toch wel al een volwaardig game pc'tje?
Mooi, dat scheelt idd.Windows heb ik hier nog wel en de dvd brander neem ik mee van uit me oude pc dus bespaar ik daar ook weer €16 op
Maar dat systeem hierboven is ook goed. Nagenoeg gelijk alleen met gewone harde schijf en geheugen.
Oke bedankt jongens! Ik ga ff deze 2 systemen naast elkaar houden en dan één pc ervan maken! Jullie hebben me in ieder geval heel erg op weg geholpen.
Bedankt!
Bedankt!
Zo wordt ie dan.DaanDH schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:29:
Oke bedankt jongens! Ik ga ff deze 2 systemen naast elkaar houden en dan één pc ervan maken! Jullie hebben me in ieder geval heel erg op weg geholpen.
Bedankt!
1 | Antec One Hundred | € 47,- | € 47,- |
1 | XFX PRO650W | € 72,30 | € 72,30 |
1 | Asus ENGTX560 Ti DCII/2DI/1GD5 | € 189,90 | € 189,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 767,- |
Ik zou die SSD echt overwegen. Desnoods wat erbij voor de 128GB variant. Want dat is echt een onderdeel wat zichtbare prestaties oplevert. En dan gewoon een normale harde schijf ernaast voor opslag.
[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 07-03-2012 12:34 ]
Thnx!
Ik ga hem vanavond thuis bestellen!
Bedankt!
Dus SSD voor Windows alleen? Of daar ook games op installeren?
Bedankt!
[ Voor 37% gewijzigd door DaanDH op 07-03-2012 12:51 ]
1 | Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB | € 110,- | € 110,- |
1 | Iiyama ProLite E2475HDS | € 159,90 | € 159,90 |
1 | Antec Three Hundred | € 49,- | € 49,- |
1 | Logitech MK120 | € 12,94 | € 12,94 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 897,84 |
Jongens, dit is mijn lijst voorlopig. Zouden jullie er een brandertje en een SSD aan willen toevoegen, zodat hij compleet is? Dan stuur ik hem zo naar de winkel op.
Volgens mij heb je zo'n dure computer helemaal niet nodig.bt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:26:
Jongens zouden jullie een SSD en brander kunnen toevoegen aan mijn lijst zodat ik het compleet heb voor de winkel?
Nu wordt je een super snelle pc aangeraden terwijl die alleen gebaseerd is op de eisen van de samensteller, niet van jou zelf.
Zover ik je nu kan inschatten ga je niet zelf tweaken en/of hooguit licht upgraden en zoek je eigenlijk alleen een vervanging voor een niet werkende 8 jaar oude computer.
ALLES wat je nu nieuw koopt is 10x sneller dan je oude pc, dus je hoeft helemaal niet het 'snelste van het snelste' te kopen.
Ik heb op werk even geen tijd om een hele setup voor je in elkaar te zetten, maar begin eens bij het budget game systeem: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2012
Ja zo'n idee had ik eigenlijk al. Ik wil simpelweg een pc dat Battlefield 3 en Skyrim momenteel vloeiend aankan, voor de rest ga ik hem niet eens superintensief (surfen, multimedia etc.) gebruiken, want daar heb ik al een laptop voor.
Ik ben inderdaad niet van plan te tweaken of te upgraden, waarschijnlijk zal ik over een jaar niet eens de tijd hebben om veel te spelen. Ik wil nog deze zomer genieten van games en later in het weekend af en toe, wil gewoon een pc dat 4 a 5 jaar meekan, al dan niet met de nieuwste games over 3/4 jaar.
Ik ben inderdaad niet van plan te tweaken of te upgraden, waarschijnlijk zal ik over een jaar niet eens de tijd hebben om veel te spelen. Ik wil nog deze zomer genieten van games en later in het weekend af en toe, wil gewoon een pc dat 4 a 5 jaar meekan, al dan niet met de nieuwste games over 3/4 jaar.
1 | Asrock 970 Extreme3 | € 66,70 | € 66,70 |
1 | Samsung SH-S222AB Zwart | € 14,20 | € 14,20 |
1 | Thermaltake V3 BlacX Edition | € 36,40 | € 36,40 |
1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 39,30 | € 39,30 |
1 | AMD Phenom II X4 960T Black Edition | € 105,- | € 105,- |
1 | Sapphire HD6950 2GB Dual Fan | € 262,- | € 262,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 670,45 |
Heb de mainstream genomen, dat ligt in de buurt van mijn budget. Het enige wat hieraan ontbreekt is een monitor en brander. Denken jullie dat deze beter bij mijn wensen past? Misschien toch een iets betere processor/videokaart omdat mijn budget dat wel toelaat?
Wat belangrijk is voor mij:
1 minimaal 8 usb poorten, liefst 2 aan de voorkant ivm gebruiksgemak.
2 moet BF3, Skyrim, MW3 op medium/high aankunnen (groot verschil uberhaupt?)
3 rond de 750-800 mag hij zitten, 900 was misschien iets te optimistisch, want er moet nog wel een installatie van windows en assemblage bijkomen sowieso. De winkel gaf 80 euro als assemblagekosten aan en vertelde dat hij geen tweakersprijzen hanteert, dus er zal sowieso een opslag bijkomen.
[ Voor 3% gewijzigd door bt4ever op 07-03-2012 13:24 ]
Waarom niet:
Type CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Is iets duurde maar wel sneller
Type CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Is iets duurde maar wel sneller
Hi Tweakers,
Ik volg al lang de best buy guides en lees actief deze topic. De laatste tijd heb ik problemen om de laatste games vlot op high te spelen. Mijn grootste probleem is dat ik games op max wil spelen maar als de FPS het laten afweten dan krijg ik snel het gevoel van 'zeeziek' te worden... (google leert me dat ik zeker nie alleen ben)
Dus tijd om nog eens wat geld in mijn hobby te pompen!!!
Huidig systeem = C2D6600 , GTX460 786mb versie, 4GB Ram, normale 7200rmp HDD
1.200€ max (volgens de vriendin is 1.000€ al gek genoeg dus als er iets goedkoper kan zonder veel prestatieverlies... be my guest)
Monitor = 21" Samsung... (stond ooit in best buy guide) max resolutie 1680x1050
In de toekomst wil ik investeren in een beter en iets groter scherm maar dit scherm gaat eigenlijk al lang mee en levert voor mij nog goede resultaten. Dus voorlopig hou ik het hier bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder.
Ik denk niet dat ik extra case fans nodig heb. Windows 7 heb ik ook nog liggen van mijn vorige PC. Huidige HDD (amper 250gb hihi) neem ik voorlopig mee als data drive tot de prijzen nog wat zakken.
Zou graag enkele jaren verder kunnen en als ik merk dat alles terug een beetje traag gaat dan wil ik wat kunnen OC'en. Ik wil geen SLI of CFX daarom dacht ik er aan om ineens 1 goede GFX kaart te kopen.
Ik speel waar ik zin in heb en koop dus veel games aan in een bui van inpulsiviteit
RPGs, FPSs, RTS... maar ik ga nooit nog een MMORPGs spelen (na 5jaar WoW...)
Nu speel ik veel The Witcher 2 (medium settings), Starcraft 2, MW2, Counter Strike Source (deze werkt nog wel goed:))
Wat ik wil spelen is BF3, Diablo 3, CS:Global Offensive, ... The Witcher 2 op max...
Dit is mijn huidig lijstje:
Graag jullie input. Zo ben ik niet zeker of dit voor mij de beste keuze van Mobo is (ik wil geen crossfire doen).
Case vind ik mooi (op foto) maar misschien zijn er wel betere/goedkopere opties...
De voeding is niet modulair, ga ik hier spijt van hebben of maakt dit niet zoveel uit ism een goede case?
Alvast bedankt voor de reacties!!!
Ik volg al lang de best buy guides en lees actief deze topic. De laatste tijd heb ik problemen om de laatste games vlot op high te spelen. Mijn grootste probleem is dat ik games op max wil spelen maar als de FPS het laten afweten dan krijg ik snel het gevoel van 'zeeziek' te worden... (google leert me dat ik zeker nie alleen ben)
Dus tijd om nog eens wat geld in mijn hobby te pompen!!!
Huidig systeem = C2D6600 , GTX460 786mb versie, 4GB Ram, normale 7200rmp HDD
1.200€ max (volgens de vriendin is 1.000€ al gek genoeg dus als er iets goedkoper kan zonder veel prestatieverlies... be my guest)
Monitor = 21" Samsung... (stond ooit in best buy guide) max resolutie 1680x1050
In de toekomst wil ik investeren in een beter en iets groter scherm maar dit scherm gaat eigenlijk al lang mee en levert voor mij nog goede resultaten. Dus voorlopig hou ik het hier bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder.
Ik denk niet dat ik extra case fans nodig heb. Windows 7 heb ik ook nog liggen van mijn vorige PC. Huidige HDD (amper 250gb hihi) neem ik voorlopig mee als data drive tot de prijzen nog wat zakken.
Zou graag enkele jaren verder kunnen en als ik merk dat alles terug een beetje traag gaat dan wil ik wat kunnen OC'en. Ik wil geen SLI of CFX daarom dacht ik er aan om ineens 1 goede GFX kaart te kopen.
Ik speel waar ik zin in heb en koop dus veel games aan in een bui van inpulsiviteit
Nu speel ik veel The Witcher 2 (medium settings), Starcraft 2, MW2, Counter Strike Source (deze werkt nog wel goed:))
Wat ik wil spelen is BF3, Diablo 3, CS:Global Offensive, ... The Witcher 2 op max...
Dit is mijn huidig lijstje:
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
1 | Antec Performance One P280 | € 113,30 | € 113,30 |
1 | Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC | € 416,40 | € 416,40 |
1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Asrock P67 Extreme4 Gen3 | € 132,10 | € 132,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.151,25 |
Graag jullie input. Zo ben ik niet zeker of dit voor mij de beste keuze van Mobo is (ik wil geen crossfire doen).
Case vind ik mooi (op foto) maar misschien zijn er wel betere/goedkopere opties...
De voeding is niet modulair, ga ik hier spijt van hebben of maakt dit niet zoveel uit ism een goede case?
Alvast bedankt voor de reacties!!!
Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC is de zelfde als: Sapphire HD7950 3GB GDDR5
dus die kan je zelf ook OC scheelt weer geld
(zit software bij gelevert om dat te doen)
dus die kan je zelf ook OC scheelt weer geld
Not.Rubm93 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:21:
Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC is de zelfde als: Sapphire HD7950 3GB GDDR5
dus die kan je zelf ook OC scheelt weer geld(zit software bij gelevert om dat te doen)
Er is een andere stillere & betere koeler voorzien op de OC versie.
owh dan is mij iets verteld wat niet klopt 
sorry dan
sorry dan
Niemand is te oud om wat te leren

Johann Sebastian Bach
@inrage
Je mobo is wel duidelijk overkill
hier heb je meer als genoeg aan en scheelt je bijna 100 euro
Je mobo is wel duidelijk overkill
1 | Corsair Carbide 500R Black | € 92,- | € 92,- |
1 | Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC | € 416,40 | € 416,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.068,15 |
hier heb je meer als genoeg aan en scheelt je bijna 100 euro
Ook games natuurlijk. Daar is het juist voor, dat alles supersnel laadt.DaanDH schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:50:
Thnx!
Bedankt!
Is het nog steeds zo dat hoevaker je iets herschrijft op een SSD hoe minder die kan opslag op een gegeven moment...
of is dat tegenwoordig verwaarloos klein?
Met TRIM is dat opgelost geloof ik maar beste kan je hier vragen Het grote SSD topic ~ Deel 9Rubm93 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:35:
Is het nog steeds zo dat hoevaker je iets herschrijft op een SSD hoe minder die kan opslag op een gegeven moment...
Ik heb zelf geen ervaring met een SSD.
Thx voor de tip voor Mobo & Case!!wetsteyn schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:09:
@inrage
Je mobo is wel duidelijk overkill hier heb je meer als genoeg aan en scheelt je bijna 100 euro
Ik had die case ook al eerder bekeken en vind die er ook erg mooi en makkelijk uitzien. Maar ze is wel een pak smaller dan de Antec Performance 280 dus vroeg ik me af of de scythe mugen daar genoeg speelruimte in heeft om de CPU optimaal te koelen.
Voor het mobo had ik gelezen dat ik best een "Gen3" nam om klaar te zijn voor toekomstige intel procs.
Is er een goedkoper - zonder SLI/Crossfire - mobo dat deze "Gen3" specs heeft zodat ik in de toekomst kan overstappen naar Ivy Bridge?
Beste Tweakers,
Graag hoor ik jullie advies over het samenstellen van een nieuw gamesysteem.
Budget
Zo'n EUR 800, hoe goedkoper hoe beter.
Randapparatuur en componenten
Ik neem alles mee van oude PC's, inclusief een optische drive.
Benodigdheden/voorkeuren
Een Core i5 2500K systeem, met een GTX560 Ti Core 448, met daarbij een zo optimaal mogelijke combinatie van componenten. Ik ga geen SLI of Crossfire gebruiken, dus het moederbord hoeft dat ook niet te hebben.
Soort Gamer
Van alles en nog wat, Strategy Games, Shooters, RPG's, Racegames. Niet echt in een hokje te plaatsen.
Ik hoor graag jullie tips. Alvast bedankt.
Graag hoor ik jullie advies over het samenstellen van een nieuw gamesysteem.
Budget
Zo'n EUR 800, hoe goedkoper hoe beter.
Randapparatuur en componenten
Ik neem alles mee van oude PC's, inclusief een optische drive.
Benodigdheden/voorkeuren
Een Core i5 2500K systeem, met een GTX560 Ti Core 448, met daarbij een zo optimaal mogelijke combinatie van componenten. Ik ga geen SLI of Crossfire gebruiken, dus het moederbord hoeft dat ook niet te hebben.
Soort Gamer
Van alles en nog wat, Strategy Games, Shooters, RPG's, Racegames. Niet echt in een hokje te plaatsen.
Ik hoor graag jullie tips. Alvast bedankt.
Ik weet niet welk moederbord ik moet kopen.
Ik heb een MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC Grafische kaart
en een Intel Core i5 2500K Boxed
Het liefste rond de 70 - 80 euro qua prijs!
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
pricewatch: Asrock P67 Pro3 SENoctonix schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:57:
Ik weet niet welk moederbord ik moet kopen.
Iemand enig idee?
Ik wil een upgrade gaan uitvoeren gebaseerd op het Mainstream systeem.
De upgrade mag ongeveer 270/280 euro kosten.
Monitor is een Philips 19 inch met 1280*1024.
Ik wil van mijn vorige systemen de volgende onderdelen meenemen:
Wat ik nodig heb is een upgrade kit + nieuwe voeding + brander en nog een extra 80mm fan.
Systeem 1
Systeem 2
Ik wil graag weten welke processor ik beter kan pakken (X6 heeft mijn voorkeur) en of de rest gewoon in orde is. Verder zou ik graag willen weten of de boxed coolers bij de beide processoren goed genoeg zijn.
Ik ben geen extreme gamer. Stalker CoP, Skyrim, Minecraft en allerlei truck simulators moeten er wel goed op kunnen draaien.
Bij voorbaat dank!
edit: ik verwacht geen wonderen van die fan voor die prijs maar koeling is al goed in orde maar beetje betere airflow kan ik hiermee realiseren
Ik wil van mijn vorige systemen de volgende onderdelen meenemen:
- 2* Caviar WD1600JD schijven
- Terratec DMX6fire 24/96 geluidskaart
- chieftec dragon full tower + twee 80mm (30CFM per stuk) fans
- voorlopig de videokaart: radeon x740xl. wordt later vervangen door HD4850 of 9800GT.
- tp-link pci netwerkkaart
Wat ik nodig heb is een upgrade kit + nieuwe voeding + brander en nog een extra 80mm fan.
Systeem 1
1 | Arctic Cooling F8, 80mm | € 1,90 | € 1,90 |
1 | Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile | € 25,- | € 25,- |
1 | AMD Phenom II X6 1045T Boxed | € 113,10 | € 113,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 258,40 |
Systeem 2
1 | Arctic Cooling F8, 80mm | € 1,90 | € 1,90 |
1 | Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile | € 25,- | € 25,- |
1 | AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition | € 105,90 | € 105,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 251,20 |
Ik wil graag weten welke processor ik beter kan pakken (X6 heeft mijn voorkeur) en of de rest gewoon in orde is. Verder zou ik graag willen weten of de boxed coolers bij de beide processoren goed genoeg zijn.
Ik ben geen extreme gamer. Stalker CoP, Skyrim, Minecraft en allerlei truck simulators moeten er wel goed op kunnen draaien.
Bij voorbaat dank!
edit: ik verwacht geen wonderen van die fan voor die prijs maar koeling is al goed in orde maar beetje betere airflow kan ik hiermee realiseren
Beste heren / dames?
Ik twijfel over 2 setupjes.
Het gaat om het volgende:
Intel Core i3 2100
Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
Club3D Radeon HD 6850 CoolStream Edition
Asrock H61M/U3S3
Of een soort gelijk met een AMD II x4 651.
Ik twijfel nog erg aan de processor van de AMD. ( niet alle alleen deze nieuwe )
Ik kan er maar weinig over vinden en denk dat de i3 net wat beter in games presteert ook al is die dual core.
Wat wil ik ermee:
Systeempje wat ongeveer 2 jaar gebruikt kan worden.
Skyrim moet hij er soepel op kunnen spelen.
Paar MMORPG's af en toe.
Goed kunnen werken met Office.
Budget rond de 300 euro. ( minder is beter )
Het draait om die 4 componenten die moeten erin.
AMD proc. + mobo is zon 15 euro goedkoper.
Ik twijfel over 2 setupjes.
Het gaat om het volgende:
Intel Core i3 2100
Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
Club3D Radeon HD 6850 CoolStream Edition
Asrock H61M/U3S3
Of een soort gelijk met een AMD II x4 651.
Ik twijfel nog erg aan de processor van de AMD. ( niet alle alleen deze nieuwe )
Ik kan er maar weinig over vinden en denk dat de i3 net wat beter in games presteert ook al is die dual core.
Wat wil ik ermee:
Systeempje wat ongeveer 2 jaar gebruikt kan worden.
Skyrim moet hij er soepel op kunnen spelen.
Paar MMORPG's af en toe.
Goed kunnen werken met Office.
Budget rond de 300 euro. ( minder is beter )
Het draait om die 4 componenten die moeten erin.
AMD proc. + mobo is zon 15 euro goedkoper.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
- Wat mag het systeem kosten?
Maximaal 650 euro, het liefst 600.
- Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur al en ik neem ook nog een 1TB harde schijf mee. Resolutie is 1920 * 1200.
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD koop ik later nog, ik ga er niet vanuit dat ik nog ga upgraden naar CrossFire. Denk dat tegen die tijd het beter is om weer een losse videokaart te kopen.
Een wireless lan kaart er in aangezien ik geen kabel heb liggen naar mijn kamer.
- Wat voor soort gamer ben je?
Casual PC gamer, maar met nieuw systeem wil ik er wel wat meer op gaan gamen. Games die ik op het moment speel op de PC zijn World of warcraft en Starcraft 2. Ik wil sowieso Diablo3 gaan spelen en misschien nog wat PC titels die ik in Steam heb staan. Battlefield 3 zou ook leuk zijn.
Hier zit geen WLAN kaart in, die is 20 euro dus dat kan eventueel nog wel apart. Waar ik het meeste over twijfel is het moederbord. Ik wil wel gaan overklokken dus ik moet dan in ieder geval geen H61/H67 hebben geloof ik? Zoals hierboven al ergens gezegd denk ik dat ik geen CrossFire zal gaan gebruiken. Ik denk dat de voeding wel genoeg moet zijn, ook met overclocks voor de CPU en GPU.
EDIT:
Nog vergeten, PC zal ook gebruikt worden voor ontwikkelen van apps etc maar ik neem aan dat geen probleem zal zijn met 8GB ram en quadcore
Ziet iemand nog verbeteringen?
Maximaal 650 euro, het liefst 600.
- Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur al en ik neem ook nog een 1TB harde schijf mee. Resolutie is 1920 * 1200.
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD koop ik later nog, ik ga er niet vanuit dat ik nog ga upgraden naar CrossFire. Denk dat tegen die tijd het beter is om weer een losse videokaart te kopen.
Een wireless lan kaart er in aangezien ik geen kabel heb liggen naar mijn kamer.
- Wat voor soort gamer ben je?
Casual PC gamer, maar met nieuw systeem wil ik er wel wat meer op gaan gamen. Games die ik op het moment speel op de PC zijn World of warcraft en Starcraft 2. Ik wil sowieso Diablo3 gaan spelen en misschien nog wat PC titels die ik in Steam heb staan. Battlefield 3 zou ook leuk zijn.
1 | Asrock Z68 PRO3 GEN3 | € 81,30 | € 81,30 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 189,95 | € 189,95 |
1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) | € 148,50 | € 148,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 589,10 |
Hier zit geen WLAN kaart in, die is 20 euro dus dat kan eventueel nog wel apart. Waar ik het meeste over twijfel is het moederbord. Ik wil wel gaan overklokken dus ik moet dan in ieder geval geen H61/H67 hebben geloof ik? Zoals hierboven al ergens gezegd denk ik dat ik geen CrossFire zal gaan gebruiken. Ik denk dat de voeding wel genoeg moet zijn, ook met overclocks voor de CPU en GPU.
EDIT:
Nog vergeten, PC zal ook gebruikt worden voor ontwikkelen van apps etc maar ik neem aan dat geen probleem zal zijn met 8GB ram en quadcore
Ziet iemand nog verbeteringen?
@ Hierboven,
Voeding trekt dit wel.
Wat je eventueel zou kunnen doen is de Club3D 6850 Coolstream halen. scheelt 30 euro in de prijs en qua preformance is het verschil niet heel groot.
Heb je de WLAN kaart al binnen voor de zelfde prijs.
Voeding trekt dit wel.
Wat je eventueel zou kunnen doen is de Club3D 6850 Coolstream halen. scheelt 30 euro in de prijs en qua preformance is het verschil niet heel groot.
Jongens, ik heb een vriend van me om hulp gevraagd en hij vertelde mij dat je net zo goed een pc in de winkel kan kopen ipv samenstellen, omdat het meestal niet optimaal loopt als je het samenstelt en dat veel beter werkt dus. Hij raadde me niet aan om een pc samen te stellen zolang ik geen video's etc. ga bewerken, maar een gewone game pc in de winkel te kopen, het zou qua prijs en kwaliteit niet veel uitmaken volgens hem?
Het zelf in elkaar zetten en de onderdelen bestellen scheelt sowieso in kosten.bt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:45:
Jongens, ik heb een vriend van me om hulp gevraagd en hij vertelde mij dat je net zo goed een pc in de winkel kan kopen ipv samenstellen, omdat het meestal niet optimaal loopt als je het samenstelt en dat veel beter werkt dus. Hij raadde me niet aan om een pc samen te stellen zolang ik geen video's etc. ga bewerken, maar een gewone game pc in de winkel te kopen, het zou qua prijs en kwaliteit niet veel uitmaken volgens hem?
Wat je wel zou kunnen doen is b.v. op gamepc.nl kijken.
Heb er goede verhalen gehoord en kan toch nog zelf beetje je componenten kiezen.
/facepalmbt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:45:
Prebuilt PCs kun je meestal nabouwen in betere stukken voor minder geld

EDIT: als je hier duidelijk zet wat met de pc moet gebeuren, welke resolutie, wat je al hebt, een budget, wat je prefereert en in de toekomst nog wilt zullen de tweakers hier je wel helpen. ga je zeggen van 800euro is budget GO, dat gaat niet echt werken
[ Voor 16% gewijzigd door yzx op 07-03-2012 17:50 ]
Ik weet niet of je kunt lezen, maar ik heb in mijn beginpost al 2 pagina's terug erbij gezet wat ik heb, wat ik verwacht en wat mijn budget is. Zo moeilijk zal lezen toch niet zijn.....
ontsla die vriend van je.... wat een winkel kan aan arbeid kun jij zelf ook.bt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:45:
er zijn geen speciale tools voor nodig voor het in elkaar zetten van een pc en op YT kun je prima vids vinden over het in elkaar knallen:
YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011 bijvoorbeeld en dan moet je even het geheugen eerder doen dan de prockoeler;)
en met een dergelijke opmerking verlies je dus de welwillendheid die yzx je toont voor de duidelijkheid... laat dat en hou het vriendelijk. Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze het topic helemaal gaan doorlezen voor je.bt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:54:
Ik weet niet of je kunt lezen, maar ik heb in mijn beginpost al 2 pagina's terug erbij gezet wat ik heb, wat ik verwacht en wat mijn budget is. Zo moeilijk zal lezen toch niet zijn.....
[ Voor 21% gewijzigd door DRuw op 07-03-2012 17:56 ]
Als ik je verhaal zo hoor, heb je geen X6 nodig dus een X4 voldoet prima. Maar je zou ook de pricewatch: AMD FX-4100 Black Edition kunnen nemen.dieselross schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:56:
Ik wil een upgrade gaan uitvoeren gebaseerd op het Mainstream systeem.
Ik wil van mijn vorige systemen de volgende onderdelen meenemen:Ik twijfel nog over de processor. Als ik voor het X6 systeem hieronder ga ben ik zelfs goedkoper uit bij Afuture. maar ik ga niet overclocken.
- 2* Caviar WD1600JD schijven
- Terratec DMX6fire 24/96 geluidskaart
- chieftec dragon full tower + twee 80mm (30CFM per stuk) fans
- voorlopig de videokaart: radeon x740xl. wordt later vervangen door HD4850 of 9800GT.
- tp-link pci netwerkkaart
Systeem 1
# Product Prijs Subtotaal 1 Asrock 970 Extreme3 € 66,70 € 66,70 1 Samsung SH-S222AB Zwart € 14,20 € 14,20 1 Arctic Cooling F8, 80mm € 1,90 € 1,90 1 Corsair Builder CX430 V2 € 37,50 € 37,50 1 Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile € 25,- € 25,- 1 AMD Phenom II X6 1045T Boxed € 113,10 € 113,10 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 258,40
Systeem 2
# Product Prijs Subtotaal 1 Asrock 970 Extreme3 € 66,70 € 66,70 1 Samsung SH-S222AB Zwart € 14,20 € 14,20 1 Arctic Cooling F8, 80mm € 1,90 € 1,90 1 Corsair Builder CX430 V2 € 37,50 € 37,50 1 Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile € 25,- € 25,- 1 AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition € 105,90 € 105,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 251,20
Bij voorbaat dank!
Verder is je geluidskaart achterhaald. De geluidskaart die tegenwoordig op moederborden zit, is beter.
En wat voor voeding heb je? Is wel belangrijk i.v.m. de videokaart. Die videokaart is tweedehands neem ik aan?
Alternate heeft ook altijd wel aardige upgradekits > http://www.alternate.nl/h...E&l1=Moederborden&l2=AMD&
Oke, dan denk ik dat ik verander naar die HD6850, die is ook goed te overklokken?Famous schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:44:
@ Hierboven,
Voeding trekt dit wel.
J mexcuse, sprong gewoon eventjes in de convo voor je vriend te onderbomenbt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:54:

net hetzelfde als al die Alienware fanboys , ze zweren dat dat het beste is maar je betaalt het dubbel van wat je krijgt
@Druw
[ Voor 9% gewijzigd door yzx op 07-03-2012 17:58 ]
Die 6870 is wel een stukje sneller hoor.GrandDestroyer schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:56:
[...]
Oke, dan denk ik dat ik verander naar die HD6850, die is ook goed te overklokken?
Wat vinden jullie van deze setup? Kan dit later makkelijk geupgrade worden naar ivy bridge, ik dacht dat die op 1155 ging uitkomen zeker? Ik ga het nog doen met een 20inch monitor, totdat ik genoeg gespaard heb voor een dell U2711. Later ben ik ook van plan er een watercooling setup in te bouwen met een cpu + gpu loop door boven een dual rad te plaatsen en vooraan een enkele 240 rad.
1 | Corsair Graphite 600T Special Edition | € 141,75 | € 141,75 |
1 | Sapphire HD 7970 3GB GDDR5 | € 449,90 | € 449,90 |
1 | Corsair HX750W | € 124,75 | € 124,75 |
1 | Asus ROG Maximus IV GENE-Z | € 159,95 | € 159,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.259,60 |
Wat verwacht je? Voor dergelijke adviezen betaal je 45 euro in de winkelbt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:54:
enneh, anders haal je toch een http://azerty.nl/1-1979-4...bg-game-maart-2012-t.html, ben je klaar.
Ja ik zag het op wat benchmarks, en het scheelt war ik wil bestellen 20 euro dus dat kan ik nog wel missen
Alles kan goedkoper maar dan geef je in op kwaliteit of andere dingenGrandDestroyer schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:11:
[...]
Ja ik zag het op wat benchmarks, en het scheelt war ik wil bestellen 20 euro dus dat kan ik nog wel missenMoederbord kan niet nog wat goedkoper met nog steeds goede overclock mogelijkheden?
Ik dacht dat je een Asrock had, deze doen het goed price/performance wijze
Mja, deze misschien pricewatch: Asrock P67 Pro3 SEGrandDestroyer schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:11:
[...]
Ja ik zag het op wat benchmarks, en het scheelt war ik wil bestellen 20 euro dus dat kan ik nog wel missenMoederbord kan niet nog wat goedkoper met nog steeds goede overclock mogelijkheden?
Bedankt voor het zo snel reageren!ihre schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 00:31:
[...]
Dit ligt net boven je budget, en voor het gebruik van de KRK boxen kan ik een NuForce uDac-2 aanraden. Mijn broer gebruikt die kaart icm Furutech kabels en M-Audio BX8A boxen.
Met die geluidskaart + kabels kom je wel boven de 800 uit, maar ik zou hier niet op besparen. Beter even doorsparen imho!
/edit oei nu heb ik over het hoofd gezien, dat er een WLAN kaart bij moet.. Heb zelf al een tijdje een Edup EP-6501 USB dongle liggen, en heb hier nooit problemen mee gehad. Wellicht is deze meer dan voldoende.
Maar, als ik voor deze set-up ga zit ik al gauw aan de 800 piek, en het budget is toch echt maar 700, Misschien kan ik besparen op de hardeschijf/ssd.
Ik heb nog een vraagje over het moederbord, is de geïntegreerde videokaart genoeg voor vloeiend 2x 1920x1080 o.i.d. te kunnen sturen?
Is het misschien mogelijk om een geluidskaart te kopen inplaats van een losse miniversterker? hierbij neem ik aan dat die de XLR poort gebruikt?
Een USB dongle zou wel werken, maar een WLAN kaart lijkt me ook niet te duur, iemand toevallig ervaring hiermee? pricewatch: ICIDU Wireless PCI-Card 300N
Ideeën om dit systeem te verbeteren/verminderen in prijs?
1 | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | € 118,75 | € 118,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 706,70 |
Dit lijkt me meer iets voor jou.bt4ever schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:19:
# Product Prijs Subtotaal 1 Asrock 970 Extreme3 € 66,70 € 66,70 1 Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB € 71,50 € 71,50 1 Samsung SH-S222AB Zwart € 14,20 € 14,20 1 Thermaltake V3 BlacX Edition € 36,40 € 36,40 1 Cooler Master Hyper 212 EVO € 25,40 € 25,40 1 Corsair Builder CX500 V2 € 49,95 € 49,95 1 Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 € 39,30 € 39,30 1 AMD Phenom II X4 960T Black Edition € 105,- € 105,- 1 Sapphire HD6950 2GB Dual Fan € 262,- € 262,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 670,45
Heb de mainstream genomen, dat ligt in de buurt van mijn budget. Het enige wat hieraan ontbreekt is een monitor en brander. Denken jullie dat deze beter bij mijn wensen past? Misschien toch een iets betere processor/videokaart omdat mijn budget dat wel toelaat?
Wat belangrijk is voor mij:
1 minimaal 8 usb poorten, liefst 2 aan de voorkant ivm gebruiksgemak.
2 moet BF3, Skyrim, MW3 op medium/high aankunnen (groot verschil uberhaupt?)
3 rond de 750-800 mag hij zitten, 900 was misschien iets te optimistisch, want er moet nog wel een installatie van windows en assemblage bijkomen sowieso. De winkel gaf 80 euro als assemblagekosten aan en vertelde dat hij geen tweakersprijzen hanteert, dus er zal sowieso een opslag bijkomen.
1 | Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB | € 71,34 | € 71,34 |
1 | BenQ G2420HDBL | € 139,- | € 139,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 82,75 | € 82,75 |
1 | Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 | € 37,- | € 37,- |
1 | Intel Core i3 2100 | € 93,20 | € 93,20 |
1 | XFX Pro 450W v2 | € 44,83 | € 44,83 |
1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB | € 91,90 | € 91,90 |
1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) | € 148,50 | € 148,50 |
1 | Asrock H61M/U3S3 | € 54,70 | € 54,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 815,57 |
Eventueel nog een muis, toetsenbord, speakers, wifi apparaat, stillere cpu koeler.
Natuurlijk kun je nog wat switchen kwa merk etc vanwege beschikbaarheid bij 'jouw' shop, maar dit lijkt me een goed systeem voor jouw behoeften.
ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad, en ben uiteindelijk voor dit bord gegaan: http://tweakers.net/price...asrock-z68-pro3-gen3.htmlInrage schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:54:
[...]
Thx voor de tip voor Mobo & Case!!
Ik had die case ook al eerder bekeken en vind die er ook erg mooi en makkelijk uitzien. Maar ze is wel een pak smaller dan de Antec Performance 280 dus vroeg ik me af of de scythe mugen daar genoeg speelruimte in heeft om de CPU optimaal te koelen.
Voor het mobo had ik gelezen dat ik best een "Gen3" nam om klaar te zijn voor toekomstige intel procs.
Is er een goedkoper - zonder SLI/Crossfire - mobo dat deze "Gen3" specs heeft zodat ik in de toekomst kan overstappen naar Ivy Bridge?
toch net ff wat goedkoper, geen crossfire/sli en wel z68 chipset.
Stel je niet teveel voor van onboard graphics..... al zie ik dat je geen game gaat doen ermee.Onnoz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:02:
[...]
Bedankt voor het zo snel reageren!
Maar, als ik voor deze set-up ga zit ik al gauw aan de 800 piek, en het budget is toch echt maar 700, Misschien kan ik besparen op de hardeschijf/ssd.
Ik heb nog een vraagje over het moederbord, is de geïntegreerde videokaart genoeg voor vloeiend 2x 1920x1080 o.i.d. te kunnen sturen?
Is het misschien mogelijk om een geluidskaart te kopen inplaats van een losse miniversterker? hierbij neem ik aan dat die de XLR poort gebruikt?
Een USB dongle zou wel werken, maar een WLAN kaart lijkt me ook niet te duur, iemand toevallig ervaring hiermee? pricewatch: ICIDU Wireless PCI-Card 300N
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB € 110,90 € 110,90 1 Chieftec BM-01B € 41,90 € 41,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 189,95 € 189,95 1 XFX Pro 550W € 56,30 € 56,30 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 139,90 € 139,90 1 Kingston KHX1600C9D3K4/8GX € 49,- € 49,- 1 Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 € 118,75 € 118,75 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 706,70
Als je alleen standaard spul gaat doen kun je ermee weg komen (let op, ik ken de software die jij omschrijft niet maar lijkt me DJ spul?)
als dat inderdad je idee is, een DJ computer setje, kun je echt anders te werk gaan hoor.
Die SSD zal voor jou onnodig zijn gok ik en ook de processor is aardig overkill voor je toepassing (zeker de K editie).
Intern geheugen meer dan 4 gig zal voor jou ook niet nodig zijn al is dat een besparing van bijna niets dus win je daar weinig mee.
Ook je mobo kan (veel) goedkoper gezien je volgens mij geen eisen hebt vwb cf of overklokken etc toch?
Bedankt voor de snelle reactie!DRuw schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:14:
[...]
Stel je niet teveel voor van onboard graphics..... al zie ik dat je geen game gaat doen ermee.
Als je alleen standaard spul gaat doen kun je ermee weg komen (let op, ik ken de software die jij omschrijft niet maar lijkt me DJ spul?)
als dat inderdad je idee is, een DJ computer setje, kun je echt anders te werk gaan hoor.
Die SSD zal voor jou onnodig zijn gok ik en ook de processor is aardig overkill voor je toepassing (zeker de K editie).
Intern geheugen meer dan 4 gig zal voor jou ook niet nodig zijn al is dat een besparing van bijna niets dus win je daar weinig mee.
Ook je mobo kan (veel) goedkoper gezien je volgens mij geen eisen hebt vwb cf of overklokken etc toch?
Het wordt inderdaad de nieuwe pc voor mijn ministudio, deze wil ik ook graag nog een aantal jaar gebruiken, vandaar dat ik lichte overkill niet erg vind.
Ik heb even een geüpdatet versie van het systeem gemaakt. Mijn gedachte was ook al om hem later nog over te clocken en misschien een videokaartje aanschaffen als ik toch nog wat wil spelen.
Wat nu van belang is, de geluidskaart, zou de geintegreerde audio uitgangen krachtig genoeg zijn om de twee studio monitoren te kunnen aansturen. Ik zit eraan te denken om deze maar te bestellen en het dan testen en later een externe geluidskaart aan te kopen.
1 | ICIDU Wireless PCI-Card 300N | € 18,04 | € 18,04 |
1 | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | € 118,75 | € 118,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 584,84 |
Het was niet mijn bedoeling zo over te komen, excuses daarvoor. Maar voordat iemand zo'n opmerking maakt zou het wel handig zijn om het topic even door te lezen. Dank je wel voor de tip btw, ik wil hem wel gewoon in elkaar laten zetten. Ik zal straks een nieuw topic openen, want als vreselijke n00b op dit gebied heb ik wel wat meer begeleiding nodig dan de gemiddelde lid op dit forum.DRuw schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:55:
[...]
ontsla die vriend van je.... wat een winkel kan aan arbeid kun jij zelf ook.
er zijn geen speciale tools voor nodig voor het in elkaar zetten van een pc en op YT kun je prima vids vinden over het in elkaar knallen:
YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011 bijvoorbeeld en dan moet je even het geheugen eerder doen dan de prockoeler;)
[...]
en met een dergelijke opmerking verlies je dus de welwillendheid die yzx je toont voor de duidelijkheid... laat dat en hou het vriendelijk. Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze het topic helemaal gaan doorlezen voor je.
Ik weet niet wat voor software je gebruikt maar als je snel veel samples en bestanden in moet laden, is een SSD goddelijk.
Onnoz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:02:
[...]
Bedankt voor het zo snel reageren!
1 | Intel Core i5 2400 | € 163,- | € 163,- |
1 | Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI | € 28,- | € 28,- |
1 | Asrock H67M B3 | € 66,10 | € 66,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 598,84 |
Juist een SSD lijkt me prettig met het gebruik van verschillende muziekproductie programma's (YouTube: Traktor Pro 2 with Solid State Drive (SSD)). Daarbij komt ook intenstief gebruik van je geheugen om de hoek kijken. Met 8gb zit je wel goed.
Hier zit ook een WLAN kaart bij, plus ~€100 onder je budget.
/edit oja hier is het mogelijk 2 schermen aan te sluiten
Tevens is een standaard geluidskaart Niet krachtig genoeg voor het leveren van geluid op studiokwaliteit. Een NuForce uDac-2 zijn te vinden vanaf $129,-
Het is voor een vriend, maar voor zover ik weet Virtual DJ, Ableton en Traktor.chim0 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:23:
Ik weet niet wat voor software je gebruikt maar als je snel veel samples en bestanden in moet laden, is een SSD goddelijk.
1 | Intel Core i5 2400 | € 163,- | € 163,- |
1 | Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI | € 28,- | € 28,- |
1 | Asrock H67M B3 | € 66,10 | € 66,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 598,84 |
Dit ziet er inderdaad erg goed uit. edit: Oeps! Ik had de videokaart niet gezien
Nu zit ik op 600 euro, en kan ik altijd nog in de toekomst een geluidskaart kopen! Wat vinden jullie, als ik dit systeem koop, heb ik dan een degelijk systeem waar ik de komende 2-3 jaar genoeg aan heb?
[ Voor 89% gewijzigd door Onnoz op 07-03-2012 19:37 . Reden: videokaart ]
Dank je wel voor je reactie. Wat is het grote verschil met de vorige pc? Het is trouwens echt een pure game pc, voor al het overige zooi heb ik mijn laptop nog.mitsumark schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:05:
[...]
Dit lijkt me meer iets voor jou.
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB € 71,34 € 71,34 1 BenQ G2420HDBL € 139,- € 139,- 1 Sony Optiarc AD-7280S Zwart € 15,95 € 15,95 1 Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) € 82,75 € 82,75 1 Thermaltake V3 BlacX Edition € 36,40 € 36,40 1 Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 € 37,- € 37,- 1 Intel Core i3 2100 € 93,20 € 93,20 1 XFX Pro 450W v2 € 44,83 € 44,83 1 Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB € 91,90 € 91,90 1 XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) € 148,50 € 148,50 1 Asrock H61M/U3S3 € 54,70 € 54,70 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 815,57
Eventueel nog een muis, toetsenbord, speakers, wifi apparaat, stillere cpu koeler.
Natuurlijk kun je nog wat switchen kwa merk etc vanwege beschikbaarheid bij 'jouw' shop, maar dit lijkt me een goed systeem voor jouw behoeften.
Juist omdat er op het moederbord bespaard wordt, maakt dit een bedrag vrij voor een grafische kaart (de op 1 na laatste uit het lijstje), die op zichzelf weer 2 schermen aan kan sturen.Onnoz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:23:
[...]
Het is voor een vriend, maar voor zover ik weet Virtual DJ, Ableton en Traktor.
# Product Prijs Subtotaal 1 ICIDU Wireless PCI-Card 300N € 18,04 € 18,04 1 Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB € 110,90 € 110,90 1 Chieftec BM-01B € 41,90 € 41,90 1 Intel Core i5 2400 € 163,- € 163,- 1 Corsair Builder CX430 V2 € 37,50 € 37,50 1 Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB € 84,40 € 84,40 1 Kingston KHX1600C9D3K4/8GX € 49,- € 49,- 1 Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI € 28,- € 28,- 1 Asrock H67M B3 € 66,10 € 66,10 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 598,84
Dit ziet er inderdaad erg goed uit. Ik zie dat er is bespaard op het moederbord, is dit nog wel genoeg voor het aansturen van de 2x fulldh monitoren?
Denken jullie dat dit bij mijn wensen past (BF3 op medium/high, uittsluitend voor games, moet 3 a 4 jaar meegaan, hoeft niet per se games over 4 jaar te kunnen draaien)? Ik zal er uiteraard een monitor bijkopen dan.
http://azerty.nl/1-3278-4...e-gaming-g30-system-.html
http://azerty.nl/1-3278-4...e-gaming-g30-system-.html
je moet dat systeem eens inkloppen in een rml wishlist om te zien waar je op uitkomt als je hem zelf zou bouwen. wedden dat het goedkoper is? de graka kan net bf3 op dit moment aan op medium/high dus over een jaartje niet meer ga ik vanuit (zegt mijn glazen bol...)
Zelf bouwen is imho betere kwaliteit voor eenzelfde of lagere prijs (en nog leuk ook om te doen;))
Zelf bouwen is imho betere kwaliteit voor eenzelfde of lagere prijs (en nog leuk ook om te doen;))
Dat is dus het hele punt. Ik heb totaal geen ervaring/verstand en werk 5 dagen per week fulltime en heb er ook geen tijd en interesse voor (wil mijn weekend daar niet aan verspillen). Ik begrijp dat het voor jou een hobby en leuk is, maar dat geldt niet voor mij. Dat extra 100-150??? euro wil ik best betalen, zolang het een pc is dat aan mijn eisen voldoet en binnen mijn max. budget (800 a 900) past.
wellicht wonen er vrienden of zelfs tweakers in de buurt die je voor een symbolisch bedrag willen helpen?
en zijn ook sites zat hoor (waaronder YT) waar een heleboel simpele info staat.... zoveel tijd kost het je ook weer niet.
Ik heb hem normaal met een uurtje in elkaar ongeveer.... laat jij er 2 uur over doen... kijk je een keer geen film op maandagavond?
en zijn ook sites zat hoor (waaronder YT) waar een heleboel simpele info staat.... zoveel tijd kost het je ook weer niet.
Ik heb hem normaal met een uurtje in elkaar ongeveer.... laat jij er 2 uur over doen... kijk je een keer geen film op maandagavond?
Dit topic is gesloten.