Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Corsair GS800 of TX750?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03 19:33
Beste tweakers,
Ik zit hier met de vraag of ik voor de efficiëntie of de power moet gaan.
De corsair GS800 heeft een 80 plus certificering en de tx750 een 80 plus bronze.
Wat is nou precies het verschil?
Ik MOET ze kopen bij computerland omdat ik mijn oude voeding kan inruilen omdat hij gebreken heeft.

Mijn PC:
Core i5 2500K
ASrock Extreme 3 Gen 3|
4GB corsair vengance LP 1600MHZ
ATI hd 5670 1gb gddr5 (Wordt binnekort vervangen door een GTX 570 )
WD640 GB
Samsung 1,5 TB
Corsair carbide 500r

Ik wil later misschien nog een 2de GTX 570 erbij doen als dat dan tenminste kan met een van deze voedingen.

Ik hoop dat ik een goed antwoord op mijn vraag krijg.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Daar is een speciaal topic voor:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Qua vermogen is het geen schokkend verschil, dus kijk wat jij belangrijk vindt:
-Efficienter beter? Staat de pc veel aan en ga je het merken aan de stroomrekening?
-Aantal aansluitingen? Heeft de ene er meer dan de ander, en zo ja, is dat handig?

En nog belangrijker: zoek wat reviews op, met name de zoektermen 'noise' en 'coil whine' kunnen je inzicht geven of 1 van deze Corsairs daar meer last van heeft (heb het nu al een paar keer meegemaakt bij dat merk, en ik ben niet de enige helaas...).
GoT, Johnnyguru en Newegg zijn handige sites daarvoor.

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

Ik zou voor de TX750 gaan. gemiddeld 5% meer efficientie is aardig wat, en voor die 3A/50watt meer zou ik het niet doen om eerlijk te zijn. Corsair voedingen zijn stabiel en goed, dus je zal aan beide een goede hebben. Het is uiteindelijk toch je eigen keuze natuurlijk. Een groot nadeel wat ik wel zou herzien als ik jou was is dat beide voedingen niet modulair zijn. Dit zou voor mij echt een must zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door evolution536 op 28-02-2012 16:22 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al aangegeven:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Sowieso is genoeg over deze voedingen te vinden. GoT is er voor de vragen waar je met eigen inzet niet uitkomt. Die inzet toon je hier iig nog niet. Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.