Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:44
Majesty schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:20:
[...]

En ze inderdaad ook een andere logo zouden moeten maken dan, dat geheel onbekend zou zijn. Het zou wel bijdragen aan de "nieuwe start" die ze maken.

Vooralsnog kan ik geen nieuwe webshops vinden die de telefoon aanbieden. Ik ben ook benieuwd wat hij mag gaan kosten bij winkels als ThePhoneHouse.
Ja en dan mag je weer geld ertegen aan gooien om dit bekend te maken en om het te laten ontwerpen.
En er zijn toch flink wat mensen die positieve herinneringen hebben aan SE gsms dus ook aan dat symbool.

En het zal nog wel een week of 2 duren voordat hij bij de grotere gsm winkels staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Majesty schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:20:
[...]

En ze inderdaad ook een andere logo zouden moeten maken dan, dat geheel onbekend zou zijn. Het zou wel bijdragen aan de "nieuwe start" die ze maken.

Vooralsnog kan ik geen nieuwe webshops vinden die de telefoon aanbieden. Ik ben ook benieuwd wat hij mag gaan kosten bij winkels als ThePhoneHouse.
Helaas zal dit mooie logo verdwijnen bij latere toestellen. De S, P en U zijn sowieso nog pure SE toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302808

Ik vind dit de mooiste uit de NXT serie, vooral vanwege de aluminium body en het scherm (niet te klein en niet zo belachelijk groot). Als er geen rare problemen mee zijn, zoals het gele vlekken probleem en de drain bij de S, wordt dit mijn nieuwe smartphone. Denk dat ik hem dan ook maar los ga kopen, want de abonnementen die ze nu bij smartphones aanbieden vind ik niet zo relaxed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

De vele problemen die ik lees over de S en het uiterlijk en formaat van de Xperia-P dat mij ook net iets beter bevalt , hebben me toch ook doen switchen naar de P als volgende toestel (helaas van de wat mindere specs maar nog steeds zeer goed voor mijn behoeftes) denk zelf dat ik hem neem in combinatie met contractverlenging over enkele weken , of een nieuw abbo, liefst 1-jarig , even de aanbiedingen afwachten ;)

[ Voor 37% gewijzigd door kingfriko op 14-04-2012 03:08 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:58
Even hier posten omdat ik deze telefoon ook op het oog heb. Geloof het of niet, maar het wordt mijn eerste "smartphone". Mijn oude trouwe nokia begint het te begeven, nooit gedacht dat ik die ooit moest vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
kingfriko schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 01:51:
De vele problemen die ik lees over de S en het uiterlijk en formaat van de Xperia-P dat mij ook net iets beter bevalt , hebben me toch ook doen switchen naar de P als volgende toestel (helaas van de wat mindere specs maar nog steeds zeer goed voor mijn behoeftes) denk zelf dat ik hem neem in combinatie met contractverlenging over enkele weken , of een nieuw abbo, liefst 1-jarig , even de aanbiedingen afwachten ;)
Ik hoop dat er bij dit toestel inderdaad geen gele vlek probleem is, die drain is niet zo erg, dat was in ieder geval softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Geen idee hoe betrouwbaar, maar hier is hij maar 366, zodra hij onder de 350 komt wordt het toch wel erg aantrekkelijk om mijn bejaarde iPhone 3G in te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
De reviews op Tweakers.net vallen me wel tegen over die webshop, ik ga het er niet op wagen, dan maar wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Tweety1 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:15:
En het kan nog net iets goedkoper >:) bij centralpoint. Verwachte datum is dan 24 april
Als ik nu op de site kijk, is de telefoon niet eerder te verkrijgen dan 8 mei -O- En ik had me zo verheugd op 23 april :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:26

nWn

In Geocentric Orbit

Als ik nu op de site kijk, is de telefoon niet eerder te verkrijgen dan 8 mei -O- En ik had me zo verheugd op 23 april :-(
Ja stom, ben ook al een maand aan het wachten. Eigenlijk al langer want dit is de eerste telefoon die aan al mijn eisen voldoet.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste uitgebreide reviews komen (vooral om te kijken hoe de processor zich staande houdt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302808

8 mei, pff dat duurt nog wel even. Denken jullie dat ze misschien dan toch icecreamsandwich mee zullen leveren en dat dat de reden is dat ze wat langer wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Dat mag dan onderhand wel ja , moet ik mijn verlenging toch nog maar even uitstellen :'(

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 22:46
Coolblue : Verwacht: week van 14 - 18 mei

Ik wacht ook met verlengen op deze, al moet ik de verleiding van de HTC One S zien te verslaan; deze heeft een grotere accu, ICS, S4.0, en betere processor .

Maar deze P doet het hem voor mij voor : 4inch grootte, WhiteMagic scherm, stijlvol design, knopjes IN de oplichtende strip, hardware camera button, NFC (tags),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Zou wel vervelend zijn als het 8 mei wordt inderdaad.. Ik had me ook al erg verheugd op volgende week! Ik kan echt niet meer door met m'n huidige telefoon, haha.

Maar als ik dit lees:
Slot schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:33:
In de vierde week van April zou hij in Nederland verkrijgbaar moeten zijn, heb een paar webshops met deze vraag gemaild.

Redcoon heeft hem overigens al voor €399,99 in de pre-order staan, wellicht nog 1-2 tientjes eraf volgende maand, prima prijsje!
Misschien is de levering van de toestellen alsnog uitgesteld.
Ik weet het niet.. Blijf toch goede hoop hebben op 23 april :D.

[ Voor 8% gewijzigd door Majesty op 17-04-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Overigens bij de Coolbue in Nederland:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2mfyi2v.png

Lijkt me niets mis dus :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Majesty schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:48:
Overigens bij de Coolbue in Nederland:
[afbeelding]

Lijkt me niets mis dus :D.
Voor iedereen die de zwarte wilt, is dat goed nieuws. Wil je zilver, moet je nog even wat langer geduld hebben. Ik zag laatst foto's waaruit leek dat de zwarte wat gevoeliger was voor vette vingers (de achterkant) waardoor mijn eerste voorkeur zilver zou zijn. Aan de andere kant..... zit negen van de tien keer toch een hoes om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ah, dat is voor de zilvere anders inderdaad.
Ik heb ook al een mail richting 4Launch gestuurd aangezien hij daar 70 euro goedkoper is.
Snap ook niet waarom 'ie bij Coolbue zo achterlijk duur is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Coolblue is naar mijn ervaring een van de winkels die de telefoons ook echt op de dag hebben dat ze het beloven. Qua losse toestelprijs zitten ze wel vaak wat hoger, maar in combinatie met abonnementen valt het eigenlijk best mee. Heb mijn Desire er ook vandaan en ga of de One S of de Xperia P ook halen, mits de laatste een beetje fijn in de hand ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Daarnaast vind ik de service van Coolblue ook altijd erg goed. Iets waarvoor ik bereid ben om wat meer te betalen. 4launch heb ik zelf nog nooit wat besteld dus daar kan ik geen uitspraak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik bedacht me dat de T-Online shop ook geen ramp is eigenlijk. Zilver en zwart staan daar voor 379 euro en aangezien er waarschijnlijk toch custom roms verschijnen, ben je zo van het T-Mobile branded af.

Overigens heb ik met 4Launch altijd goede ervaringen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Van 4Launch:
Beste,

Wij verwachten deze telefoon pas eind mei op voorraad te kunnen krijgen.

Met vriendelijke groet,
Helaas, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Majesty schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:24:
Van 4Launch:

[...]
Helaas, helaas..
Dat is dus 1 a 2 wk later dan coolblue (zoals het er nu voorstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Precies. Maar Coolblue vind ik persoonlijk te duur. Ik ga geen 70 euro meer betalen voor de goede service.
Ik heb T-Online ook een mail gestuurd inmiddels.
Op Central Point staat hij op 10 mei. Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat niemand 'm op 23 april gaat hebben :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:48

GS88

π raat

Diablow schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:34:
Geen idee hoe betrouwbaar, maar hier is hij maar 366, zodra hij onder de 350 komt wordt het toch wel erg aantrekkelijk om mijn bejaarde iPhone 3G in te ruilen.
same here :F mijn 3G loopt continu vast, apps laden duurt zowat een eeuwigheid, camera openen duurt soms al 18 seconden (bijgehouden) en soms na een lange tijd 'laden' sluit ie 't gewoon af om terug te gaan naar het homescreen. de homeknop en de knop aan de bovenkant voor vergrendeling doen het alleen nog maar als je keihard indrukt :( kortom deze is sterk aan vervanging toe. heb voor mijn prepaid een E7, en ben zeer benieuwd naar deze Xperia P.. ziet er strak uit en die alu-body zouden ze ook bij de S moeten toepassen! :o

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Majesty schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:56:
Precies. Maar Coolblue vind ik persoonlijk te duur. Ik ga geen 70 euro meer betalen voor de goede service.
Op Central Point staat hij op 10 mei. Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat niemand 'm op 23 april gaat hebben :p.
Dat vrees ik ook en dan met name de zilveren. Gezien de vlekken die zichtbaar zijn op 1 van de foto's eerder in dit topic, gaat mijn voorkeur echt uit naar zilver ipv zwart. Dat wordt dus nog 1 maand langer wachten. heeft mijn moeder pech, die wil mijn huidige tel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Tweety1 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:20:
[...]

Dat vrees ik ook en dan met name de zilveren. Gezien de vlekken die zichtbaar zijn op 1 van de foto's eerder in dit topic, gaat mijn voorkeur echt uit naar zilver ipv zwart. Dat wordt dus nog 1 maand langer wachten. heeft mijn moeder pech, die wil mijn huidige tel ;)
Ik snapte niet hoe je eigenlijk bij die vlekken komt, een aluminium behuizing zou geen vlekken van vingerafdrukken moeten tonen lijkt me.
Maar nu je het hebt over de foto eerder in dit topic, bedoel je soms deze?

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQfVqdH8tbH6-Om1EQCNhTo2igQ7riNNOEk4u9hjjd5QjytQucmFpjk-cc4

De rechtse is namelijk geen Xperia P maar een Xperia S >:) .

[ Voor 13% gewijzigd door Majesty op 18-05-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Majesty schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:39:
[...]

Ik snapte niet hoe je eigenlijk bij die vlekken komt, een aluminium behuizing zou geen vlekken van vingerafdrukken moeten tonen lijkt.
Maar nu je het hebt over de foto eerder in dit topic, bedoel je soms deze?

[afbeelding]

Die rechter is namelijk geen Xperia P maar een zwarte Xperia S >:) .
o damn, nu je het zegt, rechts is inderdaad groter. Wat dom van me zeg 8)7 . Nu begin ik toch weer te twijfelen, en bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dat en de achterkant van de P is ook anders. Haha, excuses :D.

Hier een real life foto van de achterkant van de zwarte (de linkse, rechts is S):
http://4.bp.blogspot.com/...nd+P+hands-on+preview.jpg

Edit:
T-Online:
Bedankt voor uw mail. Helaas is de exacte levertermijn op dit moment nog niet bekend gemaakt door Sony. Helaas kunnen wij u dus nog geen concrete datum noemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Majesty op 19-04-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
En nog een mooi filmpje van de telefoon in real life:
YouTube: Gamma Smarphone Sony Mobile 2012 - Presentazione e Caratteristiche

Vanaf 2:17 pakt hij de zwarte Xperia P op en vanaf 3:00 laat 'ie de (prachtige!) achterkant zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Majesty schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:56:
Begin zelf wel het gevoel te krijgen dat Coolblue misschien wel aan het einde van deze maand kan leveren.
Maar dit zullen dan misschien toestellen zijn uit een ander land.

Reden waarom ik dit denk is dat op Geizhals diverse Duitse webshops staan die zeggen hem de 25e te hebben.

Neemt niet weg dat ik de genoemde prijs ook te duur vind. Want bij deze webshops staat hij voor 356 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Majesty schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:34:
En nog een mooi filmpje van de telefoon in real life:
YouTube: Gamma Smarphone Sony Mobile 2012 - Presentazione e Caratteristiche

Vanaf 2:17 pakt hij de zwarte Xperia P op en vanaf 3:00 laat 'ie de (prachtige!) achterkant zien.
Geen idee wat er met het filmpje aan de hand is, maar naar een paar seconden gaat hij al naar het eindscherm. Maakt niet uit waar ik de timer plaats. Straks nog maar eens proberen. Ben toch wel erg benieuwd, naar die 'practige' achterkant 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 02:07:
[...]

Begin zelf wel het gevoel te krijgen dat Coolblue misschien wel aan het einde van deze maand kan leveren.
Maar dit zullen dan misschien toestellen zijn uit een ander land.

Reden waarom ik dit denk is dat op Geizhals diverse Duitse webshops staan die zeggen hem de 25e te hebben.

Neemt niet weg dat ik de genoemde prijs ook te duur vind. Want bij deze webshops staat hij voor 356 euro.
Oei dat zijn inderdaad wel erg mooie prijzen. Bij Hardwareversand.de komt er 10 euro verzendkosten bij naar Nederland, maar zal ook nog wel BTW bij gaan komen en dergelijken. En het is wat fijner om het in Nederland te kopen wat betreft garanties.

Waarom zijn die duitsers nou weer als eerste aan de beurt, haha.
Tweety1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:18:
[...]

Geen idee wat er met het filmpje aan de hand is, maar naar een paar seconden gaat hij al naar het eindscherm. Maakt niet uit waar ik de timer plaats. Straks nog maar eens proberen. Ben toch wel erg benieuwd, naar die 'practige' achterkant 8)
Misschien even in een andere browser proberen!

GSM.nl:
Bedankt voor u interesse in onze aanbieding.

Op dit moment hebben wij de Xperia P Black nog niet op voorraad dit toestel wordt dit kwartaal verwacht.
Zodra wij meer weten over een exacte datum zult u dit terug vinden op onze website.

U kunt ook via onderstaande link op de button "Stuur mij bericht bij voorraad" klikken u wordt dan via de mail op de hoogte gehouden over de Xperia P Black.
http://gsm.nl/mobiel/sony/xperia-p/11711/

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 13:46
In Engeland wordt hij ook (pas) begin mei verwacht. die datum staat oa bij deze website.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Majesty schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:53:
[...]

Oei dat zijn inderdaad wel erg mooie prijzen. Bij Hardwareversand.de komt er 10 euro verzendkosten bij naar Nederland, maar zal ook nog wel BTW bij gaan komen en dergelijken. En het is wat fijner om het in Nederland te kopen wat betreft garanties.

Waarom zijn die duitsers nou weer als eerste aan de beurt, haha.
Prijs is incl BTW dus waarom zou die er nog bij moeten komen?
Betreffende garantie mag het niets uitmaken enige nadeel is dat er waarschijnlijk geen Nederlands opstaat.

Maar zodra hij hier uit is verwacht ik dat de prijzen hier ook wel rond de 360e zullen zitten. Dus Coolblue is gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:53:
[...]

Prijs is incl BTW dus waarom zou die er nog bij moeten komen?
Betreffende garantie mag het niets uitmaken enige nadeel is dat er waarschijnlijk geen Nederlands opstaat.

Maar zodra hij hier uit is verwacht ik dat de prijzen hier ook wel rond de 360e zullen zitten. Dus Coolblue is gewoon te duur.
Ik zat nog even met de gedachte dat de BTW in Duitsland lager zou zijn, maar dat was een tijdje geleden veranderd.
Hopelijk gaat Coolblue ook een stuk lager als ze 'm op voorraad krijgen, maar ik ben bang van niet..

Reactie van Studentmobiel.nl:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Helaas is nog niet bekend wanneer wij de Sony Xperia P geleverd zullen krijgen. De verwachting is dat dit pas helft/eind volgende maand zal zijn. Wij adviseren u dan ook onze website in de gaten te houden voor de laatste informatie.
Ik maak aan het eind van de dag wel een lijstje met webshops en releasedata.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 20-04-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
4Launch: Eind mei
Centralpoint: Vrijdag 11 mei
Coolblue/pdashop (zwart): Volgende week
Coolblue/pdashop (zilver): Week van 14 - 18 mei
GSM.nl: Onbekend - dit kwartaal
GSMsale: Onbekend
Studentmobiel: Half/Eind mei
T-Online Shop: Onbekend

Nog geen antwoord van:
ThePhoneHouse
Typhone.nl
Belcompany

Als jullie nog meer data weten of tips hebben qua webshops, laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Majesty schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:24:
Centralpoint: Vrijdag 11 mei
Coolblue/pdashop (zwart): Volgende week

Nog geen antwoord van:
ThePhoneHouse
Typhone.nl
Belcompany

Als jullie nog meer data weten of tips hebben qua webshops, laat het weten.
Gsmwijzer kwam ik nog tegen => 374 euro. Levertijd onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Je moet voor de gein gsmwijzer en studentmobiel eens vergelijken, volgens mij zijn ze exact hetzelfde namelijk. Ik wilde bijna een mailtje sturen naar gsmwijzer voor informatie over levertijden toen ik zag dat er dezelfde fout in de specificaties (5MP camera) als bij studentmobiel stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Laatst online: 01-06 00:29
Die Xperia P heeft wel een betere GPU dan de Xperia S (Mali 400 vs Adreno 205)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:10
Lucky0wn schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:40:
Die Xperia P heeft wel een betere GPU dan de Xperia S (Mali 400 vs Adreno 205)
Beter denk ik niet direct, toch niet op de kloksnelheden waarop ze draaien. Efficiënter zeker wel. Maar doordat de Xperia P een wat lagere resolutie heeft gaan de uiteindelijke resultaten vrij dicht bij elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Laatst online: 01-06 00:29
AmbroosV schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:57:
[...]

Beter denk ik niet direct, toch niet op de kloksnelheden waarop ze draaien. Efficiënter zeker wel. Maar doordat de Xperia P een wat lagere resolutie heeft gaan de uiteindelijke resultaten vrij dicht bij elkaar liggen.
Vergelijk de SGS2(ook Mali-400) dan maar eens met de Xperia S, Mali 400 scoort nog steeds het beste in benchmarks van GSM GPU's. (voor de Tegra 3 dan, geen idee of die sneller is)

Heb net zoals jou een XPS en deze heeft ook een hogere resolutie dan de P he ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Lucky0wn op 21-04-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Lucky0wn schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:02:
[...]

Vergelijk de SGS2(ook Mali-400) dan maar eens met de Xperia S, Mali 400 scoort nog steeds het beste in benchmarks van GSM GPU's. (voor de Tegra 3 dan, geen idee of die sneller is)

Heb net zoals jou een XPS en deze heeft ook een hogere resolutie dan de P he ;)
De SGS2 scoort inderdaad een stuk beter omdat de resolutie echt wel VEEL lager is. Daarom is de FPS lager. De hoeveelheid pixels per seconde (FPS * aantal pixels in resolutie) is echter wel hoger voor de Xperia S. Conclusie -> Adreno 220 is sneller. Maar zoals ik al zei ook minder efficiënt, daarom dat je na een half uur gamen een ei kan bakken op de Xperia S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Meh de pure perf van de GPU boeit mij eigenlijk niet zo. Voor gamen heb ik andere zooi en voor ICS zal het snel genoeg zijn zolang de software een beetje efficiënt is.

Moet deze maand eigenlijk toch nog naar Duitsland om wat ''boeken'' (nee niet dat soort boeken) op te halen. Misschien dat ik even langs ga bij de Saturn en MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 02:59:
Meh de pure perf van de GPU boeit mij eigenlijk niet zo. Voor gamen heb ik andere zooi en voor ICS zal het snel genoeg zijn zolang de software een beetje efficiënt is.

Moet deze maand eigenlijk toch nog naar Duitsland om wat ''boeken'' (nee niet dat soort boeken) op te halen. Misschien dat ik even langs ga bij de Saturn en MM.
Als je 'm daar vind mag je 'm voor mij ook meenemen.. Haha.
Het fijne is dat je dan gewoon naar de MM/Saturn in NL kunt gaan voor garantiezaken, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Majesty schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:47:
[...]

Als je 'm daar vind mag je 'm voor mij ook meenemen.. Haha.
Het fijne is dat je dan gewoon naar de MM/Saturn in NL kunt gaan voor garantiezaken, neem ik aan.
Neh Dynafix zit in de buurt. Als er iets kapot is en je gaat naar de MM/Saturn dan sturen hun hem naar Dynafix of eerst naar het hoofdkantuur en dan sturen hun hem er heen. Het maakt het hele traject alleen maar langer.

Maar als hij daar te duur is of hij bevalt me niet dan laat ik hem gewoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Update: Typhone

Centralpoint: Maandag 14 mei
Coolblue/pdashop (zwart): Week 17 (23 - 28 april)
Typhone: 21 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was afgelopen week in Duitsland, geen Xperia P te bekennen hoor :) (Alleen HTC One S'jes die je hier niet hebt)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Op de Duitse websites stond ook dat ze pas voorraad hadden op 25 april, misschien ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
In Engeland wordt het uitbrengen van de Xperia P en U al met een week of drie vertraagd. Ik hoop dat dat geen voorteken is voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
CLB schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:21:
Ik was afgelopen week in Duitsland, geen Xperia P te bekennen hoor :) (Alleen HTC One S'jes die je hier niet hebt)
Zoals gezegd door Majesty, de datum die sommige winkels noemen voor Duitsland is de 25e. Dus dan lijkt het me logisch dat je hem vorige week nergens hebt zien liggen.

Of de datum daadwerkelijk klopt weet ik uiteraard niet omdat ik nergens een officiële datum heb kunnen vinden.
Maja zoals gezegd moet toch daar zijn en was eigenlijk van plan om afgelopen zaterdag te gaan. Kijken wanneer ik deze week kan en dan ff langs de Saturn en MM gaan om te kijken of het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ahh bah.. Dat klinkt niet goed..
Vandaar dat boven dit topic de prijs ook niet meer weergegeven wordt, bij BelSimpel is hij namelijk ook verlengd tot 4 weken levertijd.
Geen slimme zet van Sony, ben benieuwd waar het probleem lag. En het is geen 3 weken, maar 5 weken: 28 mei, hun release date stond blijkbaar op 7 mei.. En ik ben al een maand aan het wachten! :(

[ Voor 104% gewijzigd door Majesty op 23-04-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Ik ben benieuwd of Coolblue de zwarte versie deze week heeft. Het lijkt me onwaarschijnlijk nu alle levertijden opschuiven. Maar hopelijk is het zo en komen de eerste reviews deze week, deze telefoon lijkt mijn nieuwe te worden, tenzij alles erg tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22

woutur

Klauwtjes uit!

Het lijkt me een beste telefoon, behalve dan dat ik verwacht dat de accuduur een spelbreker gaat worden. Geadverteerde talk-time en batterij-capaciteit doen mij vermoeden dat dit een ééndagsvlieg wordt (har har). Ben nog altijd op zoek naar een niet te groot toestel (4" of kleiner) dat het gewoon twee dagen bij normaal gebruik volhoudt. Had gehoopt op de One S, maar daarvan is het scherm de spelbreker (korrelig, en het vreet stroom). Alle andere specs spraken me wel aan.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
nWn Music schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:50:
Ik ben benieuwd of Coolblue de zwarte versie deze week heeft. Het lijkt me onwaarschijnlijk nu alle levertijden opschuiven. Maar hopelijk is het zo en komen de eerste reviews deze week, deze telefoon lijkt mijn nieuwe te worden, tenzij alles erg tegenvalt.
Ben ook erg benieuwd. Het staat er vooralsnog nog steeds, terwijl BelSimpel hun release date al veranderd heeft naar eind mei.

@ JRKAP: Dat is een exacte vertaling van het bericht van gsmarena.com, dus dat zegt voor de rest niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Flink balen zeg :-( mijn huidige telefoon trekt het niet veel langer meer ben ik bang , hoop dat ze er toch nog een beetje vaart achter gaan zetten ....

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Majesty schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:21:
Ahh bah.. Dat klinkt niet goed..
Vandaar dat boven dit topic de prijs ook niet meer weergegeven wordt, bij BelSimpel is hij namelijk ook verlengd tot 4 weken levertijd.
Geen slimme zet van Sony, ben benieuwd waar het probleem lag. En het is geen 3 weken, maar 5 weken: 28 mei, hun release date stond blijkbaar op 7 mei.. En ik ben al een maand aan het wachten! :(
Misschien zo wel de mazzel dat ICS dan ook direct uit komt.
Paar Duitse winkels die hem nog op april hadden staan hebben hem nu ook op mei gezet.
Naja pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
GSMarena zit dikwijls fout qua releasedatums, als Clove (en dat is maar één retailer in the UK) een release wat later heeft staan rapporteren ze er altijd onmiddelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Het ziet er toch wel naar uit dat het echt zo is inderdaad, helaas..

http://geizhals.de/741619

Zoals Deadsy al zei hebben velen 'm verschoven naar ergens eind mei.
Arrgh, kan ik nog een maand wachten. Nu maar hopen dat ze binnen die tijd een micro-sd slot in hebben gebouwd, haha.

Misschien, gezien de problemen van de S, worden er nog wat laatste aanpassingen gemaakt.

Maar goed, het blijft allemaal gissen en in een tijdsbestek van een maand denk ik niet dat er een volledig nieuwe batch wordt gemaakt (neem aan dat deze al bijna klaar voor verzending waren).

[ Voor 33% gewijzigd door Majesty op 23-04-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Voor de liefhebbers hier nog een Chinese zeer uitgebreide review van de telefoon:
http://www.tompda.com/article/26824-1.htm

De website is erg traag en probeer 'm te vertalen met Chrome maar dat wil nog niet erg werken.
Onderaan de pagina kun je verder naar de volgende pagina's (9 in totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Net een mailtje gestuurd aan Coolblue, om te kijken of ze nog steeds vasthouden aan de verwachte leverdatum van 'deze week' voor het zwarte model. Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Lijkt me onmogelijk.. Denk dat het gewoon nog niet bijgewerkt is. Maar zelfs als het zo zou zijn wacht ik liever tot 28 mei om 70 euro te besparen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Majesty schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:53:
Voor de liefhebbers hier nog een Chinese zeer uitgebreide review van de telefoon:
http://www.tompda.com/article/26824-1.htm

De website is erg traag en probeer 'm te vertalen met Chrome maar dat wil nog niet erg werken.
Onderaan de pagina kun je verder naar de volgende pagina's (9 in totaal).
Ik heb hem vertaald via translate.google.com, dan doet ie het gewoon. Ik was vooral geïnteresseerd in de CPU / GPU scores, en die zien er redelijk goed uit. Van wat ik kon zien / begrijpen presteert ie 10-15% minder dan de Galaxy SII. Lijkt me prima. De batterij schijnt normaal te zijn, dus 1x per dag opladen. Hopelijk kan dat met een custom ROM nog wat gerekt worden (met mijn antieke Hero haal ik met gemak 2-3 dagen).

Al met al ziet het er goed uit, nu nog hopen dat het niet al te lang meer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Tweety1 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:45:
Net een mailtje gestuurd aan Coolblue, om te kijken of ze nog steeds vasthouden aan de verwachte leverdatum van 'deze week' voor het zwarte model. Ben benieuwd....
UPDATE:

Hartelijk dank voor uw e-mail met ticketnummer: 710346

De leverdatum is bij ons inderdaad ook verschoven naar de week van 14 mei.

Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Sascha Ivantic
Medewerker Klantenservice

Helaas pindakaas, ook de zwarte P is niet eerder beschikbaar dan half mei :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

Kan de Xperia P ook overweg met de NFC tags die Sony levert bij de S variant?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
koekiemonster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:28:
Kan de Xperia P ook overweg met de NFC tags die Sony levert bij de S variant?
Yup, alle 3 de S, U en P hebben NFC.

de HTC One S heeft het niet met als aangegeven reden vanwege de metalen unibody geloof ik wat vanwege de Xperia P veel mensen als onzin zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
nWn Music schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:56:
[...]

Ik heb hem vertaald via translate.google.com, dan doet ie het gewoon. Ik was vooral geïnteresseerd in de CPU / GPU scores, en die zien er redelijk goed uit. Van wat ik kon zien / begrijpen presteert ie 10-15% minder dan de Galaxy SII. Lijkt me prima. De batterij schijnt normaal te zijn, dus 1x per dag opladen. Hopelijk kan dat met een custom ROM nog wat gerekt worden (met mijn antieke Hero haal ik met gemak 2-3 dagen).

Al met al ziet het er goed uit, nu nog hopen dat het niet al te lang meer duurt.
Mmm ik denk dat met de softwarematige optimalisatie van Sony de Xperia P even snel of zelfs sneller is dan de Galaxy SII. Die batterijduur verwacht ik ook wel wat langer. Bij de Xperia S hebben ze 'm ook al naar 30-40 uur toe gekregen met normaal gebruik en daar zit weliswaar een grotere accu in, maar ook een groter scherm en hogere resolutie.
Tweety1 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:34:
[...]

UPDATE:

Hartelijk dank voor uw e-mail met ticketnummer: 710346

De leverdatum is bij ons inderdaad ook verschoven naar de week van 14 mei.

Helaas pindakaas, ook de zwarte P is niet eerder beschikbaar dan half mei :'(
Nou 14 mei vind ik al een stuk beter dan 28 mei. Ik hoop dat ze het 200% zeker weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Majesty schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:29:
[...]

Mmm ik denk dat met de softwarematige optimalisatie van Sony de Xperia P even snel of zelfs sneller is dan de Galaxy SII. Die batterijduur verwacht ik ook wel wat langer. Bij de Xperia S hebben ze 'm ook al naar 30-40 uur toe gekregen met normaal gebruik en daar zit weliswaar een grotere accu in, maar ook een groter scherm en hogere resolutie.

[...]

Nou 14 mei vind ik al een stuk beter dan 28 mei. Ik hoop dat ze het 200% zeker weten..
En de S heeft een CPU met een hogere clockspeed en de ST-Ericsson CPU zou per clock minder gebruiken was toch het verhaal?
Naja 2x1Ghz zou in principe meer dan genoeg moeten zijn zolang de software een beetje geoptimaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Precies. Daar ben ik niet bang voor in ieder geval.
Ik had ook gelezen (kan me even niet herinneren waar) dat beide CPU's nagenoeg gelijk zouden presteren omdat de in de Xperia S gebruikte CPU een (ver)ouder(d)e CPU zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Majesty schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:35:
Precies. Daar ben ik niet bang voor in ieder geval.
Ik had ook gelezen (kan me even niet herinneren waar) dat beide CPU's nagenoeg gelijk zouden presteren omdat de in de Xperia S gebruikte CPU in (ver)ouder(d)e CPU zou zijn.
Over de CPU ben ik eigenlijk nooit echt bang geweest. Ik denk niet dat Sony een CPU in bijna al hun modellen gaat gebruiken als bij tests naar voren komt dat deze ruk is.
En er zijn tenslotte genoeg Smartphones die zeer soepel lopen met minder rekenkracht.

Was ik me wel afvraag is of deze ST-Ericsson HD materiaal kan afspelen.

edit:
Btw bedankt voor de link. Mooie fotos en later even door de vertaler gooien om te lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 24-04-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
1080p materiaal heb je toch niets aan, maar ik neem aan dat hij wel 720p materiaal kan afspelen, gezien hij zelf ook 1080p kan filmen.

Overigens ben ik benieuwd wat voor telefoon er nu weer aan komt, nadat ik dit bericht lees, en of dit überhaupt iets te maken heeft met de verschuiving van de releasedatum van de Xperia P:
http://www.tgdaily.com/ga...nouncement-next-wednesday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Volgens Mario in de comments van dit nieuwsbericht:
Xperia P and Xperia sola software certified by PTCRB
is de Xperia P in China al op de markt..
Vandaar misschien ook de uitgebreide Chinese review.

[ Voor 17% gewijzigd door Majesty op 26-04-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik weet niet wat er bij deze webshop aan de hand is, maar ze hebben 'm op voorraad staat er:
http://www.phoneshop.nl/t...-xperia-s-black/?ref=7902

Foutje van de Pricewatch blijkbaar, het is een Xperia S.

[ Voor 15% gewijzigd door Majesty op 26-04-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Majesty schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:46:
Ik weet niet wat er bij deze webshop aan de hand is, maar ze hebben 'm op voorraad staat er:
http://www.phoneshop.nl/t...-xperia-s-black/?ref=7902

Foutje van de Pricewatch blijkbaar, het is een Xperia S.
Als hij daar al uit is vraag ik me toch af waarom hij hier vertraagd is. Enige dat ik me kan voorstellen is dat ze een grotere voorraad willen opbouwen vanwege hoge verwachtingen.

Vooral de Sola had al op de markt moeten zijn, want qua specs is deze gewoon beter dan de HTC One V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 12:27
Deadsy schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:58:
[...]

Als hij daar al uit is vraag ik me toch af waarom hij hier vertraagd is. Enige dat ik me kan voorstellen is dat ze een grotere voorraad willen opbouwen vanwege hoge verwachtingen.

Vooral de Sola had al op de markt moeten zijn, want qua specs is deze gewoon beter dan de HTC One V.
Neehoor, de One V draait ICS :+
Ik wacht voordat ik ga verlengen nog even af wat Sony van ICS op de nieuwe lijn maakt met duidelijke video reviews. Van wat ik heb gezien ziet de Sony skin er een beetje saai uit, maar ik moet bekennen dat ik er nog nooit zelf mee gespeeld heb. Twijfel nog steeds tussen Sony Xperia P vs. HTC One S of Sony Xperia Sola vs. HTC One V. Ik zit nu nog op een HTC Legend waar ik op zich eigenlijk nog steeds best tevreden over ben. Wil met name een groter en mooier scherm, betere foto's en meer snelheid en geheugen voor apps (drama op de Legend). Mogelijkheden zat dus! Hoop wel dat Sony opschiet met ICS voor de nieuwkomers! Het is mooi voor de trouwe klanten dat die eerst een update krijgen, maar ik ben wel bang dat Sony z'n new kids hiermee schade aandoet als ze nog lang wachten.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:58:
[...]

Lees nu weer iets anders hier:
http://www.gsmarena.com/newscomm-4139.php

Laatste comment:
China is going to launch Xperia P on this Sunday (29th April 2012). Google it in chinese, if u r able to.

Geen idee wat de reden van uitstel is inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 27-04-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Om jullie maar een beetje op de hoogte te houden (mocht je het nog niet gelezen hebben), hier een nieuwsbericht over een unboxing video van de Xperia P:
http://www.xperiablog.net...unboxing-video/#more-6682

Nu nog een iets minder positieve comment:
Xperia P is Offical released Apr 29th in China; it can find in most electronic shops or online retailers;
about 3000 China Yuan(476 usd); Heard from some forums:
1. quality is ok; but screen looks a little bit yellow;
2. OS is smooth; but game compatibility has issues for games like fruit ninja;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Veel games gebruiken de Android NDK (native development kit) om geen Java-code te draaien (performance). Het kan altijd dat die native code moeite heeft met een volledig nieuwe SoC die nog nergens echt gebruikt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Het eerste punt deed me meer zorgen baren eigenlijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Majesty schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:38:
Om jullie maar een beetje op de hoogte te houden (mocht je het nog niet gelezen hebben), hier een nieuwsbericht over een unboxing video van de Xperia P:
http://www.xperiablog.net...unboxing-video/#more-6682

Nu nog een iets minder positieve comment:

[...]
Dat met die games zal met updates voor de games denk ik wel gefixed worden.

En die geel achtige kleuren. Kan aan de instellingen liggen of misschien heeft de P ook problemen met de lijm en dat dit de reden is dat hij hier vertraagd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Laten we het hopen inderdaad! Dan vind ik het namelijk niet zo erg om te wachten. Maar daar mogen ze weleens duidelijkheid over geven vind ik.

Overigens staat de leverdatum bij Coolblue inmiddels alweer op "Volgende week" i.e. de week van 7 - 14 mei. Zal wel weer verzet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Deadsy schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 02:01:

En die geel achtige kleuren. Kan aan de instellingen liggen of misschien heeft de P ook problemen met de lijm en dat dit de reden is dat hij hier vertraagd is?
.. of de white magic is niet zo wit als we met z'n allen hopen :S

[ Voor 67% gewijzigd door zsparrow op 01-05-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Oh my lord, in België krijg je bij Vandenborre het DK-21 docking station cadeau als je'm koopt. Staat wel op de site dat het pas over meer dan drie weken is. Zal dus overeenkomen met die 28 mei die hier en daar circuleert zeker?

Geduld is een schone deugd :p En hopelijk is hij niet te snel uitverkocht dan ... Aargh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
F97 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:46:
Oh my lord, in België krijg je bij Vandenborre het DK-21 docking station cadeau als je'm koopt. Staat wel op de site dat het pas over meer dan drie weken is. Zal dus overeenkomen met die 28 mei die hier en daar circuleert zeker?

Geduld is een schone deugd :p En hopelijk is hij niet te snel uitverkocht dan ... Aargh.
Je moet dan wel naar de winkel komen en dat is voor mij toch net ff-tjes te ver. Wel een leuke actie, overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Inderdaad, een erg leuke actie! Het is voor mij ook 1,5 uur rijden, maar misschien maak ik er dan wel een dagje Brussel van :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

O nee he ;) Als ze ook met dit scherm de gele vlekken ellende krijgen gaat het sony toch wel een hoop klanten kosten denk ik :(
Laten we er het beste maar van hopen , we wachten gespannen af ....

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 12:19
kingfriko schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:07:
O nee he ;) Als ze ook met dit scherm de gele vlekken ellende krijgen gaat het sony toch wel een hoop klanten kosten denk ik :(
Laten we er het beste maar van hopen , we wachten gespannen af ....
Ik ga er niet van uit, het zijn toch hele andere schermen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
We zullen het snel genoeg weten, iemand op het Xperia forum (woont in China) heeft al een Xperia P en gaat er binnenkort foto's van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Hoeveel verschil zit er nou tussen de schermen van de HTC One S en van de Xperia P? Beide hebben exact dezelfde resolutie, namelijk 640x480. Maar ik lees toch veel 'negatieve' verhalen over de One S ivm de One X. Natuurlijk is de P minder dan het HD scherm van de S; maar is het ook een 'blocker' zoals bij de One S? Of zit het hem in die type schermen; pentile of zoiets zie ik steeds voorbij komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
JRKAP schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:40:
Hoeveel verschil zit er nou tussen de schermen van de HTC One S en van de Xperia P? Beide hebben exact dezelfde resolutie, namelijk 640x480. Maar ik lees toch veel 'negatieve' verhalen over de One S ivm de One X. Natuurlijk is de P minder dan het HD scherm van de S; maar is het ook een 'blocker' zoals bij de One S? Of zit het hem in die type schermen; pentile of zoiets zie ik steeds voorbij komen..
Het scherm op de Xperia P en HTC One S verschillen wel op een paar puntjes.

One S: AMOLED (kleuren zijn veel dieper, onnatuurlijk fel, zwart is echt zwart), PenTile (randen lijken onscherp doordat er minder subpixels per pixel zijn).

Xperia P: WhiteMagic LCD (vrij natuurlijke kleuren, kan erg helder, contrast is wat minder), RGB(W): veel subpixels per pixel, dus gaat het scherm scherper zijn dan de One S. Best wel wat scherper zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Deadsy schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 02:01:
[...]

Dat met die games zal met updates voor de games denk ik wel gefixed worden.

Eindelijk de unboxing film kunnen bekijken. Ik had het niet verwacht, maar die rode heeft wel een ontzettend mooie kleur gekregen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
AmbroosV schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:06:
[...]

Het scherm op de Xperia P en HTC One S verschillen wel op een paar puntjes.

One S: AMOLED (kleuren zijn veel dieper, onnatuurlijk fel, zwart is echt zwart), PenTile (randen lijken onscherp doordat er minder subpixels per pixel zijn).

Xperia P: WhiteMagic LCD (vrij natuurlijke kleuren, kan erg helder, contrast is wat minder), RGB(W): veel subpixels per pixel, dus gaat het scherm scherper zijn dan de One S. Best wel wat scherper zelfs.
En nog een kleine toevoeging: Beide hebben een resolutie van 960x540 in plaats van 640x480, scheelt nogal.
En de prijs verschilt ook nogal.
Tweety1 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:47:
[...]

Eindelijk de unboxing film kunnen bekijken. Ik had het niet verwacht, maar die rode heeft wel een ontzettend mooie kleur gekregen :Y
Ja, vond ik ook al inderdaad. Een stuk mooier dan ik had verwacht. Maar ik zweer toch bij zwart :*).

Edit:
Nog een kleine test gevonden, ik denk van een prototype of een vervroegde versie, dus eigenlijk niet helemaal realistisch, maar het laat wel zien dat men zich er steeds meer mee bezig houdt:
http://www.4gphone.nl/?p=12587

[ Voor 11% gewijzigd door Majesty op 02-05-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik had 'm al in het Xperia S topic gepost, maar ook meteen maar even hier.

Een leuk weetje over de NFC technologie in de Xperia P & S en MasterCard
http://blog.se-nse.net/ma...ed-xperia-s-and-xperia-p/

[ Voor 7% gewijzigd door Majesty op 04-05-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juandelcampo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 11:51
Weet iemand toevallig waar dat stukje onder de transparante balk van gemaakt is? Aluminium of plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
juandelcampo schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:04:
Weet iemand toevallig waar dat stukje onder de transparante balk van gemaakt is? Aluminium of plastic?
Als ik het goed heb zitten de antennes in dat gedeelte dus ik ga er zelf vanuit dat dit stuk gemaakt is van plastic of rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Deadsy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:17:
[...]

Als ik het goed heb zitten de antennes in dat gedeelte dus ik ga er zelf vanuit dat dit stuk gemaakt is van plastic of rubber.
Nee, de antenne zit in de doorzichtige balk. Als ik op foto's kijk lijkt het alsof XPERIA gewoon grijs van kleur is wat zou betekenen dat ook het onderste gedeelte van aluminium is.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/images/FdQ8/sony-xperia-p-mwc-launch-4.jpg?20120226-200314

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 04-05-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Puur op CPU vind ik de prestaties erg netjes gezien de (relatief lage) kloksnelheid van 1Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
AmbroosV schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:13:
Puur op CPU vind ik de prestaties erg netjes gezien de (relatief lage) kloksnelheid van 1Ghz.
En daarbij gaat het nog om een prerelease toestel, ik verwacht nog wel betere prestaties van het uiteindelijke toestel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Majesty schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:23:
[...]

En daarbij gaat het nog om een prerelease toestel, ik verwacht nog wel betere prestaties van het uiteindelijke toestel eigenlijk.
Op de GPU na zal dat waarschijnlijk niet meer veel verschillen. De hardware is volledig klaar, de software is ook al certified, veel verschil gaat het niet meer zijn. Maar dat is geen slecht punt, de Xperia P en U doen het zo ook al erg goed naar mijn mening. Helemaal in de lijn van verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
.

[ Voor 98% gewijzigd door Davitos op 04-05-2012 21:50 ]

Pagina: 1 2 ... 35 Laatste