Sinds gisteravond doet mijn 3,5 jaar oude laptop (HP 8510W met een Nvidia Quadro FX 570M) vreemd. Toen ik hem gisteren opstartte kwamen er tijdens de POST/BIOS veel witte horizontale strepen in beeld. Vanaf het Windows-inlogscherm deed hij het weer normaal.
Vanochtend gaf hij echter zowel in de BIOS als in Windows witte strepen. Zie:

Toen ik hem voor de tweede keer opstartte was het hetzelfde verhaal.
Bij de derde keer deed hij het echt zowel tijdens de BIOS als in Windows gewoon normaal, en was er niks meer te zien (ook nu ik dit bericht type niet).
Aangezien hij de kuren zowel tijdens de POST/BIOS als in Windows vertoont kan het neem ik aan geen driver-probleem zijn toch? Of klopt mijn redenatie niet?
Ondanks dat hij het nu normaal doet, betekent dat de videokaart toch wel aan het overlijden is? Of kan het misschien toch nog een ander probleem zijn?
Vanochtend gaf hij echter zowel in de BIOS als in Windows witte strepen. Zie:

Toen ik hem voor de tweede keer opstartte was het hetzelfde verhaal.
Bij de derde keer deed hij het echt zowel tijdens de BIOS als in Windows gewoon normaal, en was er niks meer te zien (ook nu ik dit bericht type niet).
Aangezien hij de kuren zowel tijdens de POST/BIOS als in Windows vertoont kan het neem ik aan geen driver-probleem zijn toch? Of klopt mijn redenatie niet?
Ondanks dat hij het nu normaal doet, betekent dat de videokaart toch wel aan het overlijden is? Of kan het misschien toch nog een ander probleem zijn?