ervaring asus k53sc sc404

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de pricewatch: Asus K53SC-SX404V binnengekregen mooie laptop,
maar hij doet heel traag ik had hem veel snellen verwacht heeft iemand enig idee wat ik moet doen of heb je hier ervaring mee. er staat wel veel bloatware op is dat de reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik moet wel weer lachen van dit topic :)

De meest voorkomende reden is een kapotte harddisk drive of cache. Test dit door middel van het tooltje van de harddisk fabrikant. Mocht deze een FAIL geven, dan kun je garantie claimen, of de error-code hier nog even plaatsen. Misschien dat we je dan verder kunnen helpen.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neodymium schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:15:
Ik moet wel weer lachen van dit topic :)

De meest voorkomende reden is een kapotte harddisk drive of cache. Test dit door middel van het tooltje van de harddisk fabrikant. Mocht deze een FAIL geven, dan kun je garantie claimen, of de error-code hier nog even plaatsen. Misschien dat we je dan verder kunnen helpen.
waar vind je deze tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik ga ervan uit dat je wel uit de voeten kunt met een linkje? http://support.wdc.com/pr...ng=en&fid=wdsfScorpioBlue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Op de site van HD fabrikanten. Zo weet ik bijvoobeeld van WD dat daar de (komt tie) Wd Data Lifeguard Diagnostic tool voor hebben. Maar het is eerst handig dat je weet van welk merk de hardeschijf is zodat je daar de juiste tool voor kan downloaden bij de juiste fabrikant.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
de hardeschijf die in de N , K en X series zit is vervelend traag! hier heb ik zelf ook last van gehad. Mijn oplossing was door een SSD bij te plaatsen als systeem schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin altijd met een schone installatie. Aan de troep die er tegenwoordig op staat heb je helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus een ssd kan handig zijn maar waar plaats ik die want de pc zit volgens mij bomvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:50:
dus een ssd kan handig zijn maar waar plaats ik die want de pc zit volgens mij bomvol
Op de plaats van de huidige HDD en die dan weer desnoods in een externe casing bouwen.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De traagheid komt vaak doordat in dit soort laptops eenvoudige harddisks gezet worden met 5400 rpm en vaak maar 8 MB cache, harddisks die voor gewoon opslag prima zijn maar voor een OS vaak veel te traag zijn. Ook hierbij alle extra onnodige software die mee opstart is een van de oorzaken dat het een behoorlijk traag geheel word.

Hiervoor zijn meerdere oplossingen namelijk zoals al geschreven is is een clean install al een goede stap in de richting, of een ssd die je in jou geval ook eventueel met een aparte caddy op de plaats van de dvd-drive zou kunnen zetten. Maar wat ook een oplossing kan zijn is een hybride harddisk zoals de Seagate Momentus XT waarin een stukje ssd van 4 GB zit en zorgt voor een behoorlijke versnelling, mede ook omdat die 7200 rpm werkt.

Voordeel van een hybride harddisk is dat je dan toch 500 GB opslagruimte hebt en niet direct met externe cases moet gaan werken, en qua prijs ben je dan in feite goedkoper uit dan het plaatsen van een ssd met nog eens een externe case erbij. Evenzogoed blijft een ssd natuurlijk de snelste oplossing maar ook wel de duurste oplossing wil je toch nog een beetje ruimte hebben en een 128 GB ssd erin zetten.

pricewatch: Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm

[ Voor 8% gewijzigd door Roel1966 op 24-02-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en elke keer als ik de laptop weer aanzet word de achtergrond weer normaal niet degenen die ik had ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Beste Willemjanwolf; ik hoor graag wat de resultaten zijn van het tooltje van Western Digital en of je harde-schijf nog "goed" is. Daarnaast zou je christaldisk even kunnen uitvoeren; http://sourceforge.jp/pro...rystalDiskInfo4_2_0a.zip/ een gezondheidstoestand van "goed" sluit daarbij problemen met de harde schijf uit. De temperatuur van de disk is daarbij ook belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alles is goed zegt ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Top! Run dan nog even HDTune (gratis trial downloaden) en test de snelheid van de schijf.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/848374aed5.png

Post je resultaat in de vorm van een screenshot in dit topic :) Zoals mijn voorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deze uitslag ik spreek uit geen ervaring maar volgens mij is dit niet goed

ik weet niet of screenshot is gelukt snap het niet
[img]hhttp://imageupload.org/en/file/188524/hdtune-benchmark-wdc-wd7500bpvt-80hxz.png.html[/img]

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je je eigen bericht terugleest zie je dat er geen screenshot staat :). Upload je screenshot bijvoorbeeld hier en kopieer de URL. Je kunt dan via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/image.gif het plaatje toevoegen. Dat maakt het ook wat duidelijker wat er volgens jou niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zo dus :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/hdd.png

En das inderdaad niet best....

[ Voor 68% gewijzigd door Aghanim op 26-02-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:51:
Zo dus :)

[afbeelding]

En das inderdaad niet best....
wat is het probleem precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Aan de rechterzijde zie je de snelheden (transfer rate) en die zijn zeer zeer laag. Verder heb ik geen verstand van hdd's maar daar kunnen anderen je hier wel mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gebruik het edit knopje ipv continu een nieuwe reply op je topic te geven. Dat houdt het wat overzichtelijker. Verder lees mijn post nog eens door waar ik het icoon gelinkt heb dat je moet gebruiken voor een plaatje, want dit maakt het niet echt duidelijk.

En vergelijk jouw waarden eens met mijn laptop:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/hdtune.png

[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 26-02-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[img]http://http://imageupload.org/getfile.php?id=188530&a=579d984e2c4e30ce11d1fd31c58db1d0&t=4f4a10e7&o=D24309F8E704904DA16892C31AAAC4F6D65D0DACEE19C450BE69FD9F44E1D894AF4308E4E704&n=HDTune_Benchmark_WDC_WD7500BPVT-80HXZ.png&i=1[/img]
Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:00:
Gebruik het edit knopje ipv continu een nieuwe reply op je topic te geven. Dat houdt het wat overzichtelijker. Verder lees mijn post nog eens door waar ik het icoon gelinkt heb dat je moet gebruiken voor een plaatje, want dit maakt het niet echt duidelijk.

[afbeelding]
ziet er inderdaad beter uit maar ik kopieer de link en voeg hem dan toe maar ik krijg alleen de link

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dan gebruik je het verkeerde knopje. Het is het knopje met het fotolijstje, zoals ik hierboven aan gaf. Vanaf rechts is het de 6e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:05:
Dan gebruik je het verkeerde knopje. Het is het knopje met het fotolijstje, zoals ik hierboven aan gaf. Vanaf rechts is het de 6e.
ik gebruik het knopje maar ik krijg gewoon een hele lange link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:00:

[afbeelding]
Mijn laptop:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gA4iAM91Eun240SVMJlPd592/full.png
Disclaimer: HDtune levert waardeloze resultaten op met SSD's.

Haal een SSD (een betrouwbaar model, geen OCZ), installeer windows opnieuw, en je laptop vliegt. Serieus, mijn laptop is nu bijna 3 jaar oud, en het is nog steeds de snelste die ik ooit heb gezien. Ondanks dat jouw processor ruim 2x zo snel is...

En koop ik het vervolg een dell als je daar niet toe in staat bent. Zelfs acer en PB zijn nog beter dan asus op dit gebied.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:18:
[...]

Mijn laptop:
[afbeelding]
Disclaimer: HDtune levert waardeloze resultaten op met SSD's.

Haal een SSD (een betrouwbaar model, geen OCZ), installeer windows opnieuw, en je laptop vliegt. Serieus, mijn laptop is nu bijna 3 jaar oud, en het is nog steeds de snelste die ik ooit heb gezien. Ondanks dat jouw processor ruim 2x zo snel is...

En koop ik het vervolg een dell als je daar niet toe in staat bent. Zelfs acer en PB zijn nog beter dan asus op dit gebied.
is er dan iets mis met de schijf want hij is net nieuw en ik ken iemand die dezelfde heeft en die is wel snel want als het een fabriekfout is dan stuur ik hem terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen fabrieksfout, als je harde schijf stuk was zou je een error krijgen. En bovendien levert een kapote HDD geen traag systeem op. Het systeem staat dan gewoon tientallen seconden stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:23:
Het is geen fabrieksfout, als je harde schijf stuk was zou je een error krijgen. En bovendien levert een kapote HDD geen traag systeem op. Het systeem staat dan gewoon tientallen seconden stil.
ik heb niet veel geld meer na mijn aankoop maar is dit een goede keuze pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB en ik kan het denk ik zelf niet dus laat ik het doen ken je iemand of kan ik gewoon men pc winkel vertrouwen en ben ik dan geen 99999 euro kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:18:
[...]

Mijn waarden, die als voorbeeld hierboven stonden, zijn volgens mij best aardig voor een standaard HDD (geen idee, nooit ergens mee vergeleken). Mijn laptop is een Dell Lattitude E6420. Is jouw advies bedoeld voor TS?
Omdat je mijn reactie quote ben ik even in de war. Mijn laptop is overigens een werklaptop, dus uitbreiden is niet mogelijk/noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was bedoeld voor de TS. In principe is een herinstallatie ook voldoende, maar van een SSD heb je zoveel meer plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn neef zei dat windows xp ook veel meer helpt inplaats van windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je computer echt weinig RAM heeft. Ja. Anders, niet echt. En anders zet je er Windows 8 consumer preview op, die komt morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Edit: Ik deel de conclusie van XeNeRgY naar aanleiding van je screenshot (of poging daartoe) :)

De boosdoener is dus echt de hardeschijf. Door een Seagate Momentus (Hybrid 500GB) erin te plaatsen zul je enorme performancewinst verkrijgen. Naast het feit dat je gewoon ter beschikking hebt over 500GB, is met de bijvoeging van de 4GB SSD (vandaar de naam hybrid) bijzonder geschikt voor laptops!

Je kunt ook voor alleen een SSD gaan, echter zijn die naast bijzonder duur, ook nog erg onhandig in laptops vanwege de geringe schijfruimte (~64-128GB). Snel zijn ze echter wel!

[ Voor 7% gewijzigd door Neodymium op 26-02-2012 14:17 . Reden: Edit: Foei Mr. Neodymium! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bedankt voor het advies, maar ik ben niet TS ;) Ik heb TS geholpen met zijn screenshot omdat hij dit niet geupload kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom noemen jullie mij TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neodymium schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:15:
[...]

Edit: Ik deel de conclusie van XeNeRgY naar aanleiding van je screenshot (of poging daartoe) :)

De boosdoener is dus echt de hardeschijf. Door een Seagate Momentus (Hybrid 500GB) erin te plaatsen zul je enorme performancewinst verkrijgen. Naast het feit dat je gewoon ter beschikking hebt over 500GB, is met de bijvoeging van de 4GB SSD (vandaar de naam hybrid) bijzonder geschikt voor laptops!

Je kunt ook voor alleen een SSD gaan, echter zijn die naast bijzonder duur, ook nog erg onhandig in laptops vanwege de geringe schijfruimte (~64-128GB). Snel zijn ze echter wel!
bedankt voor het advies weet nog steeds niet maar de Seagate Momentus (Hybrid 500GB) klinkt wel aantrekkelijk past hij dan ook op mijn asus heeft hij de correcte aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Omdat jij de TopicStarter bent :)

Overigens denk ik dat er iets mis is met je laptop. Want normaal gesproken heb je echt geen SSD nodig om normaal met je laptop om te kunnen gaan en kan het niet zo zijn dat jouw waarden normaal zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Aghanim op 26-02-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:23:
[...]

Omdat jij de TopicStarter bent :)

Overigens denk ik dat er iets mis is met je laptop. Want normaal gesproken heb je echt geen SSD nodig om normaal met je laptop om te kunnen gaan en kan het niet zo zijn dat jouw waarden normaal zijn.
klinkt logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Morgen even contact opnemen met de webshop inclusief je screenshot met de read/write speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
doe ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:05

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:10:
Als je computer echt weinig RAM heeft. Ja. Anders, niet echt. En anders zet je er Windows 8 consumer preview op, die komt morgen.
Die komt woensdag tijdens conference in Barcelona.. :)

@TS, als de laptop net nieuw is, neem dan gelijk contact met je webshop op en vraag wat je kan doen. Een beetje goede webshop helpt zijn of haar klanten altijd wel. (tot een zekere hoogte ofc.)

Gezien jouw waarden kan de HDD defect zijn, kan ook moederbord aansluiting defect zijn, kortom als je het niet probeert met een andere HDD kom je het niet zelf eerst te weten :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als de laptop net pas binnen is dan lijkt me dit een DOA. TS hoeft in mijn ogen zelf niks te proberen. Gewoon omruilen voor een andere en direct weer de HDD snelheden meten. Al verwacht ik dat de snelheidsproblemen al direct opgelost zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:29:
[...]

Die komt woensdag tijdens conference in Barcelona.. :)

@TS, als de laptop net nieuw is, neem dan gelijk contact met je webshop op en vraag wat je kan doen. Een beetje goede webshop helpt zijn of haar klanten altijd wel. (tot een zekere hoogte ofc.)

Gezien jouw waarden kan de HDD defect zijn, kan ook moederbord aansluiting defect zijn, kortom als je het niet probeert met een andere HDD kom je het niet zelf eerst te weten :).
dus je zegt dat ik een nieuwe hdd moet proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja, als je toestemming hebt van de webshop om dat even te mogen proberen zal ik het doen, anders wat XeNeRgY zegt de laptop DOA melden of je beroepen op je consumentenrecht om te retourneren, want nu ben je gewoon niet tevreden met wat je gekocht hebt, oftewel het voldoet niet aan je verwachtingen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik morgen bellen, en als ik hem terug stuur moet ik hem dan gewoon helemaal leegmaken of gewoon laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Als er geen privé gegevens op staan ala passwords, gewoon zo laten.
Anders zorgen dat die zaken niet teruggevonden worden.

Kennis van mij kreeg een keer een refurbished / demo model, stonden wachtwoorden en alles op, dus beetje opletten dus ;).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe weet ik dan echt zeker dat het aan een fabrieksfout licht of dat dit gewoon normaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hij werkt niet zoals het hoort, dus melden aan de webshop.
Als ze vragen om hem terug te sturen, doe je dat gewoon en dan kijken hun wat ze voor je kunnen betekenen, lijkt me niet zo moeilijk.

Neem eerst contact met hen op, en kijk daarna verder..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:43:
maar hoe weet ik dan echt zeker dat het aan een fabrieksfout licht of dat dit gewoon normaal is
Dat weet je omdat je hier een topic hebt gestart en daar advies over hebt gekregen dat jouw waarden echt niet normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb net weer een test gedaan en de resultaten waren heel anders
http://imageupload.org/thumb/thumb_188667.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat plaatje is niet zichbaar omdat het veel te klein is. Kijk op zijn minste even naar je eigen posts als het niet zo goed wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nu zijn je waarden een stuk beter. Heb je nu nog wel de beschreven problemen met je laptop?Was je bij de eerste test iets aan het downloaden of kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:53:
Nu zijn je waarden een stuk beter. Heb je nu nog wel de beschreven problemen met je laptop?Was je bij de eerste test iets aan het downloaden of kopieren?
ik heb geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hoezo heb je geen idee? Is je laptop nu een stuk sneller dan in het begin toen je dit topic maakte en was je straks aan het downloaden/kopieren toen je die test draaide? Dat zijn toch 2 vragen die je gemakkelijk kunt beantwoorden? Je toont zelf erg weinig inzet om je probleem op te lossen vind ik persoonlijk. Straks kom je met waarden die langzamer zijn dan een harddisk van 10 jaar oud en lijkt je laptop stuk en nu ineens heb je veel betere waarden. Denk eens na wat het verschil kan zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:59:
Hoezo heb je geen idee? Is je laptop nu een stuk sneller dan in het begin toen je dit topic maakte en was je straks aan het downloaden/kopieren toen je die test draaide? Dat zijn toch 2 vragen die je gemakkelijk kunt beantwoorden? Je toont zelf erg weinig inzet om je probleem op te lossen vind ik persoonlijk. Straks kom je met waarden die langzamer zijn dan een harddisk van 10 jaar oud en lijkt je laptop stuk en nu ineens heb je veel betere waarden. Denk eens na wat het verschil kan zijn geweest?
je hebt gelijk ik was bezig met utorrent een paar gb muziek downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
LOL, dus 90% van de reacties in dit topic gaan over de slechte prestaties van je HDD en dan blijkt dat je vol gas aan het downloaden bent :9

Maar goed, heb je nu nog steeds last van een trage laptop? Zo ja, heb je er ook last van als je niet aan het downloaden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:10:
LOL, dus 90% van de reacties in dit topic gaan over de slechte prestaties van je HDD en dan blijkt dat je vol gas aan het downloaden bent :9

Maar goed, heb je nu nog steeds last van een trage laptop? Zo ja, heb je er ook last van als je niet aan het downloaden bent?
ja hij is nog wel traag en ben niet aan het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Definieer traag eens....wat is er traag en hoe lang duurt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:14:
Definieer traag eens....wat is er traag en hoe lang duurt dat?
het opstarten van elk programma duurt sws wel 10 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en bij msn zie ik de letters pas na een paar sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Beste Tweakers,

Sinds afgelopen week ben ik eigenaar van de pricewatch: Asus X53SD-SX197V. Ik koop om de 2 jaar weer een nieuwe laptop om mijn oude laptop weer door te verkopen.

Nu dacht ik met deze nieuwe aankoop een behoorlijk goed systeem in huis te hebben maar dit valt mij ook erg tegen. Dit systeem heeft een (2e gen.) i7 processor, een GT 610MX 2gb en 4 gb RAM.

Mijn 2 jaar oude laptop (pricewatch: Acer Aspire 5740G-434G64Mn) heeft 'maar' een (1e gen) i5 processor, een Radeon Mobility HD5470 en 4 gb RAM.

Nu vond ik mijn nieuwe aankoop behoorlijk traag. Daarom heb ik deze 3x opnieuw geïnstalleerd met fabrieksinstellingen en ook steeds alle bloatware er afgehaald. Voor alsnog ben ik niet tevreden met dit systeem. Kleine testjes als 'welke start het snelste op' of 'welke opent de map Computer het snelst' waren allemaal in het voordeel van mijn 'oude' Acer. Dit vind ik erg vreemd en lijkt me niet logisch.

Heeft iemand tips voor mij om hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

*kuch* topickaap :+ *kuch*

Zonder hard bewijs is het niet bewezen dat je nieuwe 'snelle' notebook traag is.
Kan je HDD scan results geven, memtest, en weet ik allemaal?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Excuses, ook niet helemaal de bedoeling inderdaad. ;) Op het moment ben ik aan het werk en kan helaas geen resultaten laten zien. Echter is de laptop voor mijn gevoel erg traag en met dit gevoel ga ik ook vandaag nog naar de Mediamarkt. Als deze er niks aan kan/wil doen, zal ik zelf een topic starten met dit probleem en ook resultaten weergeven.

Natuurlijk ook dom om te denken dat een ieder gelijk een probleem kan oplossen uit het niets. 8)7

Thanks voor je reactie in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Ik heb zelf ook een Asus laptop gekocht uit deze serie en ja, deze is ook traag. Maar dat heeft (gelukkig) niets te maken met kapotte hardware.

-De laptops uit deze serie hebben over het algemeen zeer trage schrijfjes. Hier valt weinig aan te tweaken. Het enige wat je kan doen is de schrijf vervangen door een sneller model.
-Bloatware. Als je de laptop voor het eerst opstart en je kijkt naar de softwarelist dan zie je (althans, bij mij) dat er in totaal 57 programma's zijn geinstalleerd. Ongeveer 20% zijn tooltjes die continu op de achtergrond draaien.

Al met al zijn het opzich geen slechte laptops. Alleen de disk en Bloatware maken ze zo traag. Als je de bloatware verwijderd en er een SSD in stopt heb je ineens een laptop die razend snel is.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik mijn notebook in fabrieksinstellingen gezet en ik heb asus gebeld zei zeiden dat ik meteen mac afee eraf moest gooien heb ik gedaan en nu gaat ie als een speer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Tja, de bloatware van tegenwoordig is echt verschrikkelijk. Het zou zo mooi zijn als je gewoon een kale W7 er bij zou krijgen, maar dan zouden de laptops wel weer €100,- duurder moeten worden ben ik bang. Leuk ook dat Asus hiermee zegt dat de bloatware rotzooi is en je het er beter af kan halen. Ze gaan dus niet voor het optimale product???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oja en welke (gratis) virussoftware systeem is het best ik dacht aan windows security essentials

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Niet helemaal de bedoeling dat je dat hier gaat vragen. Verder zou een beetje onderzoek ook niet verkeerd zijn.
Hier een lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen04 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:38:
Tja, de bloatware van tegenwoordig is echt verschrikkelijk. Het zou zo mooi zijn als je gewoon een kale W7 er bij zou krijgen, maar dan zouden de laptops wel weer €100,- duurder moeten worden ben ik bang. Leuk ook dat Asus hiermee zegt dat de bloatware rotzooi is en je het er beter af kan halen. Ze gaan dus niet voor het optimale product???
als ze het zelf ook vinden doe het dan gewoon niet scheelt een hoop gezeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En een hoop korting en premies waardoor jij het dubbele betaalt voor deze laptop. Koop je hem dan ook nog ;)
Pagina: 1