Laptop terugbrengen/Ruilen MediaMarkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-06-2022
Beste tweakers,

Ik heb een probleem/vraag

Afgelopen zaterdag heb ik een laptop gekocht bij de mediamarkt, de asus k53sc.
Vanaf dat ik m gebruikte vond ik m al een beetje traag, en soms was er tijdens het opstarten totale stilte en een zwart scherm. T lampje van dat de laptop bezig was ging niet aan en pas na ongeveer 10/15 sec deed hij weer wat.

Ik had geen zin in alle troep die asus mee levert en wilde het probleem oplossen dus heb toen windows 7 professional geinstaleerd(standaard stond windows 7 home premium erop).

Nu is het probleem nog steeds niet opgelost en wil ik m eigenlijk gewoon terugbrengen.

Maar vraag is nu, is dit mogelijk? Ook ivm dat ik andere windows erop gezet heb?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!!

Groeten

Mr G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 14:15

Hoite

Goed verhaal

Dit hangt af van de coulance van de mediamarktvestiging, ze zijn niet verplicht het notebook terug te nemen of het geld terug te geven. Heb je de mediamarktvestiging al gebeld?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
heb je de verpakkingen nog?
kun je de recovery nog draaien?
heb je de doos en plastic alle stickers nog?

MM wil een weer verkoopbaar product hebben.
als deze defect is is omruilen mischien een optie maar mijn ervaring met MM is erg belabberd op het gebied van service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hopelijk heb je de recovery-partitie laten staan zodat je hem naar factory defaults terug kunt zetten.

Ik zou het in ieder geval even bespreken met de Mediamarkt. Leg ze onderbouwd uit waarom deze laptop niet aan jouw verwachtingen voldoet en geef ze ook de mogelijkheid dit op te lossen.

Mijn ervaring met de Mediamarkt is dat ze erg makkelijk zijn hierin, dus gewoon overleggen.

Mochten ze hem echt niet terug willen nemen, zou je kunnen overwegen te investeren in een SSD. Dat doet vaak wonderen in de performance!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:24

FeaR

In GoT we trust

Dit past beter in SF dan in AAF, dus ik schop het topic die kant op.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
Ja, maar ik vind t zo vaag dat er gewoon even echt zwart beeld is en hij dood lijkt.... Heeft dat wel met de Harddisk te maken?

Ik heb de doos nog en de normale dingetjes ook, alleen het plastic wat op het scherm zat heb ik eraf gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Mischien heb je een gebruikt exemplaar? Als MM ergens in uitblinkt dan is dat wel gebruikte, defecte en beschadigde artikelen weer als nieuw verkopen.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
Hmm dat betwijfel ik. Ik denk dat ik (heel erg stom) geen backup heb en gewoon de nieuwe windows 7 installatie overal overheen gegooid heb.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Het OS verhaal is niet relevant. Laptops en computers zijn uitgesloten van retour. Zie artikel 11 van de AV:

http://www.mediamarkt.nl/#retour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ze zijn niet verplicht tot terugnemen, maar vaak doen ze dat wel voor aankoopprijs - 10%. Als hij defect is, is voorgaande uiteraard niet van toepassing en hoor je gewoon een werkend exemplaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
En zou ik m dan wel via de asus garantie gewoon kunnen laten nachekken/repareren?

Dankjulliewel voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-06 07:59
Mr_G schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:02:
En zou ik m dan wel via de asus garantie gewoon kunnen laten nachekken/repareren?

Als jij gewoon duidelijk kunt aangeven wat de klacht is heb je daar natuurlijk wel recht op.

Maar wat nu echt het probleem is is me niet geheel duidelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online

Als er iets kapot is wel, echter als er niets kapot is loop je de kans onderzoekskosten te moeten betalen.

De vraag is een beetje of er echt wat mis is met de laptop of dat je verwachtingen gewoon te hoog zijn. Die 2,5" notebook schijfjes zijn over het algemeen niet al te snel dus dat Windos op programma's opstarten niet supersnel gaat is normaal. Oplossing zou in dat geval het installeren van een SSD kunnen zijn aangezien dat je laptop waarschijnlijk een enorme boost geeft. Maar goed van afstand is dat lastig te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zou je HDD kunnen benchmarken om te kijken of de resultaten voldoende zijn. Overigens ben je al de tweede dit weekend met problemen met deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:19

Misschien een gouden tip. Ga niet naar de media maar gewoon naar asus. Asus heeft goeie garantie voorwaarden is uiterst coulant. Als ze hem repareren doen ze dat vaak binnen 14 dagen. Daar kunnen er velen nog wat van leren! Wel even van te voren bellen natuurlijk! Media markt gaat alles eraan doen om te voorkomen dat er geruild/gecrediteerd word.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
Ik ben de hdd test aan het doen, de extended test van Western Digital Lifeguard. Benieuwd wat ik aan de resultate zou kunnen zien...
Maar dat hij stilstaat/even know out lijkt met een zwart scherm aan het begin... waar kan dat aan liggen? Moet dat de hd zijn? Het gebeurt niet elke keer, maar het is nu al wel een paar keer geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 20:54
stftweaker schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:17:
[...]

Misschien een gouden tip. Ga niet naar de media maar gewoon naar asus. Asus heeft goeie garantie voorwaarden is uiterst coulant. Als ze hem repareren doen ze dat vaak binnen 14 dagen. Daar kunnen er velen nog wat van leren! Wel even van te voren bellen natuurlijk! Media markt gaat alles eraan doen om te voorkomen dat er geruild/gecrediteerd word.
Maar je hebt recht op garanties via de winkel waar je de laptop aanschaft. Als je naar een ander (fabrikant is ook iemand anders dan de winkel van aanschaf) gaat vervalt dan niet het recht op garantie?

EDIT: Daarnaast ligt de bewijslast wat betreft schade de eerste 6 maanden bij de winkelier, toch? Als hij doormidden gebroken is ligt het anders, maar bij zulke problemen zou ik gewoon teruggaan en vragen of hij volgens hen ook niet helemaal 100 is.

[ Voor 15% gewijzigd door Mythx op 26-02-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mr_G schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:35:
Ik ben de hdd test aan het doen, de extended test van Western Digital Lifeguard. Benieuwd wat ik aan de resultate zou kunnen zien...
Maar dat hij stilstaat/even know out lijkt met een zwart scherm aan het begin... waar kan dat aan liggen? Moet dat de hd zijn? Het gebeurt niet elke keer, maar het is nu al wel een paar keer geprobeert.
Misschien zoekt hij naar een device wat niet direct reageert. Doet mijn PC ook als ik een externe HDD gekoppeld heb, duurt dan gewoon wat langer. Draai anders ook een HD Tune en je kunt je score dan vergelijken met degene in dat topic wat ik linkte. Maak echter niet dezelfde fout als hij, door te downloaden via torrent terwijl je HD Tune draait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mocht de laptop echt niet goed werken heeft Asus wel een DOA termijn.
Mr_G schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:56:
Hmm dat betwijfel ik. Ik denk dat ik (heel erg stom) geen backup heb en gewoon de nieuwe windows 7 installatie overal overheen gegooid heb.......
Dit zorgt er helaas wel voor dat de MM de laptop eigenlijk niet meer kan verkopen.

[ Voor 71% gewijzigd door PilatuS op 26-02-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mr_G schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:35:
Dat kan gewoon traagheid van de harddisk zijn inderdaad. Maar goed post inderdaad eens HDTune resultaten, dan is er wat meer concreet over te zeggen of je harddisk wel normaal presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
Okidoki, ik doe nu de extended test, estimated time is nog ruim anderhalf uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
HD Tune geeft binnen 5 minuten resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
Dus andere anuleren en HD Tune fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mag je zelf kiezen, maar dan heb je wel sneller een resultaat en misschien straks nog een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
Das wel de bedoeling ja, ik ga dat even doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 19:18

Kwastie

Awesomeness

Gewoon aanmelden bij Asus. http://rma.asus.de/pick_eu/nl/

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zou eerst uitzoeken of er uberhaupt wat mis is met die laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/yorpi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
Zo en wat zeggen de experts? Ik heb geen idee of het goed/normaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat resultaat is gewoon wat je mag verwachten van een notebook harddisk, prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Er lijkt me weinig mis met je HDD. En van wat ik begrijp heb je eigenlijk alleen proberen dat het opstarten van Windows niet snel genoeg gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
Soms werkt het prima en soms lijkt hij gewoon even 10/15seconden dood bij het opstarten, zwart beeld, lampjes uit, behalve die van de stroom... en dan gaat hij ineens weer....Lijkt mij niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Waarschijnlijk aan het wachten op een device, wellicht iets wat via USB is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 13:02
Overigens, als er iets mis mee is niet bij Asus aanmelden. Stom advies wat veel gegeven wordt hierboven. Binnen een week mag je gewoon verwachten dat je bij een defect een nieuw product meekrijgt van de winkel. Iets met DOA.

Je gaat toch niet iets op zaterdag kopen om het op zondag aan te melden voor een 14 dagen durende reparatie?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_G
Ik heb er niets op aangesloten... Ik ga gewoon morgen ochtend langs denk ik. Kijken wat er te fixen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 18:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik moet zeggen dat ik je "probleem" herken: als ik de laptop opstart, zo'n 10-15 seconden 'n zwart scherm. Dit probleem heb ik op meerdere pc's en laptops gehad, en duidde bij mij altijd op 'n "vervuilde" windows: 'n windows die te lang geinstalleerd was (6+ maanden, altijd XP). Schone install deed dan wonderen.

Overigens zet ik mijn laptop nog maar zelden uit: meestal gaat hij in slaapstand, en 1x pm 'n keer 'n reboot. Dan hoef ik me ook niet meer te ergeren aan die 10-15 seconden. Eng vind ik 't wel iedere keer, want ik vraag me iedere keer af of hij het nog wel gaat doen... Maar goed, m'n huidige instal is nu zo'n 15 maanden, dus da's best wel 'n record *knock on wood*.

Ik denk dus dat je "probleem" geen probleem is... Maar goed, ik wens je veel succes.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Binnen een week mag je gewoon verwachten dat je bij een defect een nieuw product meekrijgt van de winkel. Iets met DOA.
Er bestaat voor de wet geen DOA regeling oid bij consumenten. Dus een slecht advies.
Je kan hooguit opvoeren dat de reparatietijd wel erg lang is ten opzichte van moment van aanschaffen en daardoor wellicht niet redelijk is. Of dat stand zal houden is een tweede.
Als het een pak melk of een standaard kabeltje zou betreffen zou ik meegaan in je redenering. Maar ik kan me anderzijds ook voorstellen dat niet alle winkels 100en laptops op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Paulus0013 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 07:17:
[...]

Er bestaat voor de wet geen DOA regeling oid bij consumenten. Dus een slecht advies.
Je kan hooguit opvoeren dat de reparatietijd wel erg lang is ten opzichte van moment van aanschaffen en daardoor wellicht niet redelijk is. Of dat stand zal houden is een tweede.
Als het een pak melk of een standaard kabeltje zou betreffen zou ik meegaan in je redenering. Maar ik kan me anderzijds ook voorstellen dat niet alle winkels 100en laptops op voorraad hebben.
Dan geven ze je maar je geld terug. Ik weet dat er bij de wet geen DOA regeling is maar dat komt omdat het nogal afhangt van de productgroep. Zo'n beetje elke leverancier van hardware heeft gewoon een DOA regeling voor winkels.

Ik heb meegemaakt dat mensen een defecte (echt 100% defecte) laptop bij een grote electronicaketen kopen en dat de laptop gerust werd opgestuurd naar de fabrikant, op de dag van aankoop. In een specifiek geval was de laptop vervolgens 10 weken weg. Mag dat bij wet? Vast wel. Kan dat? Nee, het is inderdaad niet redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 08:42
Makkelijk schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:39:
Overigens, als er iets mis mee is niet bij Asus aanmelden. Stom advies wat veel gegeven wordt hierboven. Binnen een week mag je gewoon verwachten dat je bij een defect een nieuw product meekrijgt van de winkel. Iets met DOA.
Dead on Arrival? De laptop is toch niet stuk? De TS vind het 'traag' maar dat is lekker relatief!

@ TS; al gekeken naar een firmware update? Mogelijk heeft de MM nog wat oude voorraad en ik zie dat er in korte tijd een 3 tal bios-updates uitgekomen zijn waar o.a. wat slaap/timing problemen in staan beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:16:
Je zou je HDD kunnen benchmarken om te kijken of de resultaten voldoende zijn. Overigens ben je al de tweede dit weekend met problemen met deze laptop.
Opvallend is wel dat de harde schijf van de TS van dat topic een Seagate is itt de Western Digital Caviar van deze TS.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Icey schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:13:
[...]
Dead on Arrival? De laptop is toch niet stuk? De TS vind het 'traag' maar dat is lekker relatief!
Als je de post las waar ik op reageerde en dus ook mijn eerdere post dan begreep je dat ik niet oordeel of de laptop stuk is. Ik zeg alleen wat ik zou doen als de laptop stuk is, omdat 10 anderen hadden aangeraden hem naar Asus te sturen.

Als de vraag was of de laptop stuk is zaten we in CSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@TS Zie deze oplossing: Anoniem: 444960 in "ervaring asus k53sc sc404"
Heb je toevallig McAfee geïnstalleerd staan?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Makkelijk schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:48:
[...]

Dan geven ze je maar je geld terug. Ik weet dat er bij de wet geen DOA regeling is maar dat komt omdat het nogal afhangt van de productgroep. Zo'n beetje elke leverancier van hardware heeft gewoon een DOA regeling voor winkels.

Ik heb meegemaakt dat mensen een defecte (echt 100% defecte) laptop bij een grote electronicaketen kopen en dat de laptop gerust werd opgestuurd naar de fabrikant, op de dag van aankoop. In een specifiek geval was de laptop vervolgens 10 weken weg. Mag dat bij wet? Vast wel. Kan dat? Nee, het is inderdaad niet redelijk.
Als je weet dat er geen wet is, geef dan ook geen advies met de strekking dat je iets mag verwachten binnen een week, want dat is nergens op gebaseerd. Leuk als de TS iets gaat staan claimen met dit waarschijnlijk goedbedoelde advies. Daar schieten we niets mee op en dat is een probleem dat al meer speelt in diverse topics hier: mensen die menen op van alles recht te hebben omdat ze iets gelezen hebben of omdat iemand dat gezegd heeft. Klok, klepel. Bottomline: niet aan beginnen.

Overigens je voorbeeld zou een leuke case zijn.
De wet spreekt over een redelijk termijn en zonder ernstige overlast (Art. 21 lid 3 van BW7). 10 weken voor iets dat je net een dag in bezit hebt lijkt mij totaal niet redelijk en staat in geen verhouding. En dat is wat je wel in de winkel kunt zeggen "joh 10 weken wachten, vindt u dat redelijk voor iets dat ik net gekocht heb?" Een beetje fatsoenlijke verkoper ziet ook wel hoe krom dat eigenlijk is. Maar goed ook dit kent nuances, niet iedereen heeft bergen laptops op voorraad en hoe los je zoiets op met bv maatwerk?. Een reparatie op zich mag best langer duren dan 1, 10 of 100 dagen, zolang een consument er maar geen ernstige overlast van ondervindt. Er zijn dus aardig wat opties voor een winkel om die overlast te beperken bv leenlaptop, ander type aanbieden wat op voorraad is, etc. Het hoeft allemaal niet zwart/wit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Makkelijk schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:39:
Even vanuit de winkel gedacht:

Een consument neemt een product mee dat (naar aan te nemen valt) werkt. Hij gaat er vervolgens aan zitten fiepen en zet er een ander OS op. Dan komt hij tot de conclusie dat het niet werkt zoals hij het wil/het hoort en wil hij zijn geld terug.

Dan zeg je toch ook :w Heel vervelend, maar de winkel dient de werking alleen te garanderen bij de oorspronkelijke configuratie. Als je die verandert ben je daar zelf verantwoordelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Les 1:.. altijd eerst even externe schijf eraan en via een cd een full backup draaien van de HDD als je een laptop koopt. Kun je hem altijd terugzetten naar de "fabrieksstand" alsof hij nooit is aangezet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:23
Cyberpope schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:16:
Les 1:.. altijd eerst even externe schijf eraan en via een cd een full backup draaien van de HDD als je een laptop koopt. Kun je hem altijd terugzetten naar de "fabrieksstand" alsof hij nooit is aangezet.
Maar hoe doe je dat? Ben weer op dat gebied een noob :$

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pinokkia schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:38:
Maar hoe doe je dat? Ben weer op dat gebied een noob :$
Symantec Ghost of Acronis Trueimage vanaf een USB stick of CD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:23
gambieter schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:39:
[...]

Symantec Ghost of Acronis Trueimage vanaf een USB stick of CD.
Maar als je windows voor het eerst aanzet. Moet je toch alles invullen zoals naam etc?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pinokkia schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:04:
Maar als je windows voor het eerst aanzet. Moet je toch alles invullen zoals naam etc?
Daarom staat er ook: vanaf een USB stick of CD. Je start Windows helemaal niet op, je runt het vanaf de USB-stick of CD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Cyberpope schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:16:
Zo goed als alle merken (Asus, Acer, Sony, Dell, HP, PB, Compaq etc) hebben een recovery partitie op de HDD zitten en vaak OOK nog een mogelijkheid om vanuit windows een recovery dvd-set te branden. Dus je kunt hem net zo goed doorstarten en recovery dvds branden als je er een custom windows op wilt zetten. En als je dat sowieso niet doet kan je hem altijd met behulp van de recovery partitie terugzetten naar fabrieksinstellingen (je kunt hem zelfs pre-loaden als je wilt faken dat je hem niet eens hebt aangehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dat is mij nooit gelukt. Ik heb laptops gehad, die niet via de recovery helemaal terug te zetten waren naar nul. Want dan was er b.v. wel een taal gewist (als je taalkeuze had in het begin). Vandaar dat ik altijd het bovenstaande doe. Zodat ik het zeker weet.

(meestal doe ik het door de HDD even uit de laptop te halen en aan mijn server te hangen. Veel sneller, zeker ook sneller als recovery)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Cyberpope schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:06:
Dat is mij nooit gelukt. Ik heb laptops gehad, die niet via de recovery helemaal terug te zetten waren naar nul. Want dan was er b.v. wel een taal gewist (als je taalkeuze had in het begin). Vandaar dat ik altijd het bovenstaande doe. Zodat ik het zeker weet.

(meestal doe ik het door de HDD even uit de laptop te halen en aan mijn server te hangen. Veel sneller, zeker ook sneller als recovery)
Ja dat klopt inderdaad sommige merken wissen inderdaad nadat je 1 keer hebt gekozen de andere talen. Ik weet eigenlijk alleen van Asus zeker dat zij dat niet doen (maar toshiba bijvoorbeeld wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 18:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Of je koopt 'n laptop zonder OS. Ben je helemaal vrij in wat je er op zet. Problem solved.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Die zijn vaak lastiger te vinden en vaak ook duurder helaas. (Niet in dure segment, wel in goedkope segment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:07

SgtStrider

Fractal Switchover!

stftweaker schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:17:
[...]

Lekkere Gouden Tip (not). Uiteindelijk komt het bij hetzelfde bedrijf terecht, dus echt veel boeit het niet. Probleem is alleen; stel je stuurt hem zelf op naar ASUS, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid. Dat gaat dus heel lastig worden als bijvoorbeeld de reparatietermijn tegenvalt. ASUS is je niets verplicht.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Pagina: 1