Ik zoek een CPU koeler voor mijn AMD Phenom x4 955

Pagina: 1
Acties:

• diggow
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:44
Hallo, ik merk dat mijn CPU al 50 graden idle is nu, alles zit gewoon goed en gebruik de Scythe Samurai ZZ.
Mijn moederbord is een ASRock ALifeXFire Esata2 en processor is de AMD Phenom II X4 955.
Ik zat er over te denken om de Cooler master 212 te kopen, weet alleen niet of de EVO of Plus beter is.
Mijn vraag is dus ook of je de Cooler Master 212 gewoon kan bevestigen zonder het moederbord uit de kast te halen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Scythe maakt over het algemeen toch goede koelers denk ik?

Heb zelf een Scythe Mugen 3, idle zit mijn CPU (Phenom II X4 980 BE) op ~30° C.

Maakt je koellichaam goed contact? Is de algemene ventilatie van je kast in orde? Heb je Cool 'n' Quiet ingeschakeld? Zijn de koelvinnen stofvrij?

Silent PC Review is positief over je koeler, dus dat ding zou voldoende moeten koelen...

[ Voor 56% gewijzigd door Borromini op 26-02-2012 16:40 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• diggow
Hmm, wel raar dat mijn CPU 50 graden op idle zit, is een Cooler master Hyper TX3 Evo goed? ik zoek een CPU fan die goed koelt, geluid wat er vanaf komt maakt me niet uit want ik draag toch een koptelefoon, zolang hij maar goed koelt, ik wil ook een CPU fan die gelijk de lucht uit de kast blaast zoals de Cooler master Hyper 212 doet.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
die scythe die je nu hebt is beter als de coolermaster tx3.
maar de temperaturen kloppen zo niet.

zit de koeler nog goed bevestigd met voldoende koelpasta? niet te weinig en ook zeker niet te veel?

• diggow
dezejongeman schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:23:
die scythe die je nu hebt is beter als de coolermaster tx3.
maar de temperaturen kloppen zo niet.

zit de koeler nog goed bevestigd met voldoende koelpasta? niet te weinig en ook zeker niet te veel?
Mn vader gaat er dinsdag na kijken

• thiesggb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-11-2020
pushpinsysteem --> zitten alle pushpins wel echt door het mobo heen?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-01 11:02

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Heb je wel koelpasta gebruikt?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• diggow
@thies Ik zal het zo ff bekijken als ik mn pc uit heb gedaan.
@Stef602 Ja

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06-2025
Het bord wat jij noemt is een AM2 bord (volgens de pricewatch). De Phenom is een socket AM3 processor. Klopt dat wel?

• diggow
Gurrif schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:18:
Het bord wat jij noemt is een AM2 bord (volgens de pricewatch). De Phenom is een socket AM3 processor. Klopt dat wel?
Het is een AM2+ moederbord en op de site ervan staat in de compability list mijn CPU, mn vader heeft hetzelfde bord en zelfde CPU

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb hier zelf ook een AM2+ moederbord met een AM3 Phenom II. Werkt netjes, is ook zo ontworpen als upgrade path door AMD.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Isotope5004
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:06
Ik gebruik zelf een Noctua NH-D14. Ik hou van dat ding, @stock speeds (ik heb dezelfde CPU btw) zit ik idle rond de 26 tot 28 graden C , op het moment van typen zit ik @4,0 GHz, (1.375V, stabiel) op 36 graden C, met beide fans op 61% (hoger dan 61% ging ik ze horen). Onder zware load met prime95 gaan beide fans naar ongeveer 80%, en raakt mijn CPU af en toe net de 50. Alsnog vind ik ze dan heel stil. Dit is met mijn case fans op low (Thermaltake element V, waar ik 1 fan uit heb staan, en bij 2 fans een weerstand heb geplaatst).

Als je deze CPU cooler wil kopen, kijk eerst wel of hij in je kast past. Dit ding is giganitastisch.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:29
dat is nou het leuke van AMD..

ja, daag.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:59

Fordox

00101010

Koelpasta topic

Lees dat even, pruts wat aan je koelermontage, en je temps gaan goed komen.
Alle vragen kunnen verder daar gepost worden.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Met mijn H70 en 2 x Gentle Typhoon fans in push pull koelt ie mijn X6-1055T in Idle op 22 graden en met prime95 op max. na 15 min. 38 graden ,dit alles op stocksettings.
Pagina: 1