Ik vind mijn laptop traag worden. Ik gebruik mijn laptop vooral voor tekstverwerking en voor het snel nog ff wat doen. Dit is ook meteen het puntje waar ik problemen mee heb. Opstarten vond ik vanaf het begin dat ik hem kocht al niet al te snel. Destijds dacht ik dat het OS nog geen cache had opgebouwd maar het is nu (2 jaar later) nog steeds zo.
Specificaties van deze laptop
- AMD V120 (2.2 ghz singlecore)
- 2GB geheugen
- 250 GB opslag (WD2500BEKT/7200 RPM)
Nu twijfel ik om nog weer een eur of 60 uit te geven op een laptop die oorspronkelijk 400 euro heeft gekost. Waar ik vooral naar op zoek ben is sneller starten van programma's. Voorbeeldje is het starten van Windows. Maar ook bijvoorbeeld een simpel programma als foobar2000 starten terwijl Chrome, Outlook en de verkenner aan staan. Waar ik niet naar op zoek ben is gruwelijke snelheid gewoon het 'get up and go' gevoel versterken.
Waar zit de bottleneck in dit geval? CPU of schijf
Specificaties van deze laptop
- AMD V120 (2.2 ghz singlecore)
- 2GB geheugen
- 250 GB opslag (WD2500BEKT/7200 RPM)
Nu twijfel ik om nog weer een eur of 60 uit te geven op een laptop die oorspronkelijk 400 euro heeft gekost. Waar ik vooral naar op zoek ben is sneller starten van programma's. Voorbeeldje is het starten van Windows. Maar ook bijvoorbeeld een simpel programma als foobar2000 starten terwijl Chrome, Outlook en de verkenner aan staan. Waar ik niet naar op zoek ben is gruwelijke snelheid gewoon het 'get up and go' gevoel versterken.
Waar zit de bottleneck in dit geval? CPU of schijf