Verwijderd

Topicstarter
Omdat er bij ons ingebroken is (toen is mijn SX30 gestolen en heb daar maar 325 euro voor terug gekregen) en ik per 1 april nog maar 6 uur werk heb is het misschien toch verstandig om eerst een goedkopere camera te kopen en te wachten met een duurdere totdat ik weer werk heb of ik jarig ben (dat laatste is helaas pas eind november). Ik wil namelijk niet dezelfde weer nu er (betere) opvolgers zijn en ik wil eigenlijk ook wel een echt goede camera die ik makkelijk elke dag mee zou kunnen nemen als ik dat zou willen (een compact camera dus). Dan koop ik later een superzoom voor uitjes en als het geen probleem is om een grotere camera mee te nemen zoals bij familiebezoek.

Ik wil dus een echt goede camera die ook zeer goede foto's maakt bij weinig/minder licht, full hd kan filmen, een behoorlijk zoom heeft, veel (instel)mogelijkheden (zoals veel AE programma's) en het liefst ook een kantelbaar scherm, voeding via een accu, RAW, GPS en een groothoek lens.

Welke zouden jullie mij aanraden en waarom? Alvast bedankt!

Groetjes Susanne

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Hoi Suzanne,

via http://www.dpreview.com/products/search/cameras kan je eenvoudig zoeken op basis van functionaliteiten die je in je nieuwe camera terug wilt zien. Verwacht echter niet dat je voor dat geld al je wensen in vervulling ziet gaan.

Groothoek, behoorlijke zoom en lichtsterk zijn nameljik een aantal variabelen die de prijs voor een groot deel bepalen.

keuzes, keuzes en keuzes

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een Nederlandse site waarop ik dit soort dingen kan vinden?

Dat vanaf en het liefst ook.... is geen must, maar zou wel erg leuk/fijn/handig zijn :).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 16:52 ]

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:05
De pricewatch is in het Nederlands en biedt ook verschillende filteropties: http://tweakers.net/pricewatch/cat/436/compactcameras.html

Maar zoals ik ook al in jouw andere topic heb gemeld: we verwachten op GoT wel wat eigen inzet van degene die de vraag stelt. Ga eens zoeken naar geschikte modellen, bij dpreview of in de pricewatch. Als je dan een lijstje hebt met camera's zoek je of er ook reviews van zijn. Mocht je er dan nog niet uitkomen dan kan je in Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 of Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 terugkomen met een reactie.
Geef dan wel aan wat je al gevonden hebt en waarom je dan nog twijfelt. Zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen. Dit topic gaat op slot.

Dit topic is gesloten.