Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Aangezien onze Galaxy S sinds de laatste firmware update m.b.v. KIES een beetje vreemd ging doen, regelmatig hangen, foutmeldingen van hangende apps, etc. leek het tijd voor het factory reset.

Maar wat ik ook factory reset, hij blijft gewoon keurig terugkomen in de oude situatie. :?

De methode met de [Vol Up] + [Home] + [power on] al geprobeerd. Dan krijg je idd dat keuze menuutje, waarbij je van alles kunt wissen en factory resetten. Alle combinaties al geprobeerd, tot aan de nadrukkelijke keuze van 'wipe data/factory reset' en 'wipe cache partition', tot aan zelfs aan dat keuze regeltje, waarbij je nadrukkelijk naar dat ene regeltje met 'yes ...' moet om te bevestigen.
Ook de secretcode "*2767*3855#" gebruikt, met hetzelfde resultaat.
Daarna start 'ie opnieuw op, je moet de Android taalkeuze opnieuw maken en nog wat zaken bevestigen. Maar vervolgens zie je eigen geïnstalleerde background en allerlei apps die je erop gezet hebt, weer verschijnen. Vergezeld van allerlei Android foutmeldingen dat 'ie interne services niet kan starten, etc.
M.a.w. hij is NIET gewist...

Hoe krijg je 'm nou ECHT gewist? In de af-fabriek toestand?

Als het bootmenu opkomt, zie ik nog wel een melding in geel gekleurde tekst:
"can't access to '/system/csc/xen/system' succesfully applied multi-csc'.
Geen idee wat dat betekent...

En nee, er zit geen memory card in en ik heb het getest met en zonder SIM card. Maakt allemaal geen verschil, hij wil gewoon niet blanko... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 28-02-2012 09:18 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aansluiten op pc, en via de usb de "drive" formatteren

Daarna via power / up recovery al die wipes doen ( ook in advanced de dalvik wissen )

Wat ook kan helpen, via samfirmware een firmware downloaden, en via ODIN installeren ( na bovenstaande )

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 28-02-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Dank voor de tips.
Maar die format doet het wel (tenminste dat lijkt zo) en daarna zie je idd geen content meer (aangesloten op de PC). Maar Galaxy S behoudt gewoon z'n data (?) Background screen en apps staan er nog steeds.

En ik ben al met Odin aan het stoeien geweest, maar welke firmware ik ook neem (de nieuwste via samfirmware) (of oudere) hij blijft zeuren over EN de verkeerde CSC code (want daarna kan KIES 'm niet updaten).
En na iedere Odin update en het opnieuw opstarten, krijg ik tig meldingen van "de toepassing [allerlei android apps] is onverwachts gestopt" en dan kan ik nog alleen maar [sluiten] drukken.
Dan kom ik moeizaam door de hele initiele setup heen en vervolgens zie ik weer de oorspronkelijke background verschijnen en loopt de telefoon iedere vast op allerei "de toepassing [allerlei android apps] is onverwachts gestopt" meldingen. M.a.w. volkomen onwerkbaar. :(

Heb me al helemaal suf gezocht op het interpret, maar kan wel allerlei dingen vinden hoe je de telefoon moet rooten, hoe je met Odin werkt, hoe je allerlei custom roms installeert. Maar hoe maak ik dat allemaal ONGEDAAN? Dus gewoon terug naar uit-de-doos? Die tip/truuk heb ik nog niet gevonden... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

dit heb ik dus ook eens gehad. mijn interne geheugenkaart was slecht en ik heb toen een compleet nieuwe galaxy s gekregen. ik weet dat in het begin er nog veel topics waren op xda over kapotte 16 gb sgs mbt het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
WasMachinator schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:40:
dit heb ik dus ook eens gehad. mijn interne geheugenkaart was slecht en ik heb toen een compleet nieuwe galaxy s gekregen.
Hmmm, de garantie van deze is al lang verlopen. Dat klinkt als --> richting de bittenbak? ;w

Maarre, weet niemand hoe je een Galaxy S weer helemaal standaard krijgt? Dus alle speciale rom/bootloaders en weet ik veel, eraf halen?

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 28-02-2012 14:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 21:33
ehtweak schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:43:
[...]

Hmmm, de garantie van deze is al lang verlopen. Dat klinkt als --> richting de bittenbak? ;w
zit 2 jaar garantie op, en per wanneer het ding is gekocht staat er niet bij?

edit: ga eens langs een samsung servicecenter... die kunnen je waarschijnlijk wel helpen

[ Voor 13% gewijzigd door reyals op 28-02-2012 14:45 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

ik zou eerst even kijken of je de topics hierover op xda nog kunt terugvinden. ik weet niet of er een oplossing ervoor was gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
reyals schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:44:
[...]

zit 2 jaar garantie op, en per wanneer het ding is gekocht staat er niet bij?
Nope, van iemand overgenomen (ruim een jaar geleden). Geen idee wanneer/waar gekocht.
En er zit ook een barst in het glas (ondanks dat werkt het scherm nog wel), dus dan ben ik bang dat ze bij Samsung gelijk roepen "tja, die is kapot, koopt u maar een nieuwe"

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 28-02-2012 14:46 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-07 17:11
Als je via ODIN een andere kernel met CWM kan installeren, dan kan je via booten in CWM de /data en /datadata formateren
in het menu "mounts and storage"

[ Voor 4% gewijzigd door Kees-Jan op 28-02-2012 14:54 ]

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Kees-Jan schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:53:
Als je via ODIN een andere kernel met CWM kan installeren, dan kan je via booten in CWM de /data en /datadata formateren
in het menu "mounts and storage"
Odin snap ik nog, maar dan...?
Wat is een kernel met CWM?

Ik vind het al zo'n probleem om uit die tig downloads (die het vaak niet doen en/of sites die malware bevatten) een goed bestand te pakken te krijgen.. :S .
En dan 'booten in CWM' die begrijp ik ook niet helemaal...?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-07 17:57
CWM, is net zoiets als download mode (alleen dan Volume Down, Home Powerknop). Zit tegenwoordig in praktisch iedere custom rom.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Maar ik wil/hoef helemaal geen custom roms... hoe kom ik weer terug naar een standaard toestel?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:43
(jarig!)
Je kunt ook met Odin flashen en dan repartition aanzetten. Heb je wel een firmware versie nodig die uit drie losse bestanden bestaan (pda, phone en csc uit m'n hoofd) en een pit-bestand. Door de repartition worden je partities opnieuw aangemaakt en daarmee dus ook je telefoon leeggemaakt.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-07 17:57
Idd, wat ScorpionNL zegt. Maar zorg wel voor goede firmware. Een foute repartition levert een leuke baksteen op.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Zo'n setje met 3 firmware bestanden had ik al gevonden. pda, phone en csc, compleet met pit file. Dat erop gezet en dan:
-is de telefoon nog niet leeg! Geen idee waarom niet?
-als ik 'm dan aan KIES hang, zegt KIES dat 'ie deze telefoon niet kan/wil updaten qua firmware.
Bovendien regent het dan 'toepassing is onverwachts gestopt' meldingen...

Dus ja, hij doet het nu enigszins. Maar ik krijg 'm gewoon niet leeg... of terug in de originele toestand? Ik ben echt helemaal puzzled hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen...
Is er niet iets om 'm terug te zetten in af-fabriek Samsung situatie?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:43
(jarig!)
Weet je zeker dat je repartition hebt aangevinkt?

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

ehtweak schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:30:
Zo'n setje met 3 firmware bestanden had ik al gevonden. pda, phone en csc, compleet met pit file. Dat erop gezet en dan:
-is de telefoon nog niet leeg! Geen idee waarom niet?
-als ik 'm dan aan KIES hang, zegt KIES dat 'ie deze telefoon niet kan/wil updaten qua firmware.
Bovendien regent het dan 'toepassing is onverwachts gestopt' meldingen...

Dus ja, hij doet het nu enigszins. Maar ik krijg 'm gewoon niet leeg... of terug in de originele toestand? Ik ben echt helemaal puzzled hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen...
Is er niet iets om 'm terug te zetten in af-fabriek Samsung situatie?
precies hetzelfde dus wat ik had en van mijn pogingen toen weet ik dat een reflash niet werkt.
ik zal even voor je kijken of ik die oude topics op xda kan vinden ;)

update:
na een korte search blijkt dat je telefoon niet te redden is. ik heb niet kunnen vinden dat er een oplossing voor is gevonden behalve een geheel nieuw moederbord in je telefoon zetten. dit aangezien de interne sd card er op zit vast gesoldeerd..

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1079437
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809851

helaas dus :-(

[ Voor 18% gewijzigd door WasMachinator op 28-02-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Blijkbaar toch flash chips die voortijdig overlijden...
Da's idd mooi Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. :(

Zo zie je maar, de meest onvoorstelbare dingen gebeuren. Balen, wordt ik geforceerd een nieuw mobieltje te kopen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

Jup, t is doodzonde. je zou eventueel t probleem kunnen voorstellen aan samsung mobile via een mailtje.. aangezien het een bekend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 21:33
Samsung Galaxy S2 tijdelijk gedempt geluid tijdens gesprek

bericht nr 3 is wel een start om contact te zoeken met samsung

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Nou, ik heb twee dagen geleden een DM gestuurd naar het webcare team van Samsung wat in de vorige post genoemd werd, met de vraag of ik nog IETS kan verwachten van Samsung.
Maar tot op heden, nog geen reactie... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408099

Beste ehtweak,

Wij hebben jou een bericht teruggestuurd.

Met vriendelijke groet,

Sander
Samsung Webcare
www.samsungworld.nl
Pagina: 1