Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:09
Een update naar die FP2 zou zeer welkom zijn bij mij, eindelijk een fatsoenlijk toetsenbord \o/ Maargoed, voorlopig zit ik nog op 309. Moet nog een keer gaan uitzoeken hoe ik 311 er nu op hoor te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoptri
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 13:20

gnoptri

True story

Xudonax schreef op maandag 10 september 2012 @ 00:45:
Een update naar die FP2 zou zeer welkom zijn bij mij, eindelijk een fatsoenlijk toetsenbord \o/
Swype installeren!

In my body, where the shame gland should be, there is a second awesome gland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 11:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoptri

gnoptri

True story

Heb ik inmiddels gedaan, en het standaard KB van FP2 is idd een hele vooruitgang moet ik zeggen. Maar toch gebruik ik Swype, gaat nog altijd een stuk sneller.

Edit: helaas "overlapt" het Swype KB een gedeelte van Whatapp, zodat je niet ziet wat er getypt wordt. Ik ga het ingebakken KB dus maar gebruiken. Bevalt goed, behalve dat je dan niet kan... swypen dus.

[ Voor 22% gewijzigd door gnoptri op 11-09-2012 11:29 ]

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
ik krijg die firmware er niet op. pc blijft hangen op no connection. (phoenix) raar, want met mijn n8 heb ik hem 15 keer geflashed.

• crazyfrog
liffey schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:14:
[...]

ik krijg die firmware er niet op. pc blijft hangen op no connection. (phoenix) raar, want met mijn n8 heb ik hem 15 keer geflashed.
zet hem eens op usb

• liffey
Dat werkt een stuk beter!
flashing in werking. firmware van theone erop gezet, ik zal morgen mijn ervaringen delen.

edit: eerste ervaringen:
Prima software, veel verbeteringen, meer keuzes in muziekbibliotheek, nu ook op album en alle nummers makkelijk te bekijken. Gallery, loopt soepeler, dat geldt eigenlijk voor de hele telefoon.
Internetsnelheid lijkt beter geïntegreerd, mailtjes komen sneller op het scherm, browser is sneller geladen.
Camera, meer opties direct vanuit de menu's, foto editten zit er nu gewoon direct in.
Videoedit programma is toegevoegd.

Enig nadeel is nu dat het swype toetsenbord over het invulveld heen valt, je ziet dus niet wat je typt, erg onhandig en onnodig, was bij de vorige versie niet zo. Die zal the one nog wel oplossen vermoed ik.

[ Voor 55% gewijzigd door liffey op 14-09-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Vandaag bij een Nokia Care Point geweest (One Mobility in Utrecht) en na wat gerommel en gedoe nu eindelijk 311 op mijn Amazon.de Nokia 808. Hopen dat ik vanaf nu vanzelf updates krijg en dat ik niet iedere keer bij een Nokia Care Point langs moet ervoor :P Het zelf flashen van de Nokia firmware zie ik toch niet heel erg zitten, en dat terwijl ik het bij mijn Android toestellen zeer regelmatig gedaan heb...

Enige nadeel was dat het downloaden van de software schijnbaar een dag moest duren (donderdag voor de 1e keer langs geweest), maar goed. Ik heb een "geüpdatete" Nokia 808 nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoptri

gnoptri

True story

Flashen is echt doodsimpel, ik zou persoonlijk echt geen dag tijd verspillen aan reizen naar Nokia Care Points (ben mijn N73 een MAAND kwijt geweest bij een swdefect), zeker als je al ervaring hebt met flashen. Mocht een flash misgaan (zoals bij mij, woeps kabeltje eruit...) dan is met de Dead Phone optie zelfs een mislukte telefoon te redden. Had ik toentertijd ook moeten doen met mijn N73...

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
Ben zelf nu ook al enkele maanden een gelukkige gebruiker van de n808 (overstap n900 richting n8, en nu de n808).

Er zijn blijkbaar toch niet al teveel mensen met deze telefoon? Gezien het aantal posts hier, tegenover de andere mobieltjes.

Ik wou eens horen of jullie ook de problemen hadden die ik ervaar?
Het vast lopen, of het spontaan rebooten van de phone?

En de usb/lader ingang van de telefoon werkt niet goed. Als ik de stekker er volledig in steek, flasht hij continu; opladen, gedaan met opladen, opladen, gedaan met opladen etc... Ik moet de stekker er wat schuin insteken, en dan doet hij het goed.

Als jullie dit niet hebben, zal ik ook eens langst een nokia punt moeten gaan, zien er enkel tegen op, om de telefoon een tijdje te moeten afgeven.

ok, ik zie hier ook dat jullie al de firmware 311 gebruiken, ikzelf zit blijkbaar ook nog op 309.
Zal dit enige verbetering geven?

[ Voor 8% gewijzigd door Triss op 20-09-2012 14:14 ]

Support engineer

• Triss
PinokkioTV schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:29:
Ik moet Whatsapp steeds opnieuw installeren na een reboot, omdat hij dan meldt dat mijn sim niet goed geplaatst zou zijn. Nieuwe micro sim gehad van Vodafone, maar probleem blijft. Hebben meerdere users hier last van? Ik heb al een mail gestuurd naar de developers, maar als ik de enige ben ... :)
nooit problemen gehad, tot gisteren, zelfde probleem als jij.

Support engineer

• gnoptri

gnoptri

True story

Ik moet zeggen dat ik met 112...309 meer spontane reboots had dan met 112...311. Inmiddels zit ik op de 113...1506 via de CFW van The One Reloaded, en het bevalt me prima. Heel af en toe een rebootje, maar alleen als ik het toestel actief gebruik, dus niet in standby. Ik zou 'm zeker flashen dus.

Whatsapp geen problemen mee.

Dat laderprobleem klinkt niet goed, lijkt me iets fysieks. Hopelijk is het de stekker (probeer eens een andere micro-usb kabel), en niet het toestel zelf.

Enige issue wat waar ik mee kamp is dat het Swype toetsenbord mijn ingetype tekst overlapt, moet snel gefixt worden...!

• liffey
Triss schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:11:
Ben zelf nu ook al enkele maanden een gelukkige gebruiker van de n808 (overstap n900 richting n8, en nu de n808).

Er zijn blijkbaar toch niet al teveel mensen met deze telefoon? Gezien het aantal posts hier, tegenover de andere mobieltjes.

En de usb/lader ingang van de telefoon werkt niet goed. Als ik de stekker er volledig in steek, flasht hij continu; opladen, gedaan met opladen, opladen, gedaan met opladen etc... Ik moet de stekker er wat schuin insteken, en dan doet hij het goed.

Als jullie dit niet hebben, zal ik ook eens langst een nokia punt moeten gaan, zien er enkel tegen op, om de telefoon een tijdje te moeten afgeven.

ok, ik zie hier ook dat jullie al de firmware 311 gebruiken, ikzelf zit blijkbaar ook nog op 309.
Af en toe heb ik een spontane reboot. 1x per week of zo. verder eigenlijk geen problemen, alleen maar plezier.
de 311 heb ik ook gehad en die was een stuk stabieler dan de 309.
Nu de fp2 van the one erop geflashed, loopt als een zonnetje, op een enkele spontane reboot na dan.

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Triss schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:16:
[...]{Whatsapp steeds opnieuw installeren}
nooit problemen gehad, tot gisteren, zelfde probleem als jij.
Heb ik wel eens op mijn N8. Het ligt aan Whatsapp volgens mij. Je kunt het proces killen met Jbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
Triss schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:11:

cfw erop sindsdien totaal geen problemen meer hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
gnoptri schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:29:
Ik moet zeggen dat ik met 112...309 meer spontane reboots had dan met 112...311. Inmiddels zit ik op de 113...1506 via de CFW van The One Reloaded, en het bevalt me prima. Heel af en toe een rebootje, maar alleen als ik het toestel actief gebruik, dus niet in standby. Ik zou 'm zeker flashen dus.

Whatsapp geen problemen mee.

Dat laderprobleem klinkt niet goed, lijkt me iets fysieks. Hopelijk is het de stekker (probeer eens een andere micro-usb kabel), en niet het toestel zelf.

Enige issue wat waar ik mee kamp is dat het Swype toetsenbord mijn ingetype tekst overlapt, moet snel gefixt worden...!
309 was buggy met oplader ja bij 311 opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefans schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:22:
Het filmen met een gladde smartphone met touchscreen die je alleen met je vingertoppen kunt vasthouden niet wetende waar de microfoontjes zitten, zorgde wel voor de nodige inspanning en spanning (wel een duur apparaat om te laten vallen en oppassen op alle kabels die op het podium liggen). Ook de houding, een toestel voor je houden en soms boven je vergt enige oefening. Maar het resultaat is zeer verrassend, oordeel zelf: YouTube: Foo Fighters - Stacked Actors - 'My Hero' @ HobNob2012 en een iets rustiger optreden:http://www.youtube.com/watch?v=IYM8xvwZnhY&feature=relmfu
Wauw, dat is ronduit verbazingwekkend :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetsmelter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:49:
[...]
stefans schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:22:
Het filmen met een gladde smartphone met touchscreen die je alleen met je vingertoppen kunt vasthouden niet wetende waar de microfoontjes zitten, zorgde wel voor de nodige inspanning en spanning (wel een duur apparaat om te laten vallen en oppassen op alle kabels die op het podium liggen). Ook de houding, een toestel voor je houden en soms boven je vergt enige oefening. Maar het resultaat is zeer verrassend, oordeel zelf: YouTube: Foo Fighters - Stacked Actors - 'My Hero' @ HobNob2012 en een iets rustiger optreden:http://www.youtube.com/watch?v=IYM8xvwZnhY&feature=relmfu

Wauw, dat is ronduit verbazingwekkend :Y
Op sommige optredens kan je zonder gevaar voor gedonder met een petje als dit rondlopen. (zie link)

Kan je tenminste stijf een biertje staan drinken terwijl je filmt met je hoofd 8)

http://the-gadgeteer.com/...h-universal-camera-mount/

past perfect samen met Nokia HH-23 tripod mount voor N808.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 23:22
Vetsmelter schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:38:
[...]

Op sommige optredens kan je zonder gevaar voor gedonder met een petje als dit rondlopen. (zie link)

Kan je tenminste stijf een biertje staan drinken terwijl je filmt met je hoofd 8)

http://the-gadgeteer.com/...h-universal-camera-mount/

past perfect samen met Nokia HH-23 tripod mount voor N808.
Is die tripod mount dan al ergens te koop?

Ik filmde laatst een concert in een kerk meet een hele mooie galm:
YouTube: Tom Beek, Mike Boddé - In A Slient Way (Weather Report)
Heb YouTube het filmpje laten stabiliseren, het was iets te schokkerig..

Zelfde nummer, maar dan opgenomen vanaf de voorste rij met een iPhone:
YouTube: Tom Beek & Mike Boddé - In A Silent Way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
liffey schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:31:
[...]

Af en toe heb ik een spontane reboot. 1x per week of zo. verder eigenlijk geen problemen, alleen maar plezier.
de 311 heb ik ook gehad en die was een stuk stabieler dan de 309.
Nu de fp2 van the one erop geflashed, loopt als een zonnetje, op een enkele spontane reboot na dan.
De 311 wordt niet automatisch geinstalleerd neem ik aan?
Heb de melding nog niet gekregen.
Of hebben jullie deze draaien via een custome firmware?

Ivbm de adapter is wel een probleem, ik heb al enkele andere micro usb kabels geprobeerd, same issue.
Ik zal nokia care point dan maar eens bellen |:(

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ik heb na enige tijd te wachten op de 311 update deze laten installeren bij een Nokia Care Point. Wel heb ik gemerkt dat sommige USB kabels van Nokia net niet goed passen, dit merkte ik bij mijn N900, mijn 808 én mijn HP Touchpad (dezelfde kabel). Het hoeft dus niet altijd aan de telefoon te liggen, maar de kans is wel aanwezig. En na laten kijken onder garantie mag geen probleem zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Heb na enige tijd mijn 808 nu eindelijk besteld :) Kan niet wachten totdat ik hem kan gebruiken.
Dan kan ik mijn Nokia N8 als carcam gebruiken.
Heb hem in het wit besteld voor 499 bij pdashop.nl
Dat is zelfs nog inclusief gratis verzending en volgende dag in huis, erg fijn :)
Moet alleen nog even de sim knippen :)

• Triss
Juist test aankoop in de bus gekregen.
Daar werd de n808 toch wat afgekraakt. Vooral de autonomie zou slecht zijn. Terwijl ik zelf ervaar, dat ik 2 dagen rond kan lopen met 3g en wifi, terwijl de menige iphone samsung gebruikers er na een dag al de brui aan geven. Elke test ik overal zie, het is altijd pro iphone, pro android. Maar nooit eens een onafhankelijke test.

"Bent u op zoek naar een goed fototoestel in combinatie met uw smartphone? Dan is dit misschien uw ding. De PureView is weliswaar een prima gsm, maar wij vinden het jammer dat hij nog werkt met het besturingssysteem Symbian^3, dat stilaan in onbruik raakt.
Rekening houdend met het prijskaartje van (toch nog!) zowat € 650, is dit volgens ons eerder een verdienstelijke poging dan een succesnummer van Nokia. "

Support engineer

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dat klinkt echt weer als een popi-jopi review, lekker meepraten met de rest van de onkundige menigte.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• liffey
Triss schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:29:
Juist test aankoop in de bus gekregen.
Daar werd de n808 toch wat afgekraakt. Vooral de autonomie zou slecht zijn. Terwijl ik zelf ervaar, dat ik 2 dagen rond kan lopen met 3g en wifi, terwijl de menige iphone samsung gebruikers er na een dag al de brui aan geven. Elke test ik overal zie, het is altijd pro iphone, pro android. Maar nooit eens een onafhankelijke test.

"Bent u op zoek naar een goed fototoestel in combinatie met uw smartphone? Dan is dit misschien uw ding. De PureView is weliswaar een prima gsm, maar wij vinden het jammer dat hij nog werkt met het besturingssysteem Symbian^3, dat stilaan in onbruik raakt.
Rekening houdend met het prijskaartje van (toch nog!) zowat € 650, is dit volgens ons eerder een verdienstelijke poging dan een succesnummer van Nokia. "
Ding is inmiddels 500 euro en ik doe inderdaad altijd 2 dagen met 1x opladen.
the one firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:43
feature pack 2 is nu te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
Bijbehorend bericht van Nokia: http://conversations.noki...808-pureview-even-better/

-edit-

Ik kan de update alleen nog niet downloaden zie ik..

[ Voor 10% gewijzigd door qu63 op 02-10-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:43
Ik heb hem over the air binnen gekregen , toestenbord werkt eindelijk prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoptri

gnoptri

True story

Is het 113.010.1507? Die zie ik namelijk als laatste versie in Phoenix staan. De CFW van The One draait nog op 113.010.1506, en heeft het Swype-keyboard probleem. Ben benieuwd of dat nu is aangepakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update is alweer ingetrokken door Nokia.
http://discussions.nokia....Nokia/m-p/1566800#M122651

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:18

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik heb de fp2 er wel op staan (sw updater van de foon zelf)
lees ook op pureviewclub o.a. over veel problemen

mijn (korte) bevindingen

1) De telefoon werkt een stuk sneller
2) het onscreen toetsenbord is van een 2 naar een 6 gegaan
3) jammer dat de gallery app lijkt te hangen op looking for images
4) er lijken wat dingen bijgekomen te zijn (car mode)
5) de camera pp heeft een subtiele extra info gekregen over mp van de foto

en ik heb 1507 geplukt, update ging btw snel en vrijwel probleemloos :)

en ik doe 3~4 dagen met de 808, als ik werk/slaap hoeft mobile data niet aan te staan en zo ;)

edit : en nog een juweeltje van een opname : YouTube: Armin Van Buuren - Rock in Rome 2012 - Concrete Angel (Nokia 808 Pureview) O+

[ Voor 13% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 03-10-2012 02:06 ]

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
hier nog niets, maar zal dus niet komen, zoals men hier al verteld heeft.
Nog effe wachten.

Ik kijk vooral uit naar de galarie, en de mogelijkheid om meer info te zien over een foto.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:43
HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 02:05:
ik heb de fp2 er wel op staan (sw updater van de foon zelf)
lees ook op pureviewclub o.a. over veel problemen

mijn (korte) bevindingen

1) De telefoon werkt een stuk sneller
2) het onscreen toetsenbord is van een 2 naar een 6 gegaan
3) jammer dat de gallery app lijkt te hangen op looking for images
4) er lijken wat dingen bijgekomen te zijn (car mode)
5) de camera pp heeft een subtiele extra info gekregen over mp van de foto

en ik heb 1507 geplukt, update ging btw snel en vrijwel probleemloos :)

en ik doe 3~4 dagen met de 808, als ik werk/slaap hoeft mobile data niet aan te staan en zo ;)

edit : en nog een juweeltje van een opname : YouTube: Armin Van Buuren - Rock in Rome 2012 - Concrete Angel (Nokia 808 Pureview) O+
Hier dezelfde ervaring, al 4 weken geleden geupdate via navifirm. Geen problemen en eigenlijk alleen maar positieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi "We mogen weer" fp2 staat weer op de servers. maar ik durf nie meer. iemand al geprobeerd vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ja! Werkt als een trein, blij mee. Het grijze tintje van de interface vind ik alleen lelijk tov het zwarte zoals dat eerst was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ook maar eens doen dan ... 445Mb, het is nogal wat :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
445?! bij mij was het 17MB! (via de foon zelf)
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/iitpn1h4d/Scr000074.jpg
en daarna nog een zooi updates (wel veel MB'tjes) van calendar, Microsoft apps, etc

[ Voor 27% gewijzigd door kywr op 10-10-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

445 is voor de mensen die nog op versie 309 draaien. Degenen met 311 hebben maar 17 mb en daarna de extra updates nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik kom toch echt van 311 af ... Via PC Suite 445 MB en daarna nog los de agenda update. Meestopvallende wijziging is iig het toetsenbord, wat een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Bij mij ook binnen. Wat ik wel merkte was dat mijn ingestelde wekker niet meer op mijn lockscreen wordt getoond. Bummer! Ik weet dat ik daar Nokia Sleeping Screen voor kan gebruiken, maar ik hou wel van de minimalistische default lockcreen.

Verder super tevreden met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
PinokkioTV schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:00:
Ik kom toch echt van 311 af ... Via PC Suite 445 MB en daarna nog los de agenda update. Meestopvallende wijziging is iig het toetsenbord, wat een verademing!
haha, en ik kwam van 309 af! dus dat klopt niet helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
krullerbruller schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:45:
[...]

haha, en ik kwam van 309 af! dus dat klopt niet helemaal!
Het maakt nogal uit of je OTA uodate of via PC Suite :) via OTA is het eigenlijk een soort patch, via PC Suite de hele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
Dat nieuwe toetsenbord in combinatie met WhatsApp is geen succes hoor.. Regelmatig verdwijnt het toetsenbord even of loopt de getikte tekst onder het toetsenbord door, je ziet dus niet meer wat je tikt! En in landscape neemt het toetsenbord bijna het hele scherm in beslag..

Mijn softwareversie is nu 113.010.1507, niks geen 309/311/445 dus :?

Vanmorgen geupdate OTA

[ Voor 3% gewijzigd door qu63 op 12-10-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
Ik vind het nieuwe toetsenbord anders ook maar niets.
Knopjes zijn veranderd, het reageert trager. Pijltjes om naar links of naar rechts te gaan staan er niet meer continu, en die gebruikte ik juist zo vaak. Is er een mogelijkheid om de woord voorspelling terug uit te zetten?

Ook al 2 dagen op rij, dat de telefoon gewoon uitviel omdat de batterij ineens leeg was.
Heb de indruk dat de camera app niet afsluit, en soms blijft hangen ergens. Het toestel wordt vrij wam, en is na enkele uren leeg.

Het duurt ook een stuk langer als het toestel opstart tot hij gebruiksklaar is.

Dus ik ben niet echt zo tevreden met de nieuwe update.
Heb hem via OTA binnen gekregen.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
camera-app sluit af door op de fysieke rode knop ('ophangen') van je toestel drukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Heb gisteren de nieuwste FW geinstalleerd via SW Update op het toestel, maar ik red nu nog maar een paar uur op een accu :'( Iemand anders hier ook last van?

Ik vind dit nogal veel om aan het relatief slechte netwerk hier in Portugal te wijten. Misschien dat WhatsApp vervelend doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat een Europees model betekent met betrekking tot de firmware updates en de Nederlandse taal (instellingen)? Is het wel verstandig om deze aan te schaffen voor minder geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wat firmware updates betreft betekent dit, dat een toestel uit een ander Europees land de update krijgt, op 't moment, dat die voor dat land/die productcode beschikbaar is, dat kan later, maar ook net zo goed eerder zijn, dan voor een NL model.
Zover ik weet, hebben Europese productcodes de NL taal, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Persoonlijk zou ik er, voor minder geld, geen enkele moeite mee hebben :), we hebben ook daadwerkelijk toestellen uit diverse Europese landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
Ik zocht al heel lang een tripod grip voor mijn 808 en kwam dit tegen. ziet er belovend uit!
Afbeeldingslocatie: http://files.petapixel.com/assets/uploads/2012/10/jobygriptight4.jpg
http://www.petapixel.com/...pod-mount-for-smartphones
http://joby.com/smartphones/griptight-mount

shipping naar NL is helaas even duur als het ding zelf (20$)

[ Voor 9% gewijzigd door kywr op 26-10-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
krullerbruller: Is de Nokia HH-23 niet veel mooier/handiger dan? IS ook speciaal gemaakt voor de 808 ;)

Afbeeldingslocatie: http://mynokiablog.com/wp-content/uploads/2012/02/Screen-Shot-2012-02-28-at-01.10.40.jpg

Nokia: http://www.nokia.com/glob...cessories/?category=other
Amazon: http://www.amazon.de/Noki...TF8&qid=1351365706&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marly, heel erg bedankt voor de info. Ik heb trouwens uiteindelijk een NL toestel aangeschaft wat zelfs nog goedkoper was ook :)
@krullerbruller, na een review te hebben gelezen op de PureViewClub heb ik uiteindelijk besloten niet voor de HH-23 te gaan (is trouwens niet speciaal voor de 808 gemaakt hoor) maar voor een (overigens veel goedkopere) Universal Bracket Mount Holder Stand Adapter For Tripod op ebay voor nog geen 3 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Zijn er trouwens mensen die ook (veel) broekzak foto's maken? Ik merk dit bij mijn 808 sinds de firmware update naar FP2. Het is vrijwel standaard dat ik de telefoon uit mijn zak haal en dat ik dan eerst de camera weg moet klikken voordat ik kan doen wat ik moet/wil doen... Enigszins vervelend, en ik vermoed dat dit ook de reden is dat mijn accu zo ontzettend snel leeg is de laatste tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien eens handig om de optie camera gebruiken in standbymode uit te zetten? Maakt ie ook geen foto's meer van je broekzak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wel als volgt: Instellingen / Applicatie-instellingen / Camera / vastleggen als telefoon is vergrendeld _Nee.
De camera toets boven op het toestel werkt nu niet meer als het scherm vergrendeld is, om (toch snel) een foto (van in dit geval je broekzak) te maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
Dank Han,
heb 'm besteld en ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
krullerbruller schreef op donderdag 01 november 2012 @ 01:10:
Dank Han,
heb 'm besteld en ben benieuwd!
Ik heb em ook besteld, voor die paar dollars wil ik de gok wel wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Heb de telefoon nu een maandje of 4 en ben wel benieuwd naar wat ervaringen mbt de camera. Ik schiet zelf het meeste in full resolution superfine.
Wat zijn instellingen die jullie vaak gebruiken? Welke tweaks kan ik nog toepassen? Tips voor low light foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
liffey schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:58:
Heb de telefoon nu een maandje of 4 en ben wel benieuwd naar wat ervaringen mbt de camera. Ik schiet zelf het meeste in full resolution superfine.
Wat zijn instellingen die jullie vaak gebruiken? Welke tweaks kan ik nog toepassen? Tips voor low light foto's?
Meeste foto's die ik schiet maak ik in de crea-modus op 5,2mp.
Scherpte, verzadiging en scherpte wissel ik per situatie. Wat ik bijna wel altijd doe is em 1 volle stop donkerder maken.

Bij concerten staat ie standaard op scenes - spotlight. Werkt prima op die manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
qu63 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:11:
[...]

Meeste foto's die ik schiet maak ik in de crea-modus op 5,2mp.
Scherpte, verzadiging en scherpte wissel ik per situatie. Wat ik bijna wel altijd doe is em 1 volle stop donkerder maken.

Bij concerten staat ie standaard op scenes - spotlight. Werkt prima op die manier!
Wat bedoel je met 1 volle stop donkerder maken?

En gebruikt iemand NFC al ergens voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
liffey schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:01:
[...]

Wat bedoel je met 1 volle stop donkerder maken?

En gebruikt iemand NFC al ergens voor?
Je kan als je in creative mode zit aan de linkerkant 5 instellingen veranderen. Als 2e kan je de foto lichter of donkerder maken. Daar zet ik em bijna altijd op -1..

Het enige wat ik met NFC heb gedaan is m'n OV-kaart lezen (kan niet ivm beveiliging) en de bijgeleverde sticker,. Dat laatste werk wel, maar je hebt er niets aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2020
Dit is mijn eerste reactie op dit 808 forum maar kom van de nokia n900 forum.
Ik heb sinds vorige week een zwarte Nokia 808 Pureview en ben nog een beetje aan het stoeien met van alles.Het is wel weer even wennen.
Ik heb bij coolblue de Nokia hardcover CC-3046 gekocht als bescherming.
Nu zag dat bij mij rondom de camera,bij het zilver een soort verkleuring cq slijtage van de verf,heel licht.

Ik heb hem de hele week met een hoesje gebruikt en weet dus niet of die verkleuring er al was toen ik hem kreeg.
Heeft één van jullie hetzelfde probleem,na wat gedoe met mijn oude N900 hoop ik dat het met dit toestel allemaal goed gaat.Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ik heb nog even gekeken op mijn 808, maar ik zie niets dat ik zou kunnen benoemen als verkleuring of slijtage. Wel is het stukje rondom de camera bij mij bezaaid met krassen, maar het is en blijft een gebruiksvoorwerp IMO.

Mochten er trouwens nog mensen tegen een probleem met aknspasrv aanlopen op de nieuwste FW (FP2), ik had dit ook. Bij mij was de batterij binnen een paar uur leeg (en mijn databundel in een paar dagen...). Na een complete herinstallatie via de Nokia PC Suite ben ik dit probleem niet meer tegengekomen. Het proces bestaat nog wel, maar er word praktisch geen batterij/data meer gebruikt. Ik heb de eerste ~24 uur op 100% accu gezeten na de herinstallatie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Ik las op het internet dat er veel vragen waren wat betreft:"aknspasrv",ik moet nog even opzoeken wat het is.
De lichte schade aan de camerazijde beperkt zich nu nog tot de plek die contact maakt met tafel of bodem als de telefoon op zijn rug licht,nu met de CC-3046 hard cover is het beschermd.
De verkleuring zit gewoon licht in de verf.

Vanuit mijn vorige telefoon nokia N900 heb ik mijn 16g geheugenkaart in de pureview gestopt ,ik merk nu dat als ik "Galerij"open ik niet alle foto's zie die op het kaartje staan.
Als ik de zoek functie gebruik vind ik die foto's wel weer terug,is de galerij misschien beperkt of kan ik dit ergens veranderen zodat ik wel alle foto's kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 14:07
Ik heb sinds de laatste update (FP2, 1507) helaas het probleem dat mijn telefoon veel vastloopt en dan niks helpt behalve de batterij te verwijderen. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Mvdbeld schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:31:
Ik heb sinds de laatste update (FP2, 1507) helaas het probleem dat mijn telefoon veel vastloopt en dan niks helpt behalve de batterij te verwijderen. Hebben meer mensen hier last van?
Had ik ook. Je kunt proberen om 3.5G uit te zetten, maar dit is slechts een workaround. Bij mij was dit opgelost na het opnieuw flashen van de firmware via de Nokia Suite. Had je toevallig een update via de telefoon gedaan ipv via de Nokia Suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Xudonax schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:32:
[...]

Had ik ook. Je kunt proberen om 3.5G uit te zetten, maar dit is slechts een workaround. Bij mij was dit opgelost na het opnieuw flashen van de firmware via de Nokia Suite. Had je toevallig een update via de telefoon gedaan ipv via de Nokia Suite?
Klopt dat ik de update OTA heb gedaan via mijn telefoon. Ik kan nergens de optie vinden om de firmware te herstellen vanuit de nokia suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Als je in de Nokia Suite gaat kijken bij updates (grote groene icoon bovenin) dan kun je daar als je even wacht kiezen om de software opnieuw erop te zetten meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
Iemand wel eens last gehad van deze bug?
http://www.allaboutsymbia..._35G_connection_issue.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Laten nou net de 2 reacties boven jou over dit euvel gaan. Ja ik heb er last van en nee een her-install van de FW zowel via nokia suite als phoenix heeft niet geholpen. Ik zal het eens proberen als ik HSPA uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ik had hier ook last van, bij mij hielp de herinstallatie wel... Als het niet werkt is het misschien een idee om contact op te nemen met Nokia?

HSPA uitzetten zou inderdaad de workaround moeten zijn, maar als het goed is hebben de Nokia Care Centers (of hoe ze ook heten :P ) instructies over hoe ze hiermee om moeten gaan. HSPA uitzetten en dan wel een stabiele telefoon hebben is de manier om te verifiëren of je last hebt hiervan. Nadeel van geen HSPA is dat je maar met 384kbit/s kunt downloaden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Zij die nog overwegen dit toestel aan te schaffen moeten even de pricewatch van vandaag bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Lol dan had jij hem ook op 350 staan, net als ik. Ben nu wel heel erg aan het twijfelen. Wacht er al zo lang op, ARGGG en maar gekocht, wacht er al maanden op.
choogen schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:52:
Zij die nog overwegen dit toestel aan te schaffen moeten even de pricewatch van vandaag bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen10 op 01-12-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Jeroen10 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:58:
Lol dan had jij hem ook op 350 staan, net als ik. Ben nu wel heel erg aan het twijfelen. Wacht er al zo lang op, ARGGG en maar gekocht, wacht er al maanden op.
[...]
Nou, dan ben je net op tijd geweest, want vandaag blijkt de aanbieding al weer afgelopen. Tenzij je de witte variant wilt hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door choogen op 03-12-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Ik heb hem in iedergeval zaterdag besteld. Had de pricewatch op 450 staan. En voor 350 is dat zelfs nog veel mooier. Wit is trouwens op dit moment nog voor 349 te bestellen - zwart staat weer op 509

Zou vandaag bezorgd gaan worden.
Sorry, we hebben je aflevertijdvak niet gehaald. De pakketbezorger is nog onderweg om je pakket vandaag af te leveren.

[ Voor 55% gewijzigd door bwt op 03-12-2012 10:23 ]

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik heb vandaag ook de 808 besteld bij bol na het bij de mediamarkt getest te hebben en zal morgen waarschijnlijk binnen komen.
Mijn laatste symbian phone was de n95 en was daar helemaal weg van, ook de camera toentertijd.

Ik heb nu nog de N9, maar ben toch op zoek naar een telfoon met betere camera kwaliteit, en iets langere accuduur (of die accuduur langer is, zal ik moeten ervaren).
Ben wel verzot op de N9, en dan vooral op de swipe gestures, die ik zeker zal gaan missen en waarschijnlijk de eerste week nog wel wat swype tikken aan over zal houden.
Ben erg blij te zien dat het standby scherm notificaties vertoond, dat was wel een functie die ik zeker niet kwijt wil.

Lees gemengde ervaringen over de upgrade van fp1 naar fp2.
Gezien ik de telefoon eerst uitvoerig zal gaan testen met fp1 (denk dat hij standaard hiermee geleverd wordt).
Zijn er ook mensen die de upgrade liever niet gedaan hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Had het gezien de zwarte versie was inderdaad zo verdwenen. Ik heb voor de zekerheid de witte ook maar besteld, nu hopen dat die zwarte vandaag binnenkomt, morgen de witte, welke zal ik houden ??
choogen schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:59:
[...]

Nou, dan ben je net op tijd geweest, want vandaag blijkt de aanbieding al weer afgelopen. Tenzij je de witte variant wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Foon voelt goed aan - wel wat zwaarder maar dat is goed verdeeld zodat het goed in de hand ligt.
Heerlijk soepel en veel geheugen.
Mag em pas na sinterklaas gebruiken........... anders hebben de kids het door dat er weer een telefoon wissel in huis gaat plaatsvinden

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

En sinds vandaag heeft de witte variant ook weer de oude prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Sjonge jonge... Levering zou vandaag zijn, is nu vertraagd naar 11-12 :S
Hoop echt niet dat het op een annulering aankomt dat ze het niet meer kunnen leveren... Wel slecht naar mijn mening, als er "op voorraad" staat mag je toch verwachten dat het gesynced is met hun fysieke voorraad niet?

[ Voor 60% gewijzigd door intricate op 04-12-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Vreemd, ik heb de mijne zondag rond 17.00 uur besteld en ik krijg hem zo binnen, wanneer heb jij hem besteld. Je kan altijd annuleren he.
intricate schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:33:
Sjonge jonge... Levering zou vandaag zijn, is nu vertraagd naar 11-12 :S
Hoop echt niet dat het op een annulering aankomt dat ze het niet meer kunnen leveren... Wel slecht naar mijn mening, als er "op voorraad" staat mag je toch verwachten dat het gesynced is met hun fysieke voorraad niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Ik heb em gisteren besteld, de witte versie, want die was nog voorradig.
Bij de status stond deze ook geplanned op 4 december uit te leveren.

Vandaag de hele tijd de site in de gaten gehouden wanneer het op "verzonden" gezet zou worden, niet gebeurt.
Tot ik vanavond thuis kwam en de levertijd op 11-12 was verzet.

Net erachteraan gebeld, en gaven de mededeling dat ik precies op het moment heb besteld dat ze niet meer voorradig waren. En dat ze nu bij hun toeleverancier aan het bestellen zijn.

Ik ga nog niet annuleren, ze mogen zelf wel met een excuus komen mochten ze niet uit kunnen leveren.
Ik vind 100 euro die de aanbieding goedkoper is dan de rest wel de moeite waard om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Ik hoop dat ze het inderdaad nog naleveren voor je. Ik heb mijn versie te koop staan, mocht je niet kunnen wachten.

quote]intricate schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:06:
Ik heb em gisteren besteld, de witte versie, want die was nog voorradig.
Bij de status stond deze ook geplanned op 4 december uit te leveren.

Vandaag de hele tijd de site in de gaten gehouden wanneer het op "verzonden" gezet zou worden, niet gebeurt.
Tot ik vanavond thuis kwam en de levertijd op 11-12 was verzet.

Net erachteraan gebeld, en gaven de mededeling dat ik precies op het moment heb besteld dat ze niet meer voorradig waren. En dat ze nu bij hun toeleverancier aan het bestellen zijn.

Ik ga nog niet annuleren, ze mogen zelf wel met een excuus komen mochten ze niet uit kunnen leveren.
Ik vind 100 euro die de aanbieding goedkoper is dan de rest wel de moeite waard om te wachten.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Je hebt mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Ik heb de 808 PureView sinds vanmiddag ook binnen (in het zwart). Hiervoor had ik een N8, waar ik op zich tevreden over was, maar waarvan recentelijk het telefoongeheugen op mysterieuze wijze vol was gelopen en waarbij ik steeds een iritante pop-up melding krijg dat ik de C:drive moet opschonen. Een ander probleem van de N8 was dat het swypen nu niet langer werkt (tenzij ik een clean-install doe van mijn hele telefoon |:( ). Daarnaast vind ik het natuurlijk mooi om de nieuwste beste camera-telefoon in huis te halen.

Eerste indruk: telefoon voelt solide, maar is aan de zijkanten wel erg dun om vast te pakken. Bij het maken van een foto is dat toch waar je hem vasthoudt, dus een hoesje lijkt me wel aan te bevelen. Jammer dat Flash Player filmpjes niet kunnen worden afgespeeld, maar dat had ik al verwacht (dat lukte op een gegeven moment bij de N8 ook niet meer).

Net zoals een andere Tweaker hierboven zit ik trouwens te twijfelen of ik wel wil upgraden van de huidige FP1 naar FP2. Als ik de changelog zo doorneem, vind ik de verbeteringen niet echt belangrijk voor mij, terwijl je met de FP2 versie flink op de accuduur schijnt in te leveren. Het nieuwe keyboard functioneert volgens velen slechter dan het vorige. Ook werken sommige meegeleverde apps na de upgrade niet meer (bijv. video editing) en het is maar de vraag of dat ooit nog verandert: FP2 schijnt immers de laatste grote update voor Symbian te zijn geweest.

Hoe zit het eigenlijk met Swype uit de OviStore? Kun je die wel of juist beter niet downloaden op een gloednieuwe 808? (Ik weet dat het een soort van 1.0 versie van Swype is). Voor de N8 heeft het geen zin indien je in het verleden de Beta Labs versie had geinstalleerd, omdat de de-installatie daarvan incompleet is, waardoor Swype 1.0 voor de N8 helemaal niet aan de praat te krijgen meer is. Maar op een vers systeem zou het toch moeten kunnen, nietwaar? Hoe dan ook zal er geen Nederlands ondersteund worden, dus dat is ook wat jammer. Hopelijk fixen ze bij Swype of Beta Labs nog de ondersteuning van de niet-standaard talen.

[ Voor 6% gewijzigd door choogen op 05-12-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Ik heb de 808 overgekocht van jeroen10, zal em deze week ook binnen krijgen. :*)
Heb zelf de Nillkin hoes besteld op ebay, wil eerst deze proberen voordat ik de CC-3046 ga overwegen.

Ik denk dat ik meteen de update naar FP2 ga doen, heb een goede vergelijk FP1 vs FP2 op youtube gezien, en FP2 komt wel goed uit de bus qua wijzigingen/verbeteringen.

Volgens mij kun je altijd nog terugflashen naar FP1 mbv Naifirm (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

intricate schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:58:
Heb zelf de Nillkin hoes besteld op ebay, wil eerst deze proberen voordat ik de CC-3046 ga overwegen.
Zit zelf te denken aan zo'n cool geel hoesje van Nillkin, maar kan daar alleen met Paypal betalen:
Plaatje...
Nillkin hoesje in geel/blauw/etc.
Ik denk dat ik meteen de update naar FP2 ga doen, heb een goede vergelijk FP1 vs FP2 op youtube gezien, en FP2 komt wel goed uit de bus qua wijzigingen/verbeteringen.
Heb je dit al gelezen?
Nokia discussions: FP2 - Any bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
jullie beseffen wel dat met die hoesjes het glaswerk van de camera kwetsbaar blijft, een goede kras op het camera glas zul je terugzien op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Dat is een goed punt. Net als bij mijn N8 houd ik altijd een van mijn broekzakken vrij voor mijn telefoon (geen sleutels of andere rotzooi erbij). Mocht hij toch uit mijn handen vallen, dan landt hij hopelijk niet precies op de camera-bobbel. Een hoesje beschermt in principe wel in het geval dat de telefoon horizontaal "landt" op een horizontaal oppervlak.
Verder heb ik nog dat touwtje (lanyard) er aan vast gemaakt, wat niet erg voor de hand liggend is aan te brengen. Vond trouwens ook de achterkant van het toestel betrekkelijk lastig los te wrikken; dat is niet iets dat ik vaak wil doen.

[ Voor 29% gewijzigd door choogen op 05-12-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Ben over het algemeen erg voorzichtig met mijn gagets.
Deze camera steekt natuurlijk wel erg uit ivm met alle ander mobiele camera's, maar ik zie eerst wel hoe de Nillkin bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Ik ben erg tevreden over de Hard Cover CC-3046. Hij is stevig maar laat de Nokia -808 zijn zoals hij is.
Waar onder de camera de luidspreker zit,zit een een gleufje die de muziek en sound gewoon doorlaat.

http://carman58.hubpages....-Hard-Cover-Buyer-Beware#

Op het scherm heb ik de Krusell Selfhealing Screenprotector Nokia 808 Pureview,je weet dat er een beschermlaag op zit zonder dat je er iets van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Hier een interessant weetje: als je de mini simkaart uit bijvoorbeld je Nokia N8 laat knippen tot een microsimkaart voor je 808, dan heb je een adapter nodig wanneer je de microsimkaart weer voor je N8 zou willen gebruiken. Die adapters bestaan, maar er zitten wel een paar haken en ogen aan het gebruik er van. Zo kun je bijv. makkelijk het simslot op de N8 beschadigen wanneer je een kwalitatief slechte adapter gebruikt.Dit kan er onder andere toe leiden dat de N8 je simkaart niet meer herkent! Zie voor een uitgebreid verslag en tips voor een goede adapter de volgende link: The Curse of a Micro SIM Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Mijn vriendin had laatst gratis een miscrosim toegestuurd gekregen van de provider toen ze een nieuwe telefoon heeft gekocht (niet via de provide aangekocht).
Ze had eerst de oldskool grote simkaart, en gratis de microsim toegestuurd gekregen.
Weet niet of dat overal geldt, maar zeker een poging waard als het toch gratis kan, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Is er trouwens een manier om agenda items in het standby/sleep scherm te zien?
Ik bedoel geen notificaties wat je in de sleeping screen app krijgt, maar echt agenda punten.

Op de N9 gebruik ik billboard om agendapunten tot 3 dagen in de toekomst weer te geven op het standby scherm.

Dit mis ik nu wel op de 808.

PS: heb de 808 vandaag binnen. Vanavond FP2 erop zetten :)

[ Voor 8% gewijzigd door intricate op 06-12-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Begreep vandaag dat Vodafone eenmalig een gratis (micro)simkaart verstrekt. Ook kan ik eventueel kiezen voor een zogenaamde duo-sim, dat wil zeggen: 1 mini SIM plus 1 micro SIM: deze optie kost me weliswaar 14 euro, maar ik heb dan nul risico op het beschadigen van mijn oude N8 toestel. Ik kan namelijk beide toestellen gebruiken (niet tegelijkertijd) zonder dat ik uberhaupt simkaarten hoef te wisselen of adapters hoef te gebruiken.

[ Voor 97% gewijzigd door choogen op 06-12-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Mede 808 gebruikers,

Welke foto instellingen gebruiken jullie, ik ben niet echt tevreden over de foto's, sommige zijn bewogen en een aantal niet scherpgesteld. Snap het niet helemaal, foto's van de nokia n8 zijn een stuk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:11
hallo. ik heb een 808, nou heb ik nieuwe oordpjes gekocht, de akg q350, als ik deze aansluit krijg ik de melding accessoire niet ondersteund. nou weet ik dat hier een adaptertje voor te koop moet zijn maar waar kan ik deze halen? zou niet weten waar ik naar moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Jeroen10 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 22:55:
Mede 808 gebruikers,

Welke foto instellingen gebruiken jullie, ik ben niet echt tevreden over de foto's, sommige zijn bewogen en een aantal niet scherpgesteld. Snap het niet helemaal, foto's van de nokia n8 zijn een stuk beter?
Mijn punten die ik heb opgemerkt:

- Ik moet de camera goed stil moet houden om echt scherp beeld te krijgen, ligt met name aan de handeling die je moet doen om de foto te maken met de mechanische sluiterknop en
touchscreen waardoor de camera beweegt. (Heb elders gelezen dat sommigen ook de zelfontspanner gebruiken bij niet bewegende objecten)
- Het focus gebied soms iets teveel te wensen overlaat. Pakt soms net niet het juiste vlak.
- Autofocus best traag (en dan vergelijk ik het met de N9), waardoor moment shots soms net te laat geschoten zijn, of het verkeerde scherptevlak gepakt wordt. (Moet trouwens nog experimenteren in beweeg modus).
- Macro afstand vind ik echt groot. Je moet echt ver van het object je camera houden om scherp te kunnen stellen.

Desalnietemin is de kwaliteit tov van mijn N9 en de lumia 800 van mijn vriendin écht een wereld van verschil (ten goede van de 808 natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Dat stilhouden doe ik maar de foto's zijn echt niet mooi, niet scherp. Mijn nokia n8 maakt echt betere foto's???

Hoe selecteer je die zelf ontspanner, ik vind hem niet in het menu
intricate schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:29:
[...]

Mijn punten die ik heb opgemerkt:

- Ik moet de camera goed stil moet houden om echt scherp beeld te krijgen, ligt met name aan de handeling die je moet doen om de foto te maken met de mechanische sluiterknop en
touchscreen waardoor de camera beweegt. (Heb elders gelezen dat sommigen ook de zelfontspanner gebruiken bij niet bewegende objecten)
- Het focus gebied soms iets teveel te wensen overlaat. Pakt soms net niet het juiste vlak.
- Autofocus best traag (en dan vergelijk ik het met de N9), waardoor moment shots soms net te laat geschoten zijn, of het verkeerde scherptevlak gepakt wordt. (Moet trouwens nog experimenteren in beweeg modus).
- Macro afstand vind ik echt groot. Je moet echt ver van het object je camera houden om scherp te kunnen stellen.

Desalnietemin is de kwaliteit tov van mijn N9 en de lumia 800 van mijn vriendin écht een wereld van verschil (ten goede van de 808 natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Jeroen10 schreef:
Hoe selecteer je die zelf ontspanner, ik vind hem niet in het menu
Camera openen in Creatieve modus, en dan naar beneden scrollen: Opnamemodus, daar staat 'ie bij.

[ Voor 10% gewijzigd door choogen op 08-12-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Gevonden, met de zelfontspanner worden ze iets beter. Welke instellingen gebruik jij. Is er ergens een optie waarbij je zelf kan aangeven waar de focus moet zijn (midden, overal scherp stellen) en dergelijke.
choogen schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:12:
[...]

Camera openen in Creatieve modus, en dan naar beneden scrollen: Opnamemodus, daar staat 'ie bij.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste