Zwart beeld bij nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10-2025
Goedenavond,

Ik zit met een probleem, ik heb net een nieuwe computer binnen en proberen aansluiten via DVI, dit werkte niet en kreeg een zwart beeld. Ik heb toen snel een mini HDMI kabel gekocht maar hier hetzelfde, de computer draait wel maar zwart beeld.

Lijkt erop dat het HDMI signaal niet word herkend.

Weet iemand wat het probleem kan zijn ?

Mvg Mikey

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:55
1) Post je specs eens.
2) Stroomkabels in de videokaart?
3) BIOS reset al geprobeerd?
4) Monitor op andere pc getest?
5) Videokaart in andere pc getest?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Dellmorte
Hij is geassembleerd door azerty, er zitten 2 videokaarten in (MSI 580 OC II overclocked edition) en heb er net 1 losgekoppeld maar nog steeds geen verschil.

Ik gebruik een plasma scherm en die doet het gewoon op de laptop en playstation via HDMI.

• NitroX infinity
Via DVI of VGA (als de monitor dat heeft) werkt het wel? Zo ja, moet HDMI misschien ingeschakeld worden op de monitor?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Dellmorte
Hij is nu aangesloten via mini HDMI, maar krijg dan zwart beeld.

wat bedoel je met HDMI inschakelen ?

• NitroX infinity
De monitor heeft zelf een menu, daarin kun je kleuren aanpassen enzo, misschien zit er een optie om HDMI invoer in of uit te schakelen?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Er kan op de monitor een instelling zitten waarmee je de input kan kiezen: DVI/VGA/HDMI. Zoek dit even na in de handleiding van je monitor.

Verder kan er in de bios van je moederbord een optie zitten om standaard een bepaalde uitgang te gebruiken. Zet deze op auto of HDMI als je dat wil gebruiken.

• Dellmorte
Ik heb verschillende HDMI signalen op de tv die ik gewoon kan gebruiken, 4 in totaal, alleen de computer doet het niet.

Ik heb net een cmos reset gedaan maar nog steeds geen beeld.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:04

D4NG3R

kiwi

:)

Het leuke van geassembleerde systemen is dat je het zo terug kan sturen bij problemen.

Contact opgenomen met Azerty om te vragen wat hun er van vinden?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Dellmorte
Was er net pas mee bezig dus ze zijn al gesloten.

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:21
Misschien is het handig als je de configuratie even hier neer zet. Hoor je wel geluid uit de kast komen? Staat de of/off switch van je voeding wel goed?

• Dellmorte
Jah er komt gewoon geluid uit, de videokaarten draaien ook en alles lijkt gewoon te werken behalve het beeld op het scherm.

Ik draai een 580 Twin Fros OC in SLI .

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 21:41
Hebben beide videokaarten de extra stroomtoevoer gekregen? Misschien kaarten even goed aandrukken.

Ik had dit probleem eerst ook, bleek dat ik verkeerde dvi/hdmi poort achterin mij pc had gepakt, switch eens van poor achter je PC.

[ Voor 40% gewijzigd door Netrunner op 02-03-2012 23:33 ]

• RobinS.Buisman
Dat je 2x een 580 in SLI had was inmiddels wel duidelijk, waar het mij om gaat is de rest, zoals het moederbord, CPU, Voeding etc. Het zou ook goed kunnen dat je CPU een gevalletje DOA is. Dan geeft hij namelijk ook geen beeld. Je moet denk ik het probleem niet zo zeer bij je videokaarten zoeken, als hij met 1 kaart ook geen beeld geeft.

edit:

Tot morgen, ik ga eens lekker wat slaap inhalen. Ik help je morgen eventueel verder.

[ Voor 12% gewijzigd door RobinS.Buisman op 02-03-2012 23:36 . Reden: ZzZ ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Geeft de PC nog een (sequentie) van piepjes af wanneer je hem aanzet?
RobinS.Buisman schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:34:
Het zou ook goed kunnen dat je CPU een gevalletje DOA is.
Weinig kans, CPU's gaan zelden kapot. De kans is een stuk groter dat het moederbord, de voeding of het geheugen DOA zijn.

Ik raad de TS trouwens aan om niet te veel aan de PC te gaan prutsen. Bij een geassembleerd systeem hoef je er niet moeilijk over te doen als hij het niet doet -> Gewoon in haar geheel terug sturen naar de (web)winkel.

• RobinS.Buisman
D4NG3R schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:38:
Geeft de PC nog een (sequentie) van piepjes af wanneer je hem aanzet?

[...]

Weinig kans, CPU's gaan zelden kapot. De kans is een stuk groter dat het moederbord, de voeding of het geheugen DOA zijn.

Ik raad de TS trouwens aan om niet te veel aan de PC te gaan prutsen. Bij een geassembleerd systeem hoef je er niet moeilijk over te doen als hij het niet doet -> Gewoon in haar geheel terug sturen naar de (web)winkel.
Kans van de CPU DOA is inderdaad klein, maar ik heb het een keer meegemaakt. Kans is inderdaad groter dat er pinnetjes in de socket (intel) zijn verbogen of iets dergelijks.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lijkt mij stug. Azerty test al haar systemen voordat deze de deur uit gaan. De PC is dus of gewoon werkend maar de TS doet wat fout, of onderweg kapot gegaan.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als de TS nu eens moeite deed en op het edit knopje van de startpost zou klikken en zijn volledige systeemspecificaties neer zet dan zou het voor ons ook al een stuk gemakkelijker erop worden.

Ik vermoed namelijk ook dat de TS de verkeerde DVI aansluiting gepakt heeft want meestal zitten er 2 x DVI en 1 x HDMI op de NVIDIA videokaarten, en in dit geval met een SLI opstelling zelfs 4 x DVI en 2 x HDMI aansluitingen.

Dus aan de TS de vraag of je al eens op een andere DVI aansluiting getest hebt en dan de bovenste kaart en de DVI aansluiting aan de kant van de zijkant van je kast, want dat is meestal de 1ste aansluiting. Dat HDMI nog niet werkt kan een kwestie zijn dat de drivers nog niet actief zijn en de instellingen nog niet zodanidg ingesteld staan.

• Dellmorte
alle dvi en hdmi aansluitingen zijn getest en ook de kaart 1 voor 1 losgekoppeld en opnieuw geprobeerd.

hdmi drivers zou niks uit moeten maken want je krijgt altijd nog het POST te zien bij het opstarten.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:28

Nemesizz

Untouchable

Controleer eens of je processor koeler nog goed vast zit. Want zoals D4nger zegt, kan er iets zijn losgeschoten tijdens transport (en ja, metname met zware CPU koelers wil dat nog eens gebeuren).

En zoals een paar keer gezegt, zet je specs even neer, nu is het gewoon gokken wat voor systeem je hebt (en weten we dus ook niet of je nou een boxed CPU koeler hebt of iets groots/zwaars als een Mugen ofzo).

• Dellmorte
opgelost. mafkezen hadden dat ding hellemaal doorgedraaid omdat hij niet aansloot op de behuizing. nu zijn die kaarten helemaal verbogen. die gaan dus mooi terug.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Dellmorte schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:17:
opgelost. mafkezen hadden dat ding hellemaal doorgedraaid omdat hij niet aansloot op de behuizing. nu zijn die kaarten helemaal verbogen. die gaan dus mooi terug.
Verbogen?!
Het lijkt me sterk dat ze een pci-e interface kapot wisten te buigen de brackets daarintegen kan je wel buigen als je niet snapt wat een pc assembleren betekent...
(allienware(Dell) bijvoorbeeld die verbuigen de onderkant van het bracket dat op je kaart zit als de kast niet goed aansluit)

Ik dacht dat die mensen bij Azerty redelijk kundig waren met hardware kennelijk niet.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:28

Nemesizz

Untouchable

Deed me een beetje denken aan dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1465140

Daar waren de kaarten ook "aardig" verbogen.
Helaas liep dat topic op laatst uit op een soort flame-fest en zijn we nooit te weten gekomen hoe dat is opgelost.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
Maargoed, gelukkig kunnenn we dit topic we'll volgen en zienn hoe het afloopt

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Pagina: 1