Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmappel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09-2023
Fellow tweakers!

Ik overweeg sta te popelen om de U3011 aan te schaffen, mede vanwege de goeie reviews, de royale oppervlakte, de aansluitingen en mijn goeie ervaringen met mijn huidige 2407WFP. Ik heb een 13" MBP uit mid-2009, geupgrade naar 8GB en draaiend op zowel OS X 10.7 als Windows 7 middels Bootcamp, waarop ik hem via minidisplayport zou aansluiten. Volgens deze apple support pagina is 'up to 2560 by 1600 pixels on an external display' mogelijk, maar ik vraag me af in hoeverre mijn laptop met zijn GeForce 9400M dit in de praktijk zal gaan trekken...

Krijg ik straks last van ontzettende lag tijdens dagelijks werk (Photoshop en webdevelopment)? Is de U2711 misschien een verstandiger keuze? Tips?

Ben erg benieuwd naar jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-04 18:50
Verschil tussen U2711 en U3011 zou (vrijwel) niks uit moeten maken, omdat het aantal pixels nagenoeg hetzelfde is, dus de grootte maakt niks uit. verder is een extra beeldscherm niet heel zwaar, ik draai op mijn desktop ook 2x een Full HD op een kaartje van 50 euro ;) en PS is voornamelijk CPU gebaseerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nilsepils op 27-02-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:03

superwashandje

grofheid alom

moet wel goed gaan lijkt me. zijn die 160 pixels in de hoogte echter de 450 euro meerprijs van de u3011 waard? Tijdens photoshop weet ik niet zeker maar webdevelopment moet wel goed gaan toch? alleen een bureaublad of 2d weergeven stelt niet zoveel voor. pas als je in 3d gaat kun je het op deze resoluties wel vergeten denk ik.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:43

Nox

Noxiuz

Inderdaad. Bij de Mediamarkt maken ze je wijs dat een desktop op 27" aansturen in 2D voor een Mac heel zwaar is want groot scherm bla bla bla om een hoge prijs te rechtvaardigen. Maar echt iedere kaart kan dit aan.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmappel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09-2023
Dank voor jullie reacties! Aansluiten moet geen probleem zijn dus... Erg jammer dat ze niet in het echt te zien en uitproberen zijn.

Ik twijfel nog steeds een beetje tussen de 27" en de 30". De 27" is inderdaad een stuk goedkoper, maar heeft minder oppervlakte voor nagenoeg dezelfde resolutie. Ik las ergens dat tekst een stuk moeilijker te lezen is vanwege een kleinere (grotere?) dot-pitch.

Naast de 160 pixels extra hoogte krijg je bij de 30" ook iets meer aansluitmogelijkheden en:
Dell levert het beeldscherm gekalibreerd af met profielen voor srgb en Adobe-rgb, compleet met kalibratieraport.
Voor zover ik kan zien ontbreekt dat bij de 27".
http://tweakers.net/pricewatch/compare/344/253713;261921

Ik ga er nog even heel hard over nadenken. Bedankt voor de reacties iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[BBG aanschaf] Monitoren is de enige juiste plek voor dit soort vragen. Daar verder graag!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.