[Win7] toetsenbord VS internationaal werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik zit al sinds ik windows 7 gebruik op mijn pc met het probleem dat de toetsenbord instellingen raar doen. Het gaat om Windows 7 64 bit ultimate edition. Momenteel heb ik ingesteld staan dat de invoertaal Nederlands is, toetsenbord VS internationaal (zie onderstaande plaatje). Op mijn laptop waar ook win 7 op draait werkt dat prima, zonder problemen en kan ik umlauts en enkele aanhalingstekens typen met de knop hiervoor ('). Bij mij doet hij echter op de andere pc altijd dubbele aanhalingstekens met deze instellingen. Als ik dan shift indruk voor echte dubbele aanhalingstekens krijg ik "". Heel erg irritant.

Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0519/toetsenbord_NL_VS.jpg

De enige oplossing die ik heb gevonden ins het toevoegen van een andere taal. Dan heb ik Engels - VS internationaal. Als ik dit doe kan ik iedere keer dat het toetsenbord terugspringt naar dubbele aanhalingstekens etc. op ALT- SHIFT drukken en dan lijkt het probleem (tijdelijk) opgelost. Hebben jullie enig idee hoe dit nou kan komen? Ik heb 3 Windows installaties op deze pc gehad, 2 verschillende toetsenborden en het probleem blijft terugkomen. Hieronder voorbeeld van hoe ik het instel als soort van oplossing. Als ik alleen Engels - VS int doe helpt het trouwens niet en krijg ik het zelfde probleem -_-.

Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0972/toetsenbord_ENG_VS.jpg

Alvast bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste tobo's die ik ken werken iid niet met NL instellingen maar prima met EN- US int. Dit was bij Dell techsupport ook het enige wat er ondersteund werd! De procedure was dat je dus EN-US int toevoegd en de overige verwijderd ( ook op de taakbal de languagebar weghalen als je maar 1 taal gebruik) Afbeeldingslocatie: http://www.aufgehts.com/images/XP_Language_Bar_Select.png
dit kan pas als je de EN als primair hebt ingesteld en soms inc. een reboot. Ik heb daar aleen nooit win7 ondersteund en dit kan dus veranderd zijn, maar het valt te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Heb al zoiets gedaan, maar zonder reboot. Zal het eens proberen en laat het horen.

Edit: nee, na het opstarten doet hij het goed, maar na een tijdje niet meer :S Krijg ik zelfde probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door Cobiwan op 14-10-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28
Met de toestenbord instellingen NL -> VS-internationaal worden de quotes en hoge komma's vastgehouden voor typemachine instelling (typ eerst " dan e en dan krijg je ë zo ook met de andere tekens).

Als je echter de " (of andere hoge tekens) wil laten verschijnen in enkelvoud dan moet je deze intypen en dan bijvoorbeeld een spatie geven na dit teken in te voeren dan komt deze gewoon in enkelvoud op het scherm.

Staan overigens je taalinstellingen in je regiosettings (Formats & Locatie) wel goed?

[ Voor 11% gewijzigd door Starke op 15-10-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Starke schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:38:
Met de toestenbord instellingen NL -> VS-internationaal worden de quotes en hoge komma's vastgehouden voor typemachine instelling (typ eerst " dan e en dan krijg je ë zo ook met de andere tekens).

Als je echter de " (of andere hoge tekens) wil laten verschijnen in enkelvoud dan moet je deze intypen en dan bijvoorbeeld een spatie geven na dit teken in te voeren dan komt deze gewoon in enkelvoud op het scherm.

Staan overigens je taalinstellingen in je regiosettings (Formats & Locatie) wel goed?
Ja, die instellingen staan allemaal op NL. Als ik het probleem dus weer heb en alt-shift druk, dan krijg ik inderdaad bijvoorbeeld de ë, maar hij wisselt wel de hele tijd naar de verkeerde instellingen. Heb nu bij beide landen dus VS internationaal, bij NL en bij EN. Maar op dit moment werken de aanhalingstekens alleen als hij op EN staat. Maar als ik het zou omdraaien: dus eerst EN -VS int en dan NL -VS int, zal het andersom zijn...

Toch raar, aangezien bij beide talen alleen VS - INT ingesteld staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Cobiwan op 18-10-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem nu ook op een laptop (Toshiba).
Op alle andere pc's/laptops/netbooks hier in huis werkt het feilloos (Windows 7) maar op deze laptop met XP krijg ik het maar niet goed ingesteld.
Taalinstelling staan gelijk aan de instellingen op de andere apparaten (VS internationaal), maar toch wil de Umlaut niet lukken. Als ik ë wil hebben, toets ik shift+" en dan de e maar dan krijg ik "'e
1 aanhalingsteken dus en 1 apostrof.

De taalinstellingen staan dus exact gelijk, waar zou het anders nog aan kunnen liggen?
Pagina: 1