Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand hier die ervaring heeft met een GPS logger? Het lijkt mij wel leuk en handig om te weten welke foto's ik waar gemaakt heb en welke route we afgelegd hebben op vakantie bijvoorbeeld, maar de camera die ik overweeg zit geen GPS op...

Ik hoor het graag.

Groetjes Susanne

Verwijderd

En wat is nu precies je vraag?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Ik heb zelf deze

Edit:
Het is een rebranded I-gotU logger.
Destijds kreeg ik de GT-100 en heb Poekie er een paar keer mee op pad gestuurd. Dat was best wel lachen om te zien waar hij heengaat snachts, maar zoals dit artikel al schrijft, de oude GT-100 is slecht, hij zat er soms wel 100m naast. De GT-120 schijnt veel beter te zijn, maar die heb ik dus niet.

Maar wat betreft prestatie/stroomverbruik is de SirfstarIII chipset niet meer het beste. Kijk eens naar apparaatjes met Skytraq of MTK chipsets in de pricewatch

[ Voor 80% gewijzigd door Ploink op 26-02-2012 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat de ervaringen zijn en welke logger een goede koop is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk de FZ150 nemen en anders de SX40, dus wil hier misschien een GPS logger voor hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 20:39 ]

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-01 21:56

Silasje

www.Entjes.eu

You changed it :D NVM

[ Voor 83% gewijzigd door Silasje op 26-02-2012 20:40 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-01 19:05
Welkom op GoT Susanne31. We lossen hier graag problemen op, maar we verwachten dan wel wat inzet van de gene die de vraag stelt. Met heel even zoeken kom ik dit topic tegen: GPS module voor vakantie met veel verschillende locaties.
Heb je deze al gevonden? Zo ja, zitten er modellen tussen die jou wel wat lijken? Heb je na het lezen van dat topic nog vragen? Zo ja, welke?

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 23:05
Ik heb toevallig vandaag deze gekocht op basis van reviews en bevindingen die ik op dit forum heb gelezen :

pricewatch: Qstarz BT-Q1000XT

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-01 22:26
Ik ben erg positief over de innoXplore iX-G25 GPS Photo Locator SD (rond de €80):

Afbeeldingslocatie: http://www.cameratools.nl/_clientfiles/king/GPS/large1/innoXplore%20SD%20Card%20Type%20PhotoTagger.jpg

Een compacte GPS logger met eigen accu, die je kunt opladen via een gewoon USB snoertje. Het loggen gebeurt naar een micro-SD kaartje dat in het apparaat gestoken kan worden. Met een 4GB kaartje kun je al waanzinnig lang loggen. Als je het apparaat aan je PC/MAC hangt, dan zie je een externe drive met per dag een bestandje met alle GPS NMEA data.

Nadelen zijn de brakke software, maar ik gebruik de ruwe NMEA gewoon. Accu gaat makkelijk een hele dag mee. Het apparaat logt elke 8 seconden de positie. Genoeg voor foto's, maar niet voor echt handig voor hardlopen, skieen, ...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

En dit zal ook een topic zijn waar je even doorheen kan neuzen/zoeken:
Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:41

TDB

Ik gebruik zelf deze:
http://www.sony.nl/product/dcc-gps/gps-cs3ka

Erg tevreden over, je kunt je foto's achteraf taggen én je kunt je hele afgelegde route terugzien via oa. Google Earth

PSN: TDBtje

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Heb zelf inderdaad ook al gezocht en kwam wel een paar tegen die me wat leken. Ik vind alleen 80 a 100 euro wel veel, dus als ik dat moet uitgeven voor een goede dan wacht ik nog even ;).

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Ik heb die I-gotU GT120 en dat werkt prima. De bijgeleverde software kan gps-lokaties aan jpg's toevoegen en je kunt hem natuurlijk ook voor andere zaken gebruiken, zoals fiets- en wandeltochten of in de auto. Met wandelen is de nauwkeurigheid wel wat minder, maar met de fiets en auto is de nauwkeurigheid goed. Ik heb hem voor 40euro bij de ANWB-winkel gekocht met de klantenkorting van 10euro, maar ik geloof dat ie ook wel bij andere winkels voor ongeveer die prijs te krijgen is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 14:55

Royz

Kleurenblind!!

Wat ik zelf wel belangrijk vind, hoe lang is de software bezig met het embedden van geolocaties? Voor 100 fotos is mijne namelijk 2/3 uur bezig en dat vind ik extreem lang. Iemand betere opties?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:41

TDB

Royz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:53:
Wat ik zelf wel belangrijk vind, hoe lang is de software bezig met het embedden van geolocaties? Voor 100 fotos is mijne namelijk 2/3 uur bezig en dat vind ik extreem lang. Iemand betere opties?
Zoals hierboven aangegeven: ik gebruik http://www.sony.nl/product/dcc-gps/gps-cs3ka
Voor 100 foto's is het systeem een paar (lees: max 2) minuutjes mee bezig. Je steekt je fotokaart in het apparaat en hij update je foto's, werkt echt super simpel.

PSN: TDBtje

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-01 19:37
Royz: als dat zo lang duurt (ik neem aan met de software die je bij het apparaat gekregen hebt) zou ik een kijken naar geotagger, erg uitgebreid geotagging programma wat met meerdere formaten overweg kan. Waarschijnlijk gaat het daarmee een stuk sneller.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Op zich is die optie wel super, alleen heb ik een camera met CF :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• tvtilburg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 20:19
Royz: ik gebruik geosetter: http://www.geosetter.de/en/
Werkt erg goed en kan je naar wens configureren. Kopieer je gewoon eerst je fotos naar de PC, en dan sync je de GPS data met je fotos. Tijd offsets, locatie fouten, etc krijg je simpel weggewerkt.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Bij mij gaat dat binnen een minuut, dus het lijkt alsof er iets fout is met de software.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Weet je zeker dat die software niet alles aan het uploaden is naar een foto sharing website ofzo?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je een smartphone met GPS ontvanger hebt zijn er genoeg appjes die een GPS track kunnen maken. De meest voordelige optie als je niet veel wilt uitgeven (en een smartphone hebt ;)).

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 09:17
of je koopt gewoon een camera met gps ingebouwd.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 16:12
Loggen die tegenwoordig ook al complete routes?
Dacht dat ze alleen gps coordinaten bij de foto wegschreven....

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Mytracks op Android, exporteren naar GPX en dan met Lightroom toevoegen aan foto's. Makkelijker kan haast niet!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Tassadar32 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:04:
Mytracks op Android, exporteren naar GPX en dan met Lightroom toevoegen aan foto's. Makkelijker kan haast niet!
Uiteindelijk heb ik dit dus ook gedaan, maar dan met GPS4Cam. Hele routes in IJsland gedaan en werkt goed. Heb hem laten exporten als GPX en in LR idd de foto's gekoppeld. Werkte het snelst!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31
Mocht je een smartphone met GPS functionaliteit hebben dan biedt dat ook een oplossing.
Ik gebruik op de iPhone bijvoorbeeld Geotagphotos (http://www.geotagphotos.net/en/)
( ook voor Andriod )

Basically je hebt in principe je phone bij je.
Als je aan je trip begint druk je op start en hij gaat je positie loggen op de vooraf vastgelegde interval.
Hij maakt in zijn buffer een lijst van tijd en locatie welke je kan mailen als GPX of naar hun kan uploaden in je accountje ( gratis; je betaald alleen de App; 3 euro ofzo )

Vervolgs doe je je trip; maak je je foto's, kom je thuis en hun hebben zowel een windows als osx tool om direct je JPG / RAW de exif te updaten vanuit je account of GPX. Ideaal snel en simpel.

De aangepaste files schiet je dan in je foto-app en ga je verder bewerken ( de GPS coordinaten staan er al in ).

Werkt ideaal; super snel en scheelt je weer een device + adapter e.d. extra rondslepen ( je phone heb je toch bij je ).

In mijn optiek een aanrader en zeer zeer gebruiksvriendelijk.

Zo kan het ook.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waren we al achter. ;) CaptJackSparrow in "GPS logger"
Pagina: 1