[Windows 7] Dubbele leestekens na één aanslag.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-06 20:46
Een aantal leestekens verschijnen sinds gister (voorheen nooit een probleem) dubbel wanneer ik de toets één keer aansla. Niet allemaal, maar het dakje ( ^ ), de apostrof ( ' ), het aanhalingssteken ( " ), de tilde ( ~ ) en de 'losse' accent grave ( ` ).

Als ik dus een dakje wil en ik doe 'shift' + '6' dan krijg ik: ^^ . Bij de tilde: ~~ , etc.

Dat doen ze in alle programma's behalve in het 'windows run'-scherm kwam ik net toevallig achter :') .

Ik heb al wat lopen kloten met de taalinstellingen, maar hij blijft stom doen. Ondertussen ben ik het wel een beetje beu, iemand die weet hoe ik ervoor zorg dat ze zich weer normaal gedragen }:| ?

Oja: Windows 7 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
zijn de zogenaamde deadkeys, als je ze 1x indrukt gebeurt er niets, druk je ze voor de 2e keer in komen er ineens 2 te staan. Is gewoon normaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Nee, zo hóórt (hóórt kan ik dus niet normaal typen) het te zijn. Als ik hem één keer indruk komen er twee.

Nogmaals, de combinatie 'shift' + '6' = ^^ . De toets met aanhalingsteken en apostrof (dus die naast de dubbelepunt en puntkomma) één keer aanslaan levert dit op: '' (twee maal een apostrof). Doe ik dat met de shift ingedrukt, dan krijg ik dit: "".

Ik ben niet helemaal gek, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:21
Wat heb je zelf gedaan tot nu toe ?
Hoe zijn je toetsenbord instellingen ?
Betreft het een laptop met aparte toetsen ?

Kortom, iets meer informatie zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Yippie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:11:
Wat heb je zelf gedaan tot nu toe ?
Gezocht op google en tweakers, zonder resultaat. Ik vond wel dit onopgeloste topic met een probleem dat erop lijkt: [Win7] toetsenbord VS internationaal werkt niet? .
Hoe zijn je toetsenbord instellingen ?
Afbeeldingslocatie: http://files.isthatso.nl/Public/tobo-instellingen.PNG

Ik heb al verschillende varianten geprobeerd. Als ik hem op dutch zet (ja, dan klopt de lay-out niet meer) dan doet hij het nog steeds bij dezelfde tekens.
Betreft het een laptop met aparte toetsen ?
Nope, een normale desktopcomputer met casual logitech toetsenbord (daar ligt het niet aan, zelfde probleem met het schermtoetsenbord).
Kortom, iets meer informatie zou wel handig zijn.
Bij dezen d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06

Reptile209

- gers -

Start 'm eens in safe-mode, om uit te sluiten dat er een programma draait dat een brakke keyboard-hook heeft opgezet?

Edit: überhaupt al eens gereboot sinds het probleem begon? Nog software-veranderingen gedaan recent?

Kan je een ander keyboard proberen om ook de hardware uit te sluiten? Oeps, on-screen keyboard gaf het ook.

[ Voor 49% gewijzigd door Reptile209 op 28-02-2012 20:27 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:21
Een test met een ander toestenbord lijkt me dan het beste om de hardware uit te sluiten.
Je zou ook voor de zekerheid alle combinatietoetsen herhaaldelijk kunnen gebruiken om een mogelijk hangende knop uit te sluiten.

Als het een USB toetsenbord is, probeer is verschillende poorten.
Safe model zoals geopperd is het ook waard te proberen.
Probeer dan gelijk je te herrinneren wat er is gebeurd sinds de laatste keer dat alles nog goed werkte.

Op werk hebben we bijv. een bug in Citrix, icm USB toetsenbord en HP thinclients, dat de Windowstoets soms blijft hangen. Bij de letter L locked die dan, opnieuw je wachtwoord intoetsen is onmogelijk als er een L in voorkomt bijv.
3x snel de Windows toets indrukken lost het op, dat die niet meer blijft hangen, wat overigens niet te zien is.

edit, oplossing waarschijnlijk gevonden:

--------------------------------------------------------------------------------

If it is Logitech and you are using the Logitech Setpoint software- welcome to the club.
Mine would run on as yours or not type then go for a run until I hit another key.

The only way I fixed the Logitech problem was to uninstall the software. Then uninstall the Logitech driver in Device Manager.
Windows hardware wizard then installed a Windows HID driver and everything works fine now.

No more Logitech drivers/software for me.

[ Voor 26% gewijzigd door Yippie op 28-02-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Die safe-mode-tip was een goede (dat ik dat zelf niet kon verzinnen |:( ), daar werkt het inderdaad wel zoals het hoort.

Ik heb alle services die niet noodzakelijk zijn even uitgeschakeld en nu (buiten safe-mode) werkt het probleemloos.

Overigens draait setpoint nu ook (voor m'n muis), dus daar ligt het in elk geval niet aan. Ik ga in de loop van de week ff uitzoeken wat het nou precies is. Nu kan ik weer fatsoenlijk aan m'n paper werken, thanks heren B) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06

Reptile209

- gers -

Isdatzo schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:39:
Die safe-mode-tip was een goede (dat ik dat zelf niet kon verzinnen |:( ), daar werkt het inderdaad wel zoals het hoort.
offtopic:
|:( lijkt op een * Isdatzo die z'n hoofd tegen een toetsenbord slaat ;).

Mooi dat 't voorlopig even gefixed is!

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 18:59
Al het systeem proberen te herstellen naar, pak `em beet, een week geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:31
De laatste topic waar ik dit heb gezien kwam uit dat dit veroorzaakt wordt door spyware/malware danwel een restant daarvan.

Ik zou dus zeggen zowel malwarebytes anti-malware als SuperAntiSpyware installeren, updaten en dan draaien in safe mode.

Verder zou je in safe mode ook D7 van FoolishIT kunnen proberen (zit een hele meuk aan anti malware zooi in en tevens genoeg zooi om je pc te slopen XD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 11:50
Dit is inderdaad spyware.
Heb er ook al vaker iets van gehoord.

Even scannen met malwarebytes en het probleem wordt verholpen.
Pagina: 1