Toon posts:

Samsung 30", 305T, flickering, nog wat aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds jaar en dag een samsung 305T beeldscherm. Echter, sinds kort flickert het scherm als een dolle en dat is zo hevig dat er eigenlijk niet meer op te werken valt. Schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn bij deze types. Nu valt het scherm net buiten de garantie van 3 jaar. De reparateur waar samsung me naartoe heeft doorverwezen zei door de telefoon dat ie dat vaker had meegemaakt en dat de kosten om hem te maken even duur zijn als de aanschafwaarde.

Wat zijn nu mijn opties? Of heb ik die uberhaupt nier meer en kan ik hem weggooien?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Wij hadden een zelfde scherm staan hier op kantoor. Samsung heeft dat ding op laten halen, maar we hebben er nog steeds niks van vernomen, na maar dan 3-4 maanden... Ben bang dat je vaarwel moet zeggen tegen je geliefde scherm...

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb de laatste week e.e.a. over lcd tv's en monitoren gelezen omdat een tv thuis kapot ging en ik het panel wilde vervangen.

Daarbij kwam ik o.a. wat video's tegen over flikkerende schermen, en bij sommige video's las ik dat de oorzaak 'm zat in overleden condensatoren.
Dus als je een soldeerbout hebt, en een setje condensatoren aanschaft, heb je kans dat je 'm kunt fixen.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bverstee schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:00:
Daarbij kwam ik o.a. wat video's tegen over flikkerende schermen, en bij sommige video's las ik dat de oorzaak 'm zat in overleden condensatoren.
Dus als je een soldeerbout hebt, en een setje condensatoren aanschaft, heb je kans dat je 'm kunt fixen.
Toevallig zag ik vandaag een topic voorbij komen waarin iemand ook de condensator van z'n scherm wil gaan vervangen:
Condensators beeldscherm vervangen

• Rocketman321
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:38
Hey!,

Ik weet dat het topic 4 maanden oud is, maar ik heb 2 jaar terug zo'n scherm gehad ter reparatie.
Het probleem zit het hem in het bordje wat het lcd aanstuurd, daar zit een controller op waar een roze thermalpad op zit. Mocht je het scherm nog hebben, dan hoor ik het wel en kan ik je eventueel verder helpen!

Groet,
Ronald